Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Hoe versier je een man

Beeldvorming en identiteit van mannen en vrouwen. <br>Rolpatronen, stereotiepen en beeldvorming van mannen en vrouwen in mythen en maatschappij. Gender, transgender en androgynie.

Hoe versier je een man

Berichtdoor els » di 13 feb , 2007 17:48

Omdat mannen het altijd moeten opknappen heb ik even gezocht op 'Hoe versier je een man'.
Misschien helpt het.

31 juli
Dames: Hoe versier je een man?
Mannen versieren is een kunst, een abstracte kunst weliswaar, maar een kunst is het zeker. Helaas maar zelden beoefend. Hoewel veel mannen minder subtiliteiten kennen dan vrouwen zijn er toch wat haken en ogen aan het verleiden van De Man. Het algemene misverstand is dat mannen een weinig bekend zijn met emoties en vooral denken aan sex. Gelukkig zit ik in mijn bureaustoel om dit probleem de wereld uit te helpen en vele vrouwen (en mannen) een dienst te bewijzen.

Als eerste wil ik jullie vrouwen op het hart drukken dat wij mannen ook enorme twijfelaars zijn. Ik ken geen man die niet gek werd van twijfel zodra hij een meisje leuk vindt. We pijnigen ons met dezelfde vragen als: 'Wat vind ze van mij?' 'Vind ze me wel aantrekkelijk?' enzovoorts. En als we het zover hebben weten te krijgen tot een gesprek dan analyseren we dat en zien alleen nog maar de stomme dingen die we zeiden en bedenken we hoe we het anders hadden moeten doen. Klinkt bekend? Juist, zo zijn mannen dus ook.
Wat hebben we dus nodig? Bevestiging! Jaja, maar zoals ik al eerder zei zijn we niet zo gevoelig voor subtiliteiten en details. Een voorbeeld: zelfs toen een meisje een tweede keer met me wilde afspreken duurde het tot het allerlaatste moment tot ik over durfde te gaan op die verlossende kus. Terwijl een tweede afspraakje eigenlijk wel wil zeggen dat je op de goede weg bent, twijfelde ik nog.

Durf je niet recht in zijn gezicht te zeggen dat je hem leuk vindt doe het dan via een brief, via e-mail of sms. Klinkt raar maar hij weet wel meteen waar hij aan toe is. De boodschap moet duidelijk zijn: Je vindt hem leuk en zou hem wel beter willen leren kennen.

Ook mannen zijn erg gevoelig voor lichaamstaal en non-verbale communicatie. Een aanraking en een blik zeggen vaak heel veel. Raak hem eens aan in een gesprek of als hij je aan het lachen maakt. Kruip tegen hem aan in de bank of pak zijn hand tijdens een wandeling. Deze signalen geven aan dat je open voor hem staat en zorgen ervoor dat hij zichzelf ook wat opener opstelt.
En dan het oogcontact *zucht* het oogcontact. Kijk hem iets langer aan dan gebruikelijk, gooi er een lieve glimlach tegenaan. Kijkt hij dapper terug of doet hij verlegen? In beide gevallen zit je goed en beide gevallen zeggen ook wat over zijn karakter.

Omdat mannen gewend zijn dat er eigenlijk zelden door vrouwen versierd wordt vinden ze het een aangename verrassing als een vrouw eens het initiatief (lees: risico ) neemt. Het wat schuchtere type kan hierdoor terugdeinzen dus wees voorzichtig met zijn gevoelens. En als je echt goed bent laat je hem geloven dat hij de touwtjes in handen heeft.

Veel succes en happy hunting!


Wie weet zijn er nog vrouwen die dit lezen en de mannen uit hun lijden willen verlossen.



(Link svp knippen/plakken, werkt namelijk niet.)
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » di 13 feb , 2007 17:52

Ahem... nog meer tips. :lach2:



Dat was het. Meer kon ik niet vinden.

Bij googelen naar 'hoe versier ik een vrouw' krijg je beduidend meer links te zien. Maar ik heb ze nog niet gelezen. Ik heb nu geen tijd meer, maar vanavond zal ik eens kijken hoe je een vrouw versiert.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » di 13 feb , 2007 17:55

Ik kon het toch niet laten even te spieken, en las alvast dit.

Je kan een vrouw verleiden in een interactie: door met haar te praten of door dingen met haar te doen (aanraken, letterlijk mee op pad nemen).

Een vrouw is in gemiddeld 7 uur te verleiden tot seks. Sommige vrouwen zijn sneller geneigd intiem met je te worden, sommige langzamer. De meeste vrouwen zijn binnen 4 tot 10 uur te verleiden.


:lach2: Dat weten we dan vast.



http://jijpastbijmij.nl/voor_mannen/ver ... kshops.php
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Tiresias » di 13 feb , 2007 23:26

"Het Spel"

Er heerst een bepaalde mythe dat als een jongen een meisje aanspreekt, deze meer wil. De grenzen zijn zodanig bepaald dat jongens met jongens omgaan en dat een meisje aanspreken om die te leren kennen, vaak samenhangt met veronderstellingen tov het vragenlijstje...

Ik ken niet zoveel mensen in Nederland. De klasgenootjes wandelen te snel de leszaal uit om een echte band te smeden, en een romance van een paar maanden slorpte een pak tijd op. Nu deze gedaan is kijk ik uit over een zee van tijd en het besef dat het gros van mijn vriend(inn)en in België wonen, veel te ver, en bemerk ik dat ik graag nieuwe mensen wil leren kennen. Ik sms daarom een meisje uit de vorige klas om eens iets te gaan drinken. Ze zei ja, maar later komt de mededeling: 'ik wil wel wat afspreken, maarrr weet niet of het nodig is om te zeggen, maar ik heb het gevoel dat je moet weten dat ik een vriend heb...'

:shock: Wat heb ik hier nu eigenlijk meer gezegd dan dat er een persoon die me opvalt rondloopt die ik graag wat beter wil leren kennen? :(

Lees aub wat er wordt gezegd: "ik zou je graag wat beter leren kennen, jij ook omgekeerd?" Ik vind het al langer dan vandaag pure waanzin dat deze zin uitspreken vanalles veronderstelt. Je mag bakken vrienden van het zelfde geslacht hebben, maar een lief beperkt je tot het stoppen met mensen van het andere geslacht te leren kennen? Je ontmoet één persoon, daar komt uiteindelijk een relatie van, en voila, het nut van twee geslachten is gebleken, de band noodzakelijk voor de voortplanting van de soort gesmeed, de mensheid weer mooi tussen man en vrouw verdeeld, behalve dan in deze ene binding???

Misschien was mijn reactie wat te overdreven: 'hola, hold the horse, goed voor jou! Ook al was ik een leugenaar als ik zou zeggen dat ik je niet mooi zou vinden, wil niet zeggen dat ik je grenzen niet respecteer. Zou gewoon graag hebben dat je me vertrouwt. Waarom is M/V omgang steeds zo complex? Gelieve geen veronderstellingen te plaatsen tov mijn geslacht.' (en later, 'sorry voor mijn overdreven reactie...')

Ze moet wel wat van me denken! Maar het hangt me toch wel wat de keel uit hoor. Wat als ik nu eenmaal liever met meisjes omga dan met jongens, over het algemeen? Moet ik blijven doen alsof ik liever 'boy between the boys' ben, als ik bemerk dat ik even graag gewoon als een vriendin ben voor een meisje, dat ik daar vaker gewoon mezelf bij kan zijn?

Ik mag me dan transgender noemen maar eigenlijk is dat irrelevant: veel jongens zullen mijn gedachten onderschrijven. De regelboeken die worden gevolgd mbt menselijke omgang zijn eens te meer 19e eeuws. Dat een meisje afwacht tot er een jongen op haar af stapt, dat van een jongen steeds wordt verondersteld dat afspreken met een meisje een date impliceert.... Mensen dat staat er helemaal niet! Graag gewoon menselijke omgang. Klikken twee zielen, dan kan daar iets uit groeien, maar voor dat moment dienen mensen gewoon eerst elkaar te leren kennen. En dat bereik je zonder enig vertrouwen nooit.

Nu ja, morgen afgesproken. Het hart bonst me in de keel: zou het na deze complicatie nog kunnen klikken?
Laatst bijgewerkt door Tiresias op wo 14 feb , 2007 1:32, in totaal 3 keer bewerkt.
Tiresias
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za 19 aug , 2006 10:13

Berichtdoor Tiresias » wo 14 feb , 2007 0:23

Brrr ik koppel meteen ook door naar www.polyamory.nl en http://ovl.indymedia.org/news/2006/04/10031.php

Slaap wel Nederland...

EDIT: die kerel op die blog van boven doet het goed, de blog is de moeite.
Tiresias
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za 19 aug , 2006 10:13

Berichtdoor els » do 15 feb , 2007 22:05

Ik wou al eens naar die verschillen gaan kijken van 'hoe versier je een man' en 'hoe versier je een vrouw'. Het viel me direct al op dat een vrouw iets dient te gaan zeggen als 'ik zou je wel beter willen leren kennen', terwijl er in de mannensectie te vinden is dat elke vrouw binnen zeven uur over te halen is tot seks.

Ik was wel aangenaam verrast doordat nergens in de tips 'hoe versier ik een man' te vinden was: doe of je moeilijk te versieren bent, anders denkt hij dat je geen net meisje bent. En ga ook niet direct met hem naar bed, anders verliest hij zijn interesse. Speel 'hard to get', en meer griezelige tips die vroeger altijd tot de adviezen aan meisjes behoorden. Maar dit is dan ook geschreven door een man die aan het stereotiep van de mannelijke veroveraar wilde sleutelen.

Nou ja, ik vond het eigenlijk een heel leuk onderwerp en wou al die adviezen eens gaan bekijken, maar helaas... ik moet teveel anderen dingen doen.

Er heerst een bepaalde mythe dat als een jongen een meisje aanspreekt, deze meer wil.


Ik weet niet of het precies waar is, want als dat echt zo was, dan zou je niet meer op een normale manier een band aan kunnen gaan met iemand van het andere geslacht. Misschien dateert dit nog uit het verleden, ik herinner me dat dit soort dingen vroeger wel werden gezegd: 'Mannen zijn altijd ergens op uit', 'mannen zijn niet te vertrouwen', en er werd een sfeer geschapen alsof mannen altijd erop uit waren om naïeve meisjes te misleiden. Daarom moesten de meisjes dan ook worden gewaarschuwd tegen de bedoelingen van de mannen.

Daar kwam dan nog bij dat meisjes vaak niet eens goed werden voorgelicht. Ze werden dus wel gewaarschuwd tegen kwade zaken die de mannen van haar wilden, maar ze hadden maar weinig idee wat dat dan precies inhield. Daardoor schep je misschien op den duur een ingeschapen wantrouwen, waardoor je steeds denkt dat iemand iets zegt maar wat anders bedoel, en eigenlijk 'ergens op uit is'.

Met het verdwijnen van de schimmige kuisheidsideeën over seks zal die verhouding toch ook wel normaliseren. Het kan geen kwaad dat iemand 'ergens op uit is', als je daar maar gewoon voor uit komt. Dan verdwijnt de achterdocht tegen bijbedoeling ook wel vanzelf.

Ik sms daarom een meisje uit de vorige klas om eens iets te gaan drinken. Ze zei ja, maar later komt de mededeling: 'ik wil wel wat afspreken, maarrr weet niet of het nodig is om te zeggen, maar ik heb het gevoel dat je moet weten dat ik een vriend heb...'

:shock: Wat heb ik hier nu eigenlijk meer gezegd dan dat er een persoon die me opvalt rondloopt die ik graag wat beter wil leren kennen?


Bij dat meisje bestaat die achterdocht dus kennelijk ook, maar eigenlijk vind ik het wel goed van haar dat ze hier voor uitkomt en het uit de wereld helpt. Het zou jammer zijn als ze niet wat met je ging drinken, omdat ze van een vooroordeel uitging, en daarmee de kansen op een vriendschap verspeelde.

Ik begrijp het niet helemaal, want hoe vaak ik niet met een man wat ben gaan drinken, gewoon voor de gezelligheid. 'Iets gaan drinken' kan een manier zijn om een liefdesrelatie op te starten, een one night stand te organiseren, maar net zo goed om je vriendenkring uit te breiden.

Misschien was mijn reactie wat te overdreven: 'hola, hold the horse, goed voor jou! Ook al was ik een leugenaar als ik zou zeggen dat ik je niet mooi zou vinden, wil niet zeggen dat ik je grenzen niet respecteer. Zou gewoon graag hebben dat je me vertrouwt. Waarom is M/V omgang steeds zo complex? Gelieve geen veronderstellingen te plaatsen tov mijn geslacht.'


Hahaha. :lach: Maar openhartigheid is ook wat waard hoor. Daarmee trek je in elk geval de mensen aan die bij jou passen. Je hoeft dan niet de schijn op te houden.

Maar het is wel overdreven denk ik, omdat het niet nodig was. Je kon gewoon zeggen dat het voor de gezelligheid was. Zeg gewoon iets, wat maakt het uit... later zie je wel wat ervan komt.

Wat als ik nu eenmaal liever met meisjes omga dan met jongens, over het algemeen?


Het is volgens mij geen probleem. Misschien is het probleem om een ingang te vinden. Een studie is een goede manier om mensen te ontmoeten, en ook nog mensen te vinden waar je wat mee gemeenschappelijk hebt.

Nu ja, morgen afgesproken. Het hart bonst me in de keel: zou het na deze complicatie nog kunnen klikken?


Ik ben toch benieuwd. Als ze na je emotione uitbarsting nog zin had, zal het vast wel goedkomen. :)
Laatst bijgewerkt door els op do 15 feb , 2007 22:07, in totaal 1 keer bewerkt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » do 15 feb , 2007 22:07

Bedankt voor de link naar het stuk, heel goed. Dit zijn volgens mij allemaal dingen waar nieuwe regels voor moeten worden bedacht, omdat we wel los zijn gekomen uit de oude omgangsvormen, maar nog niet hebben bedacht hoe we het dan wel moeten regelen. Dat heeft allemaal nodeloze narigheid tot gevolg. Om hier over heen te komen, moet je bedenken wat er misgaat, en hoe je dan naar een moderne oplossing kan komen, in plaats van nostalgisch te gaan vragen om oude 'normen en waarden'.

Een paar quotes:

Maak beloftes voor een beperkte tijd en niet voor een gans leven. “Wil je met me trouwen voor een extra jaar?”


Precies, dat is veel beter dan je leven te baseren op opgeklopte verwachtingen, om later met veel pijn te ontdekken dat het een illusie is, als je er je hele leven al omheen hebt gebouwd.

Het is veel realistischer ook om jongeren met dit soort ideeën op te voeden, dan zullen ze daar ook veel beter mee om kunnen gaan dan als je ze vertelt dat het potje moeten vinden dat voor de rest van de eeuwigheid op hun dekseltje past... en dan ontdekken dat dit niet klopt, of koste wat het kost de leugen in stand houden omdat hij moet kloppen.

Het is makkelijk om je verwachtingen op anderen te projecteren. “Misschien zullen ze veranderen”. Probeer niet anderen te kneden tot iets wat ze niet zijn. Mensen zijn totaalformules. Accepteer ze zoals ze zijn, goed of slecht, of accepteer ze helemaal niet.


Is mij ook helemaal uit het hart gegrepen. Ik heb ooit in mijn leven ontdekt dat ik me probeerde aan te passen als mensen aangaven mijn persoonlijkheid niet geheel op prijs te stellen. Maar hoe ik mezelf ook maar bleef veranderen, het was nooit goed!

Op een dag dacht ik, ik ben gekke henkie niet, ik ben wie ik ben, en wie dat niet goed vindt, moet maar andere vrienden nemen. Dat is voor iedereen het makkelijkste.

Sindsdien neem ik ook anderen makkelijker zoals zij zijn, ik heb geen behoefte mensen te veranderen. Hun slechte gewoontes zijn vaak complementair aan hun goede gewoontes. Ze horen gewoon bij elkaar. Ga je iemand zijn slechte gewoontes afleren, dan is de kans groot de glans er helemaal afgaat, omdat je iemands persoonlijkheid afneemt.

Ook dit is iets wat je kinderen al moet meegeven in de opvoeding: dat ze moeten leren ontdekken wie ze zelf zijn, en dat ze hun vrienden ook het recht geven zichzelf te zijn.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar representaties



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron