Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Belastingdienst

Gastenhoekje voor persoonlijke praatjes of off topic onderwerpen.

Berichtdoor willy » di 29 jun , 2004 13:21

Belastingdienst

Een belastingcontroleur komt de zaken van de rabbijn controleren. Hij ziet dat de rabbijn nooit inkomsten aangeeft. In de synagoge, ziet hij dat het afdruipende kaarsvet door de rabbijn wordt opgevangen in blikken en vraagt:
"Wat doe jij met dat afgedropen kaarsvet?"
"Oh", zegt de rabbijn, "dat vang ik op en stuur het naar de kaarsenfabrikant met een briefje. Daarop schrijf ik dat hij het mag recyclen, en als hij zich schuldig voelt, mag hij altijd een doos kaarsen opsturen. En de kaarsenfabrikant is een lieve man, en stuurt mij soms een doos kaarsen op".

Even later heeft de belastingcontroleur een tweede vraag:
"Ik zie dat jij in de keuken al je broodkruimels opvangt in een doos.Wat vang jij daar mee aan?"
"Oh dat", zegt de rabbijn, "dat stuur ik naar de bakker met een briefje erbij. Dan schrijf ik dat hij de broodkruimels mag gebruiken om er een nieuw brood van te maken, en als hij zich schuldig voelt hierover, mag hij mij steeds een brood sturen. En de bakker is een vrome man, en stuurt mij soms een brood."

De belastingcontroleur begint het spelletje te begrijpen en besluit een strikvraag te stellen:
"Jullie Joden doen toch aan besnijdenis? Wat doen jullie met dat afgesneden vlees?"
"Oh dat", zegt de rabbijn, "dat sturen wij naar de belastingen, en soms sturen die mij een lul.
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Keer terug naar nissaba café



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron