Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Halfzusters

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Halfzusters

Berichtdoor Zunrita » wo 05 apr , 2006 22:43

Lang geleden dat ik hier was, maar het is nog steeds gezellig zo te zien.

Ik ben op zoek naar een universeel (mythologisch of bijbels) verhaal, (of een sprookje) over twee halfzusters met dezelfde vader. Kent iemand zo'n verhaal? Vertel me!
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » do 06 apr , 2006 9:04

Hai Zunrita, leuk je weer eens te zien!
Er schiet me niet snel iets te binnen. Ik probeerde nog even te zoeken wie nou de moeder(s)? van de Leukippiden was, maar daarvan wordt alleen een vader genoemd. Deze zusters zouden wel trouwen danwel worden verkracht door twee mannen die ook bij elkaar horen, zoals bijvoorbeeld de Dioskuren, dat is in elk geval wel een tamelijk veel voorkomend motief. Maar of er zo twee zusters te verzinnen zijn met verschillende moeders... ik kan ze niet zo oplepelen.

Ik ga vanmiddag op mijn werk eens proberen na te denken.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Zunrita » do 06 apr , 2006 11:09

Hoi Els,

Het probleem is dat er wel bijbelse en mythologische verhalen zijn over halfzusters, maar dan gaat de clou altijd over hun relatie tot die eeuwige mannen. En ik ben juist op zoek naar een verhaal over de zusters onderling en de relatie tot hun moeder(s).
Tja, en daar reppen de wereldverhalen niet over, zo te zien. (Dus ben ik zo'n verhaal zelf aan 't schrijven.)
Ik hoop dat je wat vindt.
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Whyincest?van Agenor Halfzusters v God: Allat, Manat Ushias?

Berichtdoor BlueHue » do 13 apr , 2006 20:19

Zunrita schreef:Lang geleden dat ik hier was, maar het is nog steeds gezellig zo te zien.
Ik ben op zoek naar een universeel (mythologisch of bijbels) verhaal, (of een sprookje) over twee halfzusters met dezelfde vader. Kent iemand zo'n verhaal? Vertel me!



:shock: BREEK me de mond niet open!
Wat je ( onbewust )zoekt is infeite het Bijbels Scheppingsverhaal.
Ik kan/zal, je vraag niet rechtstreeks beantwoorden, daarvoor mijn excuses


Die jaloerse God, die geen gesneden beelden rondom hem duldt, wordt"onzichtbaar"of in ectoplastic lichtvorm "Aristoteles-iaans-geprojecteerd" op een gouden doodskist van aartsvader Yacub, of Jakob, tussen 2, in hout, gesneden Engelen.....(=dit zijn dus eigenlijk "gesneden"mannen! want vrouwelijke Engelen bestaan wel, maar Engelen, als vrouw niet!)


Enfin als je 2 halfzusters zoekt die een man begeren moet je toch een -historische-of Litteratuur-aanleiding gehad hebben... Welke?Isis en Nephtys beschermden beide Osiris( hun half-Broer.)en vergeet niet: De Goden haden vele concubinen, die, wie zal het zeggen? Ook Zussen waren( 5-Hyaden/ 10-Oceaniden Etc.)Apollo, met de 12 Muzen"Kunst-Zussen"!


Ik, heb Alzheimer( ben per 25 April:46 ! )ben dislectisch en heb maar een goed oog, het andere heeft een gescheurd netvlies en is blind. dus lees ik niet veel en dan nog maar langzaam, maar toch ken ik het door jou verlangde Verhaal, dat misschien hetzelfde is als waarop je duidt..../


Alle de:geschreven-) beschavings Mythen begint bij de Egyptenaren; de Babyloniërs en Chinezen zijn echt niet ouder.
De Griekse Mythe van DANAOS en Egyptos blijkt over egyptische
Koningen te gaan en wel over de 2 eerste koningen van de 18e Dynastie( in de gereviseerde Chronologie is diens tijdsperiode:"1075-775 v.C."


EGYPTOS is die"Jalourse God"Jahweh=Ra-Amon, aanbidder van de ZON"Valk-God"en hij is jalours op zijn Broertje Danaos, de "Olifant-God".
in deze"Sleutel-Mythe is"Egyptos"de agressieve maniac-Farao: Kamose, en zijn broertje de co-Farao Ahmose.


Danaos kreeg van hun vader "Belos"( de egyptiese laatste Koning der 17eDynastie:"Seken-en-Re-Thot-2" Zuid-Arabië als domicilie; zijn Broer Egyptos kreeg, wat nu Arabistan heet( Beluchistan of zuid-Persië.)Ja, Egypte was toen der tijd, in 1075 vC. wel iets groter dan tegenwoordig....


Danaos had al gauw in de gaten, dat broer Egyptos, geestelijk niet helemaal in orde leek( alle succesvolle strategen en generaals moeten een oog-afwijking hebben om de bewegingen van de vijand die natuurlijk in "spiegelbeeld"plaatsvinden te kunnen analyseren.)


Hellemaal duidelijk werden de "Bedoelingen"van broer Egyptos, toen dseze voor de Poort van Danaos hoofdstad stond, die overigens ( nergens vermeld)"Poseidon-Polis"heette, en dreigde zijn broertje naar buiten te slepen en zijn koninkrijkje te vernielen.


Gelukkig( voor ons!) kon Danaos via de achterdeur ontsnappen, maar hij had zich de moeite kunnen besparen want een aardbeving veroorzaakte een kleine tsunami, in 1055 en de helft van de stad gleed in zee. De Grieken noemden bdeze stad ook wel
Atlantis of OUD-Athene.


Om kort te gaan: Danaos verkastte naar Lybië maar was ook daar niet veilig, zijn gekke broer vervolgde hem zelfs, toen Danaos in Griekenland bij zijn neef Gelanor aan het logeren was, met 50 Soldaten. Die hij afleidde met 50 meisjes welke als dienstbode voor koning Gelanor werkten en graag een soldatenhuwelijk aangingen.


Dit waren zeker niet de mooiste meisjes aan het griekse koningshof, dusa in zekere zin waren het"Lady-Killers"en zo is de Mythe van Danaos in griekenland allegories bedoeld, doch letterlijk vertaald. Ondertussen werd Egyptos, op zijn invasie-oorlogsSchip,
toch ongeduldig hij sloeg zijn nichtje Polyxo endeze vermoordde Egyptos( ongetwijfeld:perongeluk!) Danaos en zijn(Peet!)Dochters
leefden nog lang en gelukkig, Aen Lynceus de Hoofdman trouwde het mooiste meisje: Hypermnestra( mischien een voorouder van Agamemnon's vrouw Klytamnestra?!)


Enfin, deze Danaos Mythe zoals die tot ons kwam, is niet volledig,
hij is ooit, opgesplitst in drieën en wij herkennen slechts dit "Middendeel. Het ( eigenlijke)Begin is nu een andere Mythe geworden. het zou intressant zijn te weten te komen, wanneer deze Mythe voor het eerst "gesplitst" is geworden, waarschijnlijk nog voor Hesiodos of wellicht juist door hem in zijn "Theogonie( uit 725vC.?)


(POGING-TOT:)De reconstructie van het DANAOS-Mythe begin, zou deze kunnen zijn: Koning Agenor(= Seken-en-Re-2)had 2 dochters:" Amose Neferti-Mery-Amun, wiens griekse naam:"Nephele of Semele is; en diens dochter( dus, Agenor's Klein-Dochter!) Sita-Kamose, grieks:Isaea. Het lijkt zo eenvoudig maar is toch zeer ingewikkeld, ondanks het leeftijdsverschil van mindstens 15 jaar, waren Semele en Isaea toch halfzussen en misschien wel Zussen van elkaar !


Deze "Mery-amun" was de oudere Half-Zus van Danaos en Egyptos,. en Isaea, was de Jongere Half-Zus van beide prinsen, maar tevens de erfgenameKroon-Prinses van het"Keizerrijk"Egypte.


In 1055 vC. was Isaea 18 of 20 en was "getrouwd" met haar oudere Broer Egyptos,( geboren in 1085.) Semele daarentegen was 15 jaar ouder dan haar jongere halfbroer Danaos. Danaos was architect want hij bouwde Paleizen, Egyptos was Soldaat en sloopte Paleizen.


Op een familiebezoek aan Danaos, liep Isaea weg en trouwde met Danaos, haar oudere Zus die Danaos maar een"Doetje"vond dekte haar aftocht, want zij wilde met Egyptos trouwen, maar die poeierde haar af, met de mededeling, dat ze als vrouwelijke generaal india mocht veroveren, dat deed ze en werd na haar dood in india als de "Witte-Tara"vereerd.( ook als"Chamunda")


Om Isaea terug te krijgen moest de stad waaruit ze niet wilde terugkomen veroverd worden hetgeen mislukte omdat Egyptos wel generaal maar geen goede admiraal was. Hetzelfde verfhaal bestaat in Syrië/babylon en lijkt ouder dan het egyptische maar is het niet, "Inanna of Tiammat/Anat-en Dumuzzi, of Psyche en Adonis, zijn -gewoon-Danaos en Isaea.


Uiteindelijk zijn Danaos en isaea in Turkije terecht gekomen waar Danaos, als de "Koning-Sar-van Dana"Adana"stichtte en Isaea stichtte 'Troje"dat eigenlijk:"Taurusia"heette("Witte-Olifant-Stier")Turkije en niet Griekenland heette dus "oorspronkelijk" Europa", maar: sinds de laffe aanval van kalief Momammed-2( die zijn zus vermoordde omdat ze met zijn Vizier aanpapte)op Constantinopel in: 1453 naChr. Mag volgens pauselijk decreet Turkije zich niet meer tot Europa rekenen, "weten die Turken veel"?


Het Oorspronkelijke egypties orgineel van de DANAOS-Mythe is natuurlijk niet ouder dan 1055 vC. en heet in de Hindu-Rig-Veda's die Sri-Valmiki in 400vC. vanuit het Pakrit naar het modernere Sanskrit vertaalde:"De Ramajana-Epos"( RamJan.)
Hierin zijn de 2 tegenstander-broers:Rama en Ravana makkelijk te onderscheiden als:"RAMA=Kamose, RAVANA=Ahmose, die vechten over het Meisje Sita(= Sita-Kamose!)("Sinta" in indonesia.)


De egyptiese Mery-Amun, of Semele heet hierin: "Supranakha"= de "hoogst-Schitterende"wat een letterlijke vertaling is vanuit het griekse"Nephele"dochter-van-het-Licht, of "Lichtwolk"/Nevel.
Helena-van-Troja, werd ook wel Nephele genoemd(= Fantoom-Helena.)Danaos wordt in de Ramjan ook wel: Danava ipv Ravana,
genoemd en Egyptos/Rama: "Aydites", deze minieme Eigennaams-verschillen moeten op een -normale-vergissing of vertaalfout berusten, welkë? jazeg, ik ben, maar eem amateurtje, geen Taalgeleerde.....in de Bijbel maakte EZDRAS, van RAVANA: JEFUNNE!


Het verhaal van de Danaos-Mythe waarin 2 Halfzussen hun( Half-)Broertje beminnen is hetzelfde als van de bekendere Mythe van:
Demeter en Persephone die met Hades ( of: Tanatos.)trouwde, of Core en Prosperina, die met"Pluto"trouwde. In Demeter herkennen we Mery-Amun/Semele en in Persephone haar zus"dochter":Isaea.
"Hades"is Danaos, maar dan achterstevoren gelezen( waarom? mischien, omdat Danaos door de Egyptos aanhangers gedemoniseerd geworden is! (en dat alleen daarom , later, zijn naam achterstevoren geschreven werd)


De Sage van Demeter en Prosperina lijkt wel op"een moderne"Partner-Ruil"of een "Driehoeksverhouding" Dat, tijdens de 3 maandelijkse afwezigheid van Persephone of Prosperina( icoon: met de Hoorn-des-Overvloeds)er niets groeide, omdat dit een metafoor voor een echt gebeurde natuurramp was van een passerende meteoor of Maan, genaamd"Tiamat"(=Dea-Maat"/Demeter)en:"Dione"(=Perseph-one.)


Wij weten dat de Maan ooit een dd Aarde ingevangen Sateliet, van een ander hemelichaam is en hoe verder men teruggaat in de geschiedenis, moeten we de oudste Mythen, niet als Mythe, maar als pure-Geschiedenis zien: dus is Demeter/Mery-Amun, gelijk te stellen met"De Boze Koningin"Maleficient, uit het Dysney-Sprookje!
Zij is de Planeet Venus, wiens "Dochter"Aphrodite, of de Maan was,
Tijdens een bezoek ofClose-contact van de Planeet Venus , met de Aarde(=Hades) isa "Aphrodite"weggelopen.


Deze Venus-sateliet kwam, als de lichtende Engel ("DER-Mond"!)Lucifer op Aarde in zee tercht en kaatse terug in haar huidige Maan-baan. Zodoende kon ze uit"Zeeschuim"geboren worden.
er was slechts een complicatie door de Botsing met de Maan, barste de Aarde open en ontstonden tegelijkertijd de Mid-Oceaanrug, Rode Zee en de Himalayan-Bergen. Dit alles zo rond: 1075 vC.


De Paleo-Geologen zeggen echter, dat dit in het Eoceen 20 miljoen jaar geleden heeft plaatsgehad, maar dan moet je wel een bord voor je kop hebben: de Toppen van de Himalaya zijn uit het Pleistoceen,dus het Quartair, en vormde de voormalige bodem
van de Thetys-Zee, zeg maar de voorloper van de Indische Oceaan.
Volgens een zeer bekende en verguisde"Geoloog"uit Princeton was het einde der Ijstijd niet in 10.000, maar 2.000 vC in Europa en pas in 900vC eindigde die ijstijd, in Amerika.


De Maan is echter 2 keer tegen de Aarde gebotst en wel op bijna dezelfde plaats: in 1075 op Antartica, waardoor de aarde als een Eierschaal"openbrak"en in 855, op Hawaii, welke schok door het zeewatert werd verzacht, maar pas toen de"Quarternary-Lake-burst"veroorzaakte, die dd Paleo-geologen, ook tot de Eoceen Periode gerekend wordt.


Aard-maan botsingen komen zeer gecamoefleerd voor in het"Onschuldig"Perault- Sprookje( dd 1695) van de Boze Wolf en de 3 Biggetjes. Daar komt"Midas/Zeke-Wolf", eerst dd Schoorsteen het Huisje(=de Aarde) binnen later een 2e keer door dezelfde schoorsteen, maar nu staat er een badkuip en heet naar vlees ruikend water voor hem klaar. De vergelijking met vallende meteoren op Antartica en Hawaii , dringen zich op....


Maar we zitten dus niet 12.000 jaar maar slechts 3.000 jaar van het einde der ijstijden af.
volgens de nieuwe chronologie uit Princeton. Prof( geologie) Kronenberg uit Delft, die recentelijk een boekje pleegde over "Klimaatveranderingen"weet dat niet, mijn email heeft hij nooit beantwoord.


Climatologisch gezien warmt de aarde dus snel op, omdat deze oxideerd en daarom soortelijk zwaarder wordt en dus dd zon-gravitatie naar een kleinere baan om de Zon wordt getrokken met als gevolg meer zonnehitte! en een korter jaar!
Waarin de dagen bij een gelijk aantal van 365 1/4 ,sneller voorbij gaan of anders komen er minder dagen(360 ?)in het ergste geval krijgen we 350 dagen die perstuk langer zijn, waardoor de Aarde S'nachts sneller afkoelt, dan dat de Zon er overdag aan warmte kan toevoegen. zo ontstaat de ironie van de ijstijden, dat de Aarde( zonder maan) toch dichter bij de Zon draaide( dus: langzamer!) en ( daarom,)toch ijstijden kende!


Draaid de Aarde echter met de maan erbij sneller om zijn eigen as ?, zou dat dus de Klimaat-verwarming moeten verklaren. Over Aard-as draaiing heb ik de weledel zeer geleerde heer Kroonenberg, niets horen zeggen in zijn 5 Pagina-interview in:"Natuur-en-Techniek"magazine. maar het zij hem vergeven, want hij is Geoloog, geen Climatoloog....


Sorry ik drijf af! In de Ptolemaeën tijd hebben diverse Moeders en dochters hun zoon(tje) gehuwd en als"Zusters"de troon voor hem bewaard, ik ben hun namen vergeter( Cleopatra 1, 2, en3 dacht ik.)


CARTHAGO's ( Utica?)Stichtings-Datum
Voordat ik het vergeet: Carthago is gesticht volgens Bartjes: in 910, 880, of, volgens Josehus,(in"Apion")in 861 vC.exact ! Via andere wegen, ben ik tot dezelfde conclusie gekomen, Aeneas verliet Troje in hetzelfde jaar dat Diddo-Elissa Carthago stichtte. de ondergang van Troje( en Ras Shamra-Ougarit.) in het traditionele Dogmatiese 1183 vC.klopt dus niet.


AENEAS en DIDDO:
De Paralell met Jezabell is inderdaad frappant beide( Punische/Phoenische-Prinsessen.) zouden of Zussen of dezelfde persoon kunnen zijn. In beider leveb=nsloop komt er een doden van een rijk persoon voor, Bij Diddo(=Tanat)is dat Sichaeus, door Pygmalion, bij Jezabel ,doodt zij zelf Naathan in zijn Wijngaard.)


Het kan zijn, dat met Jezabel's Dood In EZDRAS, haar politieke en niet fysieke dood tot allegorie werd verheven, en zij daarom elders een koninkrijk( Cyprus-Malta?) ging bestieren, helaas tussen Elissa's dood in: 860 vC. en Jezabel's dood in: 842 vC. Liggen 20 jaar, maar ook Elissa's dood kan een nep-voorstelling van zaken zijn en stierf zij inderdaad 20 jaar later, in dat geval zijn beide personen"Statisties/stylistisch"identiek.


Maar joods-koninginnetje Jezabelle, is niet wie men denkt dat ze is,
hoewel dat voor het verhaal niets uitmaakt: ze is de egyptische koningin Teje, beide namen : Teje en jesabel, betekenen -vrij-vertaald-"Koninging-van-het-Land-"je". Waar lag dat "Land-Teh"? In Zuid-Arabië: Aden,
dat lag een eind van Carthago af,

[
size=18]MOEDERSTAD van Carthago was SUR(=Tyrus)
Want, .
[/size] het waren kolonisten uit Aden en Sur, die Carthago stichtten en die konden dus onmogelijk uit het huidige Tyrus en Sidon gekomen zijn, want dezen waren door Professor: EZEKIEL gesticht rond 500 vC.( zoals Dr Kamal Salibi in zijn boek"de Bijbel-kwam-uitZuid-Arabië,-1984- zo goed heeft uitgelegd.)


PS: Cleopatra-7 en haar zus Arisnoë-9 waren eerst Co-rulers met Ptolemais-13 Hun jongste broertje van 10, maar die dronk bier.
Ik hoop dat dit on-geresearched antwoord op uw vraag door anderen, die meer verstand hebben van familiezaken dan ik beter beantwoord wordt, het kinkt kinderachtig maar ik heb een reseach handicap, genaamd"Alzheimer"dat ik toch wel iets weet is puur toevallig. Hoogachtend :shock: BlueHue
BlueHue
 
Berichten: 85
Geregistreerd: ma 13 dec , 2004 19:00
Woonplaats: "GRUMPY", DELFT, Z- Holland, De Stad van" Master- Painter " Vermeer.

Re: Whyincest?van Agenor Halfzusters v God: Allat, Manat Ush

Berichtdoor Zunrita » vr 14 apr , 2006 11:50

BlueHue schreef:
Zunrita schreef:Ik ben op zoek naar een universeel (mythologisch of bijbels) verhaal, (of een sprookje) over twee halfzusters met dezelfde vader. Kent iemand zo'n verhaal? Vertel me!


[...]
Wat je ( onbewust )zoekt is in feite het Bijbels Scheppingsverhaal.
[...]
Enfin als je 2 halfzusters zoekt die een man begeren moet je toch een -historische-of Litteratuur-aanleiding gehad hebben... Welke?


Bewust noch onbewust 'zoek' ik het bijbelse scheppingsverhaal, feitelijk noch symbolisch.

Ik ben ook niet op zoek naar halfzusters die een man begeren. Integendeel, zoals ik eerder opmerkte: er zijn wel bijbelse en mythologische verhalen zijn over halfzusters, maar die gaan altijd over hun relatie tot mannen. En ik ben juist op zoek naar een verhaal over de zusters onderling en de relatie tot hun moeder(s).
De aanleiding is een verhaal dat ik zelf aan 't schrijven ben over twee halfzusters die zich (even) NIET met mannen bezighouden, maar met elkaar en hun moeder(s) waarvoor ik zoek naar een mythologische evenknie.

Maar zeer bedankt voor de genomen moeite, BlueHue; dat moet niet simpel zijn geweest met zoveel beperkingen. Ik wens je het beste.
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Re: Halfzusters

Berichtdoor devrouwechtzien » ma 17 apr , 2006 14:24

Zunrita schreef:Ik ben op zoek naar een universeel (mythologisch of bijbels) verhaal, (of een sprookje) over twee halfzusters met dezelfde vader. Kent iemand zo'n verhaal? Vertel me!


Ha Zunrita,

Ik zou het werkelijk niet weten, het antwoord op jouw vraag, maar jouw vraag intrigeert me.

Ik zou ook wel eens een verhaal willen lezen over die halfbroers/zussen, en dan in relatie tot de Moeders, ipv de vaders. Lijkt me heerlijk vernieuwend en ontsluierend. (ik ben zelf 1 van die moeders :knipoog: ).

Kun jij een tipje van de sluier optillen van hetgeen je aan het schrijven bent? Speelt het in een bepaal land? Cultuur?
Heb zelf het idee dat het in de Nederlandse cultuur bijvoorbeeld veel meer om de vaders draait, dan bijv. in de surinaamse cultuur. Ik weet niet of dat ook werkelijk zo is, maar heb gewoon dat beeld, en denk daardoor dat er in surinaamse literatuur misschien wel wat te vinden is?

En tegelijkertijd weet ik ook niet wat ik daar nou precies mee wil zeggen, maar ik voel iets intrigerends in jouw vraag, en wil er op door gaan.

Maar als je nog niets 'kwijt' wilt over je boek, dan snap ik dat ook hoor.
devrouwechtzien
 
Berichten: 130
Geregistreerd: zo 05 feb , 2006 17:33

Berichtdoor Zunrita » ma 17 apr , 2006 17:42

Dag, 'devrouwechtzien',

Als mijn (korte) verhaal de openbaarheid ingaat zal ik je laten weten waar het te lezen is.

Groet,
Z
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » ma 17 apr , 2006 23:08

Ik heb er trouwens wel over nagedacht, maar tot mijn irritatie kan ik niets bedenken. Demeter trok over de wereld op zoek naar haar ontvoerde dochter Kore, Artemis hielp haar moeder Leto met de bevalling van haar tweelingbroer... maar twee zussen van verschillende moeders en dezelfde vader, en dan ook nog in relatie tot de moeder. Of Elektra, die meehielp aan de moord op haar moeder.
De meeste bekende verhalen zijn natuurlijk overgeleverd via patriarchaten, en moeders spelen daar niet zo'n rol in. Je mag vaak al blij zijn als ze na de geboorte (van de zoon natuurlijk) nog in leven zijn.

En dan moet het ook nog universeel zijn... er knaagt wel vaag iets aan me, maar ik kan er de vinger helemaal niet op leggen.

Stom he, misschien is het gewoon een manier van denken, en als je een keer een associatie hebt, dan zie je meer relaties.

Sorry, in elk geval kijk ik met belangstelling uit naar het verhaal.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

"HALFZUSTER LIEFDE "wat een aparte vraag,

Berichtdoor BlueHue » wo 19 apr , 2006 20:53

:shock: BESTE,. . . .ZUNRITA,


Ik vermoed dat je op deze vraag kwam vanwege die anonieme schoolmeisje dat "Twee zussen"geboren uit een moeder zocht"heeft ze nog opnieuw contact opgenomen?


INDERDAAD :"Demeter-Persephone en CORE-Prosperina werden wel-is-waar:" Moeder en Dochter" genoemd, MAAR het waren Oudere Zus en Jongere Zus en rivalen :bloos: en in de


:p Mythe van :"Danaos"waren zij, bovendien de enige vrouwelijke Generaals ter wereld die , van hun Grootvader/Vader (bij Thelephassa/Aglia.)opdracht hadden voor het land Egypte, het Continent:"india" en ( zuid-"Arabia-Felix."te veroveren in 1055 vC :shock:


:| Maar dat waren "egyptische toestanden", waar de Grootvader met zijn grootmoeder, dochter en klein-dochter naar bed ging, die dus allemaal hem als"echtgenoot"claimden. Als die persoon/"vaderFiguur"dan ook nog 3 verschillende namen heeft is de"verwarring"compleet. . . Sorry , van :| "BlueHue" :| .
BlueHue
 
Berichten: 85
Geregistreerd: ma 13 dec , 2004 19:00
Woonplaats: "GRUMPY", DELFT, Z- Holland, De Stad van" Master- Painter " Vermeer.


Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron