Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

ImageShack afbeeldingen uploaden

Als je iets wil weten over de website en het forum, of er werkt iets niet goed, of je hebt tips en adviezen, of wil je op de hoogte blijven, dat kan allemaal hier.

ImageShack afbeeldingen uploaden

Berichtdoor willy » di 08 aug , 2006 12:30

Els ik heb iets tevroeg gejuicht met dit programma (ImageShack).
Als ik een afbeelding uit een boek scan en het invoeg in Microsoft Word kan ik er alles aan veranderen maar dan heb ik geen geldige bestandsindeling meer volgens het programma :
jpg jpeg png gif bmp tif tiff swf.
Weet u daar iets meer over of kan ik het vergeten?
Het ligt er misschien ook aan dat ik niet zo goed in de Engelse taal ben.
Tweede vraag : welke van die voorgestelde URL’s moet ik een voorkeur geven?

Els voor deze vragen laat daarvoor a.u.b. geen van uw werkzaamheden achteruit gesteld worden, ik heb alle tijd, antwoord mij als het u past. Hiervoor nu reeds mijn dank.

Groetjes, willy
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor els » wo 09 aug , 2006 19:06

Hallo Willy,

Ik ben een paar dagen er tussenuit geweest, dus het duurde even voor ik dit zag.

Het probleem met deze service is dat het alleen 'imagehosting' is, dus je kan er alleen afbeeldingen naar uploaden.

Dus tekstbestanden (bijv. van Word) worden niet begrepen.

Ik denk dat dat het probleem is.

Tweede vraag : welke van die voorgestelde URL’s moet ik een voorkeur geven?


Voor het uploaden van een afbeelding van je eigen computer hoef je eigenlijk niets te doen, want dat is standaard ingesteld: hiervoor moet 'file' zijn aangevinkt.

http://imageshack.us/

- Hier is 'file' aangevinkt: dat betekent 'bestand', maar het wil dus zeggen: beeldbestand. Het moet per se een afbeelding zijn.

- Doe verder niets, maar klik gewoon op bladeren: dan zul je door je eigen computer kunnen bladeren, en hier de afbeelding selecteren.

Klik dan op 'host it', en het bestand wordt van de computer op hun server gezet. Er wordt vervolgens het webadres gegeven, waarnaar moet worden gelinkt.

'Url' aanvinken wil zeggen: het adres van een afbeelding van een website kan je hiermee op de server van 'imageshack' zetten.

Is het zo duidelijk?
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor willy » wo 09 aug , 2006 19:48

OK Els, het is duidelijk, bedankt voor uw snel antwoord.

Groetjes, willy
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor els » zo 10 sep , 2006 10:46

Wat betreft het uploaden van afbeeldingen naar een server, zodat je er een link naar kan geven, plak ik toch nog even dit erin.

Let op: zorg dat de afbeelding niet breder is dan 500px, anders past hij niet op het forum!

http://www.imageshack.us/

:pijl: Je klikt op de link,

:pijl: selecteer 'file' (die is al aangevinkt, standaard)

:pijl: Klik op bladeren: dan selecteer je het bestand op je eigen computer.

:pijl: Dan klik je op 'host it'.

Als hij het goed is, krijg je dan een pagina waar allemaal kant en klare links staan met het adres naar je foto. Die kun je knippen en hierin plakken.

Verder heeft Cinnamon 'photobucket' gebruikt, een andere imagehosting server.

http://photobucket.com/

Deze heb ik nog niet uitgeprobeerd, als iemand anders weet hoe het werkt, mag hij/zij hier ook nog wel de gebruiksaanwijzing geven. Ik zal wel dat je ook video kan uploaden.

Bij photobucket zie ik wel een goede zoekfunctie, zodat je kan zoeken naar afbeeldingen die anderen al op de server hebben gezet. Bij imageshack zie ik geen zoekfunctie. :?
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Letty » zo 10 sep , 2006 20:16

Hallo Willy en Els.
Bedankt voor jullie mooie plaatjes, ik ben nog niet zo'n doorgewinterde forum bezoeker dus ik moet het allemaal nog een beetje leren met die plaatjes enzo....ok ik heb een plaatje geselecteerd van een extatisch dansende Meanad zelf vind ik haar erg mooi omdat ze zo echt is. Ik hoop dat het lukt:


Op dit moment ben ik de plaatjes die ik heb op Griekse vazen aan het natekenen om de houdingen te vergelijken met de oosterse dansen die we nu kennen. De poses zijn heel herkenbaar.

Wat me ook erg interesseerd is of de Meanads alleen mythe zijn of ook werkelijk bestaan hebben.
Er moeten vrouwen zijn geweest die zo dansten en in extase raakten anders waren ze nooit zo getekend dat verzint geen man....En als ze bestonden wat deden ze hoe leeften ze want Griekse vrouwen waren niet erg vrij dus die vrije vrouwen moeten een bijzonder leven hebben gehad.
Kortom zijn er onder jullie forum leden mensen die me daar iets meer over kunnen vertellen. Zelf weet ik een leuke website over dit onderwerp: www.winterscapes.com
Jammer dat de maenads een mannelijke god aanbaden.....dionysus
Het was dus geen godinnen cultus of waren de maenads afstammelingen van een nog ouder matriachaat ???

Veel vragen en ik speur verder,
groetjes letty
Letty
 
Berichten: 16
Geregistreerd: do 31 aug , 2006 16:36
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor els » zo 10 sep , 2006 22:09

Ah... gelukt! :lach2:
Die afbeelding vind ik ook heel mooi. Bovendien doet hij volgens mij denken aan de Minoische slangengodin van Kreta, die toch wel duizend jaar ouder is. Maar ik kom er wel op terug in de andere thread.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Over het forum en de website



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron