Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Wie wordt hier afgebeeld

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Wie wordt hier afgebeeld

Berichtdoor els » zo 17 sep , 2006 21:18

Ik ontving deze foto, met de vraag wie hier wordt afgebeeld:

Afbeelding

Ik zal nog wat extra informatie vragen, maar ik ben bang dat ik amper tijd heb om te reageren, pas over een paar dagen weer, vrees ik.
Vanwege die steven denk ik aan iets als Isis, maar het kan makkelijk een vage combinatie van symbolen zijn, dat kan best in die laat-romantiek. Het doet denken aan een soort jugendstil-achtig exotisme, maar ik heb niet zo'n verstand van stromingen in de kunst.
En misschien is het wel helemaal geen schip, maar een pot.

Afijn, misschien heeft iemand een idee, ik vraag intussen om wat aanvullende info.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Batal » ma 18 sep , 2006 5:49

Mijn eerste ingeving van Artemis, kan het niet onderbouwen... sorry. :(
Batal
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo 10 mei , 2006 17:26

Berichtdoor clue » za 30 sep , 2006 14:46

Deze dame stelt de scheepvaart voor:" SPES-Naviga "zij houdt een ROER en ANKER vast, de Scheeps Snebbe/Boeg achter haar is slechts optioneel en wordt in Muntvorm weggelaten
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Berichtdoor Cinnamon » di 14 nov , 2006 20:22

Fortuna? Misschien Nehalennis maar die werd voor zover ik weet nooit Romeins afgebeeld. De romeinen vereerden haar trouwens wel onder haar eigen naam, dus het is een (vergezochte optie).
Aphrodite is beschermster van zeevaarders maar heb haar nog noit zo afgebeeld gezien.
Cinnamon
 
Berichten: 60
Geregistreerd: zo 23 jul , 2006 15:09
Woonplaats: Deventer


Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten

cron