Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Falun Gong (Falun Dafa)

Hindoeisme, Boeddhisme, India, Japan, Indonesië, China en andere Aziatische landen en godsdiensten

Falun Gong (Falun Dafa)

Berichtdoor Guus » zo 11 jun , 2006 21:52

Hoi allemaal,
mijn naam is Guus. Ik zou jullie graag willen informeren over iets wat ik nu al meer dan een jaar beoefen: Falun Dafa. Falun Dafa is een vreedzame praktijk uit China. Het is geopenbaard in 1992 door meester Li Hongzhi (grondlegger van Falun Dafa). Misschien dat sommige mensen hier ooit hebben gehoord van Tai Chi of Qigong? Misschien heb je weleens mensen in het park langzame sierlijke bewegingen zien maken en daarbij mediteren? Falun Dafa is ook zoiets. Beoefenaars van Falun Dafa doen 5 simpele oefeningen (inclusief meditatie) om hun lichaam te energetiseren en te zuiveren. Naast dat volgt men 3 principes: "Zhen - Shan - Ren" dit houd Waarachtigheid, Medendogenheid, Verdraagzaamheid in. Beoefenaars verhogen hun morele karakter aan de hand van deze hogere principes. Als je meer wilt weten over Falun Dafa, dan kun je me altijd vragen stellen of eens kijken op: www.falun.nl Op de website kun je filmpjes downloaden waarvan je de oefeningen kan leren, je kunt ook online boeken lezen zoals "Zhuan Falun" en "Falun Gong" geschreven door dhr. Li Hongzhi. Falun Dafa is geheel gratis.

Nu dat ik het over Falun Dafa heb, zou ik het ook graag willen hebben over de vervolging van Falun Dafa. Sinds 1999 vervolgd de Chinese overheid beoefenaars van Falun Gong. Beoefenaars (jong en oud) worden in werkkampen gegooid waar ze worden gemarteld tot de dood erop volgd. Duizenden beoefenaars zijn vermoord door de Chinese Communistische Partij (CCP, deze partij regeert China). Nog niet zo heel lang geleden zijn er concentratiekampen in China ontdekt. De gevangenen (meestal beoefenaars) hierin worden gebruikt voor orgaantransplantaties. Ze worden opengesneden (terwijl ze nog leven), daarna worden de organen eruit gehaald en word het lijk verbrand. En dit allemaal zonder toestemming van de persoon zelf of van familieleden. Waarom de CCP mensen vervolgd die alleen aan hun gezondheid en innerlijke werken? Falun Dafa werd heel populair in China, meer dan 100 miljoen mensen beoefenden het. Het was ook bekend dat toenmalige president Jiang Zemin jaloers was op Falun Gong omdat het zo populair en geliefd was bij de bevolking. Misschien dat de CCP zich daarom bedreigd voelden. Alles wat ze niet kennen is staatsgevaarlijk in hun ogen, en moet vervolgens onderdrukt en weggevaagd worden. Ook Tibetanen en Christenen hebben het hard in China. Meer info hierover kan gevonden worden op: www.faluninfo.nl en http://www.theepochtimes.com/index10.html

Groeten van Guus
Guus
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo 11 jun , 2006 21:27

Berichtdoor els » di 13 jun , 2006 14:24

Beste Guus, bedankt voor je informatie. Sorry dat ik ondanks alle ellende die je noemt skeptisch ben, maar ik heb toch een paar kritische opmerkingen.

Guus schreef:Falun Dafa is een vreedzame praktijk uit China.


Zodra ik een religie van zichzelf hoor beweren dat hij 'vreedzaam' is, word ik altijd direct waakzaam. Mijn leuze is: geloof niemand die beweert dat hij vrede, liefde, beschaving of democratie komt brengen. Waarom moet 'vreedzaam' erbij worden gezegd?

Het is geopenbaard in 1992 door meester Li Hongzhi (grondlegger van Falun Dafa).


'Geopenbaard' is ook geen term die bij mij vertrouwen wekt.

Beoefenaars van Falun Dafa doen 5 simpele oefeningen (inclusief meditatie) om hun lichaam te energetiseren en te zuiveren.


Wat lichaamsbeweging kan vast geen kwaad, noch af en toe even rustig zitten nadenken of niet nadenken. Termen als 'energetiseren' en 'zuiveren' wekken dan weer mijn wantrouwen. Het gaat hier om hele gewone dagelijkse dingen die we allemaal doen, als dit mysterieus wordt gemaakt met woorden als 'energetiseren' en 'zuiveren' denk ik direct aan 'onzuivere koffie'.

Naast dat volgt men 3 principes: "Zhen - Shan - Ren" dit houd Waarachtigheid, Medendogenheid, Verdraagzaamheid in. Beoefenaars verhogen hun morele karakter aan de hand van deze hogere principes.


Het kan geen kwaad af en toe stil te staan bij je gedrag, en je af te vragen hoe we met elkaar om moeten gaan. Ik denk ook dat je niet moet wachten tot deze eigenschappen vanzelf bij de mensen komen aanwaaien, maar dat je ze aan elkaar kan doorgeven. Maar om het nu 'hogere principes' te noemen, alsof het kenmerken zijn van een paar moreel hoogwaardige uitverkorenen die er hun leven aan wijden... nee.

Het gaat gewoon om menselijke eigenschappen, zelfs al moet je die dan ook via de opvoeding meekrijgen.

Sinds 1999 vervolgd de Chinese overheid beoefenaars van Falun Gong.


De Chinezen zijn inderdaad niet erg beroemd vanwege hun godsdiensttolerantie. Anderzijds, dat zijn de godsdiensten ook niet.

Beoefenaars (jong en oud) worden in werkkampen gegooid waar ze worden gemarteld tot de dood erop volgd. Duizenden beoefenaars zijn vermoord door de Chinese Communistische Partij (CCP, deze partij regeert China).


Kun je hiervoor misschien een paar bronnen geven, zoals Amnesty International, of krantenartikelen, van onderzoeksjournalisten of zo?

Nog niet zo heel lang geleden zijn er concentratiekampen in China ontdekt. De gevangenen (meestal beoefenaars) hierin worden gebruikt voor orgaantransplantaties. Ze worden opengesneden (terwijl ze nog leven), daarna worden de organen eruit gehaald en word het lijk verbrand. En dit allemaal zonder toestemming van de persoon zelf of van familieleden.


Ook hiervan graag bronnen.

China ligt niet erg lekker bij Amnesty International, en dat is niet voor niets, maar ik moet zeggen dat ik dit nooit heb gehoord. Ik neem het niet zomaar aan omdat het om allerlei historische redenen best wel eens zou kunnen.
Het is niet dat ik niet geloof in gruwelverhalen, ik weet dat mensen wereldwijd gruwelijk worden gefolterd. Maar dit zou impliceren dat China zich hiermee openlijk niet bezighoudt, maar er achter de schermen gruwelkampen op nahoudt die in niets onderdoen voor de KZ-kampen van Hitler. Daar zou ik toch wel meer over willen weten.

Als dit niet gebeurt, wordt er dus gelogen, en moet iedereen dat weten. Als het wel gebeurt, is het nog veel vanzelfsprekender dat iedereen dit moet weten.

Waarom de CCP mensen vervolgd die alleen aan hun gezondheid en innerlijke werken?


Ik weet niet veel over China, al weet ik dat het nogal een hiërarchische cultuur is. Maar of de Falun Dafa alleen aan de gezondheid werkt, betwijfel ik. Naar wat ik erover heb gelezen, is het nogal een sektarische groep. Ik weet er te weinig van om te kunnen zeggen waarom. Meestal is het gewoon een kwestie van geld.

Ook Tibetanen en Christenen hebben het hard in China.


Misschien ziet China dit als concurrerende sektarische bewegingen.

Wat ik heb begrepen van Falun Dafa, is dat het inhaakt op een afkeer van het moderne. Het wakkert bijgeloof aan en ontmoedigt kritisch denken. Het haakt in op een afkeer van de moderne consumptiemaatschappij vol overbesteding, de medische stand die meer aandacht heeft aan geld verdienen met dure medicijnen en behandeling maar geen belangstelling heeft voor psycho-sociale problemen en geen geld wil uitgeven aan zorg, omdat daaraan niets te verdienen is etc.

Het is niet echt heel gevaarlijk, maar ook niet echt gunstig voor de ontwikkeling van de 'mondige' mens.

Ik herken die dingen wel, omdat ik er zelf ook een afkeer van heb dat alle menselijke maten moeten wijken voor een kleine club machtigen die overal geld aan wil verdienen. Maar mijn oplossing hiertegen is niet mensen voor de gek te houden met schijnoplossingen en pseudowetenschappelijke verzinsels. Ik vind dat mensen de confrontatie met de werkelijkheid aan moeten gaan, in plaats van als schaapjes een zelfbenoemde verlosser achterna te wandelen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Guus » di 13 jun , 2006 17:08

els schreef:Beste Guus, bedankt voor je informatie. Sorry dat ik ondanks alle ellende die je noemt skeptisch ben, maar ik heb toch een paar kritische opmerkingen.

Guus schreef:Falun Dafa is een vreedzame praktijk uit China.


Zodra ik een religie van zichzelf hoor beweren dat hij 'vreedzaam' is, word ik altijd direct waakzaam. Mijn leuze is: geloof niemand die beweert dat hij vrede, liefde, beschaving of democratie komt brengen. Waarom moet 'vreedzaam' erbij worden gezegd?

Het is geopenbaard in 1992 door meester Li Hongzhi (grondlegger van Falun Dafa).


'Geopenbaard' is ook geen term die bij mij vertrouwen wekt.

Beoefenaars van Falun Dafa doen 5 simpele oefeningen (inclusief meditatie) om hun lichaam te energetiseren en te zuiveren.


Wat lichaamsbeweging kan vast geen kwaad, noch af en toe even rustig zitten nadenken of niet nadenken. Termen als 'energetiseren' en 'zuiveren' wekken dan weer mijn wantrouwen. Het gaat hier om hele gewone dagelijkse dingen die we allemaal doen, als dit mysterieus wordt gemaakt met woorden als 'energetiseren' en 'zuiveren' denk ik direct aan 'onzuivere koffie'.

Naast dat volgt men 3 principes: "Zhen - Shan - Ren" dit houd Waarachtigheid, Medendogenheid, Verdraagzaamheid in. Beoefenaars verhogen hun morele karakter aan de hand van deze hogere principes.


Het kan geen kwaad af en toe stil te staan bij je gedrag, en je af te vragen hoe we met elkaar om moeten gaan. Ik denk ook dat je niet moet wachten tot deze eigenschappen vanzelf bij de mensen komen aanwaaien, maar dat je ze aan elkaar kan doorgeven. Maar om het nu 'hogere principes' te noemen, alsof het kenmerken zijn van een paar moreel hoogwaardige uitverkorenen die er hun leven aan wijden... nee.

Het gaat gewoon om menselijke eigenschappen, zelfs al moet je die dan ook via de opvoeding meekrijgen.

Sinds 1999 vervolgd de Chinese overheid beoefenaars van Falun Gong.


De Chinezen zijn inderdaad niet erg beroemd vanwege hun godsdiensttolerantie. Anderzijds, dat zijn de godsdiensten ook niet.

Beoefenaars (jong en oud) worden in werkkampen gegooid waar ze worden gemarteld tot de dood erop volgd. Duizenden beoefenaars zijn vermoord door de Chinese Communistische Partij (CCP, deze partij regeert China).


Kun je hiervoor misschien een paar bronnen geven, zoals Amnesty International, of krantenartikelen, van onderzoeksjournalisten of zo?

Nog niet zo heel lang geleden zijn er concentratiekampen in China ontdekt. De gevangenen (meestal beoefenaars) hierin worden gebruikt voor orgaantransplantaties. Ze worden opengesneden (terwijl ze nog leven), daarna worden de organen eruit gehaald en word het lijk verbrand. En dit allemaal zonder toestemming van de persoon zelf of van familieleden.


Ook hiervan graag bronnen.

China ligt niet erg lekker bij Amnesty International, en dat is niet voor niets, maar ik moet zeggen dat ik dit nooit heb gehoord. Ik neem het niet zomaar aan omdat het om allerlei historische redenen best wel eens zou kunnen.
Het is niet dat ik niet geloof in gruwelverhalen, ik weet dat mensen wereldwijd gruwelijk worden gefolterd. Maar dit zou impliceren dat China zich hiermee openlijk niet bezighoudt, maar er achter de schermen gruwelkampen op nahoudt die in niets onderdoen voor de KZ-kampen van Hitler. Daar zou ik toch wel meer over willen weten.

Als dit niet gebeurt, wordt er dus gelogen, en moet iedereen dat weten. Als het wel gebeurt, is het nog veel vanzelfsprekender dat iedereen dit moet weten.

Waarom de CCP mensen vervolgd die alleen aan hun gezondheid en innerlijke werken?


Ik weet niet veel over China, al weet ik dat het nogal een hiërarchische cultuur is. Maar of de Falun Dafa alleen aan de gezondheid werkt, betwijfel ik. Naar wat ik erover heb gelezen, is het nogal een sektarische groep. Ik weet er te weinig van om te kunnen zeggen waarom. Meestal is het gewoon een kwestie van geld.

Ook Tibetanen en Christenen hebben het hard in China.


Misschien ziet China dit als concurrerende sektarische bewegingen.

Wat ik heb begrepen van Falun Dafa, is dat het inhaakt op een afkeer van het moderne. Het wakkert bijgeloof aan en ontmoedigt kritisch denken. Het haakt in op een afkeer van de moderne consumptiemaatschappij vol overbesteding, de medische stand die meer aandacht heeft aan geld verdienen met dure medicijnen en behandeling maar geen belangstelling heeft voor psycho-sociale problemen en geen geld wil uitgeven aan zorg, omdat daaraan niets te verdienen is etc.

Het is niet echt heel gevaarlijk, maar ook niet echt gunstig voor de ontwikkeling van de 'mondige' mens.

Ik herken die dingen wel, omdat ik er zelf ook een afkeer van heb dat alle menselijke maten moeten wijken voor een kleine club machtigen die overal geld aan wil verdienen. Maar mijn oplossing hiertegen is niet mensen voor de gek te houden met schijnoplossingen en pseudowetenschappelijke verzinsels. Ik vind dat mensen de confrontatie met de werkelijkheid aan moeten gaan, in plaats van als schaapjes een zelfbenoemde verlosser achterna te wandelen.


We zien Zhen-Shan-Ren als iets vreedzaams, wij beoefenaars proberen zoveel mogelijk hier naar toe te leven, daarom noemen we Falun Gong dus ook een vredige of vreedzame praktijk. Bijvoorbeeld we beoefenen 'verdraagzaamheid', dat houd in dat we tolerant zijn. Zijn er moeilijkheden of problemen, dan blijven we kalm en rustig en verdragen de zaak. Zijn er mensen die het ons moeilijk maken, dan doen we niet hetzelfde terug maar geloven in zelfbeheersing. Geweld en derglijke zijn dus ook niet aan de orde voor ons.

Over de term 'geopenbaard.' Dit moet je denk ik zo begrijpen. Meester Li Hongzhi heeft dus de Qigong-praktijk Falun Gong ontwikkeld, toen hij klaar was met het ontwikkelen van de praktijk, heeft hij hem dus 'geopenbaard' aan het publiek. Misschien dat er een ander passend woord voor is, maar die weet ik zo snel niet.

Termen zoals energetiseren en zuiveren zijn misschien niet normaal hier in het westen. Echter, in een groot deel van Azie bestaan al meer dan duizenden jaren soortegelijken praktijken, zoals Tai Chi en Qigong. Daarbij gelooft dat men door oefeningen zijn/haar energie (Chi, Qi) kan zuiveren en versterken om zo een betere gezondheid te bereiken. Het is daar ook heel normaal als je mensen deze praktijk ziet beoefenen in het park, hier in het westen kent men het nog niet zo goed.

Over de vervolging. Amnestyl International en Human Rights Watch hebben inderaad hierover vermeld, ik zal eens kijken of ik iets voor je kan vinden: http://www.aivl.be/index.cfm?PageID=222 Deze website: www.hetnieuwetijdperk.com geeft ook veel informatie over de CCP. Op deze website: http://www.theepochtimes.com/index10.html staan ook vele berichten hierover. Men kan ook lezen over de Vice-president van het Europese parlement, McMillan-Scott: http://www.theepochtimes.com/news/6-6-4/42312.html Deze Vice-president is één van de weinige westerse politicia die werkelijk aandacht besteed aan de vervolging. Vanwege de handel met China kijken vele westerse landen de andere kant op als het gaat om mensenrechtenschendingen in China, zo dus ook met Falun Gong. Gelukkig word er steeds meer aandacht besteed aan deze kwestie door figuren zoals McMillan-Scott. Na de ontdekking van de gruwelijke organen-oogst, dringen steeds meer lander erop aan bij China om onderzoek te verrichten. Voor meer info zou ik als ik jou was op bovenstaande website's te surfen, er staat hier veel info over.

Sinds de vervolging van Falun Gong heeft de CCP vele negatieve berichten verspreid over Falun Gong, zoals dat het een sekte is, dat het vreemde rare mensen zijn die de regering omver willen werpen en dergelijke. Dit zijn allemaal leugens verspreid door de CCP om de vervolging te 'rechtvaardigen'. Op de website www.hetnieuwetijdperk.com kan je als je wil de nederlandse versie van de '9 commentaren op de CCP' lezen. Deze reeks artikelen hebben een stroom van opzeggingen van de lidmaatschap van de CCP in China veroorzaakt. Vele Chinezen die altijd beinvloed zijn door de CCP konden nu met eigen ogen zien wat voor verschrikkelijke dingen de CCP heeft gedaan en nog steeds doet. Zoals ook de geschiedenis wijzigen en dergelijke om zo het volk dom te houden. Misschien zeer interresant voor je om dat te lezen.

Nog om even terug te komen over dat 'sekte' gedoe. Misschien dat je eens wat kenmerken kan geven waartoe een sekte moet voldoen? Het woord sekte geeft een negatieve betekenis, daarom heeft de CCP dit woord ook gebruikt, jammer genoeg. Misschien dat het ook raadzaam is om op: www.falun.nl te kijken, je kunt ook online de boeken van meester Li Hongzhi lezen, die zullen je meer info verschaffen.

Groeten van Guus
Guus
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo 11 jun , 2006 21:27

Berichtdoor RoyJava » di 13 jun , 2006 22:16

Hi Guus,...

Ken Tai Chi én Qigong en heb het heel kort gedaan. Andere niet hier te noemen omstandigheden hebben mij besloten ermee te stoppen, en vermoed Guus, dat er op het moment meerdere stromingen van allerlei heilsporten en healinglessen in het leven worden gebracht, echter veelal ontwikkeld vanuit oudere geneeskrachtige leringen. Zowel in China, als Japan, Thailand, Indonesië ...

Doe zelf op moment Satria Nusantara, een Javaanse heilsport voor lichaam, geest en ziel, wat in mijn eigen beleving werkt (vanwege kapotte rug en bekken). Daar zitten eveneens meditatieve, concentrerende en bepaalde basisoefeningen met ademtechnieken aan verbonden. Maar je moet het zelf doen, blijven doen, en erin geloven voor zover je erin kan geloven (gedachtenkracht doet zéker eveneens zijn werking). Heb mensen zien komen en gaan in de 10 jaar dat ik het doe, en kan na zolange tijd eigenlijk niet echt vertellen, dat deze heilsport iets absoluuts of gewéldigs is. Doordat je het zelf moet doen.

Er is één verschil met de Falun Dafa uit China. En di. dat de Satria Nusantara door vele Indonesiërs wordt beoefend, en niet als verboden geldt vanwege het Islam geloof ... hoop dat het voor jou heel goed en positief zal werken, groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Guus » wo 14 jun , 2006 17:15

RoyJava schreef:Hi Guus,...

Ken Tai Chi én Qigong en heb het heel kort gedaan. Andere niet hier te noemen omstandigheden hebben mij besloten ermee te stoppen, en vermoed Guus, dat er op het moment meerdere stromingen van allerlei heilsporten en healinglessen in het leven worden gebracht, echter veelal ontwikkeld vanuit oudere geneeskrachtige leringen. Zowel in China, als Japan, Thailand, Indonesië ...

Doe zelf op moment Satria Nusantara, een Javaanse heilsport voor lichaam, geest en ziel, wat in mijn eigen beleving werkt (vanwege kapotte rug en bekken). Daar zitten eveneens meditatieve, concentrerende en bepaalde basisoefeningen met ademtechnieken aan verbonden. Maar je moet het zelf doen, blijven doen, en erin geloven voor zover je erin kan geloven (gedachtenkracht doet zéker eveneens zijn werking). Heb mensen zien komen en gaan in de 10 jaar dat ik het doe, en kan na zolange tijd eigenlijk niet echt vertellen, dat deze heilsport iets absoluuts of gewéldigs is. Doordat je het zelf moet doen.

Er is één verschil met de Falun Dafa uit China. En di. dat de Satria Nusantara door vele Indonesiërs wordt beoefend, en niet als verboden geldt vanwege het Islam geloof ... hoop dat het voor jou heel goed en positief zal werken, groet Roy


Dankjewel voor je reactie. Ik hoop dat Satria Nusantara ook heel goed voor jou werkt.

Groetjes van Guus
Guus
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo 11 jun , 2006 21:27

Berichtdoor els » za 15 jul , 2006 16:47

Ik lees het volgende in de Trouw van vandaag, ik plak het hier maar even bij.



Er is geschokt en vol ongeloof gereageerd op het recent uitgekomen rapport van twee Canadese juristen. Zij stellen dat het uiterst aannemelijk is dat in China op grote schaal organen worden weggenomen bij Falun Gong-aanhangers.
De slachtoffers zouden tijdens de operatie nog in leven zijn. Dat zou optimale kwaliteit waarborgen van de organen die voor transplantaties worden gebruikt. Tijdens het wegnemen van lever, hart of nieren komen ze gaandeweg om.

„De reusachtige gruwelijkheid maakt dat we neigen tot ongeloof”, schrijven de auteurs van het recente rapport over de orgaanroof van Falun Gong in hun conclusie.

De Canadese oud-staatssecretaris voor Azië David Kilgour en mensenrechtenadvocaat David Matas stellen bovendien dat „veel van het materiaal dat we vonden, niet als keihard bewijs kan worden beschouwd”.

Toch menen zij dat de beschuldiging dat op grote schaal organen worden weggenomen uit levende Falun Gong-aanhangers zeer aannemelijk is. Ze baseren die conclusie op de grote hoeveelheid en gedetailleerdheid van het materiaal waarop zij stuitten. De juristen zochten ook naar materiaal dat de hele beschuldiging zou kunnen ontkrachten, maar dat vonden zij niet.

Onderdeel van het onderzoek was onder meer het verslag van een naar de VS uitgeweken vrouw, die zelf geen Falun Gong-aanhangster is. Ze vertelde Kilgour dat haar man als arts gedurende twee jaar het hoornvlies heeft verwijderd van ongeveer 2000 Falun Gong-aanhangers. Ze kregen eerst een injectie die hartverlamming veroorzaakte. Het middel scheen soms niet optimaal te werken, maar dat stond een operatie niet in de weg. Na het verwijderen van het hoornvlies, haalden andere artsen vitale organen als hart, lever en huid weg. Wat van het lichaam restte, werd verbrand.

Er zijn ook verklaringen van mensen die zeggen dat de operaties onverdoofd plaats hadden en dat de slachtoffers slechts een spierverslapper kregen om rustig te blijven liggen tijdens de operatie.

Trouw heeft eerder terughoudend gereageerd op de eerste berichten dat zulke operaties plaatshadden. In maart en april werd de redactie bestookt met het nieuws, maar die informatie kwam uitsluitend uit Falun Gong-kringen. De mogelijkheid dat deze beweging politieke motieven had om aandacht te vestigingen op de achtervolging en marteling van hun aanhangers en het verhaal had verzonnen of overdreven, viel niet uit te sluiten.

Vanuit diezelfde achterdocht opereerden ook Kilgour en Matas, zo blijkt uit hun rapport. Maar gaandeweg gingen ze ’om’. Argwaan wekte bij hen bijvoorbeeld ook het gemak waarmee Chinese transplantatiecentra naar buitenlandse patiënten lonken. Ook de wachttijd is heel kort.

Dat in China binnen een week een leveroperatie mogelijk is, doet vermoeden ,,dat er levende mensen zijn die praktisch op afroep beschikbaar zouden moeten zijn om organen te leveren”, aldus het rapport.

De sites van Chinese orgaantransplantatiecentra verhullen trouwens allerminst dat organen van levende mensen worden gebruikt. Op de website van de China International Transplantation Network Assistance Centre Website (http://en.zoukiishoku.com/) viel gisteren in de sectie „Veelgestelde Vragen” als antwoord op de eerste vraag te lezen: „Voor de transplantatie van een levende nier, vergewissen we ons vooraf van de nierfunctie van de donor. De operatie is dus veiliger dan in andere landen, waar de organen niet van een levende donor komen.”

„Zijn de organen voor de alvleeskliertransplantaties van hersendode patiënten?”, is een andere vraag. Het antwoord luidt: „Onze organen komen niet van hersendode slachtoffers [sic] omdat de staat van de organen dan mogelijk niet goed is.”

Uiteraard bewijzen dergelijke mededelingen nog niet dat de organen afkomstig zijn van Falun Gong-volgelingen. Maar de Canadese onderzoekers vragen zich wel af wie anders de leverancier kan zijn van de tienduizenden organen die de afgelopen jaren in China zijn gebruikt. Slechts een fractie kan immers verklaard worden uit vrijwillige donatie en het gebruik van organen van geëxecuteerden.

„Op grond van wat we nu weten, moeten we tot de treurige conclusie komen dat de beschuldigingen waar zijn”, zeggen de Canadezen. De Chinese overheid blijft alles ontkennen.


Aanhangsel

Website van Trouw loopt vast in China

Het nieuws over het Canadese rapport over de Falun Gong dat gisteren op de voorpagina van Trouw stond en ook op de website was te lezen, kon gisteren in China niet bekeken worden. Wie poogde aan het stuk te beginnen, liep onmiddellijk vast. Daarna bleek de hele Trouwsite niet meer bereikbaar. Alleen voor wie andere artikelen las, bleef de Trouwsite bereikbaar.Het rapport zelf, dat op internet via verschillende ingangen beschikbaar is, viel in China evenmin te openen. Zelfs niet als een ’link’ in een e-mail werd toegestuurd.De Chinese censuur reageert uiterst gevoelig op het woord ’Falun Gong’. Speciale filters halen stukken waar het woord in voorkomt eruit. Maar hele sites blokkeren, wat een aantal jaren geleden gebruikelijk was, is inmiddels in China vrij ongewoon. Liever wordt ervoor gezorgd dat internetgebruikers - zonder het te merken - razendsnel naar een kopie van de site worden geleid waar de informatie is ’aangepast’. Mogelijk is vanwege het taalprobleem voor blokkering gekozen.


Hier is het rapport van de Canadese juristen te downloaden:

www.trouw.nl/orgaanroof
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » zo 16 jul , 2006 10:40

Ik vond net ook het bericht in Trouw van 14 juli, waar dit over gaat:



Onderzoekers vonden geen bewijs van het tegendeel
door Leonoor Kuijk

In China worden waarschijnlijk Falun Gong-aanhangers zonder verdoving beroofd van hun organen.
Dat concluderen twee Canadese onderzoekers in een recent rapport.

David Kilgour, oud-staatssecretaris van buitenlandse zaken en oud-aanklager, en David Matas, mensenrechtenadvocaat, erkennen dat ze geen echt bewijs hebben. Er zijn geen ooggetuigenverslagen.? De slachtoffers sterven tijdens de operatie of snel daarna. Degenen die de operatie uitvoeren ontkennen, net als de Chinese overheid.

De onderzoekers hebben materiaal gevonden dat de aantijgingen van de Falun Gong ondersteunt. Het vinden van materiaal om de aantijgingen te ontkrachten, lukte hen niet. Daarom kunnen ze slechts concluderen dat de organenroof inderdaad ’in het verleden heeft plaatsgevonden en nog steeds voortduurt’.

Zij belden verschillende ziekenhuizen, zoals op 16 maart het Zhongshan Ziekenhuis voor Orgaantransplantatie in Shanghai.

Interviewer (I): ,,Hallo, bent u de arts?”

Arts: ,,Inderdaad”.

*..

I: ,,Dus hoe lang moet ik wachten (voor een transplantatie)?’’

Arts: „Ongeveer een week nadat u bent langsgekomen.”

I: „Hebben jullie ook organen van Falun Gong-aanhangers? Ik heb gehoord dat die erg goed zijn.”

Arts: ,,Al onze organen zijn van dat type.”

Uit de telefoongesprekken blijkt dat de artsen een ’optie’ hebben op nog levende Falun Gong-gevangenen, die zijn geselecteerd op een goede gezondheid. Is er vraag naar een orgaan, dan worden de Falun Gongers, onwetend van hun lot, zonder verdoving, geopereerd. De organen – het zou gaan om hoornvlies, lever, nieren of het hart – worden op korte termijn ’vers’ aangeleverd. Dit correspondeert met wat Falun Gongers vertellen die in gevangenissen hebben gezeten. Zij melden dat alleen zij daar geregeld bloedtesten kregen – testen die nodig zijn voor transplantatie. „De testen op zich zeggen niet dat orgaanafname plaatsvindt. Maar het omgekeerde is wel waar. Als er geen bloedtesten waren, zouden de beschuldigingen zijn weerlegd.’’

Een ander punt is dat van de 60.000 transplantaties in 2000 -2005, de herkomst van maar 18.500 organen verklaard kan worden uit vrijwillige donatie en de organen van geëxecuteerden. Het is onduidelijk waar de 41.500 andere organen vandaan komen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor fbs33 » wo 19 jul , 2006 10:18

els schreef:Ik vond net ook het bericht in Trouw van 14 juli, waar dit over gaat:



Onderzoekers vonden geen bewijs van het tegendeel
door Leonoor Kuijk

In China worden waarschijnlijk Falun Gong-aanhangers zonder verdoving beroofd van hun organen.
Dat concluderen twee Canadese onderzoekers in een recent rapport.

David Kilgour, oud-staatssecretaris van buitenlandse zaken en oud-aanklager, en David Matas, mensenrechtenadvocaat, erkennen dat ze geen echt bewijs hebben. Er zijn geen ooggetuigenverslagen.? De slachtoffers sterven tijdens de operatie of snel daarna. Degenen die de operatie uitvoeren ontkennen, net als de Chinese overheid.

De onderzoekers hebben materiaal gevonden dat de aantijgingen van de Falun Gong ondersteunt. Het vinden van materiaal om de aantijgingen te ontkrachten, lukte hen niet. Daarom kunnen ze slechts concluderen dat de organenroof inderdaad ’in het verleden heeft plaatsgevonden en nog steeds voortduurt’.

Zij belden verschillende ziekenhuizen, zoals op 16 maart het Zhongshan Ziekenhuis voor Orgaantransplantatie in Shanghai.

Interviewer (I): ,,Hallo, bent u de arts?”

Arts: ,,Inderdaad”.

*..

I: ,,Dus hoe lang moet ik wachten (voor een transplantatie)?’’

Arts: „Ongeveer een week nadat u bent langsgekomen.”

I: „Hebben jullie ook organen van Falun Gong-aanhangers? Ik heb gehoord dat die erg goed zijn.”

Arts: ,,Al onze organen zijn van dat type.”

Uit de telefoongesprekken blijkt dat de artsen een ’optie’ hebben op nog levende Falun Gong-gevangenen, die zijn geselecteerd op een goede gezondheid. Is er vraag naar een orgaan, dan worden de Falun Gongers, onwetend van hun lot, zonder verdoving, geopereerd. De organen – het zou gaan om hoornvlies, lever, nieren of het hart – worden op korte termijn ’vers’ aangeleverd. Dit correspondeert met wat Falun Gongers vertellen die in gevangenissen hebben gezeten. Zij melden dat alleen zij daar geregeld bloedtesten kregen – testen die nodig zijn voor transplantatie. „De testen op zich zeggen niet dat orgaanafname plaatsvindt. Maar het omgekeerde is wel waar. Als er geen bloedtesten waren, zouden de beschuldigingen zijn weerlegd.’’

Een ander punt is dat van de 60.000 transplantaties in 2000 -2005, de herkomst van maar 18.500 organen verklaard kan worden uit vrijwillige donatie en de organen van geëxecuteerden. Het is onduidelijk waar de 41.500 andere organen vandaan komen.
Zou een land dat zich zó druk maakt over een paar rek en strek-oefeningen(falun gong), toelaten dat de een of andere arts, per telefoon, zulke vragen beantwoordt???
Verder geeft het wervende karakter van die vereniging duidelijk aan, dat men, zoals gewoonlijk!, uit is op de macht van het getal.
Men treedt daarmee in het spoor v.d. diverse religismen die dat van oudsher al beoefenen.
Oók het kennelijke fanatisme om zich tot die groep te bekeren, ondanks de straffen die de CCP daarop gesteld heeft, spreken niet voor de onschuld (in zijn 'totaliteit'!!) van die vereniging!
Dat een staat (en dus ook China) goed begrijpt, dat de kracht ervan (op hoofdlijnen) wordt bepaald door de (min of meer)gelijke richting die de neuzen van hun onderdanen aanwijzen!, hoeft m.i. geen betoog.
Dat de Falun-gong, achter de rek en strek-façade, kennelijk elementen bevat die de door de CCP gewenste eenduidigheid aantasten, lijkt mij eveneens een duidelijke zaak.
Dat de C.I.A. over de hele wereld is geinfiltreerd om verzwakkende tweedracht te zaaien door roddel en achterklap, alsmede financieele ondersteuning voor groepen in de bevolking zelf?
Er is een waslijst van bewijzen uit het verleden dat zij zich daarmee bezighielden, ter meerdere eer en glorie van het eigen land! :lach2:
groet fbs33
fbs33
 
Berichten: 82
Geregistreerd: di 24 jan , 2006 3:20

Falun Dafa / Falun Gong

Berichtdoor Cinderella » do 06 sep , 2007 16:51

Falun Gong introductievideo

Met de voortdurende vervolging in China hebben vele mensen gevraagd wat Falun Gong nu eigenlijk is en wat het voor iemand betekent om het te beoefenen. In deze (Engelse) introductievideo wordt uitleg gegeven over Falun Gong en de werking van de oefeningen en vertellen verschillende mensen over hun ervaring met Falun Gong en hoe het hun leven verrijkt heeft.



Video - Path to return to one's true self



Karin :dag:
Laatst bijgewerkt door Cinderella op ma 19 maart , 2012 8:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Cinderella
 
Berichten: 43
Geregistreerd: ma 18 jun , 2007 8:19
Woonplaats: Hasselt - België

Re: Falun Gong (Falun Dafa)

Berichtdoor Jeff Williams » wo 28 sep , 2011 10:15

Ik moet zeggen dat Falun Gong is ketterij. een vriend van mij is geleden letsel door het! en ik weet over de Falun Gong evenement in China vele jaren geleden, deze ketterij doden veel mensen in China!

-----------------------------------------------------------------------------------
Let‘s cross the bridge when we come to it
|
Jeff Williams
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo 28 sep , 2011 9:50

Re: Falun Gong (Falun Dafa)

Berichtdoor els » wo 28 sep , 2011 13:23

Hallo Jeff, ik vind Falun Gong een sekte. Mensen worden in een euforische staat gehersenspoeld zodat ze makkelijk op te lichten zijn. Ze zijn niet meer in staat kritisch te denken. Maar ik vind het moeilijk om precies begrijpen wat er precies mis is met de Falun Gong.

Dus ik vraag me nou af wat jou vriend heeft meegemaakt. Kun je daar iets over vertellen?
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Falun Gong (Falun Dafa)

Berichtdoor Cinderella » do 29 sep , 2011 13:39

Hey Els, neen Falun Dafa is niet het hierboven genoemde en ook geen sekte. Het is een krachtige methode voor de verfijning van lichaam & geest. Falun Dafa, ook bekend als Falun Gong, is een cultivatiewijze van de Boeddha School. Het kent lichamelijke oefeningen met langzame vloeiende bewegingen en meditatie. Centraal in de beoefening van Falun Dafa staat het bestuderen en cultiveren van de principes waarachtigheid, mededogen en verdraagzaamheid.

Er is helemaal niets mis met het beoefenen van Falun Dafa. Ik beoefen deze prachtige cultivatiewijze bijna vijf jaar en het heeft me niets gekost. Alles is volledig gratis en alle oefenplaatsen bieden gratis instructie van de oefeningen. Dankzij Falun Dafa voel ik mij iedere dag super-geweldig-goed en ervaar een grotere hoeveelheid energie, verminderde vermoeidheid, betere gezondheid, grotere weerstand tegen ziektes, betere slaap, emotionele balans, een gevoel van kalmte, een positiever perspectief, verbeterde relaties, meer zelfbewustzijn, een dieper gevoel van betekenis, spirituele groei, enz, enz, enz. Er zijn teveel voordelen om allemaal op te noemen. Ik ben nu altijd tevreden en ken weinig mensen die tevreden zijn.

Maar waarom vervolgt de Chinese Communistische Partij Falun Gong?
De complexe beweegredenen achter de campagne kunnen opgedeeld worden in vier elementen: de populariteit van Falun Gong, de rol van Jiang Zemin, botsende ideologieën en de aard van het Chinese Communistische systeem.

Meer over de vervolging kan je lezen op de website Falun Info:
http://www.faluninfo.nl/vervolging/verv_faq.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

In haar 51-jarige heerschappij over China, is de Communistische Partij verantwoordelijk voor de dood van tientallen miljoenen onschuldige burgers, waaronder haar eigen volgelingen. Misschien is de kwaadaardige sekte wel Jiang's eigen partij." -- Time magazine, juni 2001

Sinds de Chinese Communistische Partij (CCP) aan de macht kwam in het jaar 1949, is ze tot op heden verantwoordelijk voor de moord en hongerdood van ongeveer 80 miljoen mensen. De volgende samenvatting geeft enige beruchte campagnes weer van de CCP.
Voor de dodenlijst zie:
http://www.negencommentaren.com/geschiedenis.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wil hier nog even bij vermelden dat gedurende al deze jaren van geweld en foltering, Falun Dafa beoefenaars ongeevenaarde goedheid en verdraagzaamheid hebben getoond. Geen enkele beoefenaar heeft teruggeslagen of fysiek geweld gebruikt tegen de politie. Wereldwijd hebben alle beoefenaars geweldloze, vreedzame en legale middelen gebruikt om een beroep te doen op de mensen. Dit gedrag, in het aangezicht van zulk geweld en onrechtvaardigheid op zulke grote schaal, heeft op een veelzeggende wijze de wereld doen getuigen van de fundamentele vreedzame en barmhartige aard van Falun Dafa. :duim:

Els, ook het onderstaande rapport bewijst dat Falun Dafa geen kenmerken heeft van een sekte. Het is een rapport geschreven door David Matas en David Kilgour. David Matas is een gerenommeerde internationale advocaat voor de mensenrechten. Canadees David Kilgour is een voormalig lid van het parlement.

Het rapport onderzoekt de beschuldigingen tegen de Chinese overheid in verband met de organenroof bij levende Falun Gong beoefenaars en concludeerde "... Er is tot op de dag van vandaag een grootschalige handel in organen afkomstig van Falun Gong beoefenaars...".

Voorheen werkte Matas nauw samen met enkele grote mensenrechtenorganisaties zoals Amnesty International en Human Rights Watch en Matas is er zeker van dat de resultaten uit dit onderzoek de mensenrechtenorganisaties zeker niet onberoerd zullen laten.

Dit is een quote uit het rapport bloederige oogst, een Gereviseerd rapport naar de beschuldigingen van de handel in
organen van Falun Gong beoefenaars in China

Door David Matas en David Kilgour
Engels rapport: 31 Januari 2007
Nederlandse vertaling: april 2007
Het originele (Engelstalige) rapport van Kilgour en Matas vindt u op
http://organharvestinvestigation.net" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Beschouwingen specifiek met betrekking tot Falun Gong
19) Een veronderstelde bedreiging

De overgrote meerderheid van de gewetensgevangenen in Chinese Gevangenissen zijn

Falun Gong. Een geschatte tweederde van de slachtoffers van foltering in Chinese

gevangenissen zijn Falun Gong. De extremen in de taal die het Chinese regime gebruikt

tegen de Falun Gong zijn ongekend en worden niet geëvenaard door de

verhoudingsgewijze milde kritiek die China heeft over de slachtoffers die het Westen

gebruikelijk verdedigt. De gedocumenteerde jaarlijkse willekeurige moorden en

verdwijningen van Falun Gong overtreffen ruim de totalen van iedere andere

slachtoffergroep.

Waarom wraakt en onderdrukt de Chinese regering op zo’n wrede wijze deze ene groep,

meer dan welke andere slachtoffergroep? Het standaard Chinese refrein over Falun Gong

is dat het een kwaadaardige sekte is.

Falun Gong heeft geen van de eigenschappen van een sekte. Het heeft geen

lidmaatschappen, geen kantoren en geen functionarissen.

David Ownby, directeur van het Centrum voor Oost-Aziatische Studies aan de

Universiteit van Montreal en een specialist in moderne Chinese geschiedenis, schreef

over Falun Gong een artikel dat hij zes jaar geleden prepareerde voor het Canadian

Institute of International Affairs. Hij zei dat in tegenstelling tot sekten Falun Gong geen

financiële verplichtingen heeft, geen isolatie van beoefenaars in communes of

vervreemding van de wereld. Hij zegt:

“Falun Gong leden blijven in de samenleving. De overgrote meerderheid leeft in

gezinnen. Ze gaan naar hun werk; ze sturen hun kinderen naar school.”

Er is geen straf voor het verlaten van Falun Gong, aangezien er niets is om te verlaten.

Beoefenaars zijn vrij om Falun Gong te beoefenen zoveel of zoweinig als ze willen. Ze

kunnen op elk moment beginnen en stoppen. Ze kunnen hun oefeningen in groepen of

alleen doen.

Li Hongzhi, de auteur van de boeken die Falun Gong beoefenaars inspireerden, wordt

niet vereerd door beoefenaars. Noch ontvangt hij fondsen van beoefenaars. Hij is een

persoon die op zichzelf leeft en die zelden beoefenaars ontmoet. Zijn advies aan

beoefenaars is openbaar beschikbare informatie – conferentie lezingen en gepubliceerde

boeken.

De bestempeling van Falun Gong als een kwaadaardige sekte door de Chinese regering is

een component van de onderdrukking van de Falun Gong, een voorwendsel van die

onderdrukking evenals laster, aanzet tot haat, uitsluiting en ontmenselijking van de Falun

Gong. Maar deze bestempeling verklaart niet waarom die onderdrukking ontstond. Het

stempel “kwaadaardige sekte” is een gefabriceerd gereedschap van onderdrukking maar

niet de oorzaak ervan. De oorzaak ligt ergens anders.

Om conformiteit op te leggen, werden vormen van Chinese oefeningen en Qigong in al

zijn varianten onderdrukt in 1949 nadat de CCP de macht had gegrepen. Tegen de jaren

’90 was het klimaat van de politiestaat minder tiranniek ten opzichte van alle vormen van

Qigong, inclusief Falun Gong.

Falun Gong omvat elementen van het Confucianisme, Boeddhisme en Taoïsme. In

essentie leert het methoden om te mediteren door oefeningen, die bedoeld zijn om de

lichamelijke en geestelijke gezondheid en fitheid te verbeteren. De beweging is niet

politiek en haar volgelingen proberen waarheid, tolerantie en verdraagzaamheid te

bevorderen over raciale, nationale en culturele grenzen heen. Geweld is een anathema.

Li meldde zijn beweging aan bij de Qigong Onderzoeksvereniging van de overheid.

Begin 1998, tegen de tijd dat de beweging in officieel diskrediet viel maar voordat het

verboden werd, emigreerde Li naar de Verenigde Staten. Maar de bloei van Falun Gong

zette door. De regering van Jiang schatte begin 1999 dat er 70 miljoen aanhangers waren.

In dat jaar werd het aantal leden van de Chinese Communistische Partij op 60 miljoen

geschat.

Vriendelijke groetjes, Karin :knipoog:
Cinderella
 
Berichten: 43
Geregistreerd: ma 18 jun , 2007 8:19
Woonplaats: Hasselt - België


Keer terug naar Aziatische godsdiensten



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast