Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

bluehue krijgt persoonlijke forumregels

Voor verlichten, verhevenen, zwevenden, maanzieken, sadomasochisten etc., waar zij hun openbaringen en hun Zeer Belangwekkende Innoverende Ondergewaardeerde Wetenschappelijke Ontdekkingen kwijt kunnen, en voor iedereen die hierover in deliberaat wil.

bluehue krijgt persoonlijke forumregels

Berichtdoor els » vr 16 jun , 2006 14:51

BlueHue, je bederft mijn plezier om op mijn eigen forum te komen. Ik ga dus regels voor je stellen. Te beginnen met de volgende regels:

:pijl: Je past je aan aan de normale typografie. Alle bijdragen waarin je die schreeuwerige grote gekleurde letters gebruikt, worden zonder pardon verwijderd.

:pijl: Je gedraagt je beleefd: bijdrages die uitgebreid zijn gevuld met uitwijdingen en geweeklaag over jezelf worden verwijderd. Ook bijdrages waarin je anderen verwijt jouw bijdragen niet te waarderen of niet te lezen worden verwijderd.
Bijdragen waarin je uitgebreid off topic uitwijdt over je eigen belangrijke ontdekkingen staan op de tocht.

:pijl: Het wordt niet meer geaccepteerd dat je je je eigen bekritiseerde bijdragen helemaal gaat zitten wijzigen en dan vervolgens zegt dat we het niet lezen, niet begrijpen en er ook nog klachten tegen de beheerder (i.c. mij dus) in gaat zitten aanbrengen.

Om je er alvast aan te laten wennen heb ik je laatste schreeuwerige, beschuldigende, insinuerende zelfverheerlijkende bijdrage uit Ishmael of Isaac verwijderd.

Ik plaats hem hier. Je hebt drie dagen de tijd om hem te herschrijven: je haalt alle kleuren en lettervergrotingen eruit, je haalt alle beschuldigingen en klagerijen eruit, evenals al je opschepperij over jezelf, en je zorgt dat het geheel on topic overkomt.

Als je dat niet doet, verwijder ik hem definitief.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » vr 16 jun , 2006 15:05

BlueHue, je bent ongelooflijk onbeschoft. Okee, dan geen herschrijving, als je dat liever wil.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Zunrita » do 29 jun , 2006 23:14

Ach Els, ik lees de bijdragen van BlueHue - na zijn eerste onnavolgbare, schreeuwerige dumpingen - al niet eens meer; behalve soms in vogelvlucht. Maar je hebt gelijk: hij is 'ungeniessbar' in zijn zelfverkozen vorm... :roll:
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » do 29 jun , 2006 23:23

Ik lees het ook niet meer. Jammer als ik net het heb gemist hoe hij het geheim van de wereld heeft verklaard. Maar het kost me gewoon teveel tijd. Hij communiceert niet, hij is alleen maar in zichzelf geinteresseerd. Het kost echt al mijn energie.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » ma 31 jul , 2006 16:25

Na vriendelijke uitleg, ettelijke waarschuwingen, diverse kansen om stukken te herschrijven en het meermalen verwijderen van spam heeft Bluehue nu gewoon een ban.

Ik ben nog nooit op het idee gekomen dat je iemand kan bannen, en vind het ook heel vervelend. Maar de man is zo verschrikkelijk brutaal en egocentrisch dat ik het gewoon doe. Ik begrijp gewoon niet hoe iemand aan de moed komt zich zo nergens wat van aan te trekken.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor calimero_a » ma 31 jul , 2006 18:24

Dank je wel. :smak:

Cali
calimero_a
 
Berichten: 111
Geregistreerd: wo 06 jul , 2005 18:41

Berichtdoor els » ma 31 jul , 2006 20:17

Zucht, ergerde zelfs jij je al? :(

Het is stomvervelend, ik wil niet graag bepalend zijn, ik vind het leuk als iedereen anders is en eigen ideeën heeft. En ik ben ook helemaal geen vrouw met een zweep. Ik kan gewoon niet zo goed de baas spelen, ik denk altijd: samen komen we er wel uit, of zo.

Nou ja, ik ben nou in elk geval een ervaring rijker. :lach2:
Misschien heb ik nou de volgende keer sneller door hoe het werkt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » wo 02 aug , 2006 20:57

Hier nog een toelichting op het bannen van Bluehue.

http://www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic.php?p=5269#5269

Dat moest ik toch even kwijt.

els schreef:Okee, nu ga ik toch even stoom afblazen.

Goodies schreef:Je vraagt er ook om met dit thema. Ik ben ook een fantast hoor, anders was ik niet lid gebleven van dit forum.


Ik ben zelf ook niet helemaal kosher hoor, ik houd zelf ook wel van het bedenken van 'alternatieve theorieen'. Bovendien lees ik ook graag stukken van mensen met een eigen theorie, en bovendien houd ik ook nog eens van discussie, dus wat mij betreft zijn andersdenkenden welkom, ook als ze met mij van mening verschillen.

De reden dat ik er geen zin meer in heb is niet dat Bluehue bizarre theorieen heeft, of dat hij geen bronnen geeft. Het is omdat hij steeds weer begint over zichzelf, en verzoeken om normaal te doen negeert.

Toen het te gortig werd, heb ik voor hem regels ingesteld. Ik wil geen forumregels, maar op een gegeven moment moest er iets gebeuren, want hij overheerste het hele forum met zijn berichten met grote letters.

http://www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic.php?t=602

Ik heb een paar eisen gesteld, maar hij ging gewoon door. Het stoppen met praten over zijn theorieen zat niet bij die eisen.

Waarom ging hij gewoon door met zijn grote letters, en met in elke topic beginnen over wat hem is overkomen, over al zijn persoonlijke problemen etc. Het is toch niet teveel gevraagd dat iemand zich aan de normale fonts houdt, dat iemand niet voortdurend de aandacht voor zichzelf opeist, hoe vreselijk het ook is, en dat iemand niet met rare beschuldigingen komt als je er iets aan probeert te doen.

Ik vind het ook niet leuk meer als elke topic wordt omgebogen naar Egyptenaren. Daar kun je toch ook een eigen topic over openen?

Ik heb ook geprobeerd documenten van hem op mijn website te zetten, maar ondanks dat ik herhaaldelijk heb gezegd dat ik zijn documenten niet kan openen omdat ze te groot zijn en dat hij ze kleiner moet maken, blijft hij die grote sturen. Dat is de reden dat ik ze nog niet online heb gezet, niet dat ik vind dat zijn ideeen moeten worden geboycot.

Maar ik vind vooral dat Bluehue mijn verzoeken over de font-grootte en het praten over zijn persoonlijke problemen hoort te respecteren. Hij mag zeggen wat hij wil, maar niet voortdurend. Houd het beperkt tot speciale topics.

Bij elkaar heb ik er geen zin meer in. Ik vind het echt jammer dat jij hier om die reden niet meer wil posten. En bijna niemand kennelijk meer. En dat allemaal omdat ik een tirannieke paus ben. Het kan verkeren in het leven. :?

Wat betreft het herschrijven van Bluehue's bijdragen, als Bluehue iets zegt met zulke grote letters:

http://www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic.php?p=4599#4599

dan maakte ik daar gewone letters van. Misschien vind jij dat ik dat niet hoor te doen, maar ik vind dat je best als regel kan hebben dat je iemand mag vragen zich aan te passen aan de normale typografie in plaats van opvallend met grote letters en schreeuwerige kleuren aandacht te trekken. We willen allemaal aandacht. Moeten we die dan trekken door hard te schreeuwen? Alle forumgasten zijn interessant, ik vind niet dat de meeste aandacht vanzelf uit moet gaan naar degene die het hardste op een kinderachtige manier de aandacht staat te trekken.

Aangezien er heel veel tijd ging zitten in het herschrijven, en Bluehue ermee door ging ondanks mijn herhaalde verzoeken normaal te doen, ben ik af en toe bijdrages met hyperletters gaan verwijderen, na eerst een aantal waarschuwingen en kansen ze te herschrijven.
Bovendien heb ik ze vooral verwijderd als ze vol stonden met geklaag en herhalingen van dingen die hij al had verteld. Anders heb ik de meeste alsnog zitten veranderen in normale fonts.
Maar hij doet net of hij met niet hoort of ziet, en ging er gewoon mee door. Nu schrijft hij af en toe normale letters, een tirannenregime is kennelijk het enige wat af en toe doordringt, maar hij probeert het toch steeds weer. En ik ben inmiddels zo chagrijnig dat ik niks meer accepteer.

Hetzelfde over het voortdurende aandacht vestigen op zijn persoonlijke problemen. Daar is een topic over geopend:

http://www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic.php?p=4413

En nog een:

http://www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic.php?p=5106

Ik ben er best in geinteresseerd, maar niet overal. Het kan in zulke topics worden bijgehouden.

Door zijn provocerende gedrag ben ik me misschien overmatig gaan ergeren.

bluehue vanachter de decoder schreef:Bedankt dat je gisteren bij Webmaster"ELS" in de Bres sprong en een Lans voor mij brak! Ik ben ook maar een arme amateur historicus op egyptologie-gebied, maar het was mij opgevallen dat de Griekse "Goden" eigenlijk vergoddelijkte Egyptische Koningen waren, maar de Egyptologie en Griekse Mythologie zijn water en Vuur en "Bijten" elkaar, daarom, bestaat mijn, volgens jouw dus: "fantasie-opvatting" officieel niet!


Bluehue hoeft zichzelf niet te vleien, hij is niet geband vanwege zijn ontdekkingen. Hij is geband vanwege het voortdurend overtreden van zijn speciale forumregels, en omdat het me verveelt dat het in elke topic over de Egyptenaren gaat. Aangezien alle goden ter wereld eigenlijk te herleiden zijn tot Egyptische heersers, is deze ontdekking kennelijk altijd on topic. Hij had er een eigen topic over kunnen openen, maar nee, in elke topic gaat het hierover.

Sorry voor mijn zwakheden, maar Bluehue heeft ze allemaal aan het licht gebracht. Nu kent iedereen ze dus. :|
Laatst bijgewerkt door els op do 05 okt , 2006 23:19, in totaal 2 keer bewerkt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Zunrita » vr 04 aug , 2006 11:13

els schreef:... ik denk altijd: samen komen we er wel uit, of zo.


Met mensen als BlueHue is geen 'samen' mogelijk...
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » vr 04 aug , 2006 12:30

Wat een gedoe zeg. Ik lees wel eens op andere forums de discussies naar aanleiding van een ban. Je hebt altijd voor- en tegenstanders.
Ik vergelijk het nou ook maar met een café of een bibliotheek. Als mensen zich daar misdragen, en niet luisteren naar het verzoek zich een beetje aan te passen, dan worden ze er ook uit gezet. Je hebt nu eenmaal met meer mensen te maken, en iedereen wil een beetje ruimte voor zichzelf.

Stel dat je een café hebt, en er komt voortdurend iemand binnen die aan alle klanten zijn levensverhaal gaat vertellen, dan zeg je toch op een gegeven moment dat je dat niet leuk meer vind? Ik denk dat veel eigenaren uiteindelijk hun persoonlijke gevoel laten meewegen. Mijn gevoel was gewoon dat ik het niet leuk meer vond om de hele tijd tegen Bluehue te zeggen dat hij op moest houden met grote letters, met steeds zijn eigen problemen in zijn bijdrages te verwerken, en steeds maar weer over de Egyptenaren te beginnen (zonder bronvermelding), in plaats van het te beperken tot een eigen topic.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Cinnamon » vr 04 aug , 2006 13:48

Erhh ik had iets ergens gelezen dat hij steeds begon over een 'boekenroof' ofzo, wat was daarmee aan de hand?
Cinnamon
 
Berichten: 60
Geregistreerd: zo 23 jul , 2006 15:09
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Zunrita » vr 04 aug , 2006 14:01

els schreef:[...]Stel dat je een café hebt, en er komt voortdurend iemand binnen die aan alle klanten zijn levensverhaal gaat vertellen, dan zeg je toch op een gegeven moment dat je dat niet leuk meer vind?


Ik heb er als barvrouw in het Amsterdamse vrouwenhuis enkele keren mensen uit moeten zetten omdat ze zich - na dringende verzoeken om hun gedrag te wijzigen - niet stoorden aan basale omgangsvormen. Sommigen waren daartoe gewoon niet in staat wegens bepaalde mentale tekorkomingen. Anderen meenden dat ze het Recht hadden zich precies zo te gedragen als zij zelf goeddachten. Solipsisten* noem ik dezulken.

*Solipsisme is de theorie dat de wereld en de verschijnselen alleen maar in je eigen kop bestaan; dat er niet zoiets als een opzichzelfstaande wereld buiten je is. (Als denkoefening heel interessant, maar niet te falsifieren, evenmin als 'god'.)

Zie ook: http://www.rationelepolitiek.nl/algemeen/denkfouten.htm
Solipsisme:
De opvatting dat alles wat zich voordoet als indrukken van buiten zich in feite alleen afspeelt binnen de eigen geest. Deze vorm van hypersubjectiviteit is weerlegbaar, en wel op de volgende manier: neem aan dat de man die dit beweert gelijk heeft. Dan is deze man slechts een figuur in mijn verbeelding. En omdat ik geen zin heb om met dit deel van mijn verbeelding verder te gaan, ga ik hem bij deze verwijderen, door hem te doden. Dat kan voor hem echt geen probleem zijn, want hij is toch maar verbeelding. Als ik dat doe met iedereen die in deze theorie gelooft, is de theorie verdwenen uit mijn geest, en daarmee weerlegd, volgens de eigen opvattingen van het solipsisme.

Het opvallende is dat solipsisme in deze vorm een vrijwel puur theoretische oefening is die voornamelijk onder filosofen voorkomt, echte solipsisten handelen er vrijwel niet tot nooit naar. Degenen die wel naar deze opvatting handelen, omschrijft men meestal als psychopaten, dat wil zeggen dat men dit handelen beschouwt als een geestelijke afwijking. Als algemeen verschijnsel is de scheiding tussen theorie en handeling eigenlijk ook een psychische afwijking, dat dus op veel meer niveaus voorkomt dan bij filosofen, hoewel de laatsten er experts in zijn.


Bovenstaande 'weerlegging' klopt niet, aangezien niet de hele wereld te verwijderen is - ook niet in theorie. Waarmee dus de overtuiging in stand kan blijven.

Het begrip psychopaat is overigens in dit verband niet van toepassing. Psychopaten willen juist de omgeving-buiten-hen beïnvloeden, manipuleren. Waarmee ze die wereld dan ook erkennen. Anders is het voor sociopaten: die beschouwen de wereld om hen heen als volstrekt irrelevant - alleen zijzelf doen ertoe.
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » za 05 aug , 2006 11:35

Cinnamon schreef:Erhh ik had iets ergens gelezen dat hij steeds begon over een 'boekenroof' ofzo, wat was daarmee aan de hand?


Het woord boekenroof gebruikte ik in een chagrijnige bui om te verwijzen naar de boeken die bij hem kennelijk steeds worden gestolen. Het is wel een vervelende situatie, hij heeft er een paar threads over geopend.

http://www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic.php?p=4413

En hier:

http://www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic.php?p=5106

Ik vind het wel goed dat het onder de aandacht wordt gebracht. Ik vond het alleen op een gegeven moment vervelend dat hij steeds in elke thread over zijn problemen begon, waaronder dit.

Ik begrijp niet alles van wat hij zegt, maar vervelend is het wel. Ik denk dat dit soort dingen gebeuren met mensen die zichzelf niet kunnen verweren om de een of andere reden. Dan zijn ze overgeleverd aan de 'wolven'. Toch had ik liever dat hij het ging beperken tot aparte threads.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » za 05 aug , 2006 12:08

Zunrita schreef:Ik heb er als barvrouw in het Amsterdamse vrouwenhuis enkele keren mensen uit moeten zetten omdat ze zich - na dringende verzoeken om hun gedrag te wijzigen - niet stoorden aan basale omgangsvormen. Sommigen waren daartoe gewoon niet in staat wegens bepaalde mentale tekorkomingen.


Zo heb ik inderdaad ook regelmatig mensen eruit moeten zetten in de bioscopen en cafés waar ik heb gewerkt. Omdat ze agressief zijn, omdat ze stinken, omdat ze geluidsoverlast veroorzaken, omdat ze anderen lastig vielen, omdat ze hun mond niet dicht willen houden, omdat ze lomp en brutaal reageren als ze op hun gedrag worden aangesproken etc. Normaal probeer je eerst de zaak te sussen, je vraagt wat het probleem is, je biedt zelfs regelmatig een kopje thee aan etc. etc. Mensen die stinken krijgen deze eer overigens helaas niet, die worden er gewoonlijk zomaar uitgezet. Maar voor anderen is meestal wel eerst aandacht.

Solipsisten* noem ik dezulken.


Gelukkig, weer een woord erbij geleerd.

Solipsisme:
De opvatting dat alles wat zich voordoet als indrukken van buiten zich in feite alleen afspeelt binnen de eigen geest.


Hmm, deze toestand wordt volgens mij door het internet in de hand gewerkt. We zitten allemaal tegen een monitor aan te praten, die meer lijkt te fungeren' als 'klankbord' dan als een 'ander mens'. Op de een of andere manier weet je het natuurlijk wel, maar je inleven in iemand tegenover je is volgens mij makkelijk dan in iemand die je niet ziet. Je gaat dan makkelijker jezelf projecteren op die ander, wat er al snel op neer komt dat je via je beeldscherm met jezelf bezig bent.

Als je je toch al slecht kan inleven in anderen, zal dit nog erger zijn.

Deze vorm van hypersubjectiviteit is weerlegbaar, en wel op de volgende manier: neem aan dat de man die dit beweert gelijk heeft. Dan is deze man slechts een figuur in mijn verbeelding. En omdat ik geen zin heb om met dit deel van mijn verbeelding verder te gaan, ga ik hem bij deze verwijderen, door hem te doden. Dat kan voor hem echt geen probleem zijn, want hij is toch maar verbeelding. Als ik dat doe met iedereen die in deze theorie gelooft, is de theorie verdwenen uit mijn geest, en daarmee weerlegd, volgens de eigen opvattingen van het solipsisme.


Ik heb een ander probleem met de weerlegging. Stel: alle aanhangers van het solipsisme zijn vermoord. Dan is er dus geen solipsisme meer in onze geest - en heb je een stapel lijken van mensen die zonder aanleiding zijn vermoord. Hoe worden die dan verklaard?

Ik heb er zelf niet eens zin in het te probleren, ik krijg kortsluiting in mijn hoofd van dit soort kronkels. ;(

Psychopaten willen juist de omgeving-buiten-hen beïnvloeden, manipuleren. Waarmee ze die wereld dan ook erkennen. Anders is het voor sociopaten: die beschouwen de wereld om hen heen als volstrekt irrelevant - alleen zijzelf doen ertoe.


En wat is eigenlijk een sociopaat? Lijdt hij aan een ziekte, of is hij gewoon een asociaal die eens moet worden opgevoed?
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » do 14 sep , 2006 20:02

Verwijderd uit orientaalse dans

Cluebluehue schreef: LETTY , wat is een "Dans-aanwijzing" een "Clue" of een "Cue" of een Key"?
"Ken je het( Dans?) Liedje: Och. . .Baghijntje. . . wilt gij voor mij
dansen? Ik zal u geven een Paard", och nee toch zei het Kwezelke, dat is me het dansen niet waard, ik " mag "niet dansen, wij Kwezelkens preken God's lof, maar dansen niet!

ik ben van nature een beetje naiv, want , wat het "dansen" met het cadeau-geven van Paarden te maken heeft is me niet duidelijk, misschien mag je een "gegeven paard" niet in de mond kijken, maar de " Link" tussen dansen en paarden is hiermee wel gelegd!

Wat grappig! Ik was inderdaad vergeten, dat Walt-Dysney's :in de "Notenkrakers Suite van"Phantasia" dansende Nijlpaarden, en dansende Olifanten en Crokodillen liet balanceren op een waslijn ! Gewoon "onzinnig-cool" Els mocht vroeger zeker niet naar Phantasia kijken en heeft daar nu behoorlijk de pest in!

De link tussen Olifanten die vliegen is ook gelegd door Walt-Dysney in het Olifanten-verhaal van "Dombo"! Met een"Vliegende"Olifant werd een Dansende Olifant bedoelt waarbij hun oren meewapperen !( een afrikaanse, want de indische Olifanten zijn 'doorgefokt' voor kleine oortjes!

in india kan men echter tegenwoordig nog steeds"dansende Olifanten"zien, De Olifanten dans in militair verband!, moet men met een korreltje zout nemen! de Dixyland Muziek bracht de"Elephant Walk"en de "Baby-Elephantwalk" en de "Cake-Walk" voort, die bijna niemand meer kent ( misschien ook " Letty", voor wie ik dit schreef.) niet!

In Afrika speelt men nog "Polo met Kamelen", in Alice in Wonderland" met rose Flamingo's maar in India, wordt er gepolo-d met Olifanten! Deze zijn zo slim, dat ze vlug de spelregels kennen, en in de lunchpauzes van de Polospelers zelf het spel spelen, spontaan, zonder berijders en met hun slurven!
Daarbij "dansen"ze ook als Voetbalspelers rond de Polobal.!

Zoals ik( in het vorige, door Els in een boze bui, weg-gewiste ) artikel-stukje zei, "Olifanten werden verplicht om te "dansen" in Circussen, maar raakten zo, als 3 tonners! vroeg oud en versleten . Er zijn kinderboek-verhalen van Circus-Olifanten, die onbruikbaar geworden voor hun dans-act in de hout-en tenten opbouw terecht kwamen daar nog meer versleten en tenslotte( eindelijk!) half blind en versleten, kreupel, op hun 70ste nog op het strand jonge kinderen op hun rug kregen.

Een Thaise secretaresse die zulke afgesleten Olifanten in de Hoofdstad Bangkok(= Kriong Tep.) zag heeft ze van hun"Kornacs opgekocht en met Overheids subsidie in een weiland gezet waar ze de hele dag kunne liggen en zwemmen in een meer, i.p.v. bij hun oude bazen jarenlang idag en nacht in een klein hok staan.

maar Deze"Olifanten-Verhalen werden in de 19de eeuw geschreven voor kinderen uit gegoede gezinnen, door deftige dames uit de bourgeoisie, die zo hun inhoudloos bestaan zonder loon of inkomen als inwonednde gouvernante of onbetaald"gezelschaps dame een zinniger inhoud gaven en bovendien direct uit de financieele zorgen waren omdat hun romans over het harde circusleven tussen het "klatergoud"voor mens en dier toen nog wel gelezen werden!

ik heb ze gehad en stukgelezen als kleuter, de engelse meisjesbladen, als: weet ik veel: "Judy" en 'Tiny" ( dat als"Debbie"en "Tina", vanaf 1958 nog direct uit het engels vertaald werd.( Copyright: "Thompson".)waarin steevast indiasche kostschool meisjes dochters van rijke"Nabob's als tempelgodinnen, met Olifanten moesten dansen een soort "Deva Dashi's "dus, maar eenmaal in Engeland verplicht werden naar een balletschool te gaan, waar ze dan helemaal uit de toon dansten!

Je kent het spreekwoord wel: " Hij danst als een Olifant / Stier in een porcelijnen winkel! Dat betekende héél voorzichting, maar in verkortte vorm betekend het juist het omgekeerde: "onbeholpen" ( "Je danst als een Olifant"!) Het"Geheugen Hebben als van een Olifant" is ook zo'n uitdrukking!

Op de Tv reclame plaagt een roodharig jongetje een Dierentuin-Olifant. 30 jaar later ziet de Olifant hetzelfde jongetje"en geeft hem een oorvijg!" een Olifantengeheugen heet een:"Hippocampus"
en toevallig heet het zee-paard rijdier met de vissestaart, van de ( Paard-en-Meer-God) Poseidon, óók Hippocampus, de "link" is dan snel gelegd, dat het "Zee-Paard" geen Fabeldier maar een Olifant moet zijn geweest. en naar de schutkleur van het zeeschuim een witte Olifant!

De Witte Olifanten kwamen overal in Europa Spanje en Griekenland voor tot zelfs in de Historische mythetijden, maar altijd in de Kuststranden, nooit in het binnenland!, wat wel inhoudt, dat het nu uitgedroogde oude Afrika grote binnenzeeén moet hebben gehad!

in riviermondingen vindt men fossiele olifanten beenderen zowel "Moderne"als van Mammoeten, die dan( zo wordt aangenomen ) door de rivier van het vasteland, naar de zee zijn gespoeld, maar het is juist "andersom"de Olifanten leefden in de( ondiepe!) zeeën en hun lijken, spoelden met vloed mee, vanuit de zeestranden naar naar de riviermondingen

In de Sagen van Theseus en Heracles, die leefden rond 850 voor
Chr. Komen dolgeworden Reuzen"Stieren"voor die de Koryntische en Erymantische "Everzwijnen"worden genoemd. en elders door Helios gezonden "Runderen"waren, dit duidt op een verbod of taboe, om het woord Elephant te gebruiken. In een Attisch Dialect heeft het woordje "PYG" twee betekenissen:"Dik-buikig en "Olifant""deze twee woorden zijn dus zowel"Homoniem, als synoniem"!

Een onzorgvuldige of haastige Engelse vertaler heeft waarschijnlijk rond 1500 nC. het griekse woord voor "Olifant">PYG, verkeerd vertaald met "Everzwijn", het had ook "Big"kunnen zijn( "dikbuikig dier") maar in de Mythische Context van stoere helden die dagelang een "Big"(= klein Varkentje!)achtervolgen kon dat natuurlijk geen "Big-of Varken"zijn, dus bleef als Landschap-terroriserend Reuze dier, het in middels wel uitgeroeide( "oer"-) Everzwijn over! Dat betekend , dat in historische tijden op het Griekse kustgebied Wilde Olifanten zeewier graasden en Olifanten die in vredestijd 100-jaar kunnen worden, verliezen hun tanden op het harde zeewier en gaan als een soort"Tandeloze"leeuwen oogsten vernielen.

Toen Odyseeus de landengte van Gibraltar naderde met de ondiepe standen, waarop de zeeschepen schipbreuk leden, zwommen daar veel Sirenen, die met hun" visse-Staarten"zwaaiden en op het water dansten, en met een vreemd-klagelijk gezang de onschuldige hongerige vissers aanlokten en hun schepen lieten stranden, waardoor zij verdronken.

Dit is natuurlijk dichterlijke vrijheid, der"mythografen". in werkelijkheid waren Zeekust-Olifanten bijna heilige dieren,"runderen-van-Helios")die door vissers als"concurent"bejaagd werden, ter verontschulding van de griekse Olifantenmoorden als"bushmeat", , verzon een zeeman dat het " vrouwelijke monsters"die een zeeman in het"verderf"storten. . . en die men uit "zelfverdediging" wel moest doden.
Dat Vissers op zee-stranden verdrinken en Olifanten dodelijk agressief zijn is natuurlijk een grove("Litteraire") leugen!


Ook, tijdens de Odyssee, werd er dus "uit noodzaak"op beschermde Olifanten gejaagd, die"Runderen-van Helios" genoemd werden" Het betrof hier vreedzame zeewier-grazende "Olifanten-kudden"! In de Argonautensage komen Jason en zijn makkers een zeedier tegen dat met zijn hele lichaam onderwater zat en alleen het puntje van zijn snuit stak boven de golven uit!

"deze tekst-passage-nummer" ken ik niet , uit het hoofd! maar er staat ongeveer: " Toen de Argonauten, met werp-speren naar een groep "Slangenkoppen" gooiden, die tussen het zeewier, boven het water van een kalme zee-baai uitstaken , hoorden ze een luid getrompetter en kwamen er tientallen reuzedieren uit het zee-water gerend. waarop een mens die op het grootste dier zat, zei dat hij de prins van het land was en de Koning van de zee(-dieren.)

De Koning van deze dieren werd zéér boos, maar Jason sprak zijn taal( een grieks dialect ) verontschuldigde zich en kreeg een klomp aarde dat volgens de schenker een deel van het mythische eiland "Atlantis" was, een dier dat door hun speren zwaar-gewond was aten zij op. De Koning van deze grote dieren heette: "Triton". De zeebaai waarin de dieren graasden heette het: "Triton-Meer" en het stroomde alleen vol tijdens de vloed, Ja en het was"gemaakt"door de Godin Athene, jason moest de schepen op de ruggen van zijn mannen laten dragen om aan de andere kant van het "Triton-Meer"in de volgende zee te komen.

Van de zee-paarden van Poseidon is bekend, dat als zij"dansten"de aarde beefde. dit was een bijgeloof om te rechtvaardigen, dat als de( witte-Olifanten"als tovenaars dansten)
zij door de bevolking als veroorzakers van de Aardbeving door het doen van een "dodendans"mochten worden geofferd aan de god Poseidon.

In het jaar 855 voor Chr. deed zich in heel Europa een grote aardbeving voor! De Kust-Olofanten gingen trompetteren, zongen klagelijk als Sirenen terwijl zij huilden en dansten en werden als dank voor hun niet -begrepen-"waarschuwingen"wreed vermoord, daarom zijn er geen( witte) Olifanten meer in Europa.

Wel in de Buddistische landen waar in india nog steeds de hoogste sociale-verdiensten Orde die van de"Witte-Olifant"is en waar de witte Olifant nog steeds in het Staatswapen staat, maar toch zijn ze hier door mij ( nog )onbekende oorzaak ook uitgestorven!

Volgens Els, zal ik deze "onzin" ( zonder bronvermelding ) wel weer uit mijn duim zuigen.

Er zijn natuurlijk veel emailadressen met informatie, over dansende Circus-Olifanten en hun pensionaat in Olifantenreservaten, maar ik geef er slechts een, dan kan Els fijn, naar de andere zoeken! als ze er zin in krijgt!. "Friends of animal protectors from Elephant poachers: www.friendsofanimals.org

Sorry "Letty", in het vuur van mijn betoog, is deze woorden-"dans " een beetje uit de hand
gelopen, maar nog wél-bedankt voor je " ( BUIK-dansende )-nijlpaard "commentaar op het vorige artikeltje! . Doeiii :( :( :(
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » do 14 sep , 2006 20:04

Verwijderd uit orientaalse dans

bluehueclue schreef:
Letty schreef:Hallo Els,
Wat een goed artikel over de slangen godin en wat een overeenkomsten met de maenaden die dansten met slangen en vaak afgebeeld worden met slangen in het haar. De bron is dus veel ouder, wat ik al vermoedde.
Doei

LETTY , Die Maenaden van Dionyssos kunnen "onmogelijk" met losse metalen of stoffen-Slangen in het haar gedansd hebben, want dan vallen ze er toch vanaf?!
Ze zullen daarom wel aan een hoofdeksel als een vilten hoed of andersins zijn vastgezet of met een strik onder de kin.

in oude Tv costuumseries ziet men dat de metalen (=blikken-)Nepkronen direct op het haar worden gezet zonder tussen doekje dat is fout en dom, want door het zweten zakt de kroon over de ogen of oren en is de toneelspeler of straatdanser verplicht steeds schuin omhoog te kijken om het omlaagzakken van de kroon te voorkomen, een lullig gezicht! Daarom was de metalen "Kooi"van de échte kronen ruim; niet nauwsluitend, en zat daar een stevige meestal donkerrode muts tussen, die in Duitsland zelfs zonder"kroon"gedragen wordt en daar dan met een wit-hermelijnen rand, de "hertogen-muts"heet. De Egyptische Koningsslang is hierbij "gekerstend" en vervangen door een gouden muts-kwast.

In Egypte hadden de enkele Goden een slang "in -het- haar": Re-harachte in zijn gedaante als Horus, met een valk kop met een zon waaromheen een ( Cobra-)slang is gewikkeld ,
De leden van de "Keb", de egyptische hofhouding, hadden allen een kleine horizontale diadeem met twee slagenkoppen of twee "gemzenkopjen",
de Faraoh die een witte in geschovenm in een rode kroon droeg, had een Uchet gierkop voor Opper-Egypte en een Wadjet slang symbool van beneden Egypte op zijn kartonnen-Kroon.

De Koningin Teje vrouw van Amenhoteb-3 had een( kartonnen !) kroon als een lage hoge hoed of hoedendoos, waarop de boven-rand rondom bezet was met 20 kleine slangenkopjes, die een gele zon droegen, op de voorkant van die "doos-Kroon" droeg ze 3 opgerichte Cobra'-koppen. op de opstaande zijden tussen haar pruik van een opgezette gier en de dood-hoedrand met"zonne-slangentjes"stonden op de zijvlakken boven de oren 2 ogerichte"gevleugeld slangen. met de vleugels, uitgespreid, onder het slange-lichaam.
Zij droeg dus letterlijk "slangen -in -het -haar, alleen zat daar , dan wel een kartonnen bevestigings-hoed tussen. deze drie "voorhoofd- Slangen, symboliseerden de eerst twee, later drie egyptische rijksdelen, van Opper-, midden- en beneden-Egypte.

De Gorgone:"Medusa" de zuster van de 3 Graia, of Gratieën", droeg ook 2 , 3 of meer"kleine"slangentjes in het haar, maar deze zater er natuurlijk niet "Los"op doch werden bijeen gehouden door een lint-strik, met 2 vleugeltjes, waardoor het leek of "Medusa" "gevleugelde slangentjes in het haar droeg!

Hecathe, had wellicht ook slangen in het haar, maar ik dacht dat dit gebogen koe-hoorns waren, zo, direct uit het hoofd, kan ik niet meer Goden of Godinnen verzinnen met "slangenhaar" :( . :( . :(
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » do 14 sep , 2006 20:08

Verwijderd uit Abraham

cluebluehue schreef:Het "riekt hier naar den mostaard"/mutsaert, is een uitdrukking uit de ketterverbranding( tussen 1500-1600.) So what? met mostaard/ mutsaert wordt inderdaad een takkenbos bedoelt, doch niet zomaar een geraapte takkenbos van dood hout maar een groene wilgen-takkenbos die bovendien is gesneden of gezaagd tot een bundel van een meter lang en 25 cm breed, waarover belasting betaald moest worden.

De bedoeling van deze bindwijze was dat het hout wel snel brandde, maar daarna verkoolde tijdens het branden! Gewoonlijk brand losgeraapt hout, zonder verkolingsproces. Dit hout gebruikt men voor het aanmaken en onderhouden van broodbakkersovens, waarin het deeg nog tijdens het bakken moet rijzen, wat niet kan als het deeg direct fel verhit wordt.

ook worden deze"afgemeten/ Mud-Takkenbossen " in de Steenbakkerijen gebruikt, waarin de ( Jonge-steen-klei, eerder gesmoord dat gebakken wordt, want bij een fel vuur "zet de lucht in de klei uit en ontploffen de stenen! Pas bij het tweede"bakproces van de"voorgebakken"stenen wordt fel vuur in de( ondergrondse)steenoven/kelders gebruikt.

Natuurlijk bestaan er vele steenovens bovengronds, maar dat zijn geen Steenbakkersovens, doch (kleinere)pottenbakkersovens die wel dood hout gebruiken die felle hitte geeft aan aardewerkpotten met dunne wand, die voorgedroogd zijn, "voordrogen"in de zon met baksteen in ons klimaat gaat niet, de steenfabrieken konden de op hun opslagterreinen gestapelde pasgevormde bakstenen, ook niet s'winters bewaren.

kortom dode takkenbossen sprokkelde men in de Herfst, maar"belasting-Takkenbossen"( de Mustaards!)werden het hele jaar aangeboden(knotwilgenploegen!@) Toen Alla dus hartje zomer Ketters wilde verbranden in 1566, kon hij alleen maar"Mustaards"en geen doodhout-bossen krijgen!

Omdat de Mustaards gewoonlijk binnen in ovens en niet in de open buiten-lucht werden gebruikt, was het dus bisonder onprettig, om in Noord-Nederland, ( gorinchem/ Utrecht.)de dikke rook, van dit hout in 1566 buiten te ruiken.

deze gegevens over hout voor pottenbakkers-ovens, en de vele bindwijzen van aanmaakhout en ovens-soorten en hun onderverdeling, kan men vinden in het Boek van: Hollestelle over de steenfabrieken in de 15e eeuw.

in burgelijke Familiewapens komen veel bruinkool of turfbriketten voor in alle standen en kleuren, ook"Nassau heeft een blauw schildveld, met 11 liggende, sorry staande turfbriketten van goud, in schaakborfpatroon over het schild verdeeld.
de schipluidense familie"Van Nederveen "heeft er ook gestapelde drogende briketten, 11 van zwart, liggend in een zilverveld.

de hoofdingenieur van rijkswaterstaat, die extra wegen ontwierp in 1930, waarvan hier en daar nog de on-afgemaakte beton viaducten staan ir Mussert, had een goud schild met 3 rode, staande takkenbossen,

aar het originele"Takkenbos-schild"is van de familie Mutsaerts( uit Tongeren-België.)een zilver schild met 5 of 3 groene takkenbossen!) Deze mensen waren oorspronkelijk turfschippers, die niet alleen ('s zomers!)Turf maar ook 's Winters)takkenbossen vervoerden, die ze terwijl niemand het zag wegens gebrek aan kades en oeverwegen, gewoon langs de rivieren rooiden.

Op de kleine houten schepen met hun intensieve besturing en stuwadoors-arbeid zal er weinig gelegenheid zijn geweest om kinderen te krijgen, want de (belgische-)familie Mustaert/ Mustaert is in Nederland, wat uiteindelijk toch hun eindpuntbestemming was, vooral in het boomloze Amsterdam! toch na vijf-eeuwen " turfschippersvaart "maar dun gezaaid.

Hun familiegeschiedenis als turfschippersgilde is niet bewaardgebleven, want zij woonden niet op het vasteland en waren dan ook niet"als Burgers"ingeschreven in de archieven. Slechts de vele"(zuid-)BRABANTSE turfmarkten in Nederlandse steden herinneren nog aan hun logistiek-bestaan.
Wat er nog aan Turfstekers-litteratuur bestaat,gaat inderdaad over de"horige"turfstekers en hun opportunistische grondmakelaars-patroons, niet over de("vrije") turfvaart-schippers.

Bovenstaande informatie kan misschien wel over diverse Threads of andere rubrieken verdeeld worden, of het hoort beter thuis ergens anders, maar de rubriekverdeling is hiet toch al te veel, zo kan je alles wel onderverdelen en zie je de grote lijn niet meer!

TURF, is natuurlijk van alle tijden, maar de TurfHANDEL komt pas in de Romeinse tijd voor Ik weet( oh schande) niet of er een specifieke"Turf"Godin bestond "Hestia van huis en haard mischien, maar die had geen vuur, "Hecate" kan ook een "Turf-Godin zijn, ze had in iedergeval twee tuinfakkels.

Ps, dat een "mutsaert geen gewoon hout is bedoelt men in het spreekwoord:"de goede wijn werd achter de mustaert bewaard.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » do 14 sep , 2006 20:09

Verwijderd uit Orientaalse dans:

De"Dansende Dionysos"met zijn tyrusstaf
is dezelfde figuur als de Dansende Shiva- Nataranja, die in de wereldbrand op de aarde danst. Waarbij de aarde zélf danst en tijdens die"dans"zelfs op zijn "kop"ging staan. De dansende aarde( Shiva is een aard-god )werd de -oorlog der goden tegen de Titanen- genoemd het was dus een "krijgs-Dans" Beiden goden, de Hindu-god, Shiva en de griekse god Poseidon, ( gelijkgesteld met de babylonische Oannes of punische Dagon ( Goden met een vissenstaat.)hebben een drietand in de hand, Dionyssos heeft weliswaar een Granaatappel op zijn staf, maar die is getekend als een Drietand, die gevormd wordt door de pommegranaat en twee omhoogstaande bladertakjes.

Tijdens Shiva's dans op aarde ging de aarde uit zijn balance zoals de "paarden van de Zonnewagen"van de normale wegroute afdansten. Phaeeton ( Rudra)en Tyfon of Typhoneus( indra ) zijn griekse personificaties van Shiva.

Deze"drietand-trisula, kan een iconografische toevoeging zijn uit de"griekse kunst" toen de Heleense griekse koninkrijken zich na 330 voor Chr.uitstrekten over heel"boven-Ïndia "( of Baktrië)waar zich langs de bovenloop van de Ganges-rivier gezien de Stadsnamen, als Adhodya, Hastinapura,( Olifanten-stad) Hyderabad Hyranira, Mitila en Oudh, daar, de"rig-Veda-Ramayana" zou moeten hebben afgespeeld.

De grieken dachten zelf al dat Shiva gelijk was aan hun "Poseidon"die op zijn "hippocampus paard de zee en de aarde deed schudden en beven, ookal bestaat de ( laat-)rig-Vedische God Shiva uit zijn ( 3) voorgangers: Rudra; indra en Mahadesha"

Toch waren deze reeds drie afsplitsingen van de originele"Shiva"die ook weer in de griekse mythologie met een drietand( Trisula)over de golven "danst", wel met een ("dansend")zeepaard onder zijn achterwerk.! Men denkt hierbij aan de dansende Chinese Draak die de aarde deed schudden door te "dansen".maar ook regenbrenger was want tijdens aardbevingen schijnt het altijd te moeten regenen.

In de strip cartoon"Kuifje naar de Maan"danst Kapitein Haddock ook, met een houten paard . Het was dan ook niet Poseidon die danste en aardbevingen maakte/ of "veroorzaakte maar zijn ( Zee-)Paard!" Ook word Shiva soms zelf met een paardekop voorgesteld! Het "paard van Troje"was een zeekameel in de vorm van een Olifant( een zeepaard dus!) Zelfs de Godin Athena had een -gevleugelde-Sphinx, geflankeerd door 2 gevleugelde zeepaarden op haar hoofd, als Paardeharen helmbos-houders! Ps op kleine muntjes zijn die'vleugels'weggelaten.

De "Dansende Olifant "in het Circus is eigenlijk tegennatuurlijk, want "Dansen"bij Olifanten is een onderdeel van zijn"toneelspel "om een belager of vijand weg te jagen het is een agressieve "Dreighouding-ceremonie"waarbij hij ook "Blaast( als""Stentor"en "huilt"als een Sirene( dat is een vrouwelijke zeemeermin met een dubbele vissestaart.)

Omdat in het midden-oosten zelfs in Spanje en oud-Griekenland de daar in historische tijden nog levende ! witte (Zeekust-)Olifanten,"raar"gingen dansen om de kustvissers voor (in de griekse tijd nog vaker dan nu, voorkomende) zeebevingen en tsunamies te waarschuwen. Als Hannibal geweten had, of zich -beter-gerealiseerd had dat Olifanten kunnen zwemmen over Zee, dan had hij ze niet over de Alpen gestuurd, waarbij trouwens alle 300 Olifanten doodgingen en de soldaten toch hun eigen spullen moesten dragen!) Stelletje dierenbeulen!

Later Hebben keltische veroveraars deze waarschuwingshouding niet begrepen en dachten dat de "oude patriarchen" grote tovenaars waren, die gingen dansen om met regenwolkbreuken, en aardbevingen de lastige"mede"vissers weg te pesten", dus werden de Witte Olifanten taboe verklaard vanwege hun periodieke "dansen".

Als dank voor hun menslievende "dansen"afgeslacht en in Europa uitgeroeid. Het klinkt lullig maar men gaf de vreedzame-Olifant die alleen zeewier at, de schuld van het natuurgeweld, het staat trouwens uitgebreid in de zeereis verslagen van de Odyssee en de Argonauten-tocht, waar de"dansende"Olifant een TRITON-ner wordt genoemd, en ook een Zonne"Stier"of Runderen-van Helios".

Je kent het ( Scheld-of-)spreekwoord: "je danst als een Olifant"?! Er waren ook Danseressen die OP een Olifant dansten. In een Donald-Duck verhaal staan de ( kleine-)danseressen Op de koppen van eveneens dansende Olifanten. ( met vierkante slurfen!omdat ze als gewoontedieren uit de tuin van de buren snoepten, waarvan de tuinmuur vierkante gaten had!) Ik weet helaas niet hoe deze i"Olifanten Danseresjes, in india heten, want ik heb het zelf nooit in het"echt"gezien! Misschien moet ik op "G."/ internet, wel naar"Olifantendanseressen"speuren!

( Zo zie je, Waar de "Donald-Duck"al niet -goed-voor is! Mijn Vader noemde de Donald-Duck"Afval" en gooide ze altijd weg.)Ik kreeg er dus geen abbonnement op, want het was verderfelijk voor de kinderziel en "als volwassene verspeel je er je tijd mee "zei hij.)

Shiva ( indra en Rudra)"zitten "dus op een dansende!)Witte Olifant >"Aira-watha", alleen kreeg indra in de ( latere-)Rig-Veda tijd een Vogel Garuda ervoor in de plaats en Shiva, een ( niet-dansende) zwarte stier"Nanda". Louter omdat toen de taboo de Olifant verketterde! dit gebeurde rond 855 voor Chr.

Men associeerde dikke zittende-Ganeesha kennerlijk niet met de Witte( dansende-)Olifant! Ganeesha was een Rose Olifant en als men dronken was kon je hem zien"vliegen". Als ( grijze staande )olifant, danst hij toch! maar alleen om de wind in zijn veelkleurige-speelgoed-windmolentjes te krijgen! Circus-Olifanten moeten soms op grote ballen"dansen"! Maar stel je voor: een "Airobics dansende "Olifant! ( in india!)

Fotografen willen vaak een "leuk plaatje maken voor een Kalender, van de Dierenbescherming of van UNICEF! en wat is er dan leuker als, een Olifant die luid trompettered met zijn oren recht- naar- voren, op je foto-Camera af komt lopen! Dat dit -misdadige dierenmishandeling - is gelooft geen fotograaf !

Mensen komen graag naar de dierentuin-ZOO, ondanks de prijs van het entreekaartje, om de Apen en Beren te zien"Dansen" ook bij hen is"dansen een vorm van zelfverdediging, waarmee je ze vals maakt! bij het zich( Verbaal-)"Bedreigd-voelen!". Een Kat in het nauw danst ook en die kattedans noemt men"rare-sprongen".

Olifanten in een Zoo zijn maar een stelletje dooie beesten die af en toe wat nootjes uit je hand eten of een niet te grote! appel. daarbij moeten ze met hun slurf in Diergaarde Blijdorp een betegelde gracht met WAT KWEL-water overbruggen die vaak droog staat. De Olifant moet groot geduld hebben dat hij zich door de mens in droge gebieden laat "vastzetten "want het is zijn MILIEU-habitat , NATUURLIJK helemaal niet.

Ik wordt vaak uitgelachen als ik zeg dat de Olifant een Zeedier is die uitsluitend Zeewier at en door de Mens de binnenlanden is ingejaagd en daar als"oogstvernietiger ook weer wordt afgeslacht "culling of the herd heet dat in "Kenia. Waar men niet beseft dat een "Olifanten Dolfinarium"of zeekust reservaat voor Olifanten! ALS VOEDSEL-OPLOSSING meer zin heeft!

De lezer vraagt zich bijkans af wat de Olifant in deze"Dans-Topic"{ doet! Welnu de Olifanten in de Dierentuinen dansen ook! maar dat moeten ze doen in een pierebadje met een dun straaltje, uit een nep-watervalletje waar er maar 1 of 2 in kunnen daarvoor is een houten tribune gebouwd, om de arme Olifanten "te zien dansen".er in staan of dansen mag, erin zwemmen mogen ze niet!

Toen de griekse Held Heracles eens tijdens zijn Tiende"werk"de zonnerunderen( Olifanten dus!)van koning"Geryon"uit Gadara had gestolen zonder te betalen, kwam hij bij een grote waterval waar hij rustte voor de nacht! De volgende dag waren alle 100 "runderen" weg. Wat was er gebeurt?

Een "Grote Reus"GAGA, had met zijn vrouw GIGA alle Olifanten, áchter de waterval gedreven! Toen ze dachten dat Heracles elders aan het zoeken was, gingen ze dansen van plezier, maar door het "feestgeloei"ontdekte Heracles op afstand hoe de vork in de steel zat! "Gaga"was de ( intelligente!)leider-Olifant van de gestolen kudde en werd daarom meteen afgeslacht!

Achteraf vonden de mythografen dat wel wat sneu (voor het imago van de geweldige Held Heracles.) en hebben van de arme Olifant een"REUS"gemaakt die de omgeving terrorriseerde("bushmeat!")en de "dankbare bewoners" die blij waren van deze "plaag"af te zijn , waren de in rouw loeiende "Vrouwtjes-Olifanten"( de"Koeien".)Deze geschiedsvervalsing , lag er wel duimendik bovenop! Maar het was eerder, nog niemand "opgevallen".

Rond de nieuwe uitbreiding van Diergaarde Blijdorp in Rotterdam is een groot nep-meer aangelegd van: 100 meter lang, 30 meter breed en maar 10 cm diep, met een grindbodem. en de Olifantenstallen kijken er op uit! Dat vindt ik Dierenmishandeling! Als Olifanten water ruiken, worden ze gewoonlijk"Dol"en gaan dansen van vreugde! Daarom kan ik dansen van woede om zoveel onbegrip!

Ps het mocht niet in de Kranten het intresseerde de redacties niet dat Olifanten de eerste "Goden"op aarde waren, dat zelfs de NAAM"Olifant"in het Punisch"God"betekend!


Dit Forum is het enige dat ik ken waarop ik deze frustratie kan spuien, daarom dans ik van vreugde, tenzij Els natuurlijk vindt, dat het -eigenlijk in een andere "Topic" thuishoort-! :(

clue schreef:Dit Forum is het enige dat ik ken waarop ik deze frustratie kan spuien, daarom dans ik van vreugde, tenzij Els natuurlijk vindt, dat het -eigenlijk in een andere "Topic" thuishoort-! :(


uit orientaalse dans, off topic

cluebluehue schreef:ELS, Van Gallilei zei men ook dat hij "Planeten zag vliegen"er kwam zelfs een rechtzaak van dat de Aarde het middelpunt van het heelal was Nu is dat pure onzin , maar toen geloofde iedereen het! :(

Ps. jullie geloven, toch ook dat Sint Franciscus met de " Vogels" kon praten, waarom zou dan de Witte Olifant "onzin"moeten zijn, omdat de mens met zijn bijgeloof het beest uitroeide. . . onzin?


els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Pratende Olifanten ( it is lonely at the Top!)

Berichtdoor clue » za 30 sep , 2006 14:26

Onlangs stond in de krant dat een Olifant in Korea zijn bewaker/verzorger kon napraten, dat deed hij door zijn slurf als klankbord te gebruiken, want Olifanten kunnen hun tong niet in een stem-stand zetten, Papagaaien wel, maar die hebben weer geen Olifanten hersenen.

Overigens bestonden in het Ordovicum wel reuzemieren, die dus ook reuzenhersens hadden en alles konden wat de mens kon, maar door zwaartekrachten verschillen werd deze steeds kleiner( niet door:" voedselgebrekop-een- eilandje"!) De gewone mier is na miljoenen jaren nu 1000 maal kleiner dan zijn voorouders, toch kan het met die kleine hersentjes nog alles, behalve de mens na-apen.
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Berichtdoor els » za 30 sep , 2006 15:31

Verwijderd uit 'Palewa':

cluebluehue schreef:"Krishna" was ook Blauw en zou best Baratha de broer van Balarama kunnen zijn
Laatst bijgewerkt door els op zo 01 okt , 2006 19:10, in totaal 1 keer bewerkt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » za 30 sep , 2006 15:35

Verwijderd uit Orientaalse dans

cluebluehue schreef:
willy schreef:Hopelijk is dit wat ge nodig hebt, Xapphire?

Het levenseinde van Johannes de Doper

[14] Koning Herodes hoorde over Hem, (Jesus) want zijn naam was bekend geworden, en ze zeiden: ‘Johannes de Doper is uit de doden opgewekt. Daarom zijn die krachten in Hem werkzaam.’ [15] Maar anderen zeiden: ‘Het is Elia’, en weer anderen: ‘Het is een profeet als andere profeten.’ [16] Toen Herodes dat hoorde, zei hij: ‘Die Johannes, die ik heb laten onthoofden, is uit de doden opgewekt.’ [17] Want zelf had Herodes Johannes laten arresteren en in de gevangenis laten zetten vanwege Herodias, de vrouw van zijn broer Filippus, omdat hij haar getrouwd had. [18] Want Johannes had tegen Herodes gezegd: ‘Het is u niet geoorloofd de vrouw van uw broer te


Willy, het is slechts een"Sprookjesachtige manier"om de politieke verhoudingen in Palestina te verdoezelen: Caesar was met de dochter van Pompejus gehuwd maar kreeg mot met zijn schoonvader die naar |Egypte vluchtte en daar door aanhangers van de Caesar-Partij en Cleopatra reeds op de kade terwijl zijn vrouw toekeek door een gardeprefect vermoord werd. Pompeius was de overwinnaar van Herodus en had hem als romeins vazalkoning, het bestuur van Judea en Samaria en Batanea overgelaten.

Pompeius had de troonsopvolging van Ptolemeus 13 met Cleopatra's zus Arisnoë geregeld maar Cleopatra wilde haar zus onttronen en vroeg militaire hulp aan Caesar die toen noodgedwongen tegen zijn eigen Bondgenood en schoonvader moest gaan vechten

In de Haven van Alexandrie werden de Schepen van Pompeiaus in brandgestoken( 47 vC.)een prachtige romeinse vloot, maar Caesar had zelf geen enkele matroos onder zijn soldaten en was bang dat de Soldaten van Pompeius hem via de afgemeerde vloot in de rug zouden aanvallen.

Het resultaat overtrof de verwachtingen: de barakken van Caesars mannen en de halve haven brandde af en vervolgens sloeg de brand over op de aanpalende havens, waar de Bibliotheek van Alexandrië lag de grootste geschreven Schat ter wereld. Dat gebeurde per-ongeluk, maar om een lullige reden, dat Caesar geen bemanning had om de oorlogsschepen van zijn tegenstander te bezetten. ( een kromme vergelijking maar Benjamin Franklin zei al"wie wind/vuur zaait zal storm/wereldbrand oogsten/ For want of a nail the Kingdom was lost".)

Aangezien Julius Caesar als de Nieuwe redder van Rome uit de Burgeroorlog werd gezien en Sulla al zei dat in Caesar vele"Mariussen"staken, werd Pompeius als zijn directe voorganger gezien.

Johannes de Doper zou dan volgens Carotta, Pompeius zijn geweest en Ceasar was "groter dan hij" De bijbelse Gospels of Evangelieen zijn 4 door Keizer Augustus verzamelde Generaals-memoires, die later verchristelijkt werden. Julius Caesar de "Gouden-Man" werd door zijn gardelegioen"Chrestos"genoemd.

Volgens onze Pastoor, betekend "Chrestos/Christis/Christo en"Messias"beiden"Symbolisch"De Gezalfde", maar infeite betekent "Chresto"gewoon"Goud" en Messias=Legerleider!
Laatst bijgewerkt door els op zo 01 okt , 2006 19:09, in totaal 1 keer bewerkt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » za 30 sep , 2006 15:37

Verwijderd uit Mythen Inanna

cluebluehue schreef:Inanna is eigenlijk een dd Babyloniers overgenomen egyptische Godin ( Sita-Kamose.)van rond 1000 vC ouder is ze niet, er is namelijk gejoemeld met de Babylonische tijdsindeling.

Er is 500 jaar teveel, in sommige dynastieen gaan zitten die dubbelgeteld werden.
Zij is bekender onder haar griekse naam INO(> Athamas haar vader/Echtgenoot, is dan "Dumuzzi"/Tammus.)Hun basis Mythe moet dan overeenkomen, De plaats van handeling is dan ook niet Egypte noch Babylon, maar zuid-Arabië.

Voor Bronnen en Bibliografieën wende men zich tot: Els-Nissaba.
Laatst bijgewerkt door els op zo 01 okt , 2006 19:08, in totaal 1 keer bewerkt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » za 30 sep , 2006 15:38

Verwijderd uit Palewa

cluebluehue schreef:Ganga schijnt de Sakti van Shiva te zijn, het water dat door zijn haren stroomde, aangezien "Shiva"nep is en een latere samenvoeging van Indra en Rudra, die Ganga niet kenden, is hier iets vreemds aan de gang!
Laatst bijgewerkt door els op zo 01 okt , 2006 19:08, in totaal 1 keer bewerkt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » za 30 sep , 2006 15:39

Verwijderd uit 'Wat houdt Kali in haar hand?'

cluebluehue schreef:Zoals "Kali"eerder:"Raatri"werd genoemd is Shiva ook niet erg origineel, want ook hij bestaat uit een samenvoeging van 2 voorgangers:"Indra en Rudra" waar die gebleven zijn? ze heten te zijn opgegaan in Shiva. Of"Raatri"dus bigamie gepleegd heeft of dat haar dans,OP Shiva, pas na de Avatar-samenvoeging werd"uitgevonden"kan ik ( nog-)niet zeggen.

Wel is het zo dat"Kali"Kaylassa/Raatri van origined de egyptische Prinses Amose-Neferti is die haar beide ex-echtgenoten verslaat( Indra-Rudra , omdat ze ooit tegen haar zoon Rama vochten.
Laatst bijgewerkt door els op zo 01 okt , 2006 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » za 30 sep , 2006 16:35

Verwijderd uit God/godin van het vertrouwen:

cluebluehue schreef:SPES-Mea of Spes-Mater was de hoop op de "Goede-Vaart" deze Godin had een scheepsroer( in "lepel-vorm!)plus een anker( steen met-touwtje!)in de hand en is daarom voor hen die een modern roer en anker gewend zijn iets makkelijker herkenbaar.

"vertrouwen"op een goede Vaart is toch ook ijdele hoop dat het ( wel) weer goed zal gaan, In verzekerd vertouwen= een fuicidaire Onderneming "Dagelijkse sleyr en Routine"zou men zo dus ook een soort vertrouwen kunnen noemen Ik vertrouw erop dat je de Manieren en waarden van de Samenleving kent het reilen en zeilen, zou Premier balkenende zeggen.( Navigare necesse est"zou men ook kunnen uitleggen met:

Men moet kunen laveren en navigeren om voorbij de klippen of gevaarlijke stromingen te kunnen varen, ik herken hierin iets van het verhaal van de Stadsmuis die vlug is en de land Muis die te langzaam is om het "gevaarlijk leven in de Stad te kunnen li(j)den en daarom maar voor levensbehoud naar zijn oude VERTROUWDE omgeving teruggaat!
Laatst bijgewerkt door els op zo 01 okt , 2006 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » zo 01 okt , 2006 19:06

Verwijderd uit 'Wie is Manon?'

clue of bluehue, whatever schreef:inderdaad ik heb Alzheimer( eerste phase) en leef daarom op deze website, in dit Forum-Purgatorium, als "kluizenaar" om anderen( zoals bijvoorbeeld Els.) niet met mijn handicap lastig te vallen. Voor litteratuur schrijvers en namen in het NIEUWE Testament, had ik zowiezo geen belangstelling. . . . . PS. als ik 'Jerusalem' zou vergeten mag mijn rechter hand mijn linker heten. . . (Psalm 137.)
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

zon. schadevergoeding stalen div.Verhuizende Buren mn Boeken

Berichtdoor clue » do 05 okt , 2006 18:51

Cinnamon schreef:Euhh, ik had iets ergens gelezen dat hij steeds begon over een 'boekenroof' ofzo, wat was daarmee aan de hand?


IDAT zal ik je uitleggen in deze verklaring: ik woon in Delft als arme vrijgezel, in een Tweeverdieners-gezinnen-buurt, als litteratuuronderzoeker en Internet-kluizenaar( wegens geestelijke handicap.) in 1984 heb ik mijn arbeidersrijtjeshuisje in de Minderbroeders-Kloosterstraat, ( 4x7m.)gekocht voor 30.000( Gulden.)

Dat hadden mijn toenmalige buren ook gedaan toen de Bejaarden daar na 1984 uittrokken. Maar de kers-verse buren, verkochten steeds de woningen met winst door. Om mijn steeds nieuwe buren, niet met mijn Alzheimerachtige geestelijke handicap te veel-lastig te vallen, kom ik, dus practies nooit buiten en dat"ergert"sommigen mensen, zoals ook "Els"overigens.

ik doe gewoonlijk"Niet mee met de anderen" alleen al de Wetenschap van mijn"aanwezigheid"als: " idiot-savant du-troisiémme Etage", geeft aan de -ideefixé- van mijn buren, "Overlast". Mijn 'voorbeeld' is niet-goed-voor-hun-kinderen want, " Zoals die meneer, moet je maar niet worden "zeggen ze dan.

Dat ik niet aan tuin of buurtfeesten meedoe vinden ze "A-Sociaal". Dat, grenzend aan mijn achtertuin, drugsverslaafden zitten te "Chinezen ende te"Smacken" vinden ze wél normaal, want dat is álleen maar s-nachts!
De Politie verdacht mij in 2001, een geheime XTC( i.p.v ICT-gebruiker)of Fabrikant te zijn en deed na een valse melding dat ik "aan Drugs dood onder mijn boeken lag", een inval met groot materieel: Helicopter, gele ambulance, rode Brandweerwagen, blauwe overvalwagen totaal met 10 man, mijn halve huis leeggehaald en naar de vuilverbranding gebracht( vieze-Oude beduimelde boeken over Mythologie!"Puin"dus vond men.)

Ook de nu weer Verhuizende buren, denken steeds, dat hun te koop staand huis minder waard wordt en de verkoop( 200.000 Euro voor een Arbeidershuisje in de Delftse historische binnenstad!) te lang duurdt! Daarom hebben ze in 2001 en 2003,"( en laatst dus in 2006.)met Politietoezicht" al voor 70.000 euro (aan Nieuwwaarde van: zeldzame 2ehands studieboeken van de Slegte sinds 1970.) gejat, om me weg te pesten

want mijn aanwezigheid als "gekke Professor" geeft hen overlast, en als klagers hebben ze dus gelijk! en dus het recht om mij te 'demoniseren'( zoals "Els".)er valt altijd wel-iets- op te merken!

De Politie ziet dan toe, hoe sloper-aannemers mijn Schuurtje al voor de 4e keer sloopten en voor de 34e keer ( Studie-)Boeken bij mij jatten.

Kan je daar niets tegen doen, zou je zeggen? NEE, want de zogenaamde "geldige" Rechtsgrond is dat ik "verrot-Afval en Puin" zou verzamelen ( geschiedenis en Mythologie-dat is dus"puin"-onzin. . . )en dat het toch allemaal "oud-Papier"is van De Slegte! Graag zag men dat ik> Nieuwe boeken verzamelde. . .ja ik ook en nu heb ik de kans( dacht ik, maar niet heus.)

Ik heb in Delft, toch een Stad met 100.000 inwoners, niet één Schadeclaim-Advocaat kunnen vinden( wel 6, met Bestuursrecht-Specialiteit en 2 die als Procureur-Advocaat, zich met Echtscheidings-claims bezighouden. Blij dat ik ex-Echtgenoot ben!

Mijn eigen parttime "zaakwaarnemer" een gepensioneerde Mr in de rechten uit Zeist (of-all-places,) heeft bij me ingebroken en voor 20.000 Euro gejat"omdat ik teveel (Studie-)Boeken verzamel sinds 1970 en"dus"VERKEERD Leef.( dat zei mijn ex-vrouw in 1981 ook al.)

Deze Mr. die vondt dat ik verkeerd leef, heeft met een valse KantonrechtersVerzoek 1000, 2ehands"De Slegte-boeken "uit mijn schuurtje, naar de vuilverbranding laten brengen en wilde ook al aan de 2000 studieboeken in het huis beginnen, ( als"35ste"inbraak,.)toen ik al-lezende, op tijd, "ontdekte" dat de naam van de ingehuurde( van mijn geld!) Sloper> verkeerd gespeldt was!)Deze Sloper heeft de volgende dag nadat-ie de boeken had vernietigd Schuld bekend, maar zonder Advocaat betaald zijn Beroepsverzekering niets uit!

De Advocaten noemen dat een "Vormfout" maar het is wel mijn Rechtsgrond, om de Nieuwwaarde prijs van de in 36 jaar tijds verzamelde 2ehands-Boeken als schadeclaim vergoeding te eisen.

deze actieve MR. vond dat ik mijn beslissingen te lang liet wachten, dat ik te langszaam besluiten nam, en wilde "een doorbraak" forceren voor mijn eigen bestwil". Het mens
heeft al gezegt dat deze 2ehands boeken voor haar geen waarde vertegenwoordigden, en ze daarom "weggegooid"moesten worden, zodat de Buren minder "overlast" van mij zouden hebben in de wetenschap dat ook iemand ANDERs mijn boeken niet ziet zitten.

Dat impliceerd, dat ze mij, als ex-(Kindersprookjes-)boekenMuseum-directeur( 1979-1993.) niet ziet zitten en door mijn levenswerk te geringschatten, geeft ze aan dat ik in haar achting en ogen een afval verzamelaar ben. en mijn Sprookjesboeken Stichting moet opgeven. Ik kan haar niet ontslaan zonder Advocaat want ze krijgt nog Loon van mij die ik haar niet wil geven! En die Advocaat is nog niet aan de Horizon verschenen.

Ik denk dat ik daarom maar liever bij "Els"in de Put zit, zodat mijn "verzameld werk" tenminste nog door iemand gelezen wordt!
Cinnamon! Diverse Forumleden hebben ook al aangegeven dat ze overlast van mij hadden, terwijl ik nooit de schaarse ruimte van het Forum heb ingenomen, met Megabytes vretende afbeeldingen of, hele lappen met rare beeldjes heb laten zien , vond "Els"mijn artistieke texten met mini-smileys niet goed genoeg. Nuja ieder zijn smaak,

Ik denk dat ik ook voortaan maar grote afbeeldingen ga emailen met Olifantenbeeldjes erop misschien valt dat beter in de smaak?! :(
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Beeldspraak:één plaatje spreekt 1000 boekdelen(=Letters dan!

Berichtdoor clue » ma 16 okt , 2006 17:30

:cool: Of een footootje van Els :shock: ( met Hoorentjes :twisted: en een Vrouwentong! :p )De plant bedoel ik. . . :bloos: :bloos: :bloos:
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Berichtdoor els » ma 16 okt , 2006 23:39

Uit 'Nissaba wordt dynamisch'

clue schreef:Overigens, beszte Zunrita, en Fsbz-33, of hoe je ook mag heeten, geloof ik wel in "God", alleen ben ik er van overtuigd, dat de eerste GOD een witte Olifant was, de God indra en poseidon bereden beiden een Olifant, die van Indra heette"Air-a-Watha"( ="loopt over water")en de ander heette "Hippo-Campus"(="Hobbel-paard".)

Ons lieve Sint Nicolaas"is een Zee-Heilige, zijn 2 Mijterhelften stellen kartonnen Olifantstanden voor, de Staf is een gestyleerde Drie-Tand en het Paard is ook wit. Waar Sint Nicolaas met zijn paard zonder vleugels over de daken loopt, gaat zijn voorbeeld over de Zeeën maar daarom heeft de "Hippo-Campus"ook, een vissesaart en 2 vleugeltjes. ( Waarschijnlijk zei men tegen kleine kinderen dat die vissestaart en vleugeltjes maar"Schimmel-uitwas"waren!.) Ook de God Dagon is een representatie-vorm van Zee-God Poseidon op zijn Zeepaard

je herkent hem ook als Sterrebeeld:"Capricornus"! Dit was oorspronkelijk de GOD-Olifant, die later gedemoniseerd werd, zelfs tot een Duiveltje, die immers ook Olifantenhoorentjes op het hofd draagd plus een Olifantenstaartje( met pijlpuntje! en wat doet een rtood duiveltje met de DreiTand van de god Poseidon, tenzij hij de gedemoniseerde Poseidon moet voorstellen! God als Duivel!

Kortom: God was een Godkoning de Egyptische God Osiris, die de griekse Poseidon werd, als"godKoning-Olifant"droeg Poseidon een witte helm met 2 rode veren die de roodgeverfde olifantentanden moesten voorstellen.

Olifanten werden eerst Runderen van Helios genoemd, later gedemoniseerd en vanwege de roodgeverfde tanden"mensetende Paarden van Rhesos genoemd.. . :bloos: :bloos: :( :|


Uit 'beeld van Sekhmet gevonden'.

clue schreef:Montu de Valkgod was de oorlogsgod van de 11de Dynastie en die der 3 Montuhoteps, die in"Punt"het Heilige-Land-van-Ammon"hadden veroverd, Sekmet lijkt op Bubastis in oorlogstijd.
van de Ammonieten en de Steen van "Mesha van Moab"is bekend dat hun oorlogsgod Kemosh heette en zijn vrouw Siitaa(>Sheetah?) . . . Hierin herkennen wij de naam van generaal/farao Kamose en zijn 2de vrouw Sita-Kamose!

De Moabieten riepen hun oorlogsgod Chemosh/Kamose aan in 860( RC)vC. terwijl de vijand bestond uit egyptiese troepen met dezelfde Oorlogsgod!

De Stad Jerusalem(=Kadesch.) heet weliswaar de Stad van David en Salomo, maar was eerder de Stad van de Jebusiten in Cheta(= Hatti-gebied.) en daarna tijdens Ramses-2 heette de( Heilige-)Stad jerusalem nog:"Kadesch-Karchemisch" dus de "Stad-van-Kamose" . Veel mensen denken nu nog dat Kadesch en Karchemisch twee verschillende steden waren. )ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wie de oorlogsgod der Jebusieten was, maar Sekmet overtrof hem.. . . :(.. :( . . :(


Uit 'Sneeuwwitje'

BlueHue schreef:"Waren er "granaat-Appelbomen in het Paradijs, of"-Appel-vijgen"?.

Ïn het Boek Joshua/JOZUË, . . . ( ik kan wegens de "Ziekte van Alzheimer" geen getallen onthouden , en als ik ze opschrijf ben ik ze ook kwijt.)staat, dat bij de terugkeer van de Verkenning uit het Land Kanaan, waar de Reuzen:"Nefilim" Raffiddim" en de "Zamzuzieten" net zo groot zijn als Olifanten en de Stadsmuren zo hoog als een masonette-huis waren, ( overdrijving van bange immigranten! )

Kwamen Kaleb en Jozuë, terug met de Producten van het :"Land, dat overvloeide van Melk-en-Honing" waar alles groter was dan in Egypte.

Daarbij droegen ze ook takken met Druiven-trossen, ( waarvan de Druiven )zo groot ( waren, )als:"Appels" . Dus Tóch een referentie aan:""Melos"=Appels en hier Niet in de betekenis van suikerbroden, of:"witte-schapen".

Eidoch Bijbel-commentaren vermelden, dat dit geen "Druiven, zo groot als "Appels" betrof, maar eigenlijk jonge groene Vijgen, die ook in "Trossen" naar beneden afhangen en dan precies op -grote-druiven lijken. ( Ik weet niet meer, waar ik dat gelezen kan hebben zo'n 35 jaar geleden. )

Maar, men is het er nog steeds niet over eens of de Boom -des-leven- een Oranjesinaas-Appel-boom was, of een Olijfboom.
men is ook geneigd:"DE" Paradijsboom een "Sycomore" te noemen

Als"Huppulu-"boom van Apollo (=Helios.)zou ik zeggen de Sinaas-Appelboom, maar dat is niet zo, het is me niet duidelijk wat nu de echte Apollo(APPEL-lo?) Boom is: een Berk of Linde of :"Tamarisk"?!

:hamer: Je zou verwachten, dat, als Adam en Eva beiden een -zwevend-vijgeblad voor hun navel hadden, dat die van de boom afkomstig is die ze vasthouden, maar in een boomkroon, waar én de slang én de "appels",én het 5-vingervormig blad moeten worden ingetekend in Bijbelse boek-miniatuurtjes, dat de Tekenaar er zich met een :"Jantje-van-Leiden"vanaf maakte en er maar een Wilg met rechte Lancet-bladen van maakte, met wat "rode kersen" (=:"Crab-Apples".)als versiering ertussen!

We weten inmiddels wel, dat qua boomsoort, de Berg-eik( van "Dodona".), bij Mars hoort, de "wind-in-de-Wilg-eik", bij Zeus en de rest ben ik vergeten.( nou-ja, de"Palm/tak" bij Venus!)

er zijn zelfs schrijvers die beweren, dat het hier geen "Bomen" betrof, maar werkende gasVulkanen met sulferdampen of puimsteen-keien, ( die dan wel op appels leken.)

Roy heeft gelijk hoe langer mijn text is hoe onsamenhangender het wordt, ik ga maar vroeg slapen, moet morgen weer vroeg op het 'Appel' zijn. "Se courir ne sert a rien."




BlueHue schreef:
els schreef:PS dat van die zeven apostelen kan ik niet meer vinden. Misschien is er wel iets over verteld tijdens een rondleiding of zo. Het had geloof ik iets met het laatste avondmaal te maken, maar ik weet het gewoon niet meer goed genoeg om het terug te kunnen vinden. :(



:koekoek: "ZEVEN" heide-de-Klok!' Waarschijnlijk in een melodietje: "Wie kent de:" Zeven-de-Zeven-Sprong"? , en de 7 Noodhelpers of luchtmaarschalken( =hemelse ridders te paard.) En, de "Sieben" Bergen van Sneewittgen", of de 7 Lakijen uit het Moeder de Gans rijmpje ?of de 7 Geitjes(met Moeder: 8.)
De 4 Evangelisten worden soms ook:"Apostelen" genoemd, maar de Evangelist Johannes en de Apostel Johannes, zijn misschien tweelingbroers?

Maar 7 apostelen? er zijn wel zeven "kerkleraren" te beginnen met: Origenes en St hiëronymus! Vaak denken de mensen dat er maar 10 of 12 Apostelen waren, maar het waren er eigenlijk 13 de laatste 2 heten beiden "Judas" de een van de "zalfpot", de ander:"iskariot"


clue schreef:Inderdaad de vergelijking tussen Sneeuwitjes Stiefmoeder en Demeter-Core is frappant de Stiefmoeder zou haar eigen Moeder moeten zijn. In de Egyptiese geschiedenis ( 1075 vChr.)is Demeter eigenlijk de 18e Dynastie-moeder: Amose-Neferti-Mery-Amun, die jalours was op haar eigen dochter: Sita-Kamose. beiden zijn met dezelfde man(=Koning Ahmose) getrouwd, die in de griekse versie Hades werd.

De Bijbelse variant is dat "Adam"/Ahmose eerst met zijn dochter bij Eva huwde(= Lillith.) en dan pas met Eva zelf, waardoor deze technies haar"stiefmoeder werd! De titel "Koningin-der-Onderwereld" "Queen-of-Hades"kan Lillith alleen maar hebben gehad als haar man(= Adam.)ook"Hades"was. ingewikkeld?Nee hoor.

Los van dit aards verhaal was er een Komeet aan de hemel gekomen in 1075v.Chr, die langs alle 7 Planeten zeilde voordat zij in een stabiele baan om de Zon ging draaien, de Egyptenaren noemden haar"Isis"of :"Isopet" deze Komeet kwam dus letterlijk van over de 7"Dwergen"/Demiurgen; later maakte men daar "Bergen" van. Over haar rondgang langs deze 7 Demiurgen zegt het sprookje:

Zij ging in de"Bedjes"(=zonne-rondgangbanen.)der 7 "Dwergen liggen, en at van hun Bordjes(= stofringen.) en dronk van hun Bekertjes(= Watergas-atmosferen.) en zij veegde hun"huisje"schoon( zij"At"de satelietjes der Planeten.)daarbij is ze zeker wat vergeten op te vegen! Ze"plukte"ook de (Sterren-)bloempjes uit het( Sterren-Bos-)Veld. "Sneeuwwitje is dus een "Sterren Sprookje", De Jager was Mercurius en de Heer die opnieuw trouwde was Koning Jupiter. De Prins waarmee Jupiter's dochter, Sneeuwitje later trouwde, was de zoon van Hertog Mars!

De eigenlijke SprookjesParalell was met de "Bruiloft van Peleus en Thetis", waar alle Goden waren uitgenodigd behalve "ATE" die het boorlinkske(=Sneeuwitje/iris.Aurora/Ea)slechte dingen toewenste.

Aleen de 3 goede Godinnen: Phaethusa, Aetra en Lampethusa"konden die boze wens nog ongedaan maken. in de Waltdisney-versie heten deze "Elfen-Feetjes":"Flora, Fauna, en Merryweather. Aurora had als MorgenGodin natuurlijk een ROZE jurk, maar als getrouwde Dame een Hemelsblauwe!
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Grappenmaker

Berichtdoor fbs33 » vr 03 nov , 2006 2:48

Beste Els, Ik heb het idee dat Blue Hue de boel alhier gewoon op stang wilde jagen.
Om tegenwicht te bieden voor dat wat hij als prietpraat beschouwde?
Daarvoor mixt hij zin en onzin door elkaar, probeert anderen op het verkeerde been te zetten en stoort zich uiteraard op geen enkele wijze aan regel of persoon.
Gein à la W.T.Schippers (en nog een paar van dat soort komedianten)
maar dan nog wat absurder
Leuk als je van dit soort humor houdt!
En anders doorschakelen of de knop OM
groet fbs33
fbs33
 
Berichten: 82
Geregistreerd: di 24 jan , 2006 3:20

"Grappenmakerij' OVER onbemerkte(=tradit geschiedsverva

Berichtdoor clue » ma 06 nov , 2006 21:20

BESTE , in deze threads van Nissaba, maken we discussies over de mogelijke oorsprong van div.godsdiensten. MIJN opmerkingen die sommige forumleden als'SPIELERIJ'beschouwen zijn daarom juist niet traditioneel! en worden door U daarom, als"onzin"afgeschreven. . . :hamer:

In het ene jaar dat ik hier kom, heb ik reeds besproken, dat Julius Caesar later CHRESTOS'gouden-man' werd gednoemd door zijn veteranen soldaten, die hem als een GOD (ik heb een blinde oog daarom zie ik die rot caplock niet.)VEReerden

Ik heb besproken dat MOZES eigenlijk DE egyptiese farao kamose was, en dat Abraham en AMRAM, PRECIES DEZELDE PERSOON Zijn.,
waardoor ook mozes ook, isaak is en aahron dus ook ishmael dit zijn dus nepverhalen.

Als u niet geloofd dat Christus eigenlijk julius caesar is, geloofd u dat ook niet het volgende;

muhammad of mohammed is gemodelleerd naar de oostromeinse keizer heraclius, terwijl mohammed in 610, uit mecca vlucht naar medina, vlucht keizer heraclius in 610, voor de perzen uit constantinopel.

terwijl mohammed veldslagen tegen de meccanen voert doet keizer heraqclius dat op dezelfde data, tegen de perzen.

terwijl mohammed in 630 triomfantelijk mecca binnenloopt in witte pelgrimskleding, en het heiligdom de kaaba binnengaat, doet keizer heraclius in 630, precies hetzelfde in jerusalem, waar hij de grafkerk van christus binnen gaat.

Mohammed verbiedt het aanbidden van meer dan een god: Allah, keizer heraclius ,bepaalt dat er weliswaar een drie-eenheides god bestaat maar dat deze slecht een wil heeft en dus eigenlijk niet uit drie personen bestaat( tetragrammaton.)

toen na 640 de nog niet moslim maar nog vroeg christelijke arabieren-legers, delen van het oostromeinse rijk veroverden, troffen ze daar een door de keizer zelf gepropageerde afwijkende , compromisvorm van het multi-sectaire christendom aan die verdacht veel op de opvatting van god, als Allah leek.

Dit is (geen " grappemakerij"mijnerzijds maar )een van de islam-mythen-ontdekking van Muntdeswkundige Volker Popp.

Mohammed sterft bij zijn tweede intocht in 632, in mecca aan een ziekte van zijn prostaat. Keizer heraclius lijdt vanaf 632 aan prostaat en blaasontsteking die hem 8 jaar aan zijn bed kluisteren, zijn vijandige buurlanden vallen na van zijn dood gehoord te hebben, massaal het oostromeinse rijk aan, egypte, syrie en noord-griekenland gaan verloren.

Het leven van mohammed en keizer heraclius is dus vrijwel identiek op hoofdpunten. Er zin slechts een paar duidelijke verschillen. in tegenstelling tot de 12 bijvrouwen van mohammed heeft de keizer heraclius, maar een vrouw en was weduwnaar toen hij haar huwde

ZOWEL mohammed als keizer heraclius waren voordurend te paard op rooftocht, mohammed tegen de 'MECCANEN" EN KEIZER HERACLIUS tegen de perzen!

Enfin volgens U is dit dus allemaal onzin?

de moslims zullen niet blij zijn met deze geschiedsvervalsings-ONTDEKKING van hun mohammed en Allah! Hoogachtend, :arabier:
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

'Grappenmakerij'OVER opgemerkte(=traditio- geschiedsvervalsi

Berichtdoor clue » ma 06 nov , 2006 21:47

clue schreef:BESTE , Fbtw,

in deze threads van Nissaba, maken we discussies over de mogelijke oorsprong van div.godsdiensten. Daar bij heeft U bterecht opgemerkt dat ik een van de traditionele opvattingen- afwijkende- theorie heb. MIJN opmerkingen die sommige forumleden als'SPIELERIJ' beschouwen zijn daarom juist niet traditioneel! en worden door U daarom, als"onzin"afgeschreven. . . :hamer:

In het ene jaar dat ik hier kom, heb ik reeds besproken, dat Julius Caesar later CHRESTOS'gouden-man' werd gednoemd door zijn veteranen soldaten, die hem als een GOD (ik heb een blinde oog daarom zie ik die rot caplock niet.)VEReerden

Ik heb besproken dat MOZES eigenlijk DE egyptiese farao kamose was, en dat Abraham en AMRAM, PRECIES DEZELDE PERSOON Zijn.,
waardoor ook mozes ook, isaak is en aahron dus ook ishmael dit zijn dus nepverhalen.

Als u niet geloofd dat Christus eigenlijk julius caesar is, geloofd u dat ook niet van mijn volgende;theorie:

muhammad of mohammed is gemodelleerd naar de oostromeinse keizer heraclius, terwijl mohammed in 610, uit mecca vlucht naar medina, vlucht keizer heraclius in 610, voor de perzen uit constantinopel.

terwijl mohammed veldslagen tegen de expeditie-legers der meccanen voert, met wisselend succes, doet keizer heraclius hetzelfde, op dezelfde data, tegen de perzen-legers van Kosrush-2. met wisselend succes.

Mohammed zou rond 622, naar 5 koningen geloofsbrieven geschreven hebben, maar allenn keizer herackius was hem welgezind en stuurde 500 goustukken op. Aleen het brief-antwoord van koning koshrush-2 is tot ons gekomen:"ik ben de grote koning der perzen ik ben god en mijn profeet heet ahura mazda. ik geef mij niet over aan moslims.

Het zou biswonder vreemd zijn als keizer heraclius ook niet rond 622, een diplomatieke brief naar koning kosrush-2 had geschreven met de wens om de zinloze oorlog tussen beide landen te staken en vrede te sluiten! Die brief heeft hij gepubliceerd en zelfs het antwoord: die luidde( in het grieks natuurlijk.)Ik heb kosrush de Grote godkoning, en ahura mazda is mijn god ik geef mij niet over aan een miezerig klein koninkje van het oostromeinse rijk!

Ik geef toe dat de bewoordingen niet hetzelfde zijn, maar de strekking wel, bovendien wordt gezegt, dat het keizer heraclius de grote somma van 500 goudstukken kostte om het antwoord van de sassaniden-koning als Vredes"propaganda in het romeinse rijk te verspreiden. Kort daarop veroverd keizer heraclius de perzische schatkist stad Dastargid

terwijl mohammed in 630 triomfantelijk mecca binnenloopt in witte pelgrimskleding, en het heiligdom de kaaba binnengaat, en alle kostbare stoffen weghaald. "zuiverd" Bijna doet keizer heraclius in 630, precies hetzelfde in jerusalem, waar hij de grafkerk van christus binnen gaat alle oude brokaten gordijnen weghaald, "zuiverd"en deze opnieuw met kostbare stoffen bekleed

Mohammed verbiedt het aanbidden van meer dan een god: Allah, keizer heraclius ,bepaalt dat er weliswaar een drie-eenheides god bestaat maar dat deze slecht een wil heeft en dus eigenlijk niet uit drie personen bestaat( tetragrammaton.)

toen na 640 de nog niet moslim maar nog vroeg christelijke arabieren-legers, delen van het oostromeinse rijk veroverden, troffen ze daar een door de keizer zelf gepropageerde afwijkende , compromisvorm van het multi-sectaire christendom aan die verdacht veel op de opvatting van god, als Allah leek.

Dit is (geen " grappemakerij"mijnerzijds maar )een van de islam-mythen-ontdekking van Muntdeswkundige Volker Popp.

Mohammed sterft bij zijn tweede intocht in 632, in mecca aan een ziekte van zijn prostaat. Keizer heraclius lijdt vanaf 632 aan prostaat en blaasontsteking die hem 8 jaar aan zijn bed kluisteren, zijn vijandige buurlanden vallen na van zijn dood gehoord te hebben, massaal het oostromeinse rijk aan, egypte, syrie en noord-griekenland gaan verloren.

Het leven van mohammed en keizer heraclius is dus vrijwel identiek op hoofdpunten. Er zin slechts een paar duidelijke verschillen. in tegenstelling tot de 12 bijvrouwen van mohammed heeft de keizer heraclius, maar een vrouw en was weduwnaar toen hij haar huwde

ZOWEL mohammed als keizer heraclius waren voordurend te paard op rooftocht, mohammed tegen de 'MECCANEN" EN KEIZER HERACLIUS tegen de perzen!

Enfin volgens U is dit dus allemaal onzin?

de moslims zullen niet blij zijn met deze geschiedsvervalsings-ONTDEKKING van hun mohammed en Allah! Maar mogen van mj best in hun DOGMA'S blijven geloven. Hoogachtend, :arabier:


Zou dit alles maar toeval zijn, of hoort deze ONTDEKKING volgens Els gewoon in het "purgatoruim" bij de rest van alle onzinnige ontdekkingen van "blueHue"? :| :| :|
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

sterfbed van Mohammed

Berichtdoor clue » wo 08 nov , 2006 14:20

Heralcius is geboren in 570 even als Mohammed soms in 575. Mohammed"sterft"in 632 , aan een blaas-ontsteking, zogenaamd omdat zijn twaalfde bijzit-vrouw, een christin hem heeft vergiftigd

Keizer Heraclius, die evenals Mohammed, tijdens de lange dagen dat hij in zware kleding te paard zit, zal niet bij iedere gelegenheid zijn handen hebben kunnen wassen, op veldtocht, hetgeen automatisch resulteerd in blaasontstekingen bij hem en zijn soldaten! vanaf 632 blijft de Veldheer Heraclius thuis in bed omdat hij prostaat of blaasontsteking heeft, waaronder hij 8 jaar met pijn moest lijden voordat hij eraan doodging( ondanks de vergevorderde medische kennis in die tijd!)

Het spreekt vanzelf, dat Mohammed's uitverkoren status als God's berichtgever, niet past bij een 8 jarig ziekenbed door het niet wassen van handen voor het toiletteren! Daarom heeft de onbekende schrijver (:"Gibril".)die de fictieve persoon van Mohammed heeft uitgevonden, het langdurig ziekbed van Heraclius als PSEUDO-Mohammed, maar weggelaten en hem in 632 laten"sterven" door moord, i.pv. karaktermoord! Er zijn wel argumenten dat Mohammed pas in 6367 stierf na inderdaad een 4 jarig ziektebed, maar die argumenten ken ik niet. ( men zou een veldslag vergeten zijn op te schrijven, waardoor "Mohammed"4 jaar korter zou hebben geleefd.)

BESTE ELS, en Fbtw
Zoals gewoonlijk, zie ik jullie gewaardeerd Commentaar met spanning tegemoed! Hoogachtend, A.===== :|
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Berichtdoor els » wo 08 nov , 2006 20:51

Verwijderd uit 'Een mooie titel', omdat ik na een paar minuten lezen nog niet snapte of het nou on topic was of gewoon weer Bluehues eigen stokpaardjes waar hij alle topics naar toe wil leiden.

Bluehue, ik vraag het je nog maar weer een keer: wees on topic of open gewoon je eigen topic. SVP niet alle topics over Volker Popp of jouw andere weetjes.

clue schreef:Beste READER en ELS, Ik praat hier over enkele -achtergrond- aspecten van het ( vroegste)moslimgeloof, waar het vandaan komt en zo, maar dat is misschien net zo zinloos, als over het ( hedendaags-) effect van het vroegste cristendom te bespreken. deze"kritiek/commentaar" moeten jullie dus niet zien als mijn " -
eeuwige"-off-Topic" dan maak je maar minder uit-gekauwde of gespecificeerde "Topics"


Veel westerse mensen praten over het moslimgeloof, zonder er verstand van te hebben en de gewone moslims zelf kunnen de koran ook niet lezen, laat staan, dat ze een vertaalde versie kunnen betalen! De Numismatoloog/muntkundige Volker Popp heeft al ontdekt dat de eerste 4 Kaliefen waarschijnlijk nooit bestaan hebben, wat dus boekdelen spreekt over het ook niet bestaan hebben van hun voorganger, een man genaamd Mohammed.


Volker Popp's methodologie heeft de geschiedsvervalsing van de Traditie aangetoond, toch is de kritiek op hem dat hij een rustverstoorder en nieuwlichter is en zijn "onderzoek"dubieus of speculatief en daarom wil men de duidelijke aanwijzingewn niet als"bewijs zien". ( dat zegt men ook van BlueHue's:" Atlantis-ontdekking!") Omdat de meeste niet arabische moslims ONDANKS HET DOGMA DAT DE TEXT ARABISCH MOEST BLIJVEN, juist daarom de originele Koran(="Steden-Spiegel"!)niet kenden zijn er per land versies ontstaan. Pas in 1925, heeft de AHMADIA-beweging goedkope Koran-textboeken gepubliceerd en daarmee -onbedoeldt- ook het fundamentalisme gelanceerd, waarmee een fanatieke Hindoe in 1948 Mahatma Ghandi doodde, alleen omdat deze"te"tolerant tegenover de Islam stond. . . .Zoals Jitzak Rabin in 1995, door een fanatieke Hebrew gedood werd wegen zijn"tolerant-zijn".


Over het Oudste Bijbelboek: De oudste bijbelboeken vond je alleen maar in grote steden met een Kathedraal, de meeste pastoors vóór het jaar 1053 na Chr. kenden geen latijn dus ook niet de Bijbel! Pas vanaf 1053 heeft Paus Hildebrand de kennis van Latijn voor priesters verplicht gesteld.( en het celibaat.)


Die bijbelvertaling die wij nu gebruiken dateerd uit het jaar 410 . In opdracht van de Paus , (her-)schreef St.Augustinus in zijn Katholieke bisschopsstad, "Hipporegius"(=Paarden-Paradijs, als militair en voormalige theme-generaal.)de apocriefe Bijbel, waarin papiertekort wel een rol zal hebben gespeeld De moslims gebruiken echter een niet herschreven, maar wel sterk ingekortte Syrische Peshitta door religieuse broodschrijvers rond 370 na Chr. uitgegeven! ook al scheelt het maar 40 jaar, de Text van de Koran is ouder en dus autenthieker, dan die van onze huidige Bijbel!


Alleen staan er meer taalfouten in! zoals de Bersheba-Berg Moriah, die in de Koran De Berg Minah, bij Zam Zam /Mecca heet. maar dat zijn slechtys kleine onbelangrjke bewijzen van text-vervalsingen.


Even iets rechtzetten over de genocide op Armenieërs door moslim-Turken(=Ottomanen.) President Wilson van Amerika heeft in 1920, de huidige VereenigdeNaties, als "VolkerenBond"opgericht.


Vóór die tijd, was Rusland de grootste vijand van Turkije, ga maar na:"Orthodoxe-christenen"tegen Orthodoxe-Moslims! Toen in 1914 de eerste wereldoorlog"uitbrak" in Servië, mobiliseerde Rusland zo langzaam, dat het veel kleinere Duitsland als in een soort proto-fröhlicher frischer-blizkrieg heel West-Rusland bezette. Rusland had echter wel zonder noodzaak eerder gemobiliseerd tegen "Turkije", dat met de hele 1e wereld-oorlog eigenlijk niets te maken had.


De eveneens orthoxe christelijke Armeense legerkorpsen in "Turkse"dienst wilden hun autonomie in echte onafhankelijkheid omzetten en kregen deze ook, want het keizerlijk Rusland erkende-op papier-dus defacto, de onafhankelijke Republiek Armenië in 1914, en ook de daaropvolgende Republiek Rusland erkende defacto de Onafhankelijke Republiek Armenië.


Het Ottomaanse rijk bestond echter reeds uit vele autonome gebieden, die dan ook als onafhankelijk erkend zouden willen worden(= door Rusland!) aangezien Rusland de staatsvijand van "Turkije"was moesten de Armeniërs dus ook als "Staatsvijanden"gezien worden en omdat ze een leger hadden , werden ze door het reguliere"Turkse"leger in hun barakken s'nachts doodgeschoten, met hun daarbij aanwezigew vrouwen en kinderen. De plattelandsbevolking kon gedeeltelijk vluchten, naar de russische grens, waar een nieuw, kleiner"Armenië als SSR werd gesticht in 1920-22. na 1920 heeft deze "Russische"Armeense Republiek ook Noord-Oost Turkije als mandaat gebied bezet. Tot Kemal-Attaturk in 1921 zijn alleen op papier verslagen leger inzaette om de Russiche Armeniërs en de Griekse bezettingstroepen, die wegens slechte scheepsbevorading erg langzaam hun mandaadgebieden in West -Turkije en Istambul invulden, eruitgegooid en in 1921 de Republiek Türkije4"uitgeroepen.


Bij het Verdrag van SÉVRES ( bij Paris.)in 1920, mocht Griekenland half West-Turkije als"Mandaat-Gebied"bezetten en Frankrijk half Zuid-"Turkije"(=Iskanderun/issus- kwestie)( Syrië) Engeland mocht daarbij, Israel. Egypte, Irak en bijna heel Arabië als Mandaadsgebied administreren, totdat locale Woestijn-Arabieren, daartoe aangezet door Sir Lawrens-van-Arabië in opstand kwamen tegen het engelse gezag. en HOUSSAIN, koning van Hedjaz, en De voormalige Kalief van Mecca, in 1925 Shariff van Libanon werd en zijn zonen Emir van Transjordanië en koning van Irak werden.


Aan Saddam, Houssain, die toch een zelf-benoemde KALIPH-van-BAGHDAD"en dus handhaver van die door moslim-rechts-geleerden, zo bewonderd wordt, zou men moeten vragen of hijzelf tegen de doodstraf is en zijn antwoord publiceren, daarna (in hogerberoep-)dit niet uitvoeren, maar het hem voorlopig niet vertellen!( geméén van mij héh?!)


Saddam, was immers zo tyraniek omdat hij paranoïde was( een verzachtende omstandigheid?) tenaanzien van de niet-erkenning van zijn autoriteit door ( eigen geloofsgenoten en moslim-)
opstandelingen. . . Maar over de invoering vazn de Sharia als "Panacea" waren de Frans georienteerde Algerijnse seculiere moslims het niet eens! en het huidige Algerijnse "regering' REAGEERD NET ZO ALS DE Franse-OAS- KOLONISTEN WAAROP ZE IN 1958-60 ZELF ZOVEEL KRITIEK HADDEN. . . . OVER HYPOCRISIE GESPROKEN!


Saddam begon in 1990, na beschieting in een dorpje die 168 dorpelingen die hem begroettten , verkort zonder aardse lijdensweg, naar Alllaah's hemel te sturen! Vanaf toen werd hij gemeen. Maar heeft hij niet volgens eigen zeggen in 1980, als vice-president en hoofd van de geheime Dienst zijn eigen president en voorganger General Kassim die politiek-neutraal en volledig onschuldig was, tijdens de zoveelste( Baath-)"Revolutie" heeft neergeschoten? ( gedenk het Spreekwoord: "Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten">)


( Koning Hizkia ontving in: 735 v.C. blij de belangstellende nieuwsgierige Assyrische Gezanten, die een jaar later de gouden-tempelschat kwamen stelen die hij hun - in goed vertrouwen- getoond had.) De "Ambassadeurs van Babylonië" die daarna de 2de, bronzen- tempelschat kwamen stelen deden zich eerst voor, als zijn "bezorgde buren".)


Dit was precies wat de laatste Sultan van Constantinopel/istanbul vreesde, een papieren revolutie in het Ottomaanse rijk en ondermijning van zijn gezag als enige Kalief. Dus die genocide van de Armenieërs, noemde hij gewoon wat opstandelingen ovewr de kling jagen, niets bisonders, Saddam Houssain deed precies hetzelfde in Irak.Saddam, zag zichzelf als opvolger van de Turkse/Ottomaanse Sultan zij het dan in een kleiner gebied. Waar ook Koning Nebucanesar( 605-565 vC.) over regeerde.


De genocide van de opstandige Kurdische dorpen van de opstandige illegale Kurdische republiek, die in 1990 anders dan in 1915, niet door Rusland maar wel door Iran werden gesteund om later tot een groot internationaal gebied, samen te voegen, de Jihad tegen zijn eigen geloofsgenoten en hun MARTYR-DOM met "kind en BURGERSOLDATEN"DIE ALLEEN ZO, IN DE ISLAMITISCHE HEMEL KONDEN KOMEN, MET 72 MAAGDEN PER MAN EN WIJNBERGEN,
Daaruit blijkt wel, dat de"Heilige-Oorlog"oorspronkelijk bedoelt was om tegen geloofsgenoten( afvallig of niet) te vechtend en niet bedoeld was om tegen andere niet-islamische ( vazal-)volken te ageren.


Perslot van rekening heeft de Paus in de 3e of 4e kruistocht pas de"heilige-oorlog"tegen het Byzantijnse Rijk zélf gepropageerd, terwijl die oorspronkelijk alleen bedoeld was om tegen het Ayyubid-Abassiden-Kalifaat van Saladin te vechten, werd deze kruistocht( ik ben de tel kwijt) Alleen gebruikt om met geweld de katholieke leer van Een God met 3 naturen te propageren, tegenover een moslimgeloof in Een God met een natuurlijke WIL.


De Oostromeinse Keizer Heraclius ( 570-640)had in zijn rijk ook te kampen met diverse-orthodoxe-opvattingen van Christus als God, daarom vond hij een nieuw religie uit van Christus-Theotokos, die weliswaar drie ondefinieerbare-naturen had, zoals een voorvader een twelingzoon en een hang naar spiritisme( het onvoorwaardelijk geloof in God's"goddelijkheid".)Maar deze heilige deemoed geest veranderde Keizer Heraclius in een sterke unieke WIL. "God"was dus geen vader of ideale schoonzoon,maar slechts:"EEN WIL"( die van de Keizer, natuurlijk NIET de VOLKS"wil". )Eerdere keizers hadden zichzelf al God, of Dominus en Deus genoemd!


Toen de moslims daags na Heraclius dood bijna 90% van het Oost-Romeinse rijk( tijdelijk-)veroverden, troffen zij daar deze eenjarige nieuw uitgevonden soort Christendom aan waarbij God infeite niet meer als Drie-eenheids persoon werd gezien, maar slechts als"gODDELIJKE WIL"( In navolging van het even onzichtbare begrip "Heilige Geest", dat door Bischop Basilius-de-Grote-in 379 was uitgevonden, om de Donatisten en Nestorianen, die ook maar in een God met een of een 2e natuur geloofden tot"Oikumene"te brengen.


Deze nieuwe Godsleer ( het:"[/b]MONO-THEO-Litisme"[b].)van keizer Heraclius uit: 640!)werd door de eerste 3 Kaliefen als basis voor het moslimgeloof gebruikt. en zij noemden HERACLIUS's "Goddelijke-WiL"de "WIL-van-Allah"!( Alla betekend "God".of het Syrische Godsbegrip 'BAAL-Allat" tegenover het Griekse "Adonai".


Omdat de Oostromeinen nog niet aan zending deden, waren er echter geen 'HEILIGE"BOEKEN IN HET LATIJN OF GRIEKS aanwezig in Arabië, maar wel de syrische PESHITTA, van de Syrische Bisschop Efraïm van Nisibis, die als "houdbaarheids-datum"het jaar 370 ad had. Aangezien zijn klasgenoot, Basilius-de-Groote", pas in 379 de derde Statie of Heilige-Geest"uitvond, bestaat dat:"begrip"dus niet in de islam-Koran.


Eigenlijk zie je dus dat de Koran zonder de Hadith of commentaren, een soort verminkt Christendom is waarop de vorige Paus duidde toen hij toenadering zocht tot dit"BROEDER-GELOOF".


De arabieren in 640 hadden evengoed het Zoroastme of het Mazdaïsme of het Manicheïsme vanuit Perzië kunnen overnemen, ware het niet dat Keizer Heraclius, dat handig verhinderd heeft door anti-propaganda: Hij vroeg vlak voor een grote veldslag waarin hij de Hoofstad van de Sassaniden-vijand Koshrush-2 veroverde(= Ctesiphon.) Of deze genegen was VREDE te sluiten en oorlog te voorkomen. Het antwoord, was duidelijk: Koshrush noemde zich de Koning van de Wereld en Heraclius en het Oostromeinse rijk zouden gebrandschat worden. Dit briefantwoord, werd door Heraclius in veelvoud gecopieërd en aan alle gekroonde hoofden in Mesopothamië gestuurd deze reclamestunt kostte hem 500 goudstukken.


Hij voorkwam ermee, dat de neutrale arabische stammen ( zoals Lakmiden en Ghassaniden, de zijde van zijn vijand, Koshrush-2 en zijn autoritair geloof zouden gaan kiezen.


Na 900 ad, wordt over MOHAMMED geschreven, dat hij naar 5 Koningen een smeekbrief schreef, om het moslimgeloof aan te nemen en alleen van Koshrush-2 een brief terugkreeg, waarin deze weigerde het moslimgeloof dat hem minderwaardig leek aan te nemen en i.p daarvan Mohammed aanraadde een ander nieuw geloof dat van Zurvan-Mazda dat Kosrush persoonlijk had uitgevonden te gaan belijden. ook Keizer Heralcius kreeg zó'n "Brief-van-Mohammed"waarop hij hem als Zeloot succes wenste en hem 500 goudstukken toezond.


Uit mijn vorige Thread"-posten bleek reeds dat Jezus Christus"vrede- in- Christo"eigenlijk Julius Caesar was, wat vele dominees en de filmmaker MEL GIBSON in zijn fictieve"temptation-of-Christ film pretenderen niet te geloven. "DE Christus"is dus "religieuse nep", maar nu in 2006, blijkt de hooggeprezen Allah en zijn Profeet Mohammed, OOK "religieuse nep"te zijn geweest. ( Alleen Buddah en Zaratustra was echt!) Desondanks adviseer ik de mensen, in Christus en Allah te blijven geloven, als ze dat zo graag willen.


Helaas moet ik daarnaast ook constateren, dat "MOZES" en ABRAHAM"eigenlijk ook "religieuse nep" zijn. "Mozes"was inderdaad een egyptische Farah die echter Kamose heette en niet leefde in 1550vC, maar in 1050 vc.. . . . Abraham en AMRAM, de vader van "Mozes"zijn beiden verschrijvingen van de naam van de Vader van:"Mozes"de egyptische Farao: Sagen-en-Re-Thot-2.
Deze "THOT" was ook de god die ATLANTIS verdeelde onder zijn zonen: ZEUS en POSEIDON, maar dat is weer een ander verhaal.


Christoph LUXENBURG( waarvan ik verdenk dat het een pseudoniem is van Prof. KAMAL-SALIBI, heeft al uitgebreid bescreven, dat vele zogenaamde zuiver arabische woorden eigenlijk verbasterd Syrisch is,en in het Syrisch iets heel anders betekendendan in hun arabische verbastering.


Een klein voorbeeldje uit de Pers: moslims mogen geen alchohol nuttigen, "gewone moslims" komen in een lege hemel als engeltjes, maar, in de hemel vinden alleen die moslims die in de Jihad -strijd gevallen zijn die 72 "maagden", dit blijken achteraf de 72 >wijnbergen, in italië te zijn die Julius Caesar via de sociale landverdelingswet; de Gracchen-wet bij de Grootgrondbezitters, de"Optimaten"in 45 vC.onteigend had en aan zijn Lijfwacht veteranen cadeau gedaan had. Welke"misdaad"de directe aanleiding was voor 25"benadeelde"Senatoren, om Caesar het daaropvolgende jaar te vermoorden. en toch tot romeinse God, te verklaren. "Sic transit gloria mundis!


Met dit bericht aan "Nisaba" hoop ik de eindeloze/oeverloze discussies over de 2 of 3 naturen van defictieve godheden en kritiek op God en Allah kort te sluiten en meer onze aandacht op de economie te richten! Koning Hendrik-4 van frankrijk wilde in 1620, dat iedere man/boer op zondag een Kapoen in de ketel had!
Nu is de beste wens voor de mensheid, dat iedereen een Dell-Computer in huis heeft!


De mensen in de "3de wereldlanden" zijn zo arm, dat hun kinderen in de doos van de kleurentelevisie moeten slapen ",is een vrome-grap- wens, waar de meesten het moeten doen met een mechanische opwindbatterij radio! Ik hoop iniedergeval dat op mijn : "bejaarden-Kamer/bibliotheek, "als ik 111 wordt, een werkende computer aanwezig is.
Wat President Bush in Iraq met geweld wilde, doen de Chinezen, in de ontwikkelingslanden van Africa met economische politiek


Ik ben zoals gewoonlijk weer reuze benieuwd naar de gewaardeerde kritiek, op mijn berichten door Els, die dit Post-artikel steeds na zorgvuldige lezing en commentaar als waardering en VOL OVERGAVE in een nieuwe Thread-Post genaamd"Purgatorium"stort! THANK YOU Els! :p :p :p
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Ik dacht dat de Topic"Moslim-geloof kritiek was!DAT dee

Berichtdoor clue » wo 08 nov , 2006 22:01

Ik dacht dat die topic over"moslim-geloof-kritiek ging, Now mij dunkt dat ik tussen de regels door erg veel kritiek over het moslimgeloof gegeven heb! je bent gewoon jalours Els!

Ik zit op andere historische websites MET dikke letters en dezelfde onderwerpen ( al 400 "Posts"bij websire:"Atlan.Org en daar doen ze hety allemaal zoals ik maar jij bent gewoon te streng De engels-talige websites zijn veel "toleranter"! ( en hebben ook tien keerzoveel corresponderende leden, dan jouw Website! :twisted: :cry: :cry: :cry:
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Berichtdoor els » do 09 nov , 2006 21:55

De topic ging dacht ik over de 'noodzaak' van kritiek op de islam. In elk geval ging het niet over alles wat je maar over de islam te berde kan brengen. Ik heb geprobeerd in een beperkte tijd uit te maken of het ging over het onderwerp zelf of over Popp, Luxenberg, Zeus en Poseidon, Chosroe, de Sassaniden of weet ik wat allemaal nog meer.

Maar ik moest veel te lang studeren om te begrijpen wat nou de kern van je verhaal was, en ik heb de indruk dat het niet over de 'noodzaak van kritiek' ging, of over het betreffende artikel.

Ik heb geen zin meer al te veel tijd in jouw gebruikelijke spam te steken, want je hebt al genoeg van m'n tijd opgegeten. Aangezien ik Mesoptamië, Heraclitus, Lakmiden en Ghassaniden, Mozes en Abraham en nog veel meer zag staan baseerde ik daarop mijn oordeel in plaats van heel lang te studeren om te bepalen of het echt off topic was.

Die dingen hoef je niet in elk topic te spuien waar je 'trefwoord islam' in ziet staan. Als je iets wil zeggen over de islam, open er dan zelf een topic over of reageer 'on topic' in een bestaande thread. En 'on topic' wil zeggen dat je niet iedere keer je eigen stokpaardjes spuit die je in elke topic neerzet.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » do 09 nov , 2006 22:00

Als je mij niet tolerant genoeg vind, waarom hoepel je dan niet op? In plaats van mijn tijd en het hele forum voor jezelf op te eisen? Waar haal je eigenlijk de onbeschoftheid vandaan om maar door te gaan en door te gaan en door te gaan? Heb je geen opvoeding gehad?
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Bijbelboek"Genesis"in Chinese Lettertekens:

Berichtdoor clue » vr 10 nov , 2006 17:19

HEUH, wat? Opvoeding? Mijn moeder is 6 maanden na mijn geboorte aan dubbele hersentombose gestorven, omdat zij niet meer dan 2 kinderen wilde hebben en vader zes.

Daarom gaf de huisarts haar op als proefkonijn voor de Organon anti-conceptie-pil een groter offer om de wereld van het teveel aan kinderen af te helpen ken ik niet. Zelf ben ik celibatair.

Wel geef ik bijna dagelijks brood aan de vogels( eenden.)en heb ik drie zwerfkatten, mijn modale buren klagen al net zo hard over mij, als jij, en toch ben ik de oudste buurtbewoner

(in mijn straatje staan 2 fransiscaner kloosters van de onder-orde der "Observanten" waar nu geestel.gehandicapten in wonen.)

Ik ben "god", al heel dankbaar dat ik vanwege je legendarische "Tollerantie" van anders-denkenden , molsimgelovigen en geestelijke minderheden mag"aanzitten"aan het warme brandhout in dit vagevuur.

PS, ik heb een volkomen neutraal artikeltje per Email opgestuurd over de bijbel: "Genesis-in-het-Chinees" waar jij moeilijk over kan zeggen dat het, weer, in geen Topic past, ik stuurde het naar Norfret@nissaba.nl en Els@nissaba.nl, heb je het al bekeken en in welke ( precies daarvoor geëigende )"Topic" ga je het neerzetten? Ik weet dat immers niet , welke daarvoor bedoeld is!

Veel topics ken ik overigens nog niet die al lang voor mijn komst geschreven en afgesloten werden, moet ik toch eens naar kijken!
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Berichtdoor els » ma 13 nov , 2006 21:11

Wegens overtreding van zijn persoonlijke forumregels verwijderd uit Aegis

clue schreef:Beste, Pallas Athena,
:p Dat de huid van Pallas van de geit Aige kwam lijkt me een interpollatie. Dat Pallas als Reus of Meisje veel jonger was dan Athene zelf is ook duidelijk


Het Gulden Vlies( verwerkt tot een schoudermantel of pelops, zou de huid van de( hemel-)(Geit Almathea zijn die bij een"gevecht"met de held Heracles een van zijn horens verloor , die Heracles halverwege afbrak. De reden van dit gevecht is me niet duidelijk.. . . De afgebroken horen kon niet teruggezet worden. . . Daarom vulde Zeus het met fruit en noemde het, de CornuCopia of Hooren des overvloeds ( een soort oude dagsvoorziening, met rente in natura.) dat de Godin Tyche(=stom geluk.)als attribuut had.


Het speelse gevecht tussen Pallas en Athena zag ik in tijdsperiode graag gelijkgezet met het gevecht van Heracles met de Hermel-Geit Almathea. "Pallas"was volgens mij geen meisje maar inderdaad een Reus, namelijk een witte Olifant. De oude Punieërs. die nog in zuid-Arabië woonden tijdens Heracles, hielden witte Olifanten in de koninklijke Dierentuinen en noemden hen"de Heilige-Stieren( of: Runderen-)-van de-God-Helios".


De Punieërs, gaven hun (mannelijke)Witte Olifanten meisjesnamen( Syr=Olifant en "Sirenen die zingen" zijn als zeemeerminnen voorgesteld en afgebeeld, in de griekse mythologie.)Veel mensen weten nu nog niet dat de Olifant eigenlijk een zeekustdier is en verwijzen naar het voorkomen van de Olifant in Kenia en de Namibvlaktewoestijn.

en zo is het misverstand ontstaan dat de "Reus"Pallas zowel de Vader van Athene, als haar zus werd genoemd ( Ik hoop dat ik hier voor de lezeres duidelijk in ben.)

PS
de waarheid is soms vreemder dan de Fictie! :|


clue schreef::p De Diverse beschrijvingen waarop je doelt, hebben volgens mij betrekking op de tijdsperiode. Eerst is er het Aegis van het Geitenvel, al of niet van Aigis of Almathea, later kreeg Athena de Huid, van Pallas, als borstpantser op haar bovenkleding en weer later kwam daarbovenop de kop van Medusa, die met de slangen aan het Pallaspantser vastgenaaid zaten. dit Pallashuidpantser was van dik leer en kon dus ook los over de arm gedragen worden of over het schild gelegd, maar was er dan geen onderdeel van!


Bij de romeinen is het Medusahoofd feitelijk verkleind weergegeven als een soort halssluiting onder de kin, het Slangenhoofd is dan gereduceerd tot een puttikop, soms met uitstekende tong en het haar samengebonden door een strikje van 2 slangen, met als "bijzaak" 2 hoofd-, ( of oor-)maar zelden rugvleugeltjes.


In de egyptische iconografie draagt er maar een Koni9ngin de orginele "Slangen"kroon, van 90 slangen, voorgesteld als rechtopstaande Cobra's met zonneschijfje boven hub ogen, dit is natuurlijk een bladgoud-kartonnen kroon geweest! Omdat ze tegroot was om van echt goud gedragen te worden. De welbekende koningin die deze droeg, heette TEJE. Op het voorhoofd van deze kroon waren DRIE Cobra of soms waterslangen bevestigd, welke de DRIE Egyptes moesten voorstellen, de Combinatie Gier-Slang( Nehkbeth/ Wadjet.)was de mannelijke kroon voor heerser der beide egypte-landen.


De Derde Slang steldt het priesterlijke Egypte van de"Derde-Hand"voor, dat waren de persoonlijke landen van het koninklijk huis waarvan de winsten niet door belastingaarders der "Twee landen "werden geïnd. Het had een aparte administrateur, de zogenaamde "Derde Profeet-van-Ammon"( bijvoorbeeld Teiresias!)
die, als ministerpresident/grootvizier daar in naam van de Farao regeerde. Dat Derde-Egypte had twee bekende namen: Groot-Azië, of Mittanni( nu:"Midian".)of indien dat niet bekend genoeg is het heet tegenwoordig:"(saudi-)Arabië.


Daarom, IS MIJN THEORIE, DAT DE GRIEKSE ATHENE, HELEMAAL NIET GRIEKS IS, MAAR EEN EGYPTISCHE KONINGIN, waarschijnlijk , de moeder van Pereus: Danaë, die priesteres van Athene was, maar zelf ook als zodanig werd gezien! prins Perseus was nog geen koning, toen hij als mogelijk opvolger van Koning Polydectes, van Sheriphos, de Gorgoon Medusa de kop afsneed Phineus de neef van Polydectes versteende en uiteindelijk Polydectes zelf, toen hij vond dat deze te opdringerig werd tegen zijn moeder.

Dectes de broer van Polydectes besteeg de troon van Sheriphos en huwde Danaë en aangezien Goden niet bestaan moet deze Pallas-Athene, prins Perseus' eigen moeder geweest zijn, waarbij de slangenkop, gereducerd als slangenkroon, het staatssymbool van het Derde Egypte was waarvan het zogenaamde punische"eiland"Sheriphos, de hoofdstad was.


"Syria, Sheri-Phos en Arabia-Felix"betekenen eigenlijk"Olifantenland . men zou daarom ook kunnen zeggen dat zowel Medusa en de 9 ( Coibra-)Slangen van het "zogenaamde"Derde-Egypte"iets met Olifanten te maken heeft. Overigens werd nergens in Egypte de Olifant afgebeeld, hoewel men er overal de botten van Giraffen en Olifanten tegenkomt en terzelfdertijd rond het jaar 1000 vC. in Anjer-Tassilio( zuid-)Algerije op rotstekeningen, die Giraf en Olifant die iconografisch"Taboe"waren in Egypte zelf, buiten de (religieus-)politieke invloedssfeer, wel werden afgebeeld. maar door de woestijndroogte en de klimaatsverandering in de Sahel uitstierven.


Het AEGIS-raadsel is nog niet opgelost, maar een historische-geoloog, dr Velikovsky had die oplossing al in 1949, maar werd niet geloofd en weggehoond: Zijn prins Perseus is Thoutmosis-3 en diens moeder "Athene-Danaë", was Koningin Hatsepsut.
Het onderzoek gaat verder! :|
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » ma 13 nov , 2006 21:55

Verwijderd uit weet ik niet meer wegens overtreding persoonlijke forumregels, spammen van eigen stokpaardjes en ban wegens bewuste provocaties en omdat alles wat Bluehue te zeggen heeft al tot vervelens toe door hem is gezegd en herhaald, ondanks verzoeken on topic te blijven en een eigen thread te starten als hij het over zijn eigen onderwerpen wil hebben.

clue schreef:
Pallas Athena schreef:Een zeemeermin of meermin is een door mensen bedacht wezen, met het bovenlichaam van een vrouw en in plaats van benen een vissenstaart. Haar mannelijke tegenpool is de zeemeerman.



:p De Zeemeerman was er het eerst, infeite is hij niet wat hij lijkt( "Things, are not always what they appear to be".) Het is duidelijk dat de Zeemeermaqn een composiet figuur is, die op muurschilderingen als figuur met slangenstaat en op munten een verkortte Visstaart heeft.

Als men de Babylonische "Oannes"te vluchtig afbeeld, krijg je een man met rietmandje en opgeheven hand en een vissestaart, die bestaat en heet dan"DAGON" Dagon, en Oannes zijn voor de iconograficus, duidelijk afgeleidt van de voorstelling van de "griekse"God Poseidon, Posaidan/ Potidan die op een strijdwagen met zeepaarden staat,

De ( visse-)staart van het zeepaard en het bovenlichaam van Poseidon, zijn dan samengevoegd, de wapperend haren van Poseidon werden een spitse helm met 2 gemsenhorens. Zo is dan uit een verkeerdbegrepen verkorting van de Poseidon-voorstelling, een totaal nieuwe Godheid ontstaan zonder voorouders: de God Dagon!

De zeemeerman is dus een composiet figuur, waarbij zijn vis-gedeelte het zeepaard dat "Hippocampus"heet helemaal geen zeepaard is en ook geen Paard( de "paarden-van-Poseidon!") maar een ( witte-)Olifant! Aangezien in het oud Punisch en waarschijnlijk ook in het "Amazight/Tifini""Syria"Olifant betekend,
is dit de oplossing van het raadsel van de "Zeemeer-Min."


De oude Punieërs noemden hun(witte-Zee-)Olifanten bij vrouwtjesnamen, ook de mannetjes-Olifanten hadden vrouwennamen. Darom leg ik de associatie: ZEE-Paard, ZEE-olifant Zee-meermin; ZEE-Sirenen, en vermoed, dat de 1000, "dochters-van-Oceanus"( een "Titaan",) dus de"1.000-Oceaniden echt bestaan hebben dat waren dus 1.000 "ZEE-meerminnen" maar dat is dus de Mythe, in de historische werkelijkheid waren het geen"Babes-of-Paradise", maar minstens Drie-Tonners de zogenaamde griekse TRITON-Olifanten, die in hun capaciteit, van "Zingende-Zeemeerminne"STENTORs heetten.


Het Sprookje van die "Lieflijke"zingende Waltdisney Zeemeerminnen-van Atlantis"met Koning Triton! waren dus logge zeekust-Olifanten, die in de griekse Mythen, de zogenaamde"witte-Runderen-van_de-God-Helios"heetten.


Dat betekend dus wel, dat tot hun uitmoording ( wegens> "Taboe-verklaring") in het oude antieke Griekenland in historische zij het mythische tyden, vele Tempels van Poseidon, tempeltuinen met Olifanten gehad moeten hebben! Waarvan het bestaan om de reden van "Taboe"in de litteratuur nooit vermeld zijn. En als men dat vreemd vindt, dan moet men bedenken, dat behalve als toevallig strijddier de Olifant in Griekenland ondanks de haldelscontacten met Africa en india, vanaf plm: 800 v C. bij de grieken totaal onbekend is tot Alexander de Grote, toch geen onwetende man in 333 vC.bij Issus tot zijn schrik voor het eerst( perzische!)Olifanten zag.

Toen men in Pausania's tijd Ca.200 v C. dacht dat de ( mythische-)griekse Held Theuseus, een in de griekse ontstaansgeschiedenis, een buitengewoon groot man geweest moest zijn en men zijn graf zocht, stuitte een tavernehouder in Thessalia, bij het graven van een nieuwe latrine op een( witte-)olifanten geraamte en noemde dat "het geraamte van de grote Held Thesus!
De waarheid is soms vreemder dan de Fictie! :|


:p in 285 vC heeft koning Demetrius-5 van Seleuchië in zijn burgeroorlog tegen Anthiocus-4, van de indische Koning chandraguptha-1 iets van 5.000 Strijdolifanten"klaar voor gebuik"gekocht met bepantsering en Kornakken. Omdat hij daarvoor geen geld had, betaalde hij met zijn halve-land: ( Bactrië)Heel Afghanista/Hindu-kush, voor 5.000 Olifanten! Chandraguptha was slim, want hij verzwakkte zo een potentieële vijand, door hem via een nutteloze "wapen-aankopen als de voorloper van de DRIETONS-Tank, economisch te ruineren, en er bijna gratis een groot stuk lan erbij te krijgen met op oogsttermijn rijke grond en weinig mensen: heel Afghanistan!

Het tweede deel van Chandraguptha's"slimme-zet"bemerkte koning Demetrius, toen het al te laat was.


De 5000-Olifanten aten meer op één dag, dan zijn 50.000 soldaten in een week. Toen hij zijn strijd aanging met zijn neef Antiochus-4, waren zijn legeren vooral de Olifantenbijna verhongerd en hij verloor de burgeroorlog! Maharadja Candraguptha lachte in zijn vuistje! ( Om van de Pyrrus-overwinning, van Koning Phyrrus maar te zwijgen.)

Ook Hannibal had Pech, de 34 Olifanten die hij meenam over de Appenijnse Alpen, zijn aan de andere kant allemaal van honger gestorven. In de Bijbel staat nbiet voor niets, dat de"Oude Patriarchen"in het paradijs, ook verschrikkelijke eters waren, SWpreekwoordelijk, noemde de oude Grieken de Witte-Olifant ook de"mensen-etende"Paarden.( van Koning Rhezos, gebruikt bij de Trojaanse oorlog.) Zelfs het "Trojaanse-Paard", dat letterlijk"mensen at"want die zaten immers in zijn buikje, was geen Paard, mischien "Scheepskameel"om de3 gestrandde grierkse schepen over de Trojaanse zandbanken,"de Muren-van-Poseidon"te voeren.) maar het was wel, het houten model, van een"witte-Olifant!".
:|
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » ma 13 nov , 2006 22:01

Nog even dit verwijderd uit Julius Caesar.

clue schreef:OH ja? , dan moet je maar eens in het "Purgatorium"gaan kijken zulthoofd!( helemaal onderaan de Niisssab forumIndex-Colom.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » di 14 nov , 2006 0:28

En dit uit 'Godinnen en hun volgelingen'.

Xapphire schreef:
In de vertelling van Teiresias. Deze androgyne figuur blijkt een homosexuele jongeling die maar al te graag in de tempels van de vrouwen wilde vertoeven.


:| Helaas dat was in de Mythe; de historische Teiresias, /Tireisias, was Amenhoteb-zoon-van-Hapu, Het was een Hoge-Priester van Egypte(Thebe) een "3de Priester van Ammon" zelfs( ere-titel voor Rijks-architecten.)En omdat egyptische priesters nu eenmaal in vrouwenrokken rondliepen werd van hengezegd, dat ze dan ook "vrouwen"zouden zijn. wat dus op een verkeerd-begrepen vakjargon vertaling terug te voeren is!

Als klein bewijs hiervoor verwijs ik naar de 12 werken van Herakles, waarin hij een of drie jaar moest boetedoen, voor het vermoorden van zijn kinderen ( die , naar hij on-terecht dacht naar zijn vijand Lycus waren overgelopen.)en zijn vrouw Megara( die elders aan zijn neef Yolaus wordt "overgedaan".)

Heracles moest toen Koningin Omphale van Phrygië dienen in vrouwenkleren, priesterkleren dus, hetgeen duidelijk een metaphoor is voor zijn functioneren als "Hogepriester".

Was "verkeerd" zijn in de Kl. Oudheid dan geen zonde zoals in het Katholieke geloof en de Moslim? ( Niet als het een bestuursfunctieaanduiding als ambtenaar"in vrouwenkleren"betrof.)


Maria Magdalena eveneens rekenen tot de speciaal opgeleide Hogepriesteressen ???


Hier wil ik ook nog iets over zeggen, "The Big J" haalde haar uit dit circuit, maar was dit om haar te redden, of voor eigen belang, want volgens sommige verhalen waren die twee een koppel.
Maar ja, het is geloof hé,...



De waarheid is vaak vreemder dan de Mythe: Julius Caesar ("Chrestos")kreeg een kind van Cleopatra("maria Magdalena".) die, niet zijn Concubine was, maar, omdat ze niet met hem getrouwd was "dus"een prostitue zou moeten zijn geweest(?)

clue schreef:
RoyJava schreef:PS-tje: ... mogen wij de legendarische Maria Magdalena eveneens rekenen tot de speciaal opgeleide Hogepriesteressen ???


Beste Roy Java,
:| De filmmaker Mel Gibson die toch niet op zijn achterhoofd gevallen is en toch een degelijke voorstudie deed over de Cultfilm: Jezus Christus Film "The last temptation of Christ"zou in 2004, toch moeten hebben geweten dat in 1999 Prof Carotta het"verband" tussen het leven van Christus en het identieke leven van Julius Caesar samen met de engelsman Gary Courtney had ontdekt en wereldwijd over de media had gepubliceerd?! Maar misschien was die film zover gevorderd dat stoppen of het scenario omgooien niet meer mogelijk was!


Prof Carotta ontdekte dus, dat "Maria Magdalena" historisch de egyptische Koningin ("keizerin") Cleopatra -7 was,( 50-30 vChr.)die, omdat ze geen Concubine was, noch, met Caesar was getrouwd omdat diens vrouw Calpurnia nog leefde, daarom als "prostituee" werd uitgemaakt wat haar latere christelijke transformatie tot "berouwvolle zondares "door vertaalfouten in de hand werkte.
:|


clue schreef:
casapapusilor schreef:Hallo allemaal,

Ik ben op deze site terecht gekomen omdat ik informatie zoek voor een boek dat ik wil schrijven.samenkomsten namen 'broeders en zusters het bloed en het lichaam van de zoon van God' tot zich. Dit leidde tot de conclusie dat het hier ging om incest en kanibalisme ging. Bovendien waren deze mensen volgelingen van een man die zichzelf tot de God der Joden had gebombardeerd, door zijn eigen volk uitgeleverd was aan de Romeinen populus


:bloos: De waarheid is vaak vreemder dan de Fictie. Weet U al dat prof Carotta in 1999 ontdekte ( én"wetenschappelijk"bewees )dat JC Julius Caesar was? . . . :p Voordat U uw boek schrijft, of afgechreven heeft, moet U toch eens kijken naar Carotta's website: www. carotta.de Kunt U svp uw commentaar hierover in de daarvoor "bedoelde" Threadpost plaatsen? Ik/ Wij zijn zeer benieuwd of deze nieuw-onverwachtte infoirmatie, de inhoud van Uw geschiedkundige roman zou beinvloeden?


:| Overigens staat bijna alles erover op de website van Nissaba, nadat ik er het eerst over begon in April 2006, Els heeft zich, zoals bij haar gebruikelijk, weer razend snel op dit onderwerp ingewerkt, maar vindt persoonlijk , dat Prof.Carotta's bevindingen/ontdekking niet overtuigend zijn.
Carotta is wat langzamer, dan Els en Els zou het zelf sneller en beter gedaan hebben, heb ik de indruk
. :(
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » di 14 nov , 2006 0:39

En ten slotte dit, wegens doordraven, onnavolgbaarheid zodat ik niet kan controleren of het on topic is, en omdat hij nou toch is geband, zodat reageren verspilling is van energie.

clue schreef:
Reader schreef: ik vind het prettiger om citaten uit Koran of Sunna te plaatsen in je artikel [of ernaar verwijzen] bij een duidelijke kritiek had je Bij voorbeeld beter een stukje kunnen citeren waarin staat dat kritiek verboden is volgens de islam.

Je had ook iets kunnen citeren over het ontkennen van de genocides, want wat turkije In ieder geval, denk ik dat zo'n kritiek/belediging contraproductief zou zijn.Ja, ik was het vergeten: Vandaag is het suikerfeest bij ons. Wens me veel geluk!!


Beste Reader , ik denk dat geen enkele christen op dit Websiteforum ooit de Koran en Hadith of Hagala? bestudeerd heeft. laat staan zijn eigen Bijbel kent! Ik ook niet. in mijn reactie op je antwoord op Els' artikeltje over "Moslim"kritiek( of "Koran kritiek.)door Els vorige week, in het"Purgatorium"(onderaan de thema-index.)geplaatst, vroeg ik me af wélke van de 10 moslim-Hellen( de 10 "Jannatu's>)voor"andere gerloofsgroepen, eigenlijk HET christelijke-Vagevuur is. . .

Over de zogenaamde genocide van Turken op Armenieërs klopt iets niet. Ik heb 30 jaar terug op school geleerd dat het Ottomaanse Rijk op zijn laatste benenliep, en geen Provinciale opstand van beroepsmilitairen kon gebruiken, de Armeniërs waren beroepssoldaten die weigerden te vechten en de onafhankelijkheid van hun Provincie( sandjak?) uitriepen het ene was desertie i9n oorlogstijd, tot 1983 ook in Nederland strafbaar met de dood, het andere is hoohgverraad en ook strafbaar met de dood.

Dus in Ottomaanse maar ook Turkse ogen was die 'genocide' het neerslaan van een Volksopstand, voordat de andere provincies met engelse hulp!!! hedt Ottomaanse keizerrijk zonden doen uiteenvallen, wat met het instellen van de Mandaatgebieden

Syckes-Picott-project /agreement 1916, ook is gebeurd, alleen wilden de onafhankelijke Arabische staten/Sheiks zelf allemaal de nieuwe sultan niet van hun eigen staatje maar ook over heel de voormalige arabierenprovincies zijn!

Daarom was de grootvader Koning:Hussain-van Hedjaz, van de huidige koning van jordanië ook zo boos, dat in 1916 de mandaatsgebieden werden ingesteld en Abdel-Azzis-3 de rest inpikte, de anti-british-attituded het Anglo-fobisme, van de zonen van Hussein, was er dan ook de oorzaak van dat beiden als koning van Irak vanwege de autonome MOSUL-Affaire ( pre-onafhankelijkheid van de Kurden in Kirkuk en Mosul.in 1925)

werden afgezet en ook Abdel-Azziz-3, zag zijn kans schoon, de grote Sultan aller Sultans van de saudi-arabieren te worden, hij bezette illegaal Mecca, om er als een soort 2de Mohammed te heersen. en zette de"wettige"koning-Kalief"Hussein af, en de voormalige "Grote Kalief van Mecca werd getroost met een Sharif-dom: zodat hij in zijn oude dagen van gebrek, een Sherrif van Lebanon werd.

Het is, wel-is-waar te begrijpen dat de lokale arabische bevolking een afkeer van de engelse mandaatsregering had, doch alleen, omdat ze dachten dat de belastingen zouden worden verlaagd als de engelse machthebbers wegwaren ( een naive gedachte dat werd uitgebuit dd arabische politieke partijen.) de onafhankelijkheid in 1922 van Egypte en irak hewbben die landen economisch geen goed gedaan, met Aden ging het economisch beter onder de"Britten" en zodra de Jemenieten van Engeland "los"waren volgden enkele nutteloze burger-oorlogen over een lege staatskas.
Zeg maar een intollerante veroorzaakte een "Jihad"onder de Moslims onderling,

De Haven van Aden is verzandmaar de Socialistische( Arabische-) Republiek SAR-van Yemen"heeft geen geld om deze door Nederlandse baggermaatschappijen uit te laten diepen, daarom maken ze een nieuwe haven met geleend geld, op de niet verzandde deel van klein-Aden,

Ook voor het promoten van Atlantis-tourisme is geen geld. Atlantis( historisch:=Ras-Aden-Crater) werd door Plato mythisch beschreven als Ijsland in de Atlantische Oceaan, terwijl het historische "Atlantis"een vulkaan koninkrijk in Aden was. Maar deze touristiese goudmijn kost te veel om het te exploiteren, Atlantis-achtige stadsprojecten worden dd Sultan van Dubay in "Dilmun"naast Qattar ontwikkeld en wel voor Hollywood-rijken.

De Sultan van Oman, Kaboos, moest zelfs nog koloniale-"Britse" troepen huren, onder commando van Sir Ranulph Fiennes( de latere beroemde Hollywood-filmster.) om zich de agressieve moslimbroeders van het lijf te houden, waarbij tijdens engelse expedities, onverwacht, het bijbelse OFIR de legendarische wierrookstad van koning Salomo in Dhofar hebben teruggevonden.

Het moslimgeloof stamt af van de laatste kerkhervorming in het byzantijns geloog, kEIZER hERACLIUS VOND IN 640, DAT ER TEVEEL INTOLLERANTE gELOOFSEKTEN WAREN IN ZIJN rIJK EN HIJ PROBEERDE DEZE gELOOFGSTROMINGEN IN EEN rIJKS-CANON TE LEIDEN DOOR TE ZEGGEN DAT cHRISTUS WELISWAAR een mens was in drie naturen( grieks"Staties") Vader -zoon- heilige Geest, ( de Triniteit/ Heilige familie- of Tetragrammaton, maar dezen allen , werden door één"Wil"werden geleid. Dus in het Theolitisme van Keizer Heraclius was er weer, maar één God!( of vier"Naturen")

De laatste toevoeging tot de christelijke"Godheid"is in de Franse Revolutie( 1791-99: Het verstand, maakte God de mens en daarna pas hewt licht , zodat hij de mens haatte toen hij zag wat hij in het donker gedfaan had, zo deed hij dit met Vader Zoon en HeiligeGeest en een Wil, maar zonder verstand, straks krigt "God"nog ogen en oren en mag hij de schepping van de mens op een pottebakkerswiel, als de groene scheppingsgod "CHNOUM" overdoen!

De Nog niet bekeerde christelijke Arabieren vonden de credo-stroomlijn documenten , waarmee de Byzantijnse sekten samengesmeed zouden worden in één Godsopvatting en maakte van Keizer Heraclius"Theolitisme" de Wíl-van-de-éne-God"Allah. :(

Door misverstanden en het verplicht stellen van de katholieke zending in ariaanse landen( Bonifatius werd bijna ge-excommuniceerd als Arianist in Duitsland, waardoor hij even geen aartsbisschop van Mainz mocht worden)( 753.) Heeft men later gedacht dat het moslimgeloof verschilde van het vroege christendom in Bysantium! De muntdeskundige Volker Popp heeft in 3 artikelen in de Telegraaf uitgelegd, dat de eerste 4 Kaliefen eigenlijk nog vroeg-christelijke arabieren waren en pas later door bv. Al Tabari tot de eerste MOSLIM-Kaliefen zijn verklaard( dus politieke geschiedsvervalsing!) Sorry ik draaf door, " tot wederhoren".


clue schreef:BESTE Reader, Nu we het toch hebben over Kritiek, of grappige-kritiek(= satyre.)waarom noemt niemand ex-president v.Irak ook een ex-Kalief? Hij is inderdaad nog niet afgezet, dus nog steeds:"Hoofd en"beschermer"der gelovigen.)Saddam de grote-KALYPH-van Baghdad! Hij zelf blijkbaar ook niet of zijn uitspraken op dit gebied worden gesensureerd? Ik weet wel dat in 1928 dd"Jong Turken, met de afzetting van de laatste Turkse Sultan ( Hamid )ook de Kalief-van-Mecca-Titel werd verboden, maar de Kalief van Bagdad was saitisch!


Men zou aan Saddam moeten vragen of hij als Kaliph, vóór of tegen de doodstraf was en zijn antwoord moeten publiceren, en hem in hoger beroep gratie schenken, maar hem dat voorlopig nog niet vertellen. Saddam heeft uit zelfverdediging of "Noodzaak"als vice-president en hoofd der geheime dinst zijn voorganger de gematigde generaal kASSIM, tijdens de zoveelste "Baath-partij-opstand neergeschten. Als dat geen strafbaar feit is of hoogverraad, wat is het dan? de wil v an Allah, of een zo-niet-bedoelt-"ongelukje"


In het laatste geval is Saddam niet strafbaar en zou als "minister-van-Staat"moeten pensioneren! Dat hij 2 slechte zonen had was gewoon pech! en dat hij een goede schoonzoon had die dd amerikanen weggesluids was. Daar kon hij niets aan doen. De CIA heeft hem ooit een aanbod gedaan dat hij niet kon weigeren
"Bush is the criminal"okay, maar Saddam heeft toch vrijwillig meegedaan, Musharraf van Pakistan ook, maar daarbij gezegt dat hij wel werd ge-chanteerd met mogelijke paleis-bombardemneten


ACH, "zo heeft elk Huisje wel zijn Kruisje" wie echt goed kritiek wil geven, gebruikt spreekwoorden! :D


En dit laatste advies van bluehue opvolgend:

En toen kwam er een olifant met een lange snuit,
en hij blies het hele verhaaltje uit.

Weltrusten. :gaap:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar purgatorium



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron