Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

naam godinnen

Wicca, heidendom, new age / paganisme, satanisme etc.

Berichtdoor Elizabeth » wo 24 jul , 2002 18:03

Graag een vraagje,ik ben nu al een hele tijd op het net info aan het zoeken over Godinnen.
Wat mij opvalt is hoe komen die personen aan die namen. Wordt hun dat toegewezen of mogen zij zelf zonder ingewijd te zijn een naam kiezen.
Waar moet men op letten?
Moet men bij een coven zijn?of mag een solitaire wicca zelf een naam kiezen. Ik vind dit heel belangrijk omdat het voor de rest van je leven is.
Elizabeth
 

Berichtdoor giselle » wo 24 jul , 2002 18:04

Beste Elisabeth,
Je bent zo vrij als een vogeltje om een naam uit te kiezen als solitairy witch, maar je kunt je afvragen waarom je dit wilt: doe je dit omdat de aspecten van deze Godin jou aanspreken, of omdat ze belangrijk is in je leven, of kies je een naam om je af te scheiden van de massa? En bedenk dat alle Godinnen EEN zijn, zij zijn aspecten van die ene Godin.
Ook kun je na verloop van tijd een andere naam van een Godin nemen, omdat dan op dat moment in je leven deze Godin jou dan weer inspireert. In principe noem je jezelf zo om deze Godin te eren, netzo als een moeder een kind vernoemd naar iemand die haar na stond.
Je kunt ook opzoeken wat jouw naam Elisabeth betekent..... Misschien past deze naam wel helemaal bij jou!
giselle
 


Keer terug naar Moderne godsdiensten



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast