Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Interessant artikel

Beeldvorming en identiteit van mannen en vrouwen. <br>Rolpatronen, stereotiepen en beeldvorming van mannen en vrouwen in mythen en maatschappij. Gender, transgender en androgynie.

Interessant artikel

Berichtdoor Tiresias » wo 06 dec , 2006 22:54

'supporting boys and girls when the line isn't clear', zeer interessant artikel op http://www.nytimes.com/2006/12/02/us/02 ... ted=1&_r=1

T
Tiresias
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za 19 aug , 2006 10:13

Berichtdoor els » vr 08 dec , 2006 21:57

Het is een interessant artikel, ik zit het te lezen, maar ik krijg het idee dat het heel cultureel is in hoeverre je hiermee te maken krijgt. Dit soort 'genderverwarring' is vooral een probleem als je jongens bewust heel anders opvoedt als meisjes.

Ik weet nog dat ik keek naar een programma over meisjes met een Y-chromosoom, waarvan de ouders zeiden: 'Ach jee, moeten we het kind nu opvoeding als een meisje of als een jongen.' Ik was stomverbaasd, en ik vond het ook totaal belachelijk. Waarom moeten kinderen worden opgevoed 'als jongetje of als meisje'? Voedt ze gewoon op als mens, met alle nodige vaardigheden, dan zullen ze daaruit nemen wat ze het beste ligt, en kunnen ze ook niet in verwarring raken over zichzelf.

Duidelijker kon dat programma niet maken dat 'meisje' of 'jongen' zuiver aangeleerde maatschappelijke constructen zijn, maar ze leken het zelf niet in de gaten te hebben.

Children as young as 5 who display predispositions to dress like the opposite sex are being supported by a growing number of young parents, educators and mental health professionals.


Kinderen van vijf die een 'predispositie' vertonen om zich te kleden als de andere sekse komen in aanraking met geestelijke gezondheidswerkers!! :kots:

Sorry, maar dit raakt me echt. Ik weet niet hoe anderen hierover denken, maar ik vind dit een slecht teken voor de toekomst.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar representaties



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron