Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Het einde van de Egyptische kalender.

Algemene onderwerpen over godsdienst en mythologie.
Vergelijking verschillende godsdiensten, mythen, rituelen enz.

Het einde van de Egyptische kalender.

Berichtdoor ggolsteyn » vr 25 nov , 2005 2:11

Op dit forum ben ik nieuweling, het verbaast mij dat er hier zo interessante dingen te vinden zijn.

Ik zal jullie heel kort een berekening bezorgen voor het "einde der tijden", zijnde het einde van de Egyptische kalender.

Het komt uit een oud boek van een Rozenkruiser, (Rose-Croix in het Frans), namelijk Rodolphe WERNER, die ik nergens anders terugvind. Rodolphe Werner,"Réponds,Pie XII",Éditions Prométhée, Paris, 1946.

Hij berekent uit een drietal bronnen, namelijk:
- De lijst van de aartsvaders in de bijbel,
- De profetie van Malachias over de pausen,
- De afmetingen in de piramide van Kheops

Het einde van de Egyptische kalender valt op:
Zondag, Pasen, 21 april 2109, datum die ook voorkomt in de lijst van Willy van de "doorgangen".

De berekeningen zijn zeer gedetailleerd: jaren, maanjaren, maanden,dagen en zelfs uren. Te moeilijk om het hier allemaal weer te geven.

Ik heb de datum ook in de Joodse kalender uitgerekend met een programma dat ik vroeger had maar waar ik nu niets van terugvind:
14e Nisan 5869.

Groetjes, ik zal hier zeker nog terugkeren,

Gerard Golsteyn.


:roll:
ggolsteyn
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr 25 nov , 2005 1:41
Woonplaats: 9040 Sint-Amandsberg- België

Berichtdoor els » vr 25 nov , 2005 11:39

Hai Gerard, welkom hier.
Er is inderdaad veel interessants te vinden hier, het verbaast mij ook steeds wat mensen allemaal weten.

Bedankt voor je bijdrage over de Egyptische kalender, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets van begrijp. Wat betekent 'het einde van de Egyptische kalender'? Waarom zou deze kalender een einde hebben? En hadden de Egyptenaren dan een concept van een soort 'doomsday' of zo? Ik heb daar nooit van gehoord, maar misschien begrijp ik het verkeerd.

En wat betreft die joodse kalender, begrijp ik goed dat je die datum 'Zondag, Pasen, 21 april 2109' hebt omgerekend, en dat daar '14e Nisan 5869' uitkwam?

Ik ben altijd wel geïnteresseerd in verschillende manieren van tijdrekening, maar ik weet er niet veel vanaf.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

5814

Berichtdoor willy » za 26 nov , 2005 10:58

Allo, Gerard, eindelijk eens iemand die zich met dezelfde zaken bezighoudt.
Spijtig dat die Werner zijn andere boeken in privé zijn uitgegeven en ik ze totnutoe nergens heb kunnen vinden.



Groetjes, willy-sampras
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Re: 5814

Berichtdoor ggolsteyn » vr 02 dec , 2005 4:39

willy schreef:Allo, Gerard, eindelijk eens iemand die zich met dezelfde zaken bezighoudt.
Spijtig dat die Werner zijn andere boeken in privé zijn uitgegeven en ik ze totnutoe nergens heb kunnen vinden.



Groetjes, willy-sampras

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Els, Beste Willy,

Juist als ik mijn eerste post op dit forum gezet had is mijn PC uitgevallen met een "fatal error", waarschijnlijk een zet van "den Bill", die kwaad is omdat ik "my documents" vervangen heb door "info CIA" en er komt daar geen enkel document onder te staan. Leuk toch?

Excuus voor mijn late reactie daarom.
Willy, ik kom terug voor je getal 5814, maar dat verwachtte je al zeker? Ik vermoed zelfs dat we in dezelfde bron putten, zou je dat kunnen bevestigen?

Jongens en meisjes, het is hier helemaal niet saai, maar nu moet ik naar bed, tot zeer binnenkort,

Slaap zacht,

Gerard Golsteyn.

:roll:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Au seuil de la fin des temps, la Rose-Croix dévoile son secret. (Rodolphe Werner)
:shock:
ggolsteyn
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr 25 nov , 2005 1:41
Woonplaats: 9040 Sint-Amandsberg- België

5814

Berichtdoor willy » za 03 dec , 2005 12:32

Ik vermoed zelfs dat we in dezelfde bron putten, zou je dat kunnen bevestigen?


Hello Gerard, natuurlijk komt dat uit hetzelfde boek.

Ik werkte toen in de drukkerij waar dat boek werdt gedrukt.
Er staat wel een Franse uitgever op, maar als ge naar de laatste blz. kijkt zal ge zien (Imprimé en Belgique).

Ik bezit van Rodolphe Werner drie boeken, de enige die openbaar zijn uitgegeven :
Le secret de la Pyramide de Kheops
Le monstre humain
Réponds, Pie XII...!

De twee andere boeken (Edition réservée) heb ik nooit kunnen vinden zoals ik reeds gezegd heb :
La vision d'Hermes
La chaine des Nombres Sacrés

Indien gij daar meer over weet hoor ik dat gaarne.

Groetjes, willy

< Que ferez-vous donc quand viendra la fin ? > Jérémie 5:31
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor els » zo 04 dec , 2005 2:02

Juist als ik mijn eerste post op dit forum gezet had is mijn PC uitgevallen met een "fatal error", waarschijnlijk een zet van "den Bill", die kwaad is omdat ik "my documents" vervangen heb door "info CIA" en er komt daar geen enkel document onder te staan. Leuk toch?


Het klinkt heel leuk, maar ik ga dat dan toch maar niet nadoen. Als hij daar al een probleem mee heeft... :cool:
Ik heb wel eens geprobeerd de map te verwijderen, maar dat laat hij niet toe.
Veel geluk dan maar vanaf nu, en nog ondergrondser te werk gaan misschien. :p
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Rodolphe Werner- het einde der tijden.

Berichtdoor ggolsteyn » zo 04 dec , 2005 2:52

Beste Willy,

Ik ben hartstikke jaloers! Ik zoek al jaren naar boeken van Rodolphe Werner. Ik zoek nog regelmatig kraampjes met oude boeken af, dit boek heb ik van iemand die waarschijnlijk wist wat het waard was en die het mij verkocht heeft als verkocht hij een juweeltje. Ik heb dit al 34 jaar in mijn bezit. Een vriend van mij die om het een beetje omslachtig te zeggen, belangstelling had voor esoterische geschriften heeft de driehonderdvijftig bladzijden gekopieerd voor zijn gebruik.

In de laatste jaren loop ik nu de straatverkoop af, van mensen die hun eigen oude of versleten boeken verkopen. Op dit ogenblik is dit met enig succes, aangezien de "jeugd" geen Frans meer verstaat in Vlaanderen. Een tip om dat eens uit te proberen tussen de oude rommel en potten en pannen.

In mijn zoektocht langs COPERNIC-AGENT, een goede zoekmachine, vind ik ook enkel een Joodse boekenverkoper, maar ik bestel niet graag langs internet. Verder vind ik daar mezelf terug.

Ik zal in de naaste toekomst toch nog terugkomen op 5814 en andere, want wat ik tot nu toe gelezen heb op dit forum verdient misschien nog wat uitleg.

In ieder geval zal ik dit forum nog eens goed moeten aflopen naar jou teksten. Want wat ik op een ander forum (SKEPP) geschreven heb wordt blijkbaar niet gelezen. De mode tegenwoordig is ook 2012 voor "het einde der tijden".

Bedankt en tot lezens,

Gerard Golsteyn
:shock:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
BLESS GOT YOU!!!
ggolsteyn
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr 25 nov , 2005 1:41
Woonplaats: 9040 Sint-Amandsberg- België

Egyptische kalender- Bill Gates enz....

Berichtdoor ggolsteyn » zo 04 dec , 2005 3:14

els schreef:
Juist als ik mijn eerste post op dit forum gezet had is mijn PC uitgevallen met een "fatal error", waarschijnlijk een zet van "den Bill", die kwaad is omdat ik "my documents" vervangen heb door "info CIA" en er komt daar geen enkel document onder te staan. Leuk toch?


Het klinkt heel leuk, maar ik ga dat dan toch maar niet nadoen. Als hij daar al een probleem mee heeft... :cool:
Ik heb wel eens geprobeerd de map te verwijderen, maar dat laat hij niet toe.
Veel geluk dan maar vanaf nu, en nog ondergrondser te werk gaan misschien. :p


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Els,

Je houdt je niet alleen bezig met de geheimen van de goden, maar je gaat ook nog ondergronds lees ik. Mij ergert ook die nieuwsgierigheid van Bill en consoorten. Heb je nog van die gebreken waar ik ook al jaren mee rondloop?

Op je vragen zal ik zo goed mogelijk antwoorden, binnenkort, maar met Willy in de buurt moet ik nu opletten wat ik zeg, maar dat zal wel meevallen.

Tot binnenkort,
:p

Gerard Golsteyn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Eppur Si Muove - En toch draait ze (de aarde) rond! (Giordano Bruno?).
ggolsteyn
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr 25 nov , 2005 1:41
Woonplaats: 9040 Sint-Amandsberg- België

Berichtdoor els » zo 04 dec , 2005 14:51

Op je vragen zal ik zo goed mogelijk antwoorden, binnenkort, maar met Willy in de buurt moet ik nu opletten wat ik zeg, maar dat zal wel meevallen.


Mijn gok is eerder dat Willy enthousiast is eindelijk eens een gelijkdenkende te hebben ontmoet op het wereldwijde web. :p

De mode tegenwoordig is ook 2012 voor "het einde der tijden".


Hmm... komt me vandaag bekend voor... was dat niet van de Maya-kalender? Van de Maya's weet ik in elk geval wel dat ze de periodes als een soort afgebakende tijd beschouwden.

Even een vraagje tussendoor, over iets dat me naar aanleiding van deze thread opeens te binnen schiet.

Ik zit vanwege mijn obsessie voor de Hyksos en de Exodus op dit moment veel te lezen over de Egyptische geschiedenis. Ik kwam een passage tegen in een artikel of een boek, maar helaas schiet me nu alweer niet te binnen welk boek. Het was heel terloops genoemd, maar het trok wel mijn aandacht. Het ging over het vestigen van nieuwe dynastiën in Egypte. Dit zou iets zijn dat niet zomaar gebeurde, maar het zou gebeuren naar aanleiding van het een of andere astronomische moment dat zich afspeelde aan de hemel. Ik ben helaas ook vergeten wat dit voor gebeurtenis was.

Ik negeerde het verder omdat ik al zoveel te onthouden heb, en het leek me eigenlijk een obscure mededeling. Maar misschien weet iemand van jullie wel waar deze terloopse opmerking op zou hebben kunnen slaan?
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar godsdienst en mythen algemeen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron