Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

AADje_1@zonnet.nl

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Berichtdoor Aad » zo 23 feb , 2003 20:21

ik ben op zoek naar info,over een boedistische godin,waarvan ik niet goed weet hoe ik dat moet typen nmlk. tira,thira tyra etc.
heb een beeld gehad van haar uit nepal,en zou graag willen weten,wat zij voorstelt?
Aad
 

Berichtdoor els » ma 24 feb , 2003 0:16

Ik heb daar in elk geval niets over, Aad. Ik durf bijna niet te vragen of het Tara zou kunnen zijn...

Heb je geen afbeelding of zo die je hier op het forum kan zetten? Je kan hem eventueel wel naar mij mailen, dan zet ik hem erop. Of je kan proberen een beschrijving te geven.

Eén detail kwam ik nog wel tegen, dat misschien van belang kan zijn. De naam Tara wordt in verband gebracht met een wortel uit het sanskriet dat 'oversteken' betekent. Het woord 'tyra' is ook verwant aan woorden die oversteken betekenen. Het gaat vooral om het oversteken van water.

Maar ja, dat betekent verder nog niets, hooguit misschien dat er verwantschap tussen beide namen en dus beide godinnen bestaat. Maar ik heb nog nooit gehoord van de spelling 'Tyra' voor Tara, en ik kan daar verder ook niets over vinden.

Wat je wel nog kan proberen, is je vraag stellen op dit forum:



Roy, de eigenaar van die site, weet heel erg veel over boeddhisme.

Email: els@terramater.tmfweb.nl
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron