Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Op zoek naar de Godin. - Boek.

Over boeken, films, tv-programma's, websites, museums, kunst etc.

Berichtdoor Balance » ma 14 maart , 2005 21:55

Indrukwekkend vond ik ook 'Op zoek naar de Godin'van Sylvia Brinton Perera. Inhoud: bvb. hfdst. 1: De mythe van Innana-Ishtar en Ereshkigal; dochters van het patriarchaat; de mythe vanuit 4 perspectieven. Centraal staat het verhaal van Inanna's afdaling en terugkeer.
Achterkant: 'Zoals de Sumerische Godin van de hemel en de aarde Inanna naar de onderwereld afdaalt op zoek naar haar duistere zuster Ereshkigal, zo kan de moderne vrouw (brrr - die uitgevers toch) vanuit haar oude rollenpatroon op zoek gaan naar haar innerlijk om daar de grote Godin opnieuw te ontdekken.
Balance
 
Berichten: 244
Geregistreerd: za 23 okt , 2004 11:11

Berichtdoor heidi » di 15 maart , 2005 15:01

Volgens mij ga ik elke maand al naar de onderwereld om er weer helemaal vernieuwd uit terug te keren... :D Wat ben ik toch modern... :cool:
heidi
 
Berichten: 50
Geregistreerd: za 12 maart , 2005 11:52

Berichtdoor els » di 15 maart , 2005 21:50

Bedankt voor de tip, zal meteen eens kijken of ik die ook zie staan in Atheneum. :)
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Balance » wo 16 maart , 2005 0:04

els schreef:Bedankt voor de tip, zal meteen eens kijken of ik die ook zie staan in Atheneum. :)

Hoi Els

het is wel een stevig psychologisch boek, dus kijk even of je het wat vindt

ik heb hem zelf bij de Slegte gehad, redelijke kans dat ze er daar nog meer hebben / even omlopen kan helft van het geld schelen

ander boek, maar dat heb je denk ik al, over deze materie: Eens was God als vrouw belichaamd (hoe verzinnen ze zo'n vertaling) van Merlin Stone.

als je toch aan het snuffelen bent....

:happy:
Balance
 
Berichten: 244
Geregistreerd: za 23 okt , 2004 11:11

Berichtdoor els » wo 16 maart , 2005 1:16

Hm, ik woon vlak bij de Slegte, maar ik heb geen tijd om erheen te gaan...
We zullen zien.

Eens was God als vrouw belichaamd (hoe verzinnen ze zo'n vertaling) van Merlin Stone.


Misschien een hele ouwe computervertaling? :p

Ik heb het inderdaad al, als 'When god was a woman'. Ik moet het nog lezen. Ik heb het wel doorgebladers, deels leek het me wel leuk, deels zag ik ook wel dingen staan die inmiddels al wat gedateerd en herroepen zijn. Maar ik wil het toch wel lezen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar gezien en gelezen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron