Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Vakantie

Gastenhoekje voor persoonlijke praatjes of off topic onderwerpen.

Vakantie

Berichtdoor Brunetti » ma 25 jul , 2005 21:47

De vakantie raast voorbij. Ik had gehoopt alzo op dit forum enkele bijdrages te kunnen bijlezen en enkele antwoorden die ik in mijn hoofd heb te kunnen uitwerken. Zo broei ik nog steeds op 'de sluier...', 'Yahweh zit ook nog in de koelkast!', en nog veel meer... Maar ik weet niet hoe het met jullie gesteld is, maar die vakantiedagen vliegen voorbij. Er stond blijkbaar nog meer in die koelkast te wachten dan Yahweh alleen. De verfborstels werden bovengehaald, de tuin heeft een grote beurt gekregen, enzovoort... Maar nog enkele dagen en ik moet terug gaan werken. Misschien heb ik dan terug tijd om hier ... :?

vriendelijke groeten
Brunetti
 
Berichten: 166
Geregistreerd: di 01 maart , 2005 14:11

Berichtdoor els » ma 25 jul , 2005 23:05

Met mij gaat het net zo. Het onderwerp sluier en islam heb ik zelf maar in de koelkast gezet, ik vind het deprimerend, en het leidt me af van dingen die ik belangrijker vind. Maar ik kom ook niet zo aan het reageren toe, het lijkt wel of ik steeds andere verplichtingen heb. En vandaag heb ik met hulp van mijn tante een jasje zitten naaien, al is het maar omdat ik ook wel eens iets zonder computer moet doen.

Bovendien, als ik het heel druk heb, gebeurt er altijd iets totaal anders waar ik helemaal in gevangen geraak, zodat ik opeens heel veel tijd besteed aan iets dat ik helemaal niet had gepland. Nu zat ik bijvoorbeeld in de trein een oud boekje over de Etrusken te lezen, en kwam daar iets tegen over Athrpa, een lotsgodin op een Etruskische spiegel, die verwant is aan Atropos. Ik zocht daar thuis iets over op, en hup, alsof ik niets anders te doen heb, opeens zat ik in een web van lotsgodinnen, spijkers, hemelkwadranten en windrichtingen, rituele stedenbouw en de 12 verloren stammen van Israël. :(

Ik moet mijn aandacht beter leren richten. Het is psychisch, dat weet ik zeker, maar ik begrijp nog steeds niet hoe het werkt. :|
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Zunrita » wo 27 jul , 2005 12:41

els schreef:[...]Ik moet mijn aandacht beter leren richten. Het is psychisch, dat weet ik zeker, maar ik begrijp nog steeds niet hoe het werkt. :|


Ha Els,

Ik ken dat. Dat krijg je als je extreme kennishonger hebt en geen bevredigende 'antwoorden'. ALLES schijnt dan de moeite waard en je wilt overal diep induiken. Dat is geen kwestie van geen aandacht kunnen richten, dat gaat juist prima. Het probleem zit 'm in niet kunnen selecteren, geen prioriteiten kunnen stellen als die niet van buitenaf worden opgelegd. (De stok achter de deur.)

Wat mij geholpen heeft, is me steeds opnieuw afvragen of iets de moeite waard is om er energie in te stoppen, emotioneel of anderszins. Niet meteen op iedere prikkel ingaan. Even laten liggen - afstand nemen. En niet, althans niet uitgebreid, ingaan op ieder product van mentale incontinentie op b.v. een forum. Of op vragenstellers die te gemakzuchtig zijn om zelf ook maar iets op te zoeken. Laat ze hun eigen huiswerk doen.:evil: Misschien ben je iets te bereidwillig om iedereen te helpen? :knipoog:

Je kunt gewoon besluiten bepaalde prikkels te mijden, en oogkleppen op te zetten. Zoals met 'de hoofddoekjes'. (Lijkt me ook voornamelijk een vraagstuk voor Islamaanhangers.)

Zorg eerst goed voor jezelf :idea:

Lieve groet,
Fried
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » do 28 jul , 2005 9:31

Het probleem zit 'm in niet kunnen selecteren, geen prioriteiten kunnen stellen als die niet van buitenaf worden opgelegd. (De stok achter de deur.)


Dat is inderdaad goed mogelijk. Als je alle tijd aan jezelf hebt, raak je soms een beetje op drift. Ik zie ook altijd hoe dingen op mijn werk vanzelf gaan die thuis in een chaos verzanden.

En niet, althans niet uitgebreid, ingaan op ieder product van mentale incontinentie op b.v. een forum.


Haha, dat is wel een goeie. Hiervoor geldt trouwens hetzelfde, naarmate ik het drukker heb, houd ik meer bezig op forums. Misschien moet ik mezelf een quotum geven.

Maar het klopt wel dat het 'bijna beantwoord zijn' van vragen een probleem is. Daardoor wordt alles fascinerend. Mijn prioriteit moet op het moment eigenlijk zijn: het schrijven van dingen, niet het zoeken en maken van aantekeningen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Vakantie

Berichtdoor Isthar » wo 17 aug , 2005 18:27

Ik heb er net bijna vier maanden ouderschapsverlof op zitten en moet maandag weer werken, snik :(
Ik was ook van plan allerlei dingen bij te werken computergewijs en anders, maar er is een klein jongetje hier in huis die mij bezig houdt.. :knipoog:
Maar van die vier ben ik wel even twee maanden op vakantie geweest en en dat was ook niet mis.. :cool:

Ziet er mooi uit trouwens Els, vooral dat logo met al die godinnen.
Heb je dat zelf gemaakt?

Groetjes Isthar
Isthar
 
Berichten: 53
Geregistreerd: zo 02 maart , 2003 16:12
Woonplaats: Noord Holland

Berichtdoor els » do 18 aug , 2005 15:52

Ik heb er net bijna vier maanden ouderschapsverlof op zitten en moet maandag weer werken, snik :(


Ouderschapsverlof!! Wat een leuke verrassing!! Van harte gefeliciteerd met je nieuwe kleintje!!

Ik had het niet eens door, ik kijk wel eens op je site, maar nooit op het forum, want dan moest ik me weer aanmelden. :bloos:

Natuurlijk wel jammer dat je weer moet werken. Ik hoop dat je er weer aan kan wennen. :knipoog:

Zelf werk ik maar parttime, ik kan me niet voorstellen dat ik ooit weer fulltime zou willen werken.

Ik heb trouwens inderdaad een flink middagje zitten sleutelen aan het logo. Ik had zo lang zitten piekeren over een leuke vormgeving, en toen besloot ik opeens om maar de makkelijkste weg te kiezen. Allemaal godinnen tegen een achtergrond van een fotootje van goudsbloemen uit de tuin van m'n zus. Dat oranje maakt het mooi sfeervol.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar nissaba café



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron