Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Wat zijn precies de Capitolijnse Spelen ? - Wat zijn precies de Capitolijnse Spelen

Over Grieken, Romeinen, Kelten, Germanen, Noorse goden, Nederland etc.

Berichtdoor Gosia » vr 30 mei , 2003 17:45

Hallo,

Voor een online quiz kreeg ik een lastige vraag namelijk:
Wat zijn de Capitolijnse Spelen ?

Gezien de kennis van het forum hoop ik dat een van de leden het antwoord op deze vraag weet.

Met vrgr
gosia

email : ikben@gmx.net
Gosia
 

Berichtdoor els » za 31 mei , 2003 3:13

Nou, kennis.... ik weet weinig van sport, in elk geval. :eh:

Maar ik wou het toch ff proberen. Ik heb op goed geluk Capitolian Games gezocht, en vond het volgende:



It is worth making reference to the example mentioned by Dion Cassius (79,10) and Philostratos (Heroic. 679). During the 250th Olympiad (221 A.D.) the Roman Aurelius Helix (according to others Aelix) registered to take part in the wrestling and in the pankration. It would seem that he was a very capable athlete since he had also been victor in the Capitolian Games of Rome. The Elians did not wish to give the opportunity to a Roman to prove himself victor in both these events, the more especially because much was being said regarding his relations with the abnormal emperor Heliogabalus. They could not, however, preclude him openly. For this reason at this Olympiad they did not hold the event of wrestling.




This series, a history of martyrs, began like this:

"Domitian was reigning; he had banished the philosophers and wise men from Rome, increased the pay of the Praetorian guard, reestablished the Capitolian games, and this merciful emperor was adored until one day he was stabbed to death. For some the apotheosis was before; for others it was afterwards, that's all.

We are in Rome in the 95th year of Jesus Christ."


Toen ook maar even gezocht naar Roman Games, en daarbij de Ludi Romani gevonden, die ooit zouden zijn ingesteld door Tarquinius Priscus, en later probeerde Domitianus daar een Griekse touch aan te geven. Misschien zijn dit dezelfde spelen?




Via de laatste pagina zijn nog meer links te vinden. Misschien kom je zo wat verder.

Veel succes met je quiz, hopelijk schept dit geen verwarring. :lach:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Europa: Grieken, Romeinen, Germanen etc.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron