Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Nieuwe Mythische Verhalen

Over boeken, films, tv-programma's, websites, museums, kunst etc.

Berichtdoor Gilbert » vr 09 aug , 2002 4:17

Hallo mythomanen :lach:

Onlangs heb ik een bundel verhalen op het web gepost. Daarin zijn veel mythologische thema's verwerkt. En jawel het gaat hem meestal om godinnen. Ik denk dat vooral mijn verhaal 'Maangodin' de belangstelling van de bezoekers van dit forum zal wegdragen. Te vinden op:



Hartelijke groeten,
Gilbert Voeten
gilbert.voeten@pandora.be
Gilbert
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr 09 aug , 2002 4:24
Woonplaats: Oostende

Berichtdoor els » vr 09 aug , 2002 22:48

Hallo Gilbert, bedankt voor je link naar je verhalen. :lach:
Ik moet nog wel even uitzoeken wat ik met de webdings moet doen. Ik heb ze net opgehaald, ik moet ze nog even toevoegen denk ik, maar dat doe ik wel morgen, want ik moet naar bed. Veel te hard gewerkt vandaag.

Groetjes van Els, ik laat morgen wel weten of het gelukt is.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » ma 12 aug , 2002 21:23

Nou, de webdings werken. :lach:
Grappige verhalen, ook wel. Ik was inderdaad getroffen door het verhaal van de maangodin, vooral door de ondoorgrondelijke wijsheden die daar werden gedebiteerd. :ai: :ai:
Ik vroeg me nou toch af wat die arme Axel precies verkeerd had gedaan. Ik ben altijd wel op hand van zo'n godin, maar toch... soms wil je meer weten. :huh:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Gilbert » ma 12 aug , 2002 22:17

Toen Tatcher premier werd, bestond een van haar eerste maatregelen erin om de gratis melkbedeling op scholen af te schaffen. En ik dacht: "Arm Engeland! Een moeder die melk weigert aan kinderen." In mijn verhaal draai ik de zaakjes om: een kind weigert melk aan de Moedergodin. Hoop dat dit motief eerder als literair grapje dan als moraallesje overkomt.
Ik heb niet de pretentie om de beweeggronden van godinnen te doorgronden. Toch kan men zich afvragen waar de schuld van Aktaioon lag toen hij Artemis bij het baden betrapte ...
Gilbert
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr 09 aug , 2002 4:24
Woonplaats: Oostende

Berichtdoor els » di 13 aug , 2002 15:54

Ik heb dat ook nooit begrepen. Ik moet zeggen, als ik een godin was...
Aktaioon was zelf trouwens ook helemaal bloot toen hij de godin zag baden, weet je dat?
Afbeelding

Dat wil natuurlijk wel iets zeggen. Maar ik vind het een leuke jongen, ik zou nooit mijn honden erop af sturen.

Toen Thatcher premier werd dacht ik: nou, van de vrouwen hoeven we het dus ook niet te verwachten, die zijn net zo erg. Gelukkig heeft zij ook zo'n cultuurschok veroorzaakt dat er nu ook mensen zijn die beweren dat ze eigenlijk een soort man was. :snik:

Het is waarschijnlijk de gebruikelijke manier waarop de traditionele macht een tegenbeweging onschadelijk probeert te maken. Geef de feministen hun zin door een vrouw de macht te geven, maar natuurlijk niet aan een feministe. Zo werkt dat. Ergens vond ik haar nog wel cool ook. Net als Annemarie Jorritsma, daar kijk ik stiekem ook wel een beetje tegen op. :bloos:
Maar die heb jij als Belg misschien wel gemist.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Gilbert » di 13 aug , 2002 23:34

Dat Aktaioon bloot was, verwondert me niet. Zou ik zelf zo'n godinnetje zien baden dan zou ik waarschijnlijk als bij toverslag helemaal naakt te voorschijn komen ...

Heb bij de verkiezingen ooit op een vrouwenlijst gestemd; want ik dacht: "eenmmaal de vrouwen aan de macht: eeuwige vrede." Maar toen kwam Thatcher aan de macht. Meteen oorlog. Falkland enzo ... Later deelde ik mijn teleurstelling mee aan een vriendin. En weet je wat ze zei?

"Gilbert! Ik wist niet dat je zo naïef was!"

Godverdomme! Probeer dan eens als man een feministisch standpunt in te nemen!

Tragedie van de Mensheid: het duo Venus-Mars huist in de tempel van zowel het vrouwelijk als mannelijk lichaam ...

Tja ... Wat is mijn viriele filosofie ten opzichte van het feminisme?

Buiten het bed probeer ik noch boven noch onder de Vrouw te liggen ...
Gilbert
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr 09 aug , 2002 4:24
Woonplaats: Oostende


Keer terug naar gezien en gelezen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron