Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Ben je bang voor mij

Plaats hier alles over jodendom christendom islam en hieraan verwante godsdiensten.

Berichtdoor Poema » za 11 dec , 2004 19:55

Poema
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za 11 dec , 2004 19:31

Berichtdoor els » zo 12 dec , 2004 10:36

Goedemorgen Poema,

Bedankt voor de link. :)

Wel jammer dat je je moet aanmelden om verder te kunnen lezen, althans, iedere keer als ik klikte kreeg ik een veld dat ik in moest loggen.

Ik zal wel een poll over 'vrijheid van meningsuiting' met wel vijf mogelijkheden, alleen zat mijn mening er nog niet bij. Ik vind niet dat je doodswensen en beledigingen gelijk moet stellen aan vrijheid van meningsuiting. Niet erg bevorderlijk voor de dialoog. Maar om nou de vrijheid van meninguiting in te perken omdat mensen zich niet gedragen, dat lijkt me ook weer te extreem.
Bovendien zijn sommige mensen al beledigd als je gewoon gefundeerde kritiek uit. Dus 'beledigen' is geen handige term. Moet je maar niet kritisch zijn omdat iemand zich dan 'beledigd' kan voelen?

Je moet overal kritiek op kunnen hebben, vind ik, ook negatieve kritiek. Ook op de godsdiensten. Het punt is juist dat vrijheid van meningsuiting bestaat omdat de godsdiensten zichzelf onaantastbaar wilden maken, terwijl andere, niet religieuze ideologieën wel aan kritiek konden worden blootgesteld. Gelukkig is blasfemie hier niet strafbaar meer, al blaast Donner nog een beetje in het rond.

Maar goed, dat was dus de poll. Misschien meld ik me nog wel eens aan om de rest te kunnen lezen, als ik tijd over heb. :knipoog:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » zo 12 dec , 2004 10:38

PS ik zou het helemaal vergeten, maar je bent het honderste lid!

:vlag: :feest:

Zal op aanraden van Balance nu maar een feestje gaan bouwen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Poema » zo 12 dec , 2004 15:13

Ja dat had ik ook al gezien, het feestje zal ik zeker vieren. :grijnsrood:
Ik heb de site op het forum gezet, omdat daar veel gediscusieerd word over de islam. en jullie er ook bij wil betrekken.
Ik kan zelf niet zo goed discusieren, maar ik probeer het wel op dat forum.
zelf ben ik niet gelovig.
Poema
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za 11 dec , 2004 19:31

Berichtdoor Poema » zo 12 dec , 2004 16:56

Ik had nog een vraagje:
Wat betekent nissaba?
Poema
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za 11 dec , 2004 19:31

Berichtdoor Poema » zo 12 dec , 2004 17:00

Ik merk op dat forum ook dat godsdiensten zich zelf onttastbaar willen maken.
Het is heel moelijk om daar doorheen te prikken.
Vind ik heel erg jammer. :ruzie:
Poema
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za 11 dec , 2004 19:31

Berichtdoor Poema » zo 12 dec , 2004 17:06

Trouwens de dag met het hoogste aantal bezoekers op dit forum is mijn verjaardag, hahahaha. :hihi:
Poema
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za 11 dec , 2004 19:31

Berichtdoor Poema » zo 12 dec , 2004 17:15

Ow ik heb t al gevonden op een ander deel van dit Forum.
Poema
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za 11 dec , 2004 19:31

Berichtdoor els » ma 13 dec , 2004 0:44

Nissaba is dus ondermeer de godin van het (spijker)schrift. Leek me dus wel toepasselijk voor een communicatiemedium als het internet. Ik wilde haar eigenlijk uitroepen tot beschermgodin van het internet. :D

Wat het forum betreft van Ben je bang voor mij: ik ben ook wel voor wat discussie over de islam, maar ik weet niet zeker of ik dat op een forum wil doen. Het kost je heel veel tijd, maar ik vraag me af of je er veel mee bereikt. Je doet je best om met goede argumenten te komen, maar een paar dagen later verdwijnen die alweer naar de achtergrond, niemand leest het meer, en zelf ben je vergeten wat je hebt gezegd.

Wel is het jammer dat je niet even snel iets kan lezen.

Ik zat te denken aan het schrijven van een kritisch stuk, en daar dan een topic over te openen, waar iedereen commentaar kan geven.

Ik kan zelf niet zo goed discusieren, maar ik probeer het wel op dat forum.


Het houdt je wel scherp, vind ik. Als je wil reageren op wat iemand anders zegt, moet je erover nadenken waarom je vind wat je vind. Dat is niet altijd makkelijk. Soms weet je dingen gevoelsmatig, maar in een discussie moet je de dingen benoemen, dus dan moet je er wat rationeler naar kijken.

Zucht. Ik zie dat je avatar helemaal is uitgerekt. :huil:
Ik moet dus weer eens aan het knutselen om te zien of dat te verhelpen is.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Poema » ma 13 dec , 2004 12:41

ow dat hoeft niet, ik denk dat het meer aan mijn Avatar ligt :hihi:
Poema
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za 11 dec , 2004 19:31


Keer terug naar jodendom christendom islam



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron