Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Forum naar php geconverteerd

Als je iets wil weten over de website en het forum, of er werkt iets niet goed, of je hebt tips en adviezen, of wil je op de hoogte blijven, dat kan allemaal hier.

Forum naar php geconverteerd

Berichtdoor admin » di 19 jul , 2005 18:43

Door een serververhuizing werd mijn oude Ikonboard helaas onbruikbaar. Het leek er even op dat een half jaar bijdragen waren verdwenen. Maar onverwacht bleek dat de backup wel op een php-board wilde werken. :? Daarom is alles geconverteerd naar php, en heb ik toch maar besloten afscheid te nemen van Ikonboard, mits alles goed blijkt te werken dan.

Ik vind het wel jammer, maar ik wil niet dat al mijn tijd moet zitten in het sleutelen aan programma's, de website en bijdragen op het forum heeft bij mij de prioriteit.

Iedereen kan overal berichten plaatsen, als het goed is. Wel is het de bedoeling dat er weer nieuwe categorieën worden aangemaakt, en daarnaar zullen de lopende forums die nu allemaal onder de categorie 'mythologie en godsdiensten' staan verhuizen. Dus dat is misschien een beetje lastig, maar ja, ik moet ook nog andere dingen doen, dus ik doe dit nu toch maar even op mijn gemak. :D

Wie suggesties heeft voor categorieën of forumnamen, brand los!

Els
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37

Berichtdoor els » di 19 jul , 2005 18:55

Als iemand nog tips of ideeën heeft? Want ik moet de indeling weer opnieuw maken.

Aan een aantal verzoekjes van Zunrita is in één klap tegemoet gekomen. Je kan bijvoorbeeld nu alle bijdragen van alle deelnemers terugvinden.

Toch even een link naar de pagina en de persoon die mij gered heeft (vHiker).

els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » di 19 jul , 2005 19:19

Een paar probleempjes:

Alle privéberichten zijn verloren, die zijn niet mee geconverteerd.

Er is wat ib-code verloren gegaan, en ook links naar avatars, maar ik moet de avatars eerst nog overzetten om te zien wat er dan gebeurt. Zelfde geldt natuurlijk voor smilies.

Grote problemen ben ik nog niet tegengekomen, behalve dan dat ik er zelf ben uitgekieperd als administator, omdat dit forum het verschil tussen Els en els niet snapt. Ik mag alleen een beetje modereren. :x Maar ja, wie maalt daarom? :P

Verder: je kan nu ook avatars uploaden, maar ik moet nog aankijken of ik dat blijf toelaten. Wel is het zo dat als je linkt naar een avatar, dat die dan kennelijk niet wordt verkleind naar de maximaal toegestane grootte.
Dus eh... Brunetti, heb je het al gezien? :shock: :shock: :shock: Maar die avatar is vast te groot om te uploaden, dus ik wil hem ook wel even verkleinen en op de avatarpagina zetten?
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Felicitados

Berichtdoor Balance » di 19 jul , 2005 22:59

Els, wat geweldig. Complimentados. Ik moet je bekennen dat ik al met mijn verliesverwerkingsproces aan het beginnen was, want ik begon het vrij donkerbruin in te zien. Zo zie je maar weer.

En nu lekker genieten van de klus die je geklaard hebt. Niet een flesje champagne, maar een heel kratje.

:wip: :grijnsrood: :sorry: :feest: :eer: :drink:
Balance
 
Berichten: 244
Geregistreerd: za 23 okt , 2004 11:11

Berichtdoor admin » di 19 jul , 2005 23:17

Kratje, ja, zeg dat wel. :p

Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet weet wat ik wil, want het back ups maken wil hier niet zo vlotten. Eerst kreeg ik een ongezipte back up van bijna 40 Mb, toen een gezipte van 3 Kb, en dan weer 'kan hij geen verbinding maken met de webpagina'. :gek:
Intussen zit mijn host nog aan dat ikonboard te timmeren. Ik heb ze wel al gemaild over al deze vaagheden.
Ik ben al met al toch erg zenuwachtig geworden. :spin:

In elk geval iedereen erg bedankt voor hulp, tips en bijstand. Morgen verder, denk ik.
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37

Berichtdoor Brunetti » wo 20 jul , 2005 0:06

Oef! Dikke proficiat om dit forum terug op de rails te zetten!

Nu effe rustig alle gemiste bijdrages van de voorbije weken doornemen...

Groeten
Brunetti
 
Berichten: 166
Geregistreerd: di 01 maart , 2005 14:11

Berichtdoor els » wo 20 jul , 2005 0:42

Hee, Brunetti, goed dat je het uit jezelf al gevonden hebt. :lach2:

De avatar is nu helemaal weg, zie ik. :(
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Zunrita » wo 20 jul , 2005 10:39

Zo, we zijn weer allemaal aanwezig - met of zonder avatars. (De mijne komt wel over; ik tap uit mijn eigen webvaatje.)

Niet zenuwachtig blijven, hoor Els. Daar verandert de (virtuele) werkelijkheid niet door. Hoofd koel houden en de voeten warm...:cool:

Groeten,
Fried
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » wo 20 jul , 2005 18:55

Is okee Zunrita, ik begin alweer praatjes te krijgen. Backuppen moet ook gaan lukken met MySQL. :petje:

Bedankt je wederhelft heel erg van me voor de adviezen en het zoeken. Ik zal eens zien of het lukt om eigen serversoftware te installeren.

Ik zie trouwens dat de avatars worden gezocht in een map die er volgens mij helemaal niet is, of het komt door die dubbele slash. Maar ik heb ze in de 'gallerie' gezet, via je profiel kan iedereen weer z'n avatar instellen.

Ik heb trouwens ook de voormalige avatar van Brunetti in de galerie gezet, voor het geval dat. Wel in verkleinde versie, maar de proporties kloppen weer beter. :p
Avatar upload is ook mogelijk.

Maximale breedte zou 120 px moeten zijn.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » wo 20 jul , 2005 21:59

Ik heb toch maar wat zitten proberen nieuwe categorieën te maken. Er zit nu een rubriek voor boeken en film bij, daar heb ik ook een bijdrage van Brunetti neergepoot, voor hij zich weer suf moet zoeken.
Ik weet nu niet meer waar ik 'algemeen' moet zetten. Misschien verzin ik dat vannacht, schrik ik opeens wakker of zo.

Nog een paar tips: bij het converteren zijn sommige dingen automatisch aangepast. Het emailadres is nu bijvoorbeeld standaard zichtbaar. Wie dat niet wil, kan het in zijn profiel aanpassen.

Je kan ook aangeven dat je een mail krijgt als er wordt gereageerd in een topic. Dit is standaard uitgezet, dus als je dat wil, moet je het aanzetten.

Erg grappig: mensen met dezelfde naam zijn allemaal onder één naam gezet. Dat geldt ook voor mensen die hebben gepost als gast, maar die wel waren geregistreerd: alle gastbijdragen zijn nu allemaal onder de geregistreerde naam geplaatst, en worden dus geteld. Ik zag daardoor dat Willy meer dan 500 bijdragen heeft geplaatst. Ik zal hem eens een mailtje sturen. :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor calimero_a » wo 20 jul , 2005 22:20

YAHOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij doet het weer!!! (does the happy dance of joy) :lach2: :lach2: :lach2: :lach2: :lach2:

Mijn dag is weer helemaal goed (hij duurt nog 45 minuten, maar goed...).

Gefeliciteerd en dikke knuffff

Cali
calimero_a
 
Berichten: 111
Geregistreerd: wo 06 jul , 2005 18:41

Berichtdoor els » wo 20 jul , 2005 22:46

Hai Cali, goed je alweer terug te zien. :lach2:
Het is inderdaad wel laat, ik moet alweer gaan slapen. :gaap:

Ik kwam trouwens nog een leuke functie tegen... ik kan 'bulkmail' verzenden. :p
Ik zit er nou aan te denken om het forum nog even op te leuken met een mooi logo of plaatje, en dan alle leden een mail te sturen over het nieuwe forum. Er zal trouwens ook wel een functie op zitten dat je geen mail van het forum wil ontvangen. Eens kijken hoe dat standaard gezet is.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » do 21 jul , 2005 22:37

Nou, ik heb een beetje zitten rotzooien, ik doe er verder niks meer aan. Ik moet nog wel een paar kleine dingetjes doen, maar ik vind het welletjes. Tenzij iemand nog wensen of klachten heeft, maar dat is wat anders. :)
Ben allerlei leuke aardigheidjes tegengekomen, ik neem aan dat er nog wel meer mogelijk is.

Alleen de waarschuwingsfunctie lijkt bij mij helemaal niet te werken. Het kan ook dat mijn email nog niet helemaal naar behoren werkt, want daar waren ook problemen mee. Ik hoop dat het nu is opgelost, maar daar kom ik dan later wel achter.

Ik hoop dus dat verder alles werkt, want ik moet een paar dagen weg. Tot later. :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Over het forum en de website



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron