Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Songtxten! - Ik zoek mensen voor hulp

Wicca, heidendom, new age / paganisme, satanisme etc.

Berichtdoor FreakshowSLut » za 17 mei , 2003 14:45

donteverjudgeme19@hotmail.com

Hey Hallow!
Ik ben Sonja, en ik = nieuw. :lach: Ik zoek mensen Uit de omegeving van Limburg! Die me dan eventueel zouden kunnen helpen, met het schrijven van songtexten. of me informatie zouden kunnen geven! Ik wil graag texten schrijven over Heksenjacht, en hoe de heksen vroeger leefden, en over wicca, en de moderne heksen van nu. Daarnaast wil ik oowk wel schrijven over goden en godinnen, en wat ze doen.
Is er misschien iemand die me kan helpen! ?? :lach: Hope 2 hear something soon!
Take Care and Lots of love, Blessed be! Sonja :heks:
FreakshowSLut
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za 17 mei , 2003 14:27

Berichtdoor admin » za 17 mei , 2003 20:46

Hallo Sonja, misschien ben je geïnteresseerd in teksten van Sappho?
Hier zijn vertalingen te vinden:


(indexpagina:

Het zijn veel oude vertalingen, er zwerven nog veel meer vertalingen over het web, ook meer wetenschappelijke. De vertalingen hier hebben een beetje een muzikaal metrum meegekregen.
Het is hier en daar ook wel wat ouderwets en erg dichterlijk, maar misschien vind je dat juist wel leuk. Het past wel bij je, vind ik (aan je foto's te zien :knipoog:), maar je moet er wel van houden, toch. Je kan het altijd nog veranderen.

Het gaat overigens wel vaak om fragmenten, er zijn maar weinig complete gedichten overgeleverd.

Hier nog iets over Sappho:


Wat heksen betreft: ik zou zeggen, zoek alle heksen-startpagina's eens na.













Via deze pagina's vind je veel wicca dingen, maar ook veel historische informatie over heksen, inquisitie, symboliek etc.

Ik heb hier nog een onderzoek uit de 19e eeuw op het web gezet over Holda (vrouw Holle), een vrouw uit de volksmythologie van wie de betekenis teruggaat op de eerdere religies en onder andere de godin Freija.



Daar is erg veel te vinden over allerlei motieven en gebruiken, vooral van vrouwen. Het is nog een beetje saai, er moeten nog wat plaatjes bijkomen.

Groetjes van els. Ik zie dat ik per ongeluk als admin ben ingelogd, dat was niet de bedoeling.



Edited By admin on 17 mei 2003 at 21:47
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37

Berichtdoor els » za 17 mei , 2003 21:50

Hier nog meer Sappho-vertalingen, plus de Griekse tekst.

els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor FreakshowSLut » zo 18 mei , 2003 12:26

donteverjudgeme19@hotmail.com

Hey Els! dank je wel voor al die informatie!! das erg aardig!! =) daar kan ik vast wel wat mee. moderne hekserij, wicca enzow. das minder moeilijk. er zijn oowk genoeg boeken *waar ik oowk al een deel van heb*. maar vooral van vroeger. das wat moeilijker. en idd, dat het wat dichtelijk is enzow, dat vind ik wel mooi =) ik zal dadelijk al de sites s na kijken! echt mega Big THANKS!
Knuffie en xx Sonja :heks:
FreakshowSLut
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za 17 mei , 2003 14:27


Keer terug naar Moderne godsdiensten



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron