Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

God versus Darwin

Hier kun je van gedachten wisselen over atheïsme

God versus Darwin

Berichtdoor willy » do 27 apr , 2006 10:13

God versus Darwin



Intelligent Design



Sluiproute voor scheppingsleer



Answers in Genesis



Twee geloven op een kussen
De schepping als intelligent ontwerp


willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Re: God versus Darwin

Berichtdoor fbs33 » vr 19 mei , 2006 12:16

willy schreef:God versus Darwin



Intelligent Design



Sluiproute voor scheppingsleer



Answers in Genesis



Twee geloven op een kussen
De schepping als intelligent ontwerp


Al ik de woorden "Intelligent Design" zie, dan moet ik altijd lachen bij de opkomende vraag,"Wie kan zich tot de
noodzakelijke! hoogte van intelligentie opschroeven om dat te beoordelen?
en,
"Wat voor vergelijkingsmateriaal staat die persoon ter beschikking, om tot die conclusie te komen?"
"Onbegrijpelijk", was een beter (en vooral eerlijker!!) woord geweest!
Maar ja, dan had(den?) de bedenker[s] toe moeten geven dat ze slechts kleine krabbelaartje[s] in de marges waren! :lach2:
"Marges", die (vaak!) nog verondersteld worden bovendien!:lach2:
Dat zo'n veronderstelling van het 'design' Homo sapiens kwam viel wel te verwachten, maar intelligent kan ik het nauwelijks noemen.
"Want waarom hebben we geen krachtige vleugels, om het file-probleem en de luchtvervuiling ervan te overbruggen? :lach2:
Enfin, ik heb alweer genoeg gelachen, ergo
groet fbs33
fbs33
 
Berichten: 82
Geregistreerd: di 24 jan , 2006 3:20

Re: God versus Darwin

Berichtdoor SjaanTje » za 20 mei , 2006 16:10

fbs33 schreef:Enfin, ik heb alweer genoeg gelachen

Helemaal mee eens. Iedereen die vindt dat de schepping perfect is, heeft er niks van begrepen.
Een klein gaatje in een levend wezen prikken en het gaat dood. Is dat perfect?
Een bacterie toevoegen of wegnemen en de gastheer gaat dood. Perfect?
Kom nou toch!

Ik ben het eens met de mensen die door de natuur lopen of door een koraalrif zwemmen, of horen of zien hoe dingen met elkaar samenwerken of aangepast zijn aan bepaalde omstandigheden en dan denken 'prachtig' of 'geniaal'. Dat doe ik zelf ook (ik ben de maat van alle dingen, natuurlijk :knipoog: ). Maar perfect? Nee hoor.
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor els » zo 21 mei , 2006 20:50

Daarom vond ik het idee van Dawkins ook eigenlijk wel leuk dat wij het voertuig zijn waarmee onze genen in staat zijn eeuwig voort te leven. Onze gene muteren gewoon voort, het lichaam is een tijdelijk omhulsel dat ze even nodig hebben om zich verder te kunnen delen en te evolueren.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Re: God versus Darwin

Berichtdoor fbs33 » zo 21 mei , 2006 20:54

SjaanTje schreef:
fbs33 schreef:Enfin, ik heb alweer genoeg gelachen

Helemaal mee eens. Iedereen die vindt dat de schepping perfect is, heeft er niks van begrepen.
Een klein gaatje in een levend wezen prikken en het gaat dood. Is dat perfect?
Een bacterie toevoegen of wegnemen en de gastheer gaat dood. Perfect?
Kom nou toch!

Ik ben het eens met de mensen die door de natuur lopen of door een koraalrif zwemmen, of horen of zien hoe dingen met elkaar samenwerken of aangepast zijn aan bepaalde omstandigheden en dan denken 'prachtig' of 'geniaal'. Dat doe ik zelf ook (ik ben de maat van alle dingen, natuurlijk :knipoog: ). Maar perfect? Nee hoor.
Je ziet die ´samenwerking´, die ´aanpassing´!
Maar wie kan pretenderen dat het de enigemethode is?
Heeft diegene in het totale heelal rondgekeken?, en toen besloten dat het hier het perfectst is?
Hoe groot is dat totale heelal eigenlijk? En waar zou het in zwemmen?
GAD heeft het misschien geschapen, en werd toen misbruikt door de mens, als een soort theezakje om er thee mee te trekken die hij van het merk ´god´ voorzag.
Geschikt om op vergaderingen met andere individuen te misbruiken als onweerlegbare vuist om je zin door te drijven!
IJdeltuiten, die vele mensen om je heen!
Speel erop in door ze enige gelijkenis met die god toe te dichten haha
En waag het niet om je eerlijk te geven zoals je werkelijk bent!(als mens'
Want iedereen lacht je uit als mini-dier (je hebt het toch zelf gezegd?)
Al pretenderende dat zij natuurlijk NIET mini zijn!
Dat leert je af om je kwetsbaar op te stellen (zelfs in een huwelijk vertelt men vaak niet alles, uit vrees voor een type gebruik v.d. ander dat als misbruik aanvoelt!)
Jouw zelfinzicht kan ik hogelijk waarderen, als zijnde het mijne (al lijkt dat vaak anders te zijn :lach2: )
De rest v.h. verhaal leent zich niet voor een forum m.i.
groet fbs33
fbs33
 
Berichten: 82
Geregistreerd: di 24 jan , 2006 3:20

Berichtdoor SjaanTje » ma 22 mei , 2006 22:55

els schreef:dat wij het voertuig zijn waarmee onze genen in staat zijn eeuwig voort te leven

Ik las een tijdje terug een boek, waarin eencelligen in een bepaald deel van hun dna mutaties konden doen om informatie op te slaan. Wie weet doen wij dat onbewust ook, en komt er over -tigduizend jaar iemand uit een ander melkwegstelsel de informatie ophalen.
(misschien wat te vaak hitchhiker's guide gelezen :knipoog: )
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor fbs33 » di 23 mei , 2006 0:05

SjaanTje schreef:
els schreef:dat wij het voertuig zijn waarmee onze genen in staat zijn eeuwig voort te leven

Ik las een tijdje terug een boek, waarin eencelligen in een bepaald deel van hun dna mutaties konden doen om informatie op te slaan. Wie weet doen wij dat onbewust ook, en komt er over -tigduizend jaar iemand uit een ander melkwegstelsel de informatie ophalen.
(misschien wat te vaak hitchhiker's guide gelezen :knipoog: )
'Haat'eindigt niet door haat, maar met liefde slechts zelden!
Dat komt omdat we misbaksels zijn, die een 'rechtse op de wang van Jezus 'laten volgen door een keiharde 'linkse' als 'hij' zijn linkerwang toekeerde.
Het zou misschien werken als onze 'genen' een mutatie bekokstoofd hadden waarin de ratio (om de essenties te kunnen zien) veruit superieur zou zijn aan de instincten!
Indachtig datgeen wat ik eerder gesteld heb!, zeg ik er nederig bij, dat dit hier slechts één mening is tussen misschien zéér vele anderen :lach2:
groet fbs33
fbs33
 
Berichten: 82
Geregistreerd: di 24 jan , 2006 3:20


Keer terug naar atheïsme



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron