Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Sexual Intelligence

Over boeken, films, tv-programma's, websites, museums, kunst etc.

Sexual Intelligence

Berichtdoor Xapphire » zo 03 dec , 2006 21:42

Dag

Ik had een bezinning gemaakt rond jeugd en seksualiteit. Ik had hiervoor de hulp ingeroepen op het forum. (Dans van de zeven sluiers) Ik weet nog niet de punten maar de bezinning had een positieve indruk nagelaten op de Mevrouw van Godsdienst.

In deze bezinning zat ook een intervieuw met Kim Cattral, actrice en auteur van het boek Sexual Intelligence. Seksuele Intelligentie, een boek die op een volwassen manier seksualiteit aankaart. Als op een eerlijke en openlijke manier over dit thema kan denken en spreken is het echt een aanrader...
Sexual Intelligence van Kim Cattrall

Interview met Kim Cattrall

Ik ben geen (s)expert. Ik heb nooit beweerd het te zijn, vertelt Kim Cattrall aan de journaliste
"Ik zou nooit die verantwoordelijkheid willen hebben. Maar wat ik heb, is een platform om over seksualiteit te spreken, zodat ik dingen aan de deskundigen kan aanbrengen." Dit weelderige boek is een waardige opvolger van "SATISFACTION: THE ART OF THE FEMALE ORGASM”.
“Ik denk iedereen vragen over seksualiteit heeft, maar vaak is het eng om deze ter sprake te brengen. ”

Zo onderzoekt Kim Cattrall de geheimen en de oorsprong van het seksuele verlangen, die helpt te verklaren wat mensen opwind en waarom. Cattrall schrijft in de inleiding: "HOE DENKEN WIJ OVER HET MYSTERIE VAN SEKS? Sommingen zeggen dat ze bezeten, veroverd of overmand worden van seks :
Besluit: Zo’n uitspraken verklaren duidelijk de kracht van het verlangen ,maar niet zijn logica.

Cattrall stelt zich de vraag: Is het mogelijk om een soort seksuele intelligentie te ontwikkelen, één die ons kan verdiepen in onze genoegen en een grotere weet geeft van onszelf?"

"Één van mijn favoriete punten in het boek is de chemische stof OXYTOCIN genaamd, die wordt vrijgegeven wanneer je tot iemand aangetrokken voelt, dit chemisch product, bouwt een soort van een tolerantie op .Na een periode van vijf jaar bouwt het lichaam een “immuunsysteem”," Je wordt letterlijk gedrogeerd door je minnaar/es."

Cattrall hecht groot belang aan het verlangen. In het boek wilden we het uit een vrouwelijk en mannelijk standpunt nemen,Naar de psyche van het verlangen toe, wat een man door gaat, wat een vrouw door gaat

Dan wilden wij in meer gaan van de psychologie en van de biologie ervan, daarna, gaan we in het boek over tot het fantastische en dan, hopelijk, het plezier van de samenkomen van het fysische, emotionele en het spirituele .

Voor het boek bracht Cattrall tijd doorin diverse culturen rond de wereld door te kijken hoe die seks beleven. Één van die plaatsen is POMPEI. "Het was interessant om in de tijd terug te gaan en te zien waar de natuur en cultuur werkelijk, en vooral het seksuele samensmelten "Naar Pompei gaan was, in het bijzonder fascinerend omdat daar, seksualiteit openlijk werd aanbeden & gevierd.”

----------------------------------------------------------------------------------

(klik op de afbeelding van het filmpje, niet de play-knop)

Groetjes Xapphire
Xapphire
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo 27 jul , 2005 21:16

Keer terug naar gezien en gelezen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron