Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Toevoegen avatar uit eigen bestand

Als je iets wil weten over de website en het forum, of er werkt iets niet goed, of je hebt tips en adviezen, of wil je op de hoogte blijven, dat kan allemaal hier.

Berichtdoor Zunrita » ma 15 nov , 2004 13:35

Els, is het mogelijk om een plaatje uit eigen bestanden als avatar toe te voegen, zonder naar een site te linken?
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor Els_admin » ma 15 nov , 2004 14:57

Volgens mij kan het niet. Ik weet nog niet precies hoe alles werkt met de avatars, maar ik kan alleen de optie vinden om een url te geven naar een avatar, nergens om een upload vanuit een computer mogelijk te maken.

Het is wel jammer. Als je zelf een avatar op je schijf hebt staan, kun je hem misschien naar mij mailen, dan zet ik hem wel in de avatarlijst. Het is misschien een beetje gedoe, maar ja....

Ik zal nog eens nazoeken bij ikonboard wat de avatarmogelijkheden allemaal zijn, maar helaas zal ik daar voorlopig wel niet toekomen. Ik heb nog zoveel klusjes liggen hier.




Edited By Els on 1100527059
Els_admin
Beheerder
 
Berichten: 28
Geregistreerd: do 14 okt , 2004 19:27

Berichtdoor Zunrita » ma 15 nov , 2004 15:53

Het zou misschien wel leuk zijn om verschillende godinnen(symbolen) bij de algemeen toegankelijke avatars te zetten. Ik heb er zat op schijf, waarvan vele geschikt om te verkleinen. Vind je dat wat?
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » di 16 nov , 2004 14:35

Dat zou inderdaad wel leuk zijn. Het probleem is inderdaad het verkleinen, want daardoor worden het meestal onherkenbare vlekken. Ik heb al een aantal plaatjes ingescand, maar bij verkleining tot een icoontje blijft er niet veel bijzonders van over.

Dus als je nog iets hebt zou ik daar heel blij mee zijn.
Ik ben nu ook wat kinderboeken en stripboeken aan het uitzoeken, daar staan vaak ook wel leuke plaatjes in.

Die avatar die je nu hebt is trouwens ook leuk. Zijn het niet van die vrouwen uit de Noord-Afrikaanse grotkunst, waarin je heel sterk de verwantschap met de Egyptische kunst ziet? Het doet er wel aan denken, maar bij je avatar is het een silhouet. Ook wel een leuk idee.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Zunrita » di 16 nov , 2004 23:26

Nee, het zijn grottekeningen in Valltorta, Spanje, van rond de 90.000 jaar oud. Als je rechtsklikt op het plaatje, krijg je (de uri van) de website. Ik heb zelf een veel scherpere afbeelding op schijf. (Die had ik vergroot op een van mijn wanden in mijn vorige huis geschilderd.)

Ik stuur je morgen wel wat toe.

Slaap lekker, straks.
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor Zunrita » do 18 nov , 2004 12:22

Ik heb ongeveer 350 kb aan avatars: grotere plaatjes vlekkeloos verkleind met het uitstekende gratis tooltje IrfanView, te downloaden op http://www.irfanview.com/

Je kunt met IrfanView heel veel, zoals kleuren bijstellen, verscherpen, in grijswaarden omzetten van kleur, van positief negatief maken, bestandstypen converteren, formaat wijzigen, delen uitknippen, teveel om op te noemem. Helaas bestaat het uitsluitend voor Windows.

Ik stuur je wat avatars toe.
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » do 18 nov , 2004 17:40

Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen. :)
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor admin » za 27 nov , 2004 0:05

Hai Zunrita, bedankt voor de avatars. Ik heb ze er inmiddels opgezet.

Wat betreft de uploadmogelijkheid: bij nader inzien blijkt dat wel te kunnen, maar ik weet niet of ik het wil doen, omdat je dan ook tekstbestanden kan uploaden. Heb al genoeg gedoe gehad, dacht ik.

Die uitgerekte avatars schijn ik ook niets aan te kunnen doen. Je moet een 'maximale grootte' instellen, en vervolgens worden alle avatars precies zo groot als die 'maximale grootte' ... Er schijnt wel een hack voor te zijn, maar het lukt me niet op de bewuste site te registreren. Ik ga alle avatars dus maar een andere grootte geven (ik denk maar 120 x 120, wel een mooi formaat).
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37

Berichtdoor admin » za 27 nov , 2004 1:55

Zucht... het is weer midden in de nacht, maar de boardavatars worden nu op ware grootte weergegeven. Althans, voor zover het af is, ik heb nog maar de helft gedaan. Maar ik heb in elk geval een hack gevonden...

Nu maar hopen dat de boel niet vastloopt terwijl ik lig te slapen. :slaap:

Els.




Edited By admin on 1101516938
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37


Keer terug naar Over het forum en de website



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron