Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Vanavond op TV - Egypte

Gastenhoekje voor persoonlijke praatjes of off topic onderwerpen.

Berichtdoor Balance » zo 20 maart , 2005 10:33

Vanavond op Tv, Discovery, hele avond Egypte - Pharao's enz. Voor de liefhebbers.

:sorry:

(Weer eens wat anders, wou ik altijd al eens een keer proberen)
Balance
 
Berichten: 244
Geregistreerd: za 23 okt , 2004 11:11

Berichtdoor els » zo 20 maart , 2005 12:39

Het lijkt me hartstikke leuk om voor thuis te blijven, maar helaas, ik heb geen Discovery. De Amsterdammers worden in bescherming genomen door de #### programmaraad, die ervoor waakt dat er zo weinig mogelijk kwaliteit en diepte op de hoofdstedelijke kijkbuis verschijnt. Anders zouden we nog de hele dag op onze gat voor de tv hangen. :huh:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Balance » zo 20 maart , 2005 20:00

els schreef:Het lijkt me hartstikke leuk om voor thuis te blijven, maar helaas, ik heb geen Discovery. De Amsterdammers worden in bescherming genomen door de #### programmaraad, die ervoor waakt dat er zo weinig mogelijk kwaliteit en diepte op de hoofdstedelijke kijkbuis verschijnt. Anders zouden we nog de hele dag op onze gat voor de tv hangen. :huh:

Weetjennut zeker Els? Ik woon ook in Amsterdam en heb wel degelijk Discovery erop, via Chello/UPC. Misschien iets om eens na te vragen of te kijken of je het er weliswaar wel op hebt, maar niet op je TV geinstalleerd hebt.

Als ik me het goed herinner is Discovery een tijd geleden in de plaats gekomen van een Franse zender (Arte of zoiets?) waar geen kip naar keek.
Balance
 
Berichten: 244
Geregistreerd: za 23 okt , 2004 11:11

Berichtdoor els » zo 20 maart , 2005 23:37

Ik weet het zeker, ik ga af en toe alle frequenties na, als de toewijzingen weer eens veranderen. Ik kreeg ook onlangs een nieuwe tabel, en daar staat discovery ook niet bij. Wel stond Arte erbij, dus die programmeerde ik in, maar het was niet Arte dat verscheen, maar weer zo'n Spaanse zender waar steeds handtekeningenacties tegen worden gehouden. Al moet ik zeggen dat ik deze keer nog geen stierengevechten heb gezien.

Wel merkwaardig dat jij het wel ontvangt, dan zit er zeker toch iets niet snor. Ik snap eigenlijk niet wat je bedoel met chello, dat is toch internet?

Arte had trouwens wel altijd goede films, ik kijk steeds grimmig in de gids welke film ik nu weer mis. Maar ja, ik was kennelijk de enige.

Ik hoop dat de uitzending leuk was.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Balance » wo 23 maart , 2005 11:34

els schreef:Ik weet het zeker, ik ga af en toe alle frequenties na, als de toewijzingen weer eens veranderen. Ik kreeg ook onlangs een nieuwe tabel, en daar staat discovery ook niet bij. Wel stond Arte erbij, dus die programmeerde ik in, maar het was niet Arte dat verscheen, maar weer zo'n Spaanse zender waar steeds handtekeningenacties tegen worden gehouden. Al moet ik zeggen dat ik deze keer nog geen stierengevechten heb gezien.

Wel merkwaardig dat jij het wel ontvangt, dan zit er zeker toch iets niet snor. Ik snap eigenlijk niet wat je bedoel met chello, dat is toch internet?

Arte had trouwens wel altijd goede films, ik kijk steeds grimmig in de gids welke film ik nu weer mis. Maar ja, ik was kennelijk de enige.

Ik hoop dat de uitzending leuk was.

Hoi Els.

Tegen de tijd dat ik Arte ontdekte ging hij er net af. Het was veel Duits en Franstalig en daar heb je het weer: als het niet Angel-sakisch (lees Amerikaans is) trekt het in onze cultuur geen kip.
Dat is zo heel raar eigenlijk, dat een cultureel rijk land als Frankrijk in de buurt is en we nauwelijks Franse films zien. De TVbonzen en Mediabeslissers zijn vnl zeer anti-amerikaans, maar wel die pulp van hun amusement overnemen. Dat dan weer wel.

UPc is de moedermaatschappij van o.a. chello.
Erg raar dat jij Discovery dan niet hebt.
Voor zover ik na kan gaan zit hij bij mij op kanaal 62+ frequentie 800 MHz. Misschien ben je er met het zoeken overheen gefietst?

Als jij in het centrum woont en ik in Zuidoost, zal daar toch vwb de TV geen verschil in zitten?

Misschien vind je wat op de teletextpagina van UPC op je TV.

:doing:

Apropos stierengevechten. Natuurlijk heb ik ook niks met dierenpesterij, maar ik heb laatst een lang artikel gelezen over de achtergrond ervan en dat vond ik toch heel indrukwekkend en veelzeggend. Het barst van de mythologie, man-vrouw relatie, goden (stier = symbool van de vruchtbaarheid), enz. Als ik meer tijd heb zal het het eens opzoeken en er iets van vertellen.
Balance
 
Berichten: 244
Geregistreerd: za 23 okt , 2004 11:11

Berichtdoor els » do 24 maart , 2005 13:38

Voor zover ik na kan gaan zit hij bij mij op kanaal 62+ frequentie 800 MHz. Misschien ben je er met het zoeken overheen gefietst?


Ja, joepie, ik heb het daar inderdaad gevonden. :vlag:
Misschien heb ik de laatste keer via de tv gezocht, die doet het inderdaad niet meer zo goed, maar ik heb hem nu in de videorecorder gezet. Er was een boeiend programma over mariniers, en hoe ze van alles kunnen raken.

Dus dank je wel voor je bemoeienis! :hartje:

Jammer trouwens dat ik gisteren toevallig zag dat er een programma over Mesopotamië op de BBC was, anders had ik dat ook nog kunnen tippen. Ik was wel net op tijd om eeen band in de videorecorder te schuiven, ik ben benieuwd wat daarop staat.

Apropos stierengevechten. Natuurlijk heb ik ook niks met dierenpesterij, maar ik heb laatst een lang artikel gelezen over de achtergrond ervan en dat vond ik toch heel indrukwekkend en veelzeggend. Het barst van de mythologie, man-vrouw relatie, goden (stier = symbool van de vruchtbaarheid), enz. Als ik meer tijd heb zal het het eens opzoeken en er iets van vertellen.


Stierengevechten hebben inderdaad een hele oude traditie, en volgens mij komt het rechtstreeks voor uit de oude stierverering van onder andere de Feniciërs en op Kreta en zo, dus in het Mediterrane gebied. De Fenicische stiergod heette Thoru ´Ilu, (vgl el toro) maar ook bijvoorbeeld de minotaurus. Lijkt me in elk geval interessant om eens wat over die kant van het stierenvechten te lezen, al heb ik wel eens mijn handtekening gezet op zo'n actie tegen dit Spaanse volksvermaak. Bracht nog heel wat beroering teweeg trouwens, dat ik mij inmengde in deze traditie van een land waar ik niks mee te maken heb, poepoe, sjongejonge zeg.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Brunetti » do 24 maart , 2005 14:06

Verdorie Els,
BBC heb ik gemist! Er wordt al zo weinig uitgezonden over Mesopotamië :angry: ...
Als dit al gebeurd is het op 'Arte'. Hier in België kan je die wel via de kabel krijgen. Er is zelfs goed nieuws... ze breiden hun programma's ook uit naar de namiddagen (anders was het van 19.00 tot 03.00 uur). Inderdaad is de taal wel een probleem. Ook al ben ik 'zogezegd' tweetalig... vele uren franse les gekregen... Ik kan het wel begrijpen maar soms mis ik de fijne details van het verhaal... Ze praten te sneeeeeeel !!! De historische programma's hebben veel meer diepgang dan de vaak spectaculairdere, populistischere zenders National Geographics en Discovery Channel.

Regards, à la prochaine...
Brunetti
 
Berichten: 166
Geregistreerd: di 01 maart , 2005 14:11

Berichtdoor els » do 24 maart , 2005 16:20

Ik wilde al eens speciaal Frans gaan leren omdat het soms lijkt dat in het Frans veel meer interessants is geschreven dan in het Nederlands of zelfs Engels.

In België zullen toch wel meer mensen het Frans beheersen dan hier. Nederlanders beheersen geloof ik niet veel meer, dus ik doe het tegenwoordig maar met internet. Ik geloof eerlijk dat het iq van de Nederlander de laatste jaren scherp aan het dalen is, en de tv voert daarbij het voortouw.

Wat die documentaire betreft, ik zie wel vaak uitzendingen van de BBC die dan binnen een paar weken ook op België komen. Ik zal er nog eens naar kijken. Ik hoop dat het niet die Michael Wood is waar je tegenwoordig mee wordt doodgegooid. Het is vast een hele aardige man, maar hij werkt op m'n zenuwen. Maar was hij het, dan komt hij in elk geval op België 2.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Balance » do 24 maart , 2005 16:28

els schreef:Ik wilde al eens speciaal Frans gaan leren omdat het soms lijkt dat in het Frans veel meer interessants is geschreven dan in het Nederlands of zelfs Engels.

In België zullen toch wel meer mensen het Frans beheersen dan hier. Nederlanders beheersen geloof ik niet veel meer, dus ik doe het tegenwoordig maar met internet. Ik geloof eerlijk dat het iq van de Nederlander de laatste jaren scherp aan het dalen is, en de tv voert daarbij het voortouw.

Wat die documentaire betreft, ik zie wel vaak uitzendingen van de BBC die dan binnen een paar weken ook op België komen. Ik zal er nog eens naar kijken. Ik hoop dat het niet die Michael Wood is waar je tegenwoordig mee wordt doodgegooid. Het is vast een hele aardige man, maar hij werkt op m'n zenuwen. Maar was hij het, dan komt hij in elk geval op België 2.

Ik durf het haast niet hardop te schrijven (haha), maar uit onderzoek is gebleken dat het Nederlandse volk het IQ heeft van een 14 jarige. (Waarmee ik overigens 14 jarigen niet wil beledigen). En als ik eens een flits BNN zie, dan twijfel ik daar zelfs wel eens aan.

Dat verklaart de populariteit van de gemakkelijk geschreven Telegraaf, die veruit onze grootste krant is, de populariteit van de TROS en Andre Hazes. En als je naar de opleuking van het Journaal kijkt (wat zijn Freriks en Krol soms toch heerlijk 'gezelli' bezig) en het ouwe jongens popi jopie krentebroodtoontje van het RTL4 journaal (wat hebben we het toch leuk)met de populariteit van borreltafel van Barend en van Dorps, ga je het allemaal een beetje snappen.

Een beetje diepgang hoef je op TV in het algemeen (uitzonderingen daargelaten) niet meer te verwachten. Ook hier heeft de Veramerikanisering toegeslagen.


:pleepapier:
Balance
 
Berichten: 244
Geregistreerd: za 23 okt , 2004 11:11

Berichtdoor els » za 26 maart , 2005 0:06

Ik durf het haast niet hardop te schrijven (haha), maar uit onderzoek is gebleken dat het Nederlandse volk het IQ heeft van een 14 jarige.


Dat bevestigt mijn vermoeden. En de tv is nog erger. :grijnsrood:

Ik keek op acht maart nog of er aandacht werd besteed aan vrouwendag, hoorde ik een de een of andere blijmoedige babbeldoos zeggen: het is vandaag acht maart, internationale vrouwendag, dus we gaan het hebben over belangrijke dingen die ons bezighouden zoals ons gewicht. Iets in die orde in elk geval. Het was ook nog de Vara.

Het voordeel van zo'n laag iq is dat die mensen altijd blij zijn, ze maken zich helemaal geen zorgen over wat de kijkers van ze denken.

En als je naar de opleuking van het Journaal kijkt (wat zijn Freriks en Krol soms toch heerlijk 'gezelli' bezig) en het ouwe jongens popi jopie krentebroodtoontje van het RTL4 journaal (wat hebben we het toch leuk)met de populariteit van borreltafel van Barend en van Dorps, ga je het allemaal een beetje snappen.


Barend en Van Dorp heb ik nooit gezien. Ik heb ook jaren gedacht dat het over Sonja Barend ging, ben er pas sinds kort achter dat er nog een Barend bestaat. Ik ontdekte op een gegeven moment wel dat deze twee namen horen bij twee hoofden die mij sneller dan het licht doen zappen wegens allergie.
Krol - dat ik zijn naam ken mag een wonder heten - wekt ook een acute zapreflex op, hoewel ik wel eens heb geprobeerd erachter te komen wat het gedoe met zijn handen te maken heeft met wat hij staat te orakelen over het weer.
Het nieuws kijk ik ook al niet naar, en in deze tijden al helemaal niet, ik wacht tot dat burgemeestersgedoe achter de rug is, want het is een voldongen feit dat het kabinet blijft, en ik heb geen zin in obligate zendtijdvulling in een gefixeerd format met afgesproken afloop. Laat dat maar voor de echte liefhebbers.

Dat programma over Mesopotamië was wel grappig trouwens. Er werden allerlei 'Mesopotamische' uitvindingen nagemaakt. Er werd Ninkasi-bier gebrouwen en er werd uitgelegd waarom ze dat door een rietje dronken, en er werden Assyrische wapens nagemaakt en uitgeprobeerd, en wat orakels uitgetest en zo. Het is wel leuk om mensen iets te zien doen, omdat alleen maar lezen toch een beetje afstandelijk is. En ook leuk dat het niet was gedramatiseerd, want daar houd ik nooit zo van. Het was meer een testprogramma in de stijl van de tijd.
Het is geloof ik een serie, What the ancients did for us. Het zal nog wel eens komen, al die programma's gaan tegenwoordig de wereld rond.

Deze keer heb ik eens van tevoren de hele gids doorgenomen, maar eigenlijk zag ik voor de hele komende week niks interessants, qua mythologie althans. :hmm:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Brunetti » vr 06 mei , 2005 11:33

Ik heb geen idee of jullie de zender 'Vitaya' kunnen nemen? Nu zaterdag 7 mei is er een programma 'Verborgen oorlogskinderen' om 21.00 uur. Een Amerikaanse documentaire van Aviva Slesin over de joodse kinderen die van de nazi's werden gered door niet-joden die hen in huis namen. Of de zieltjeswinnerij van het vaticaan hier iets mee te maken heeft, weet ik niet. Ik neem het in ieder geval op en weet het jullie te zeggen.

Groeten
Brunetti
 
Berichten: 166
Geregistreerd: di 01 maart , 2005 14:11

Berichtdoor els » vr 06 mei , 2005 18:00

Helaas, wij hebben geen Vitaya, ik heb er zelfs nooit van gehoord. :hmm:
Als er nog iets is over die actie van het Vaticaan, ben ik heel benieuwd.

Ik ga zelf de videorecorder op Duitsland zetten, ZDF, 22:45 uur. Daar komt een documentaire over de geschiedenis van de joden in de Romeinse tijd, onder andere over Josephus Flavius.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Brunetti » za 07 mei , 2005 17:03

Verborgen oorlogskinderen

'k Vrees dat het vaticaan niet ter sprake gaat komen....

Verborgen oorlogskinderen

Duitsland, 1940: De Duitsers openen de jacht op de Joden. Aan het begin van de tweede Wereldoorlog leefden er meer dan 1 500 000 Joodse kinderen in Europa. Maar het geweld eiste zijn tol en slechts n kind op tien overleefde. Het grootste deel van de overlevenden werden gered door nietJoodse gezinnen. Deze families brachten hun eigen leven in gevaar door onderdak te bieden aan de Joodse kinderen. Zij zaten vaak maanden of jaren opgesloten, ze moesten constant op hun hoede zijn. De meeste Joodse kinderen hebben hun ouders verloren of werden gescheiden van hun familie. De reportage herenigt de kinderen en hun redders uit Frankrijk, Belgi, Nederland, Polen en Litouwen.


Brunetti
 
Berichten: 166
Geregistreerd: di 01 maart , 2005 14:11

Berichtdoor els » di 10 mei , 2005 9:39

Ik heb ook geen nieuws, mijn recordertje heeft verkozen gewoon stil te blijven staan en niets op te nemen. :hmm:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar nissaba café



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron