Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

wie zijn deze god en godin ?

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Berichtdoor Ronny Bracke » di 05 okt , 2004 18:49

Beste
voor deelname aan een quiz zit ik vast met een vraag over oude Egyptische beelden waarvan men vraagt wie het zijn.
Als je geïnteresseerd bent om dit voor mij eens na te kijken bezorg me dan je emailadres en dan kan ik je een prentje doorsturen :
het is een meerkeuzevraag
- khasekhemwy en nimaathap
- amenhotep III en tiy
- nekbet en thoth
- amun en mut

ik hoop op jouw reactie

vriendelijke groeten

ronny bracke
ronny.telenet@pandora.beronny.telenet@pandora.be
Ronny Bracke
 

Berichtdoor els » di 05 okt , 2004 21:31

Hai Ronny, stuur mij maar een prentje, dan zal ik het hier plaatsen. Voor mijn email kun je klikken op de emailbutton onder mijn naam.

Amenhotep III en Tiy zijn in elk geval geen goden, dus die zullen het niet zijn. Khasekhemwy en nimaathap waren ook geen goden.
De andere twee zijn wel goden, waarbij Amon vaak bij elkaar horen, Nekhbet en Thot bij mijn weten niet speciaal.
Nekhbet en Mut zijn trouwens wel verwant, ze hebben beide iets met een gier te maken.

PS iets anders, ik heb de laatste tijd slechte ervaringen met het plaatsen van mijn emails in forums. Je ontvangt er veel spam en virussen door, die automatisch dit soort adressen schijnen te verzamelen. Er is wel een tipje om te voorkomen dat je hiermee ongewenste mail krijgt, nl. door je emailadres een beetje te 'verbasteren', bijv. door er spaties tussen te tikken of in plaats van de @ een ander teken te plaatsen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Roma » wo 06 okt , 2004 0:35

Hallo Ronny, hier zijn een paar pagina's met de genoemde goden. Misschien heb je daar iets aan?







Hier nog een van Thot met het hoofd van een Ibis. Hij heet hier Yah (maar het plaatje is Thot).

Roma
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do 30 sep , 2004 16:59

Berichtdoor Pallas Athena » zo 05 maart , 2006 21:22

ok stuur maar door men email is verdonck_marie@hotmail.com
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33


Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron