Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

mail over te weinig goden op de website

Als je iets wil weten over de website en het forum, of er werkt iets niet goed, of je hebt tips en adviezen, of wil je op de hoogte blijven, dat kan allemaal hier.

mail over te weinig goden op de website

Berichtdoor els » zo 21 aug , 2005 13:27

Ik beantwoordde vandaag de volgende mail, die ik alweer twee maanden terug ontving:

Bericht: Beste Els,
Allereerst mijn complimenten voor je prachtige site, als man ben ik best wel jalours op zo'n mooie op vrouwen en godinnen gerichtte site. Mijn vraag is dan ook, weet jij misschien een site die speciaal over goden (mannen) gaat? Natuurlijk kan ik ook zelf op zoek gaan, maar waarom zou ik het wiel opnieuw gaan uitvinden.

Met een hartelijke groet,


Hier mijn reply, ik weet niet zeker of ik onaardig was, maar ik kon het niet laten.

Hai (..), sorry dat het even duurde, maar hier toch mijn reactie.

Dankjewel voor je complimenten. Wat je vraag betreft: je bent niet de eerste die dit vraagt. ;)

De reden dat ik begon met een godinnensite is dat er bijna geen info over godinnen te vinden was, omdat in de meeste boeken bij de naam van een godin - als die al wordt vermeldt - te lezen is: echtgenote van die of die god, of op z'n best 'vruchtbaarheidsgodinnetje'. Kijk je dan bij de genoemde god, dan staat daar een enorm verhaal, maar de naam van die zogenaamde 'echtgenote' wordt zelfs niet eens vermeld.

Daar werd ik zo chagrijnig van dat ik zelf maar een website over godinnen in elkaar ben gaan sleutelen. De informatie die ik heb ziet er indrukwekkend uit, maar ik heb alles bij elkaar moeten sprokkelen via kleine regeltjes die te vinden waren in dikke boeken, waar hier en daar ook bij grondig lezen iets te vinden was over vrouwen of godinnen. En nu ik dan eindelijk iets uitgebreiders bij elkaar heb over vrouwen en godinnen worden de mannen jaloers!!! Hahaha, je bent echt niet de enige hoor.

Voor info over goden kun je overal terecht, maak je geen zorgen. Nog nooit in een geschiedenisboek een hoofdstukje gezien met de speciale titel 'mannen', omdat het hele geschiedenisboek al gaat over mannen. Een klein hoofdstukje is soms wel gereserveerd voor 'vrouwen'. Hoe komen ze erop.

Wel, ik weet niet of ik zo je vraag heb beantwoord, maar ik dacht het eigenlijk wel. Misschien was ik wel vooringenomen.
In elk geval bedankt voor je mail.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor calimero_a » do 25 aug , 2005 20:09

auch... die hakt er lekker in.... maar wel weer typisch mannelijk...

:twisted:

knuffffff
Cali
calimero_a
 
Berichten: 111
Geregistreerd: wo 06 jul , 2005 18:41

Berichtdoor els » vr 26 aug , 2005 8:52

O ja, ik kreeg nog een mailtje terug. :lach2:

Goedendag Els,

Ach, een beetje vooringenomen ben je wel, maar van mag je hoor als je kijkt naar de geschiedenis van het vrouw/man gebeuren.( heb je weer zo'n man die zonodig zijn goedkeuring moet geven ) In ieder geval veel dank voor je moeite, en veel geluk en begeleiding van en met je godinnen.

In Lak'ech


Ik moet zeggen, als ik nog een leven had, zou ik de goden er ook wel bijzetten, maar het ontbreekt me gewoon aan tijd.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Gast » za 11 maart , 2006 0:32

eventjes toch een opmerking maar niet in de negatieve zin els je zet heel veel berichten waar veel persoonlijke meningen instaan direct tegen alles wat mannelijk is en ik zeg dit niet in een negatieve zin ik weet het zelf niet maar soms doe ik dat ook zonder te beseffen wat ik mij afvraag is dat sommige vrouwen heel veel kritiek op mannen hebben maar ik denk dat ze het niet durven te zeggen dus eventjes aan alle vrouwen als je kritiek hebt zeg het ineens dan moeten mensen niet gaan raden van hoe je denkt of misschien per ongeluk beledigen het was maar dat ik dat even wou zeggen
Gast
 

Berichtdoor els » za 11 maart , 2006 14:09

Misschien komt dat omdat elke keer dezelfde dingen ter sprake komen.
Maar volgens mij zeg ik toch ook vaak dat de mannen het seksisme niet verzonnen hebben, vrouwen kunnen er ook wat van.

Maar ik krijg nogal eens vragen van mannen waarom ik alleen een website over godinnen maak. Dan leg ik uit dat ik dat doe omdat in de meeste boeken veel info over goden te vinden is, maar bijna niets over godinnen. Het verbaast me dat mensen mij 'hardcore' vinden alleen omdat ik een eeuwenlangte leemte probeer op te vullen. Diezelfde mannen die mij mailen vragen zich nooit af waarom er altijd dikke verhalen bij de goden staan, en bij de godinnen alleen 'echtgenote van die of die god'.

Maar als ik meer tijd had, zou ik zeker ook de goden erbij zetten. Dat is ook heel fascinerend. Er gaat alleen zo 'godsliederlijk' veel tijd inzitten. Dus moet ik maar wat schrappen. :(
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Pallas Athena » za 11 maart , 2006 14:45

maar het is goed dat er eindelijk ook is een website is over godinnen websites over goden vind je overal

P.S.:gast was ik weer ben die dag vergeten in te loggen
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33


Keer terug naar Over het forum en de website



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron