Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

is het christendom wel of niet gewelddadig

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » za 08 dec , 2007 14:19

Astemonzon schreef:Vele , of liever gezegd teveel , mensen uit de gehele wereld die hier naar toe zijn gekomen zijn in criminaliteit .

Ze zijn hier niet gekomen als criminelen, ze werden hier criminelen.


Elk land moet criminelen die een andere nationaliteit hebben terug sturen . Want de eigen criminelen van elk land is al teveel voor ieder land om te bestrijden . Dan pas kan elk land een buitenlander opnemen voor het heil van het land . Maar zware allochtone criminelen uit de gehele wereld moeten in elk land geweerd worden .


Zware criminelen vind je volgens mij vaak onder de autochtonen( Ik ken je een heel groot lijst geven van zware criminelen onder de autochtonen. Onder de allochtonen vind je Marokkaanse crimineeltjes die een vrouwtje van haar tas beroven of een portemonnee van een toerist in de trein stelen. Deze crimineeltjes zijn vaak van de derde generatie met Nederlandse pospoort en je kunt ze niet naar het land van hun vooropa terugsturen omdat ze een fiets hebben gejat. Zo werk niet meneer.

Ps. Dit zegt ik ondanks ik dat van mening ben dat criminelen of crimineeltjes zwaar aangepakt moeten worden. Het land uitzetten is voor mij geen probleem, maar het hoort niet bij menselijke normen en waarden. Niet alles wat jij en ik vinden, is realistisch.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Shayenne » za 08 dec , 2007 15:59

De stellling: Is het christendom wel of niet gewelddadig kan zo maar niet ontkennend of bevestigend worden onderschreven.
Let wel we hebben het over het christendom en niet over andere nietchristelijke godsdienststromingen dat wil hier nogal vergeten worden zo te lezen. De emotie slaat toe en voordat we het weten zitten we in semi-politieke en politieke met helaas vaak wederzijdse discriminerende meningen. (Dan wordt dit onderwerp meer iets voor de topic "Purgatorium".)
Back on track: is het christendom wel of niet gewelddadig, zouden we dan het beste als eerste constateren over wélk christendom we het moeten hebben Het proto-christendom of het christendom als politiek ge-engageerde staatsgodsdienst vanaf de 4e eeuw na Chr..
Ik voor mij geef de voorkeur aan het proto-christendom, eigenlijk het hellenistische christendom toen Alexandrië (Tunesië) nog de metropool van levensbeschouwelijke vormingen waaronder ervaringsweten, symbolen en tekens, het mystieke noem het gnostieke, prevaleerde boven het geneuzel of je nu wel of niet in de juiste stroming, aanbidding en/of verering zat.
Met het christendom ná de 4e eeuw en wat latere kerkvaders en huidige christenen(lezers) van daaruit hun gedragsnormen denken te interpreteren heb ik weinig tot niets van doen.

Shayenne.

"Ken Uzelve!"
Shayenne
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo 19 nov , 2006 17:08

Berichtdoor Astemonzon » zo 09 dec , 2007 12:47

@ Bezet door Arabieren ,

Het is waar dat er veel zware criminelen onder de autochtonen zijn , maar dit is een vloek waar een volk maar mee heeft te leren leven en door ze uit te schakelen .
Maar als een land nog eens overspoelt wordt door zware criminelen die hier naar toe trekken moet er eerlijk en kordaat gehandeld worden . En ik vind dat ieder land zijn eigen rommel maar bij zich moet houden . Juist om rechtvaardigheid en veiligheid te bieden .
Het kan niet zo zijn dat iedereen omdat hij een dubbel paspoort heeft het recht heeft om criminaliteit of haat te zijn in bijv. Nederland .
Als ik in mijn land mij moet gaan verdiepen in Koran voor mensen te begrijpen terwijl die mensen juist een Bijbel verbieden en als ongelovigen bestempelen is voor mij duidelijk dat dit landje verdoemd is . Er is geen gezellig sociaal kontakt mogelijk op deze manier waarop verschillende bevolkings groepen met elkaar omgaan . Als ik naar een ander land zou emigreren zou ik mij aanpassen zover mogelijk is naar gebruiken , wetten en normen van dat nieuwe land . En ik zou dankbaar zijn voor de mogelijkheid om een nieuw land te mogen dienen met mijn leven .
Maar elk volk heeft zijn uitwassen metdit probeem .

@ Shayenne ,

Het Christendom is altijd zeer geweldadig geweest en deze religie zou eigenlijk enkel door Christus zelf maar beoefend moeten worden . Dit natuurlijk gezien de dramatische geschiedenis van dit geloof . Maar een speciaal topic hieraan te wijden lijkt mij hopeloos , want moet er dan ook een topic komen over de vraag :
Is Islam geweldadig , of is Jodendom geweldadig , of is Hindoeisme geweldadig ?
Het zijn natuurlijk wel altijd de mensen die zo geweldadig zijn en dat ze daar religie voor gebruiken is natuurlijk een grote schande .
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam

Vorige

Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten

cron