Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Doortochten of doorgangen

Algemene onderwerpen over godsdienst en mythologie.
Vergelijking verschillende godsdiensten, mythen, rituelen enz.

Berichtdoor Sampras » wo 31 jul , 2002 15:43

D o o r t o c h t e n o f d o o r g a n g e n


Vertaald zich in het hebreeuws met Pessah, wat met de Pasen, van de joodse en christelijke erediensten, en met Utsa van de Egyptische taal overeenstemt.

De doortochten in de inwijdingsleren verdelen zich in vier categorieën:
- de doortochten van de Maan in zijn oppositie - Volle maan.
- de doortochten van de Maan in zijn tweede kwadratuur - Laatste kwartier.
- de doortochten van de Zon van een teken in de dierenriem naar het volgende.
- de doortochten van de Zon op de nachteveningen van maart en september.
- de doortochten van de Zon tijdens de zonnestilstanden van juni en december.

Deze doortochten dienen als tijdsgebonden symbolen van het huidige tijdperk.
In het Egyptische taalgebruik komen ze vaak voor als “Uitgaan” en “Ingaan”, hetzij dus Uitgaan uit een tijdperk en Ingaan in het volgende.

Dezelfde uitdrukking vindt men meermaals terug in het Oude Testament; voornamelijk in de laatste verzen van Psalm 121. (Nederlandse Statenvertaling)

1 Een lied Hammaaloth. Ik hef mijn ogen op naar de bergen, van waar mijn hulp komen zal.
2 Mijn hulp is van den HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft.
3 Hij zal uw voet niet laten wankelen; uw Bewaarder zal niet sluimeren.
4 Ziet, de Bewaarder Israels zal niet sluimeren, noch slapen.
5 De HEERE is uw Bewaarder, de HEERE is uw Schaduw, aan uw rechterhand.
6 De zon zal u des daags niet steken, noch de maan des nachts.
7 De HEERE zal u bewaren van alle kwaad; uw ziel zal Hij bewaren.
8 De HEERE zal uw Uitgang en uw Ingang bewaren, van nu aan tot in der eeuwigheid.
Sampras
 

Berichtdoor Aivy » do 25 sep , 2003 13:16

Doorgang

Staat de complete mensheid op het punt een doorgang te vinden naar .... of zijn het individuen?

Momenteel voel ik mijzelf als een apart lichaam glijdend door een soort van gell. Die gell stelt de maatschappij voor. Niets heeft meer vat op mij en het lijkt net of ik los of soms zelfs boven de anderen sta. Ze vertellen zalen die mij al lang bekend zijn, zonder daar oit iets over gelezen en of gehoord te hebben.

Ik heb ook een prachtige ervaring gehad. Overdag heb ik samen met een vriendin, een koppel gehandfast d.m.v. een ritueel dat ik nog nooit zelf heb beleefd. Maar alles ging als vanzelf, het trekken van de cirkel met daarin het pentagram. Alle attributen lagen precies op de juiste plaats.Tijdens de handfasting gebeurden de nodige zaken, die alleen door mij zijn opgemerkt en totaal niet door de aanwezigen. Voorafgaand aan het ritueel mpoesten wij eerst schuilen voor een bui, die precies over het Hunebed trok, 50 meter verder was het droog. Daarna kwam de zon door met zo'n felheid dat het erg warm begon te worden. De zonneschijn werd vervolgd door een frisse wind. Alle elementen werden zo gesymboliseerd.
Bij het, door het paar, betreden van de cirkel vormde ik vanuit de cirkel een koker tot in de tiende diemensie. Die vervolgends doorsnee en dicht liet klappen tot het een bol vormde. De energie die vanuit die bol straalde was voldoende dat niemend de cirkel betrad tijdens het ritueel. De bol vormde zelfs een bescherming voor het indringen van geluid en of visuele beelden van buiten de cirkel, het paar heft het zo ervaart. Ikzelf heb wel waargenomen dat 16 mensen aan ons zijn voorbij getrokken.

Om terug te komen op de doorgang.
's nachts zijn mijn vriendin en ik terug gegaan naar het Hunebed en ervaarde daar krachten waar wij tot nu toe nog niet mee in contact waren geweest. Bij het lopen rondom het Hunebed voelde wij een barriere bij zowel het voeteind als het hoofdeind, waar wij niet doorheen konden lopen.
Terug bij de ingang van het Hunebed werd ik steenkoud en mijn vriendin steeds warmer. ik werd zelfs zo koud dat mijn vriendin bang werd dat ik iets zou overkomen. Wij zijn daarna wegegeaan, eenmaal op afstand kwamen wij langzemarehand weer op temperatuur.
Thuis gekomen hebben wij overal gezocht en uit eindelijk vonden wij de legendes van Ser kai en cuchulainn. Twee personen die datzelfde konden, koud en warm worden. Daarna vonden wij zovele met elkaar gerelateerde informatie dat het zelfs te veel werd om nog te kunnen overzien.

Stonden wij daar ook aan een soort doorgang naar een andere sfeer/dimensie/wereld ?

Liefs Aivy
We deden het bij een Hunbed
Aivy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do 25 sep , 2003 9:27
Woonplaats: Spijkenisse

Berichtdoor Aivy » do 25 sep , 2003 13:19

Sorry voor de nodige typfoutjes
Aivy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do 25 sep , 2003 9:27
Woonplaats: Spijkenisse

Berichtdoor els » za 27 sep , 2003 15:48

Hallo Aivy, bedankt voor het plaatsen van je verhaal over je ervaring bij een hunebed.
Je hebt mij een email gestuurd een tijdje terug, hierover, ik herken je verhaal. Mijn excuus dat ik nog niet heb gereageerd, ik ben bang dat ik soms iets teveel moet doen, zodat ik een enorme achterstand krijg. Ik heb je mail opgezocht, en ontdekte toen dat er nog veel meer mail op antwoord wacht.

In elk geval, bedankt voor je verhaal. Ik heb zelf nog nooit zulke ervaringen gehad. Ik heb wel ergens een link staan naar de volgende website:


Het gaat niet over hunebedden, maar over wat de makers 'krachtplaatsen' etc. noemen. Ik wil nou niet zeggen dat ik daar allemaal in geloof, maar het is een hele mooie website, met prachtige foto's en zo.

Ga via bovenstaande pagina naar binnen, en dan begin je gewoon bij 'Elfenlichten fotografie', en dan kom je misschien wel dingen tegen die je herkent.

Typfouten kun je trouwens verbeteren hoor, als je dat wil. :lach:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor InnoXia » do 09 dec , 2004 10:20

Deze doorgang heeft geleid tot behoorlijk wat meer informatie over de hunebedden. Ik stond daar zomer 2003 samen met Aivy. Ook Nederland kent haar Godinnen.
Zie daarvoor ons Web: www.innoxia.com

(niet bedoeld als reclame)

Groetjes van InnoXia
InnoXia
 

Berichtdoor els » ma 13 dec , 2004 0:58

Bedankt voor de link, Innoxia. Het is een hele mooie website, moet ik zeggen.
Prachtige foto's ook. Ik krijg er meteen al weer zin in fietstochtjes door het land te maken. :happy:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar godsdienst en mythen algemeen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron