Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

herkomst naam

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Berichtdoor butterfy » wo 09 jul , 2003 10:33

Hallo,
Ik weet niet zeker of ik hier op de juiste plaats met mijn vraag kom, maar ik probeer het gewoon. Ik ben op zoek naar de herkomst of betekenis van de naam Anine. Het is een Deense naam en schijnt een godin te zijn geweest. Weet iemand hier meer over?

Butterfly
butterfy
 

Berichtdoor els » vr 11 jul , 2003 18:36

Tsja, je weet het natuurlijk nooit. Als het inderdaad een godin is, zou ik het misschien kunnen vinden.
Maar helaas, ik heb al mijn boeken nagezocht, op verschillende spellingen, maar ik heb niets kunnen vinden. Dat wil niet zeggen dat het niet waar is, maar ik weet het in elk geval niet. Succes met verder zoeken. :lach:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Pallas Athena » di 07 maart , 2006 17:27

geen anine gevonde hier wel een paar soortgelijke namen:
anan:
betekent "het 4de geboren kind" in Akan.
anani:
betekent "wol" in het hebreeuws. Deze naam komt kort voor in het oude testament
anima:
betekent "minuteness" in Sanskrit. In yoga teksten, is dit de naam van iemand die de gave heeft om zichzelf zo klein te maken dat die onzichtbaar is.
betekent ook: "ziel,geeste" in het Latijn. In de psychologie anima is een persoon zen ware innerlijke zelf, of ziel.
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor clue » di 03 okt , 2006 19:46

butterfy schreef:Hallo,
Ik weet niet zeker of ik hier op de juiste plaats met mijn vraag kom, maar ik probeer het gewoon. Ik ben op zoek naar de herkomst of betekenis van de naam Anine. Het is een Deense naam en schijnt een godin te zijn geweest. Weet iemand hier meer over?

Butterfly
Wat dacht je van :"Anika"?( Tanine=appelstroop.)
Timotey schijnt"Gras"of huidmelk in de cosmetica te zijn dat kan ik er niet uithalen.
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Berichtdoor Cinnamon » vr 17 nov , 2006 16:48

Anine lijkt op Aine. Aine was een Keltiche/Ierse godin die heerste over vruchtbaarheid, liefde, de maan, feeën en van heel veel andere dingen. Ze was een heel veelzijdige godin. Jammergenoeg is er niet veel over haar te vinden. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ok...



Afbeelding
Aine, door Amy Brown
Cinnamon
 
Berichten: 60
Geregistreerd: zo 23 jul , 2006 15:09
Woonplaats: Deventer


Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

cron