Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

duivels, op zoek naar namen + gedragingen

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Berichtdoor Godfried Beumers » ma 29 jul , 2002 19:34

venetie-en-omstreken@keyaccess.nl

voor een door mij te regisseren theaterproductie waarin veel duivels mee gaan doen, ben ik,om geïnspireerd te worden, op zoek naar namen, gedragingen, uiterlijke kenmerken en andere informatie over zo veel mogelijk duivels!
Wie kan mij helpen?

Hartelijke dank

Godfried Beumers
regisseur
Godfried Beumers
 

Berichtdoor els » ma 29 jul , 2002 19:42

Hallo Godfried, ik word op het moment zwaar geplaagd door een crashend forum, niet werkende internetverbindingen en andere moderne kwellingen van de machtelozen. Daarom heb ik gewoon geen tijd om je vraag te beantwoorden. Je was natuurlijk al op het idee gekomen om schilderijen van Jeroen Bosch te bekijken, zoals de Tuin der Lusten en de Hooiwagen?
Ik heb nog wel wat websites voor je over duivels, misschien dat je daarmee iets kan doen. Hier komen ze:


Middeleeuwse studie met namen van duivels en plaatjes: vind ik zelf erg mooi. Allerlei attributen zoals staarten, drietand, bokkepoten etc.


namen voor de duivel in de bijbel


maskers te koop (niet zo heel mooi, maar misschien toch goed voor wat inspiratie)


Hele mooie afbeeldingen, ook middeleeuws, maar erg traag. Geheime tip; druk op enlarge, dan met rechtermuistoets op de afbeelding en klik op opslaan afbeelding. Je kan ze namelijk niet opslaan.



Ook middeleeuws



duivels geschiedenis


bijbelstudie met onderscheid tussen duivels en engelen. Daarin blijkt onder andere dat duivels goden zijn, ziektes veroorzaken, in zwavelmeren kunnen leven en dat soort dingen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Endymion » wo 21 feb , 2007 20:57

Op zoek naar duivels pluis je de mythologie uit... voel me beledigd en gekwetst :cry: ... de goden zijn geen duivels hoor!
Bwah nee,, graptje :lach2:
Endymion
 
Berichten: 89
Geregistreerd: ma 12 feb , 2007 12:20

Berichtdoor Pallas Athena » do 22 feb , 2007 1:49

Zoveel verschillende duivels zijn er niet er zijn wel heel veel demonen.

Ik ken alleen, buiten de algemene satan, de duivel Azazel:
In het westers occultisme wordt de demonologie van Azazel gecultiveerd; in onder andere de Lemegeton (de kleine sleutels van Salomon), in Cornelius Agrippa's boek twee van zijn Occulte filosofie of Magie en in boek twee van De heilige magie van Abramelin wordt Azazel uitvoerig behandeld en omschreven als een van de vier Grote Ridders/Prinsen/Koningen (men is het niet eens over Azazels rang) die de kwartieren (windrichtingen) bewaken. Astrologisch wordt Azazel in deze geschriften gekoppeld aan de planeet Saturnus.

In het traditioneel Satanisme wordt de naam Azazel veel gebruikt, waarbij elementen van bovenstaande gebruikt worden.

In modern Hebreeuws betekent 'ga naar azazel' zoiets als 'val dood'. Voorwerpen die naar 'azazel' zijn gegaan, zijn onherstelbaar kapot. En tijd, geld of moeite, die naar 'azazel' gingen, zijn verloren. Kortom, azazel is steeds een andere negatieve bestemming.
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33


Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten