Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Vertaling - Andre Mari in het Engels

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Berichtdoor Doran » di 22 jul , 2003 7:54

Ik heb een vertaling in het Engels gemaakt van het onderwerp Andre Mari... ik zou deze vertaling graag op een Engelstalige Yahoogroup in de files zetten, is dat ok?
Doran
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 22 jul , 2003 14:00

Berichtdoor els » di 22 jul , 2003 18:45

Ik vind het okee, Doran. Ik ben zelf al heel lang van plan om eens een en ander in het Engels te vertalen, in de hoop dat er dan wat meer respons komt. Dus als iemand de moeite neemt om iets te vertalen, vind ik dat eigenlijk heel leuk.

Ik moet wel zeggen dat Mari nog in de 'verzamelfase' is, het is nog niet helemaal een goed afgerond stukje. Ook begrijp ik nog niet helemaal wat van sommige dingen de oorspronkelijke bronnen zijn. Dat hoop ik ook ooit te achterhalen.
Maar ja, dat kan nog wel jaren duren. :hmm:

Misschien zou je wel een link naar deze site kunnen zetten? Voor wat het waard is, want wie spreekt er nou Nederlands.

Er staat overigens een heel goed artikel op het web. Ik was het aanvankelijk kwijt, maar ik ging net nog eens zoeken, en ik vond het weer terug:



Groetjes, Els.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Doran » di 22 jul , 2003 20:13

els schreef:Misschien zou je wel een link naar deze site kunnen zetten? Voor wat het waard is, want wie spreekt er nou Nederlands.

Ja, natuurlijk, die staat helemaal bovenaan de tekst.

Ik had die andere site ook al gevonden, die is inderdaad ook erg goed...

Bedankt!

Doran
Doran
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 22 jul , 2003 14:00

Berichtdoor els » di 22 jul , 2003 22:20

Jij ook bedankt. :trans:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Pallas Athena » di 07 maart , 2006 17:11

els schreef: Dus als iemand de moeite neemt om iets te vertalen, vind ik dat eigenlijk heel leuk.


hoe bedoel je wat vertalen?
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor els » di 07 maart , 2006 17:43

Doran had een stukje van deze website in het Engels vertaald, Pallas, over Andre Mari. Dat vond ik dus leuk. :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Pallas Athena » za 11 maart , 2006 14:58

als ik iets interessants vind in het engels vertaal ik dat automatisch moet je dat dan zeggen :bloos:
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor calimero_a » zo 12 maart , 2006 13:35

hoi hoi,

als je iets van iemand anders wilt gebruiken (ergens op een site zetten bijvoorbeeld) is het wel netjes om dat even te vragen. En ik geloof dat Els er altijd blij mee is als iemand haar 'literaire juweeltjes' verspreid. (en terecht! :lach2: )

Cali
calimero_a
 
Berichten: 111
Geregistreerd: wo 06 jul , 2005 18:41

Berichtdoor els » zo 12 maart , 2006 14:15

Ik voel me wel gevleid... maar ik schrik er ook steeds van, omdat er toch wel fouten in voorkomen.... die worden volgens mij van hier tot Tokio verspreid. :bloos:

Maar ja, dan denk ik vlug ter verzachting aan de godsdiensten... daar staan ook rustig fouten in, die zijn ook over de hele wereld verspreid. :engel:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron