Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

vrouwonvriendelijke reclame

Beeldvorming en identiteit van mannen en vrouwen. <br>Rolpatronen, stereotiepen en beeldvorming van mannen en vrouwen in mythen en maatschappij. Gender, transgender en androgynie.

Berichtdoor devrouwechtzien » do 14 sep , 2006 21:43

Thunarkind schreef:
Zeg nou zelf, de moedergodin werd toch ook niet als Naomi Campbell uitgebeeld destijds?


Nee, maar als ze DIT hadden gehad, dan hadden ze het zeker niet gelaten :knipoog:

http://demo.fb.se/e/girlpower/section1/index.html

Dus ook: ode aan girlpower
devrouwechtzien
 
Berichten: 130
Geregistreerd: zo 05 feb , 2006 17:33

Berichtdoor Thunarkind » do 14 sep , 2006 21:52

Ow, ik ben met enige regelmaat depressief, Ik gebruik gezichtsmaskers en creme, heb altijd 2 of 3 bossen bloemen in het huis staan omdat ik dat prettig vind. Ik heb er geen probleem mee wanneer een vrouw iets beter weet dan ik omdat ik altijd bereid ben te leren. Weet je ik ben een mens, en de dingen die er voor mensen zijn zijn er voor alle soorten mensen. Dus als ik iets wil doen dat als vrouwelijk beschouwd wordt, dan doe ik dat toch omdat ik daar zin in heb. Het is niet zo dat ik verwijfd ben, ik heb enkel mijn eigen normen. Een vrouw kan wat dat betreft makkelijker iets 'mannelijks' aanpakken. En dan heb ik het nog niet eens over de veel bredere keus aan kledingwinkels die vrouwen hebben. Als man moet je bij wijze van spreken in een donker hoekje van de zaak je nieuwe kleren uitzoeken. :lach2:
Thunarkind
 
Berichten: 24
Geregistreerd: vr 08 sep , 2006 1:38
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor devrouwechtzien » do 14 sep , 2006 22:49

Thunarkind schreef:Dus als ik iets wil doen dat als vrouwelijk beschouwd wordt, dan doe ik dat toch omdat ik daar zin in heb.


Doen is 1.

Vervolgens helemaal geen last hebben van de tegenstroom die jou duidelijk maakt dat je eigenlijk iets anders zou moeten doen, of jou gewoon ontkent in hetgeen je doet, omdat dat niet mag bestaan, is 2.

En als het dan ook nog gaat over wat meer wezenlijker zaken dan bloemen, dan ben je bij punt 3.

Maar goed, je klinkt behoorlijk relaxt Thunarkind, en dat gun ik een ieder. Een ieder die relaxt in het leven kan staan, kan in de eigen kracht staan, en heeft dan niet de behoefte om mij te ontkrachten. Daarom zie ik graag oprecht krachtige mensen.

En nu ga ik truste zeggen. Snurkse
devrouwechtzien
 
Berichten: 130
Geregistreerd: zo 05 feb , 2006 17:33

Berichtdoor Thunarkind » do 14 sep , 2006 23:06

Welterusten :)
Thunarkind
 
Berichten: 24
Geregistreerd: vr 08 sep , 2006 1:38
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Tiresias » do 14 sep , 2006 23:40

Thunarkind schreef:En dan blijkt dat we zelf 'slechts' een analoog organisme zijn dat zichzelf maar moet voegen naar wat zijn/haar natuur haar/hem oplegt.


De mens als dier...

Kijk eens naar een wolvenroedel? Apha vrouwtje, alpha mannetje, hele hoop beta's. De natuur beloont het meest productieve gedrag, en dat is: samenwerking. Blijkt nu dat het wijfje even goed jaagt dan het mannetje, of zelf het roedel leidt. Haar enige verschil is dat ze welpen krijgt.

In de Spaanse Revolutie stonden mannen en vrouwen samen als gelijken in de loopgraven tegen Franco's fascisten. Er waren geen rangen, leiderschap moest je verdienen. De milities vochten voor de vrijheid met de weinige middelen die ze hadden. De 'menselijke natuur' is binnengeslopen in de vorm van de stalinisten: die brachten rangen in het leger, gaven iedereen hetzelfde uniform, en verwijderden de vrouwen uit de loopgrachten. Voor hen was het enkel 'natuurlijk' om als kok of als verpleegster 'mee te strijden'. Zie Land and Freedom, lees Homage to Catalonia. Toen die stalinisten vervolgens de oorlog verloren, zette Franco mooi de vrouw weer op de plaats 'waar die van nature hoorde': achter de haard. En de Partido Popular, Franco's partij en tot Aznar aan de macht, heeft tot op de dag van vandaag zijn stempel gedrukt op de Spaanse maatschappij en op de 'natuurlijkheid' van al dit gedrag...

Geen Spaanse revolutie in de geschiedenisboeken? Hee hoe zou dat komen? Beetje te gevaarlijk dat mensen zouden weten dat we anders zouden kunnen omgaan met elkaar?

Let's talk survival of the fittest... Het kan aan mij liggen maar we lijken nogal ontwricht... Die dikke Amerikaanse toerist met poedel en fluo regenjas, staat in schril contrast met de oerbewoner en de wolf van hierboven. Oeh ja, hoe natuurlijk zijn we toch!

Ik zie de wereld al sinds mijn prille kinderdagen ten prooi aan vernietiging door winstbejag, en ervaar de volwassen wereld als een gigantische witwasoperatie: iedereen zegt: face it, zo draait onze maatschappij. Maak er het beste van. Alleen doe je daar niks aan. En yups, onze kinderen mogen de problemen maar meedragen naar de volgende generatie... Slimme diersoort! :?

Sorry, maar ik geloof dat wij zo geen survival of the fittest spelen of het meeste halen uit het menselijke potentieel. Al die energie die gaat naar het toch maar niet opvallen in de kudde, om toch maar te beantwoorden aan dit of dat ideaal... Die wolvin zit niet te denken hoor 'oeh mijn gat is te dik!', nee, zij rent door de bossen en vangt haar prooi. En als het alpha mannetje daar altijd zou beweren de beste te zijn, zou het roedel ten onder gaan door fouten door arrogantie.

Er is weinig natuurlijk aan eisen van alle leden van een groep om aan één beeld te beantwoorden, en het is verspillen om niet te zien dat het goed is voor de groep dat er variatie bestaat: de beste ruikende wolf spoort het hert op dat met hulp van de slimme wolf door de snelle wolf wordt neergehaald. Who gives a fuck dat de snelle wolf een wijfje is???
Tiresias
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za 19 aug , 2006 10:13

Berichtdoor Tiresias » vr 15 sep , 2006 14:21

Kan het niet beter zeggen dan deze quote die ik anoniem uit mijn mailbox heb geplukt:

We grow up being told "be yourself" but when "yourself" doesn't conform to the societal norm you're told you're a freak and treated with contempt. What is "individual" about casting off the best parts of yourself to fit into the cookie-cutter mold of the human herd? True "individuals" in this kind of mentality are told they are sick and unnatural.
Tiresias
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za 19 aug , 2006 10:13

Vorige

Keer terug naar representaties



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron