Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Een Vrolijke Atheist ontmoet de Islam

Hier kun je van gedachten wisselen over atheïsme

Een Vrolijke Atheist ontmoet de Islam

Berichtdoor JH12 » za 10 maart , 2007 19:22

Ik , als Vrolijke Atheist zijnde word voortdurend via de media bestookt met beeldvorming omtrent moslims en de Islam. Ik heb enkel en alleen een negatief beeld van deze mensen.
Zelfmoordaanslagen, homo en joden discriminatie en vele andere kwalijke zaken.

Ik dacht: laat ik mezelf eens verrassen en kijken of er nog iets bij te schaven valt aan het beeld wat ik van moslims heb. Laat ik mij eens inschrijven of een forum waarin de Islam centraal staat. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb de uitdaging aangenomen om met deze mensen te praten over geloof en ongeloof. Wil je mijn avonturen op dit forum volgen klik op de volgende link:

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=12272

Groet van JH De Vrolijke Atheist :lach2:
JH12
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za 10 maart , 2007 19:18
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » zo 08 apr , 2007 18:01

Tja... alsof moslims allemaal dezelfde ideeën hebben.

In het forum van stormfront staat Nederlands identiteit ook centraal. Is de mening van Nederlanders in stormfront de mening van de gemiddelde Nederlander? Nee.
Dus de mening van die moslims daar is ook geen mening van de gemiddelde moslim.
Daar lees je de mening van twee of 3 mensen die 10 accounts hebben. Is dat dan de mening van moslims? nee.
Media en sommige politici maken van moslims en allochtonen monsters, en daar kan men niets aan doen.

Een Nederlander zei een keer tegen mij: “Ik ken veel Marokkanen, maar geen slechte Marokkaan… maar media heeft mij toch beïnvloed.”
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » zo 08 apr , 2007 18:09

Moslims die de hele dag aan islam denken zoals imams en beheerders van islamitische sites zijn extremer dan de gemiddelde moslim.
De gemiddelde moslim denkt aan zijn toekomst en niet aan Allah.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor els » zo 08 apr , 2007 21:27

Hee JH, is je mening over moslims inmiddels bijgesteld eigenlijk? Of je mening over beeldvorming in de media?
Heb je al gezellige moslims ontmoet? :knipoog:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor JH12 » wo 11 apr , 2007 11:41

els schreef:Hee JH, is je mening over moslims inmiddels bijgesteld eigenlijk? Of je mening over beeldvorming in de media?
Heb je al gezellige moslims ontmoet? :knipoog:


Ja, ik heb enkele aardige moslims ontmoet die verder kijken dan hun neus langs is en dat is hoopvol natuurlijk. Verder ben ik wat voorzichtiger geworden met mijn oordelen. Niet iedere moslim is een extremist. Al staan er in de Koran veel opruiende teksten. Ik leef in de hoop dat er moslims zijn die vredelievend zijn van zichzelf en die niet op de negatieve teksten reageren die in hun heilige boek staan. Van de media krijg ik echter geen hoogte en geen duidelijkheid. De media tovert ons beelden voor die wij geloven. De media liegt en vertelt halve waarheden. Nee, ik kijk tegenwoordig nog maar weinig tv. En de actualiteiten volg ik allang niet meer. Die worden ook gekleurd weer gegeven. Van objectiviteit is er vaak geen sprake. Alsof er iemand is die objectief is. Dus niet.
JH12
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za 10 maart , 2007 19:18
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » za 14 apr , 2007 20:09

JH12,

Je weet dat in de islam extreme teksten zijn en misschien onwaarheden en tegenstrijdigheden. Maar meer dan 90% van de moslims weten niets eens wat in de koran staat. Ik ken in mijn omgeving niemand die weet wat in de koran staat. Het enige wat ze van de islam weten is bidden, vasten, etc.

Die agressieve teksten in de koran vind je ook in de bijbel en de Thora.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Reader » wo 05 dec , 2007 19:38

Hier volgt ook een arabischtalig atheistisch forum, het is jammer dat jullie geen Arabisch kennen (ga dus arabisch leren!).
http://ladeeni.net/pn/index.html

Ze noemen zich geen atheisten, maar wel "niet-godsdienstigen". Dat kan ook iets anders betekenen.

Ik heb dat forum een paar maanden zitten volgen. Het is informatief. Maar belangrijker is dat de meesten (vooral de elite) hoogopgeleid zijn (ik schat ze universitaire of hogere diploma's te hebben). Ik voel me als een dwerg wanneer ik hun discussies volg. "Kubtan" (ik merk nu op dat het hetzelfde woord is als "captain" in Nederlands) is er een goed voorbeeld van.
Die gasten zijn niet per se erg geinformeerd in godsdienst (Ik beweer dat hun niveau qua islamitische leer haalbaar voor mij is), maar ze zijn wel goed retorica, kritiek en andere niet-islamitische leren.
Ik zal me er eens inschrijven om meer te leren. Maar technisch gezien, zegt men dat de site vol met kwaadaardige programma's (spyware, en trojanen..). Persoonlijk heb ik er geen verstand van.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor els » wo 05 dec , 2007 20:07

Jammer dat ik geen Arabisch kan, en ik heb er voorlopig ook geen tijd voor. Ik zal in elk geval de site onthouden.
Wat die virussen betreft, je kan misschien een online viruschecker gebruiken om je computer te scannen als je die site hebt bezocht. Ik heb 1 keer een virus gekregen via een website, die verder niet schadelijk was trouwens, maar hij werd door een scanner gevonden.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Reader » wo 05 dec , 2007 20:11

Dat over Arabisch gaan leren was niet serieus bedoeld. Maar waar er wil is, is er hoop.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41


Keer terug naar atheïsme



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron