Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

SNAP JIJ DAT NU ?

Gastenhoekje voor persoonlijke praatjes of off topic onderwerpen.

SNAP JIJ DAT NU ?

Berichtdoor willy » vr 16 maart , 2007 12:42

Een neger sprak tot een blanke :

Als ik in de zon lig, ben ik zwart

Als ik ziek ben, ben ik zwart

Als ik kwaad ben, ben ik zwart

Als ik het koud heb, ben ik zwart

Als ik het warm heb, ben ik zwart


Als jij in de zon ligt,ben je bruin

Als jij kwaad bent, ben je rood

Als jij misselijk bent, ben je groen

Als jij het koud hebt, ben je blauw

Als jij het benauwd hebt, ben je paars

Als jij dood bent, ben je wit

Als jouw lever niet in orde is, ben je geel

En dan noemen ze mij een kleurling, snap je dat nou ?
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Re: SNAP JIJ DAT NU ?

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » za 14 apr , 2007 20:21

willy schreef:Een neger sprak tot een blanke :

Als ik in de zon lig, ben ik zwart

Als ik ziek ben, ben ik zwart

Als ik kwaad ben, ben ik zwart

Als ik het koud heb, ben ik zwart

Als ik het warm heb, ben ik zwart


Als jij in de zon ligt,ben je bruin

Als jij kwaad bent, ben je rood

Als jij misselijk bent, ben je groen

Als jij het koud hebt, ben je blauw

Als jij het benauwd hebt, ben je paars

Als jij dood bent, ben je wit

Als jouw lever niet in orde is, ben je geel

En dan noemen ze mij een kleurling, snap je dat nou ?

Wat is een kleurling?

Iedereen heeft een bepaalde kleur.
Blanken hebben een kleur, zwarten hebben een kleur, gelen hebben een kleur, etc.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Re: SNAP JIJ DAT NU ?

Berichtdoor Goodies » ma 16 apr , 2007 15:35

ha,

Niet echt origineel.. Google geeft 12 pagina's met hits op het eerste zinnetje. Laat dat woord gewoon rustig uitsterven..

Het woord "kleurling" bestaat niet meer: het was een uitvinding van Zuid-Afrikaanse blanken en werd gebruikt om halfbloeden aan te duiden, dwz om ze te onderscheiden van negers (zwarten, "nigra") en blanken. Het apartheids-systeem maakte daar onderscheid, kleurlingen hadden (iets) meer rechten dan zwarten.

Iedereen heeft een bepaalde kleur.
Blanken hebben een kleur, zwarten hebben een kleur, gelen hebben een kleur, etc

Je doet alsof het een heel gewone, legitieme manier is om mensen aan te duiden ? "hee daar loopt een bruine.. of is ie nou zwart ?"

:pijl:
Lx
Goodies
 
Berichten: 29
Geregistreerd: wo 19 jul , 2006 1:39
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor casapapusilor » za 03 nov , 2007 21:53

Ben een beetje aan het rondzwerven op de site, vandaar de late reactie. Best zwart en wit zijn helemaal geen kleuren!!!!!
casapapusilor
 
Berichten: 143
Geregistreerd: vr 10 feb , 2006 23:12
Woonplaats: Blajel Romania

Berichtdoor Reader » zo 04 nov , 2007 15:38

Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Shayenne » zo 04 nov , 2007 21:16

't Woord "Kleurling" bestaat niet meer? Men heet nu of wordt nu officieel op formulieren tegenwoordig aangemerkt als: Allochtoon.
(Indische Nederlanders die al vanaf 1948 in Nederland verbleven moesten tot hun verbazing zichzelf op b.v. juridische invulformulieren als allochtoon beschrijven, alhoewel zij al in "Oost-Indië" bij de wet als Nederlander bekend stonden.)

Shayenne. :shock:
Shayenne
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo 19 nov , 2006 17:08

Berichtdoor Reader » zo 04 nov , 2007 22:17

Allochtoon is niet hetzelfde als "kleurling" (mulatto). Kleurling is het vrucht van twee ouders die verschillende huidskleuren hebben (eigenlijk: raskenmerken), bijvoorbeeld een blanke en een zwarte brengen een kleurling/mulatto naar de wereld. Dat is niet negatief. Misschien kan het wel, maar de mulatto's zijn aantrekkelijk volgens mij, zolang ze niet te negroid/afrikoid? zijn.


Terzijde hebben we ook zo'n woord in arabisch/marokko. sommigen noemen de zwarten (maar meestal mensen die erg bruin zijn) "kleurling". In Marokkaan is het "lwiyyen", wat letterlijk "kleurtje" betekent.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Shayenne » zo 04 nov , 2007 22:27

Zwart is altijd mooi, vooral tussen witte satijnen lakens!

Shayenne. :cool:
Shayenne
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo 19 nov , 2006 17:08

Berichtdoor Reader » zo 04 nov , 2007 22:34

Shayenne schreef:Zwart is altijd mooi, vooral tussen witte satijnen lakens!

Shayenne. :cool:


Haha, ik heb ook zoiets in tawiza.nl gelezen. Het was een Nederlander die dat zei. "Hendriks" of zo.

Maar ik zou blij zijn met een jonge blauwogige blanke vrouw met roosachtige huid en golvige zacht haar. De stempje en loopje zijn ook niet minder! (Terzijde, ik ken zo'n poolsje (of uit die buurt) meisje met zo'n kenmerken. Ik zal haar binnenort verzoeken om met mij samen te wonen :idea: , echt serieus ! )
Oei ja, vergeten te zeggen dat een vrouwetje met zo'n "CV" overbal bij past. Moesten we het over satijnen lakens hebben.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor casapapusilor » zo 04 nov , 2007 23:31

Even het 'prisma van de eufemismen'open geslagen en dan zie je dat al dit soort termen waarbij ras en huidskleur meespelen door de jaren heen aan veranderingen onderhevig waren.

Joden werd via joodse mensen, leden van de joodse gemeenschap.

Turk mag niet meer omdat het een scheldwoord is geworden, maar marokkaan mag nog wel.

Onder leden van 'de Aziatische gemeenschap' worden o.a. Bengalezen, Pakistanen, Sikhs, enz. gerekend die in helemaal geen gemeenschap vormen.

Positieve discriminatie heet tegenwoordig voorkeursbeleid.

De gastarbeider, die alles behalve gast was, werd buitenlander en later immigrant, migrant of allochtoon.

De term 'landgenoten die elders geboren zijn' geldt niet voor jou als je toevallig in België of Duitsland ter wereld kwam en een 'rijksgenoot'is gewoon ook elke andere inwoner van Nederland.

Als (etnische) minderheid ben je al snel een 'achterstandsgroep' en 'zwarte scholen' betekent in Nederland niet dat er "zwarten "op ziiten , maar dat er veel kinderen uit etnische minderheden op zitten. Helemaal politiek correct is natuurlijk 'concentratie school' maar dat doet me weer aan kampen denken.

De oudste term 'nikker'kan helemaal niet meer, 'neger' of 'zwarte' is ook taboe. In Amerika was het een tijdje mode om 'mensen van kleur' te zeggen en nu (geloof ik) African-Americans of is er al weer een nieuwe term voor.

Mag je je kinderen of kleinkinderen het volgende nog leren, voorlezen of met hen zingen?

Morriaantje, zo zwart als roet, ging eens wandelen zonder hoed en de zon scheen op haar bolletje, daarom droeg ze een parasolletje

of

Sinterklaas en Zwarte Piet ( om maar niet te spreken van zijn zwarte knecht)

of

De negerhut van oom Tom

of
casapapusilor
 
Berichten: 143
Geregistreerd: vr 10 feb , 2006 23:12
Woonplaats: Blajel Romania

Berichtdoor Shayenne » zo 04 nov , 2007 23:51

Hoi Reader,
mijn zoon is van Indisch(door mij :knipoog: )/Tunesische afkomst.
Met een mooi chocolademelkkleurtje. En knáp al zeg ik het zelf.
Maar toch is hij getrouwd met een Marokkaans meisje want Europees (blank) vind ie niks. Ze passen goed bij elkaar, want hij is driftig en vreselijk zelfverzekerd maar zij nog meer, haha.

Shayenne. :knipoog:
Shayenne
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo 19 nov , 2006 17:08

Berichtdoor els » ma 05 nov , 2007 1:06

Reader schreef:Maar toch kleuren! :lach2:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mulatto


Grappig, ik zat het stuk door te lezen, en ik zag dat 'mulatto' mogelijk komt van het woord voor 'muilezel'. Daaraan zie je dat het indelen in huidskleuren maar heel oppervlakkig is, want een muilezel is door de vermenging onvruchtbaar geworden, maar mensen met verschillende 'kleuren' ouders hebben geen enkel vruchtbaarheidsprobleem, al hebben ze dan ook een eigen kleurtje gekregen. De evolutie zal er lang over gedaan hebben om mensen te kweken met zulke specifieke kenmerken, maar bij vermenging zijn binnen één generatie al die bijzondere kenmerken alweer verdwenen.

Soms wel jammer, maar ja, als je groepen van elkaar afscheidt, ontstaan er vrij snel weer nieuwe uiterlijke verschillen. Maar het zijn dus maar voornamelijk uiterlijke verschillen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Reader » ma 05 nov , 2007 14:48

Ja, Shayenne. Bruin past meer bij mannen, denk ik. Ik ben helaas niet echt bruin, maar ook niet blank of zwart. Misschien ben ik de echte kleurling :shock:

In indie is dat heel anders misschien. Ik zat eens in negro-bleke fora, en daar ergerden sommige "afro-centristen" zich eraan dat de indiers reclame uitvoeren voor verblankende schoonheidsmiddelen bij de mannen.

Ik heb ook iets te citeren uit een Marokkaans forum. Het is toch interessant:

Het is wel zo dat vrouwen die van nature blond zijn, meer oestrogeen hebben. Dit is wetenschappelijk bewezen. Oestrogeen is een vrouwelijk hormoon. Daarom ook dat veel mannen zich aangetrokken voelen door blonde vrouwen, ze bezitten namelijk meer vrouwelijke hormonen en dat trekt die mannen aan. Dat is puur instinctief bepaald. Dat zijn hun mannelijke hormonen die naar boven komen, hun voortplantingsdrang. Een man gaat instinctief altijd op zoek naar de meest vruchtbaarste vrouw
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor els » ma 05 nov , 2007 15:24

Die hele cosmeticabranche is erop gericht mensen het gevoel te geven dat ze lelijk en verkeerd in elkaar gesleuteld zijn. Het is dus niet verbazend dat er wordt verzonnen dat een donkere huid niet deugt, en dat hij lichter moet zijn. Helemaal nieuw is het niet:

Afbeelding



Hoewel dit op zich natuurlijk wel erg grappig is, :p erger ik me in het algemeen suf hieraan, niet alleen aan het beeld dat in de media en de reclame wordt geschetst, maar ook dat veel mensen er achteraan hollen en iedereen op het uiterlijk lopen te beoordelen.

Neem nou al die zogenaamde 'wetenschappelijke testjes', zoals Reader er hier ook een citeert, waarin dan wordt bewezen waarom mannen 'mooie' vrouwen wel aantrekkelijk vinden en andere niet: dit raakt kant nog wal, het zijn zuiver modeverschijnselen, en de werkelijkheid is dat bepaalde gestoorde figuren andere mensen alleen maar aantrekkelijk vinden omdat anderen zeggen dat die het mooiste zijn. Ze durven gewoon niet aan te komen met iemand die iedereen lelijk vindt.

Nu is bijvoorbeeld weer slank in de mode, en iedereen weet dat de duurbetaalde annorexia types die je in de modebladen ziet helemaal niet gezond zijn, maar in andere tijden moet je weer aan overgewicht lijden, want dan is slank zijn een teken van armoe. De ene keer is een witte huid het toppunt van volmaaktheid, nu moeten we weer bruin zijn en op het strand liggen bakken tot we een 'gezonde' kleur hebben.
Pfffff, het slaat echt helemaal nergens op. Leef gewoon een beetje gezond, en verwerp mensen niet alleen maar omdat ze er anders uitzien dan wat het laatste modebeeld voorschrijft. Je laat dan alleen maar zien dat je geen eigen mening durft te hebben.

Wie weet heeft blond wel met oestrogenen te maken, dat weet ik niet, maar dat wil nog niet zeggen dat donkere vrouwen minder vruchtbaar zijn. Ja, als ze schurft hebben, uit hun mond ruiken, hun huid is verschrompeld, en hun haar is piekerig stro, op dat moment kun je misschien wel onbewust een verband leggen tussen wat je mooi vindt en vruchtbaarheid, want wie er zo ziet zal ook wel geen gezonde menstruatiecyclus hebben. Tegenwoordig is het mode wetenschap erbij te slepen om ouderwetse vooroordelen te onderbouwen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Reader » ma 05 nov , 2007 21:01

Ja de mode speelt ook rol. Misschien is het eerder een kwestie van de "associeren". Mensen met blonde haar en blauwe ogen krijgen nu meer prestiege in Marokko, zoang ze geen Marokkanen zijn. De gedachte daar is dat de europeanen vanzelfsprekend meer opgeleid zijn, wat ook niet fout is;

Maar ik kan ook niet ontkennen dat blond en blauwogig veel mooier zijn dan zwart zijn bij de meesten als niet bij iedereen (niet seksueel bedoeld).
Maar ik zie nu veel marokkanen naar de zonnebank gaan om bruin te worden. Ze zijn niet blank, maar willen nog bruiner zijn.

Het is wel op te merken dat bepaalde eigenschappen onafhankelijk van het ras zwaar wegen bij het kiezen van de partner. Zelfs onbedoeld.

Ik weet nu niet met zekerheid of de blonde vrouwen echt meer vruchtbaar zijn, maar ik stel het nie voor "onzinnig". Dat was nie de eerste keer dat ik het lees. Ik hoorde vroeger ook van zoiets bij duiven. De witte vrouwelijke duiven waren volgens "ons" (de geinteresseerden in duiven in Marokko) meer vruchtbaar, en dat klopte volgens ons hoewel we geen wetenschappelijke experimeneten verrichten.

Bij zwarten zegt men dat het wetenschappelijk bewezen zijn dat ze nie veel moeite hebben met zonsstralen en dus minder gevoelig zijn de infro rood die kanker kan veroorzaken bij het liggen aan het strand.

Het is ook niet gek te zeggen dat de mannen meer vallen op blondinnen op blonde vrouwen omdat ze vruchtbaarder zijn dan de anderen. Ja, dat valt natuurlijk te betwijfelen. Maar de instinct is gezegd in staat is om zoiets te weten te komen.

Ik heb gelezen dat vrouwen ook bepaalde mannelijke geuren kunnen aanruiken. Zo'n geur zou dan een sexwekkende geur. Maar geen enkel vrouw zou het dan bewust weten, mocht het wel kloppen. Over mannen lees ik ook dat ze de immuniteitsysteem van de vrouwen kunnen aanraken. Mannen vallen daarom op vrouwen die immuniteit hebben tegen waarvoor ze zwak zijn. Zo garanderen ze dat hun kinderen meer beveiligd zijn tegen ziekten.

Ook mannen kunnen de vrouwelijk en mannelijk geuren dankzij instinct onderscheiden. Uit een onderzoek is er gebleken dat mannen afkeur hebben van mannelijke geuren, daar vallen ze dus niet op. Homo's mischien wel :evil:

Men zegt ook dat mensen vallen op partners die fysiologische eigenschappen die lijken op die van hun ouders. Vrouwen zou dan ook vallen op mannen die fysiologische kenmerken van hun vaders hebben. Misschien is er niet van bewezen, maar dat is niet helemaal onzinnig.

Bij dieren zie ik dat ze met instinct onverwachtbare akties doen om zich voor te planten zoals de vissen die individueel massaal vertrekken naar een bepaalde plek om zich daar voort te planten. Ze moeten daar ook om een bepaalde momentje zijn anders heeft het geen zin. En als je naar voortplanting van de planten kijkt, dan denk dat men moeilijk kan spreken over onmogelijkheden.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor casapapusilor » ma 05 nov , 2007 21:13

Citaat:

'Wie weet heeft blond wel met oestrogenen te maken, dat weet ik niet, maar dat wil nog niet zeggen dat donkere vrouwen minder vruchtbaar zijn. Ja, als ze schurft hebben, uit hun mond ruiken, hun huid is verschrompeld, en hun haar is piekerig stro, op dat moment kun je misschien wel onbewust een verband leggen tussen wat je mooi vindt en vruchtbaarheid, want wie er zo ziet zal ook wel geen gezonde menstruatiecyclus hebben.'

Met dat laatste zou je wel eens erg ongelijk kunnen hebben. Hier in Roemenië zijn nog vrij veel groepen Romi die echt als beesten leven, soms in holen in de heuvels. Sommige zijn echt heel, heel erg vies, maar ze hebben wel hordes kinderen. Aan de andere kant is ook al lang gebleken dat die hongertypes vaak helemaal niet meer menstrueren. Bij een man met een strak kontje in een strakke spijkerbroek kun je voor wat betreft de voortplanting ook je vraagtekens zetten, want die strakke broek schijnt een slechte invloed te hebben op zijn zaad. Zo zie je maar weer.

Citaat:
'Tegenwoordig is het mode wetenschap erbij te slepen om ouderwetse vooroordelen te onderbouwen.'

Goed wetenschappelijk onderzoek kan ouderwetse vooroordelen zowel bevestigen als uit de wereld helpen. Zo heeft dat onderzoek ook aangetoond dat, laten we maar zeggen mensen met een donkere huid, niet dommer zijn als blanken, dat mensen die op school slecht presteren helemaal geen laag IQ hoeven te hebben. Het onderzoek waar waarschijnlijk aan gerefereerd werd betrof een onderzoek naar dingen waar mannen en vrouwen ONBEWUST op letten wanneer ze een partner zoeken. Natuurlijk worden de uitkomsten van dergelijke onderzoeken dan weer voor allerlei verkeerde doeleinden gebruikt.
casapapusilor
 
Berichten: 143
Geregistreerd: vr 10 feb , 2006 23:12
Woonplaats: Blajel Romania

Berichtdoor casapapusilor » di 06 nov , 2007 14:53

Net in de Roemeense krant een stukje gelezen over een onderzoek (theoretische evolutie) van Oliver Curry van de London School of Economics. Hij kwam o.a. tot de volgende conclusies:

- Over 100.000 jaar zullen er twee verschillende soorten mensen op de aarde rondlopen (Gelukkig lopen we er nog!!), een ras van grote, aantrekkelijke intelligente mensen en een ras van kleine onaantrekkelijke domme mensen.

- Rond 3000 zullen de mensen tussen de 1,80 en 2,10 lang zijn en ongeveer 120 jaar leven. Daarna stopt de positieve ontwikkeling en door sexuele selectie zullen gelijdelijk 2 verschillende rassen ontstaan.

- In de loop der tijd zal het uiterlijk steeds meer een indicator worden voor gezondheid, leeftijd en vruchtbaarheid aan de hand waarvan een partner wordt gekozen.

- Door steeds betere methoden van de cosmetische chirurgie en nieuwe cosmetische technieken zal het uiterlijk van de mens steeds minder verschillen gaan vertonen.

De beste melding is wel dat de indeling van mensen naar huidskleur zal verdwijnen omdat we tegen die tijd allemaal een koffiekleurtje zullen hebben. Alleen nog even afwachten wat het wordt Expresso, Cappucino of Koffie-verkeerd.
casapapusilor
 
Berichten: 143
Geregistreerd: vr 10 feb , 2006 23:12
Woonplaats: Blajel Romania

Berichtdoor Reader » do 08 nov , 2007 20:18

Ik heb per toeval een artikeltje over het loopje van de vrouw gevonden:

"Een sexy loopje zorgt er misschien voor dat een vrouw wordt bekeken, maar betekent juist dat ze niet klaar is voor voortplanting.

Dat hebben onderzoekers van Queen's University, Ontario, vastgesteld. Een team van wetenschappers onderzocht daar van een flinke groep vrijwilligers de manier waarop ze liepen en het percentage 'sexhormonen' in het speeksel. Hieruit bleek dat vrouwen met het meest aantrekkelijke loopje, het verst van hun ovulatie zitten, een slechte tijd is voor bevruchting. Vrouwen die vruchtbaar zijn lopen juist met weinig heupbewegingen en de knieën dicht bij elkaar.

De onderzoekers noemen de resultaten verrassend. "Vrouwen geven onbewust allerlei signalen af waarmee ze mogelijke partners willen laten weten dat ze klaar zijn om te worden bevrucht. We hadden verwacht dat vrouwen die sexy lopen , met veel heupwiegen, juist aan het ovuleren waren. Dat ze met het loopje het signaal afgaven dat het een goed moment was om ze te bevruchten."

Mogelijk willen vrouwen zichzelf beschermen tegen ongeschikte partners, reageren Britse experts. De vrouwen zouden tijdens vruchtbare perioden juist minder sexy gaan lopen om deze mannen af te schrikken. De eigen partner weet wel beter, die kan dichterbij de vrouw komen en kan uit minder zichtbare signalen, zoals geur en gezichtbewegingen, afleiden dat de vrouw vruchtbaar is"
http://www.depers.nl/opmerkelijk/120724 ... oopje.html
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Reader » do 08 nov , 2007 20:50

Persoonlijk ben ik niet overuigd van conclusie. Een vrouw verleidt de man met "sexy" loopje, en tergerlijkerijd wil ze niet bevrucht worden. Waarom moet ze hem dan verleiden? Laat hem toch gewoon met rust.

Zoiets kunnen ze ook niet op zo'n modern tijd toepassen. Het moet in een oerleven gesitueerd worden, een leven waar mensen minder procedureel zijn. Dat wil volgens mij zeggen dat de mannen de vrouw met gewild zouden willen bevruchten. Met andere woorden, zou de vrouw dus van eign initiatief de mannen aantrekken om haar in visie te houden.

Een ander zogenaamde onderzoek (ik geloof ze allemaal) heeft naar eigen zeggen vastgesteld dat de vrouw in de vruchtbare periode zich heel veel zorgen maakt over uiterlijk.
Dit laaste is logischer, want ik zie dat de dieren zich ook aantrekkelijk profileren voor seksuele doeleinden. Vogels zouden volgens mij het meest prachtig om te zien profileren voor een vrouw, en sommigen maken zelfs de indruk om mensen.

De zoogdieren (waaronder de mensen) hebben volgens mij een andere manier om zich seksueel aantrekkelijk te maken voor een vrouw.
De sterkste is het meest geschikt gekozen volgens de zoogdieren. De sterkste zou gezond zijn, en kan meer bescherming geven voor de kinderen. Je ziet dus de dieren vechten om de vrouw te krijgen.

Een van de aparte gevallen die ik gezien heb was de strijd van slangen (ik zag het op tv). Deze slangen zijn doodgevaarlijk. Als iemand de andere bijt, dan is hij dood. En het is onvermijdelijk dat ze elkaar bijten.
De strijd was dus artistiek. Ze begonnen te doen alsof ze aan het dansen zijn, en de winnaar was degene die het hoofd van de andere naar beneden duwt.

Bij mensen is het misschien voorbij dat ze spieren moeten tewerkstellen om de indruk bij de vrouwen te maken. Toch blijven de spieren mannelijk, en aantrekkelijk bij vele vrouwen indien niet allemaal (al beweren de meestn van niet).
Het is nu volgens mij een strijd van succes. Degen die zijn macht/aanwezigheid vaststelt zou het meest geschikt zijn. Of is dit zo is geworden omdat de vrouwen eerder sex geven om buik en bankrekeningen te vullen? :?:
Ter zijde, zijn de spieren genetisch typisch voor de mannen. Mannen hebben de juist hormonen (testosteron) om spieren op te bouwen (tien keer meer dan vrouwen misschien). Dat hormoon maakt de mannen ook agressiever en zelfzuchtig. Maar het is ter herhaling de mannlijke hormoon die de vrouwen wat waarde geeft :evil: Want zonder die hormoon is de vrouw een zus of pop. Mannen zullen niet verleid worden door geen enkele sexy bewegingen. Het is ook verantwoordelijk voor de mannelijke fysiologische kenmerken: Brede schouder, borsthaar? baart...
Borsthaar was misschien vroeger ook seksueel aantrekkelijk voor vrouwen.

Terug naar het onderwerp en vergeleken met de conclusie van de vrouwelijke uiterlijk tijdens de vruchtbare periode zou ik zeggen dat het onderzoek een vreemde conclusie stelt. En zoals eerder gezegd, moet de vrouwen de "agressieve oermannen" (omdat we toen geen protocollen hadden) moeten aantrekken om ze te vermijden.
Overigens, merkte ik vroeger op dat er een parallel is tussen de cirkel van de maand en de vruchtbaarheid van de vrouw. De beiden duren ongeweer 30 dagen, en de beiden bereiken hun volle vorm tijdens de vijtiende dag (ongeweer).
Een paar dagen geleden hoorde ik van zoiets met betrekking tot de invloed van de maan op het menselijke leven.

Dit volgende is een oud onderzoek, maar steunt toch mijn beredenering:
Vruchtbare vrouw leidt tot jaloerse mannen

Wanneer vrouwen op hun vruchtbaarste moment zijn, neemt de rivaliteit onder mannen toe. Dat meldt het Britse dagblad The Guardian. Volgens een onderzoek van de universiteit van Liverpool zijn mannen jaloerser op dominante concurrenten wanneer hun vriendin ovuleert.
Men kan de resultaten vergelijken met dat van dieren. ''Chimpansees kunnen vreedzaam samenleven, tot de vrouwelijke apen vruchtbaar zijn. Dan worden de mannetjes echte rivalen'', aldus Rob Buriss, leider van het onderzoek. Volgens zijn bevindingen zouden vrouwen ook sneller vreemdgaan tijdens hun vruchtbare periode. ''Dominante mannen hebben een hoger testosteronniveau en dat betekent goede genen'', verklaart Buriss

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 042006_031
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Reader » ma 19 nov , 2007 15:01

Nog eens over blondinnen:

Brussel - Mannen gedragen zich dommer bij blonde vrouwen. Dat ontdekten psychologen aan de universiteit van Parijs X-Nanterre
De mannen doen dat volgens onderzoeksleider professor Thierry Meyer niet zozeer omdat ze onder de indruk zijn van hun gesprekspartner, vooral omdat ze zich aanpassen aan het beeld dat over de vrouwen bestaat en dus hun eigen drempel verlagen.

'Blonde vrouwen kunnen zorgen dat mannen zich dommer voordoen, omdat ze onbewust het stereotype van het domme blondje imiteren en zich daaraan aanpassen. Het is duidelijk dat, wanneer mensen worden geconfronteerd met stereotypes, ze zich daaraan aanpassen'. Dat schrijft De Standaard Online zondag.

Die conclusie volgt op onderzoek waarbij mannen op kennisvragen moesten antwoorden nadat ze foto's van vrouwen bekeken. Na het zien van een blondje scoorden ze daarbij lager dan na een blik op een brunette of een zwartharige vrouw.

Het Franse onderzoek vormt een nieuwe schakel in reeks studies die aangeven dat het gedrag van mensen sterk wordt beïnvloed door het cliché-beeld dat ze hebben van anderen. Zo hebben veel mensen de neiging langzamer te spreken en te lopen in gezelschap van ouderen, terwijl in schriftelijke testen ook vaak raciale en andere soorten vooroordelen naar boven komen.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41


Keer terug naar nissaba café



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron