Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Onverdraagzaamheid in de Islam

Plaats hier alles over jodendom christendom islam en hieraan verwante godsdiensten.

Berichtdoor willy » di 10 jun , 2003 15:13

Onverdraagzaamheid in de Islam



Voor diegene die de Franse taal niet machtig zijn, ziehier de vertalingen uit de Koran.

Soera 4 / 91. Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich daarom niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Soera 9 / 5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Soera 7 / 124. "Ik zal zeker uw handen en uw voeten aan tegengestelde zijden (rechts en links) doen afsnijden. Dan zal ik u allen samen laten kruisigen."

Soera 2 / 223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

Zoals men kan zien zijn de islamieten, de joden en de christelijken een pot nat als het om vreedheden en bloedvergieten gaat.
:duivel:
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor Isthar » wo 11 jun , 2003 8:00

Nee mijn Frans steld inderdaad niet veel voor maar wat een schokkende beelden met die afgehakte handen en voeten zeg :hung:
Ja over verdraagzaamheid gesproken hè....
De oude 'leefregels' uit de koran worden dus vandaag de dag nog steeds nageleefd.

groetjes van isthar* :trans:
Isthar
 
Berichten: 53
Geregistreerd: zo 02 maart , 2003 16:12
Woonplaats: Noord Holland

Berichtdoor els » wo 11 jun , 2003 11:04

Mijn Frans stelt ook niks voor, maar ik ken die foto's. Ze komen allemaal uit Afghanistan, uit de tijd van het Taliban-bewind.
Ik zal nooit een islamvriend worden, en ik ben het ermee eens dat het geen tolerante godsdienst is, maar in Afghanistan wordt een vuil spel gespeeld, waarbij wel wat meer komt kijken dan een letterlijke interpretatie van de moslimteksten. Het is een strijd van verschillende grote landen, die wordt gevoerd in Afghanistan in plaats van op hun eigen grondgebied. Landen als de VS, Saoedi Arabië en Iran voeden hier al heel lang de strijd, en bewapenen het grootste tuig, dat ervoor moet zorgen dat de ideologie van de betreffende landen in bepaalde grensgebieden wordt verdedigd.

De talibanstrijders waren fundamentalisten die waren opgeleid in Amerikaanse trainingskampen. Ze werden meer gekozen vanwege hun agressie dan vanwege hun geschooldheid.
De koran etc. staan vol met wreedheid, maar de taliban interpreteerden dat nog eens op hun eigen manier. Hun doel was om slechtheid en ongelovigheid te verdrijven, en ze geselden erop los om dat doel te bereiken.

Ik heb een boek, 'Gestolen Gezicht', geschreven door Latifa, een pseudoniem van een meisje dat uit Afghanistan was gevlucht. Ze geeft bijvoorbeeld een opsomming van uitgevaardigde decreten. Zelf zegt ze ervan overtuigd te zijn dat de decreten erop gericht zijn de Afghaanse vrouw uit te roeien. Dat zijn om te beginnen regels die overal volgens de islamitische wet (sharia) gelden, zoals dat vrouwen hun lichaam moeten bedekken, het huis niet mogen verlaten zonder begeleiding van een mannelijk familielid. De taliban doen er nog een schepje bovenop, want de burka (aardappelzak met gaasje voor het zicht) is niet iets wat vanuit de islam verplicht wordt. Dat vrouwen onder geen voorwaarde buitenshuis mogen werken is ook niet iets wat kan worden opgelegd door de sharia. Het is wel zo dat familieleden vrouwen mogen verbieden om te werken, en in principe mag het ook liever niet als vrouwen kinderen moeten verzorgen. Onder bepaalde omstandigheden zal het echter wel moeten, bijvoorbeeld als je man verdwenen is, of dood. Maar dan mocht het volgens de taliban nog niet.
Maar ze noemde nog meer decreten, als het niet om te huilen was moet je erom lachen. De ergste is wel: het is verboden om te fluiten of een fluitketel te bezitten.
Ook was het opeens verboden om witte schoenen te dragen; de reden was klaarblijkelijk dat de vlag van de taliban wit was, en het dragen van witte schoenen symboliseerde het vertrappen van de vlag. Vanwege de onlogica van het decreet was dit minder duidelijk, zodat het pas aan het licht kwam toen de taliban vrouwen begonnen te geselen die witte schoenen droegen.

Er zijn nog veel meer dingen, waaruit blijkt dat de taliban de koran weliswaar letterlijk nemen, maar dat ze ook ontzettend ongeschoold en dom zijn, en hun eigen domme interpretatie aan anderen opdrongen. Het zijn gevaarlijke vechtjassen zonder gevoel voor tradities.

Maar aan de andere kant, de mullahs in Iran zijn natuurlijk wel geschoold, al is het dan ook uitsluitend in de islam, en in Iran is wreedheid ook troef.

Ik weet het niet. Volgens mij gaat dit soort wreedheid samen met hele eenzijdige kennis en gebrek aan intellectuele vaardigheid. Misschien wordt hiervan gebruik gemaakt door mensen met een dictatoriale aanleg, die wel voldoende hersencapaciteit hebben.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Balance » za 13 nov , 2004 14:39

Beste Willy.

Je schrijft: christendom, islam, jodendom enz. ...een pot nat als het om wreedheden gaat. Inderdaad - ze hebben er vaak een potje van gemaakt.

Ik hoor Jan Mulder ook zaak iets dergelijks schreeuwen bij Barend en van Dorps.

Misschien even om te voorkomen dat niet-gelovigen zichzelf moreel superieur gaan wanen:

- Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao Tse Tung, Napoleon, Idi Amin, enz enz. waren NIET GODSDIENSTIG maar hebben meer slachtoffers gemaakt en hebben meer wreedheden begaan dan alle geloven bij elkaar. Ik schat zo'n 50.000.000 doden (50 miljoen!) bij elkaar.

Dus laten we nu niet net doen alsof alleen religieuzen rottigheid uitgehaald hebben.

Dat is een vorm van (verkeerde)en gevaarlijke mythes die nu aan het ontstaan is. Ik vind dit levensgevaarlijk. Dat kan alleen maar bestreden worden door ze door te prikken.

Mocht je er belangstelling voor hebben, dan weet ik er nog wel wat.


:duveltje:
Balance
 
Berichten: 244
Geregistreerd: za 23 okt , 2004 11:11

Berichtdoor Balance » za 13 nov , 2004 14:47

...en.... wie was dat ook weer die op een andere plek in dit forum schreef: "Ze moesten hem zijn kloten afsnijden en hem deze op laten eten?"
Balance
 
Berichten: 244
Geregistreerd: za 23 okt , 2004 11:11


Keer terug naar jodendom christendom islam



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron