Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Sorry - Het getal 5814

Als je iets wil weten over de website en het forum, of er werkt iets niet goed, of je hebt tips en adviezen, of wil je op de hoogte blijven, dat kan allemaal hier.

Berichtdoor willy » vr 06 sep , 2002 14:55

Els, het is een rommeltje geworden en dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik heb dat voor mijzelf in tabelvorm en daar is dat allemaal netjes en duidelijk. Het spijt mij van het geplaatst te hebben.

Groetjes, Willy
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor els » za 07 sep , 2002 10:49

Op zich geen probleem, Willy, zo weet ik maar weer wat er allemaal mis kan gaan.
Ik wil het wel verbeteren, en uitzoeken hoe je zoiets beter kan posten, maar ik ben bang dat ik zelf niet zo goed begrijp hoe het had moeten zijn.

Het is wel zo, als je een tabel wil plaatsen, moet je html kennen. Met spaties of met de opmaakcode van het forum kan het niet. Ik ga nu eerst eens uitzoeken of ik iets begrijpelijks kan maken van je getallen. :D
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor admin » za 07 sep , 2002 12:12

Ik heb het een beetje gewijzigd, Willy, met alt 032.
Ik hoop wel dat het daarmee beter is, want verschillende browsers reageren volgens mij allemaal verschillend op spaties, en ook op de breedte van de lettertekens. Dus het ziet er voor iedereen dan verschillend uit.

Je moet maar even zien of het bij jou nu ook wat netter is geworden.

Ik verplaats trouwens deze thread even naar een andere rubriek. Ik hoop dat dat lukt, het is een test.
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37

Berichtdoor admin » za 07 sep , 2002 12:14

Dit onderwerp is verplaatst. Hoop ik althans, ik moet zelf nog even zien wat er nu gaat gebeuren. :knipoog:
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37

Berichtdoor admin » za 07 sep , 2002 12:17

Okee, het is verplaatst, maar niet zoals ik hoopte. :D

In elk geval, je wordt automatisch doorgestuurd naar de rubriek waar het nu in staat.

Uitleg over het tabellengedoe komt eraan, hoor.
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37

Berichtdoor admin » za 07 sep , 2002 12:27

Gewone spaties en tabs worden in html opgeslokt. Dus als je een tabel wil maken, moet je dit eigenlijk in html doen.

Als je een tabel wil maken met spaties, zijn er twee manieren. Maar allebei zijn ze niet 100 % geschikt, omdat het er toch bij iedereen een beetje anders uit kan zien.

1) gebruik ASCII-code: alt 032, dus de alt-toets ingedrukt houden, en dan 032 intikken. Deze spatie kun je kopiëren (CTRL-C), en dan plak je hem met CTRL-V zovaak in als je wil.

2) Of je maakt een spatie met html-code:
Tik   in, en dan krijg je een spatie. Gebruik voor meerdere spaties ook hier eventueel copy.
Dit is voor tabellen minder handig, omdat deze code in tekst meer ruimte inneemt dan een spatie, dus je hebt geen idee hoe het eruit gaat zien.

Het beste is dus alt 032, en deze spatie dan kopiëren, en met ctrl-v herhalen.

ALs je wil weten hoe het resultaat eruit ziet, klik je in plaats van op 'Voeg toe" op 'bekijk bijdrage'.

Als je klikt op 'bekijk bijdrage', wordt alles echter omgezet in html: daardoor ben je de codewerking dus weer kwijt, en als je dan op voeg toe drukt, worden de spaties alsnog opgeslokt.

Voor je het doet, moet je bijdrage bewaren, in het kladblok of zo, zodat je het er opnieuw in kan zetten.

Het handigste is: inloggen met je inlognaam. Dan kun je namelijk je bijdrage wijzigen.

Het is een beetje ingewikkeld, geef ik toe. Het ziet er iedere keer anders uit dan je denkt, dus je moet net zolang proberen tot het er een beetje uitziet.
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37

Berichtdoor admin » za 07 sep , 2002 13:08

Willy, ik ben ook bezig met de gebruiksaanwijzing voor de opmaakcode. Ik kan nog niet alles terugvinden. Het ziet er nu zo uit, maar het moet nog duidelijker:



In elk geval: als je bijvoorbeeld vette tekst wil:
1) klik op de knop 'vet'.
2) voer tekst in
3) klik nog een keer op de knop 'vet' (waar nu een sterretje bijstaat)

Dan krijg je vette tekst.

Wat je ook kan doen: tik het volgende in:

<text>[</text>b<text>]</text>Dit wordt vette tekst<text>[</text>/b<text>]</text>

Dan is dit het resultaat:
Dit wordt vette tekst
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37

Berichtdoor els » za 07 sep , 2002 18:36

Hallo Willy, ik heb ook even geëxperimenteerd, als je het niet erg vind. Ik heb de tabel geopend in Word, en toen op print screen gedrukt op het toetsenbord. Dan ga je naar een tekenprogramma (ik heb paintshop pro), en je plakt de screenafbeelding erin (CTRL-V).

Dan kun je het gewoon opslaan als gif, en je hebt een plaatje van de tabel.

Omdat het nogal een grote tabel was, moest ik twee keer printscreen doen, en het aan elkaar plakken. Beetje gedoe, maar het resultaat is wel duidelijk.

Hier heb je de proef:

Afbeelding

De URL van de afbeelding is:


Als je zelf iets wil uitproberen, kun je hier alles doen wat je wil. Ik heb hier voor mezelf ook een testthread in gezet, waar je iets in kan proberen.

Zulke tabellen moet je anders echt met html maken, volgens mij. Maar experementeer maar wat je wil hoor, wie weet verzin je iets handigs. :lach:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » di 10 sep , 2002 9:54

Ik heb de tabellen in de betreffende discussies gezet, Willy. Ik hoop dat het je professionele goedkeuring kan wegdragen. :lach:

Het nadeel van plaatjes is trouwens wel dat het een beetje langzaam binnenkomt bij telefoonverbindingen. Dus vooral als je er veel hebt in één thread. Zelf weet ik niet meer hoe dat ook al weer was, moet ik bekennen.

Ik ben trouwens niet de persoon die jij denkt! Dus ik hoop maar dat je geen hoed hebt. :snik:
Maar wie is dat dan, Els Goethals? Wie weet vind ik haar wel interessant.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » di 10 sep , 2002 10:01

Heb je je wachtwoord trouwens nog, Willy? Of is het niet meer gelukt? Ik kan wel proberen om je te verwijderen, dan moet je je opnieuw aanmelden, en dan je wachtwoord bewaren.
Je kan anders ook proberen een nieuw wachtwoord aan te vragen, al weet ik zelf nog niet of deze functie goed werkt.

Je moet dan gewoon klikken op 'inloggen', en dan zie je ergens staan: Wachtwoord en andere aanmeldgegevens kwijt? Daar klik je op 'klik', en wat er dan allemaal gaat gebeuren, geen idee, werkelijk.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor admin » di 10 sep , 2002 10:07

Nog even een dingetje, ik heb het onderwerp verwijderd waarin je een getal bij je naam had gegeven. Ik kom er niet achter wat het is, en ik zou niet willen dat je problemen krijgt omdat je persoonlijke codes weggeeft die anderen kunnen misbruiken.

Els



Edited By admin on 10 september 2002 at 11:08
admin
Beheerder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 20:37


Keer terug naar Over het forum en de website



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron