Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Koop Deens

Hier kan alles waarvan je niet weet waar je het moet plaatsen.

Berichtdoor els » di 28 feb , 2006 23:30

Hai Astrid, dat heb je vlug gedaan zeg. Ik heb nu geen tijd meer, misschien kan ik morgen op mijn werk er nog even naar kijken en erover nadenken. Ziet er goed uit in elk geval. :lach2:

Ik vond net deze pagina:



Met welke tekst in het Deens?

Elva teser om frihet till kritik mot religionen

Bloos.... iemand heeft mijn hele tekst in het Deens vertaald! :bloos: :happy:

Nog een drijfveer om nu ook daadwerkelijk actie te gaan ondernemen!!
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor devrouwechtzien » do 02 maart , 2006 23:38

Els, deze bijdrage staat niet in het lijstje.
ik zie hem wel als ik op het ikoontje 'laatste bijdrage' druk, maar hij staat niet in de lijst.
Enfin, ik dacht: ik laat het je even weten.

En WAUW! je bent internationaal fameus! gna



els schreef:Hai Astrid, dat heb je vlug gedaan zeg. Ik heb nu geen tijd meer, misschien kan ik morgen op mijn werk er nog even naar kijken en erover nadenken. Ziet er goed uit in elk geval. :lach2:

Ik vond net deze pagina:



Met welke tekst in het Deens?

Elva teser om frihet till kritik mot religionen

Bloos.... iemand heeft mijn hele tekst in het Deens vertaald! :bloos: :happy:

Nog een drijfveer om nu ook daadwerkelijk actie te gaan ondernemen!!
devrouwechtzien
 
Berichten: 130
Geregistreerd: zo 05 feb , 2006 17:33

Berichtdoor els » vr 03 maart , 2006 16:28

Els, deze bijdrage staat niet in het lijstje.
ik zie hem wel als ik op het ikoontje 'laatste bijdrage' druk, maar hij staat niet in de lijst.
Enfin, ik dacht: ik laat het je even weten.


Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoel, maar ik denk dat het komt omdat er een nieuwe pagina is geopend. Na vijftig bijdragen of zo in een topic verschijnt er een nieuwe bladzij.

Bedoel je dat? :lach2:

Sorry voor uitgebleven reactrie trouwens, werken kost me toch altijd weer meer energie dan ik denk. Dus tot later. :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor devrouwechtzien » vr 03 maart , 2006 20:01

els schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoel, maar ik denk dat het komt omdat er een nieuwe pagina is geopend. Na vijftig bijdragen of zo in een topic verschijnt er een nieuwe bladzij.
:



:bloos: Ahum, ja, gewoon volgende blz dus inderdaad.
devrouwechtzien
 
Berichten: 130
Geregistreerd: zo 05 feb , 2006 17:33

Berichtdoor FW » vr 10 maart , 2006 14:23

els schreef:Ik vond net deze pagina:



Met welke tekst in het Deens?

Elva teser om frihet till kritik mot religionen

Bloos.... iemand heeft mijn hele tekst in het Deens vertaald! :bloos: :happy:

Nog een drijfveer om nu ook daadwerkelijk actie te gaan ondernemen!!
Proficiat, Els!
FW
 
Berichten: 14
Geregistreerd: di 02 aug , 2005 6:52
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor els » za 11 maart , 2006 0:00

Dank je, en bedankt voor de herinnering ook. Ik begin alweer in te zakken. Ik zou iets gaan doen!
Maar eerst maar eens zien hoe ik een opkomende verkoudheid ga onderdrukken. Ik ging dropjes halen bij de drogist, maar ik zag al gauw dat er iets heerst, er stond een hele rij snotterende mensen voor me. Een collega op m'n werk was haar stem al kwijt.

O o o, als ik maar niet bij dit legioen ga horen. :ziek:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor FW » za 11 maart , 2006 14:26

Beterschap dus, Els - ik ben er gelukkig net van af. Ik kan dus zelf ook weer wat actiever worden en ga dat ook doen.
FW
 
Berichten: 14
Geregistreerd: di 02 aug , 2005 6:52
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor els » wo 27 sep , 2006 23:46



door Petra Sjouwerman

Ondanks de waarschuwingen van de Deense binnenlandse veiligheidsdienst om zich gedeisd te houden, verscheen een van de cartoonisten op de Deense televisie.
Kurt Westergaard (71) is een van de vaste tekenaars van Jyllands-Posten, de grootste krant van Denemarken die de cartoons een jaar geleden publiceerde. Hij maakte de meest omstreden cartoon: die van Mohammed met een bom in zijn tulband.

Begin deze week verscheen Westergaard op televisie, hij was duidelijk in beeld met zijn grijzende haar en kleurig halssjaaltje. De dag erna nam hij gewoon de bus naar de redactielokalen van de krant, in een buitenwijk van Århus.

Zaterdag is het een jaar geleden dat de twaalf omstreden Mohammed-cartoons in een Deense krant verschenen. Ze veroorzaakten woedende reacties en gewelddadigheden in vele landen. Eerder dit jaar zetten Pakistaanse moslims één miljoen dollar op het hoofd van Westergaard. Hij trotseerde de waarschuwingen van de Deense veiligheidsdienst en liet een tv-ploeg in zijn huiskamer filmen. „Het is tijd om elkaar in de ogen te kijken en een dialoog op gang te brengen. Daarom koos ik ervoor om in de openbaarheid te treden’’, aldus Westergaard, die had ingestemd met een ontmoeting met Kasem Said Ahmad, de woordvoerder van de Deense Islamitische Geloofsgemeenschap (DIT). Ahmad was destijds een van de leden van de delegatie die naar het Midden-Oosten afreisden om de cartoons aan moslimleiders aldaar te laten zien. Later bleek dat deze delegatie ook cartoons had getoond die niet in de krant waren gepubliceerd, onder meer van Mohammed met een varkensneus.

Midden in het gesprek wilde Ahmad niet meer meewerken aan het tv-programma en vertrok. „We kwamen helemaal niet dichter tot elkaar’’, aldus Ahmad, die had gehoopt op een verontschuldiging. De cartoonist verklaarde echter ’geen spijt’ te hebben van zijn tekening en zei een volgende keer ’hetzelfde te doen’. De andere elf cartoonisten hebben geen commentaar.

Het debat over de islam in Denemarken gaat ondertussen door, na de publicatie van het boek ’Islamisten en Naïevelingen’. Auteurs zijn de vroegere sociaal-democratische minister Karen Jespersen en haar echtgenoot Ralf Pittelkow – politiek commentator van Jyllands-Posten. Na twee weken is het boek al een bestseller in Denemarken. Het echtpaar noemt sommige politici en opiniemakers ’naïevelingen’, omdat zij het gevaar van het islamitische fundamentalisme onderschatten. De Mohammed-affaire is daar volgens hen een voorbeeld van, omdat verschillende hoofdredacteuren en politici de publicatie van de cartoons als een belediging van de islam beschouwden.

Ook al stond Jespersen in haar jonge jaren bekend als links-radicaal, de laatste tien jaar ging zij herhaaldelijk fel tekeer tegen de multiculturele samenleving.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor fbs33 » ma 02 okt , 2006 23:46

calimero_a schreef:hoi hoi,

ben het met je eens dat je kritisch mag zijn over elk geloof. Maar om nu te zeggen: ik heb geen respect voor de islam. Vind ik te ver gaan. Ik begrijp wel waarom je het zegt. In het totaal moet de weegschaal toch neutraal blijven dus extreme reacties lokken extreme reacties uit.

Wat ik bedoel is dit: er zijn heel veel verschillende moslims. En ik ben fel tegen generaliseren. Ook al is er 1 (!) moslim die alles 'goed' doet, vind ik dat je respect zou moeten hebben voor zijn geloof.

Ik leg slecht uit wat ik bedoel. Ik hoop dat je me begrijpt.

Ik heb geen problemen met: ik heb geen respect voor de meerderheid van de moslims of voor de meerderheid van de stromingen binnen de islam. Zolang het maar genuanceerd is. Je hoeft je hoed niet af te nemen voor een geloof maar ik heb altijd geleerd dat je respect moet hebben voor ieders overtuigingen ook al ben je het er niet mee eens . Je mag nooit elkaar je overtuiging/geloof/etc opdringen, dat is altijd fout.

Hmz ik hoop dat ik mezelf goed uitdruk en niet te ver doordraaf.

Maar ik verheug me op de kritische stukken. Je had inderdaad al zo lang gezegd dat je ze zou gaan schrijven dat ik er naar uit ben gaan zien.
[/b]
Respect=eerbied! Bij eerbied denk ik aan bewondering, 'bewondering voor een denkwijze/ideologie.
In het geval waar het een denkwijze van 'god', overgebracht naar een menselijk hoofd met een mond erin gepredikt wordt daarmee, als een ideologie/denkwijze, met zovéél anti-menselijkheid erin, dan past géén eerbied, maar verachting en medelijden met die god, en met zijn gekozen mond.
Je kunt TOLERANT zijn, zoals je tolerant bent t.o.v. een kleuter (wat hij/zij uitkraamt of doet, maar er zijn grenzen!
Grenzen die bepaald worden door een relatie met het ALGEMEEN welzijn/welbevinden van het gezin (maatschappij) waarin zo'n kleutertje verkeert.
BUITEN die grenzen heerst het betere weten, vastgelegd in wetten en regels! In het gezin wordt de kleuter geleerd om zich (voor eigen bestwil, zo weten de ouders) in het HANDELEN! aan die regels te houden, desnoods door sancties begeleidt!
De vraag wie eerbied/respect moet hebben voor wie? is een uitgemaakte zaak en is gebaseerd op ervaring en kennis van zaken door de ouders!
In een maatschappij die afgeleid en ondersteund wordt door een grondwet in wisselwerking met het welzijn en bevinden van die maatschappij, spelen net als in het gezin, 'kennis'en 'ervaring' de hoofdrol voor het goed functioneren daarvan.
M.a.w.:Het reilen en zeilen van zo'n maatschappij is (o.a) gerelateerd aan die wetten etc.
In dát verband nodig ik je uit om e.e.a. te vergelijken met de diverse moslim-landen om je heen.
Het begint er al mee dat 'het vermenigvuldigen' in onbalans is met het ecologische evenwicht in die landen.
Een onbalans die zich manifesteert als een overkokende pot met paupers die bij de buurman op zijn groene gazonnetje vallen.
Met weinig inbreng voor vrouwen om een gelijkwaardige stem in het kapittel te hebben!
Met weinig of geen mogelijkheden voor anti-conceptiva om de ellende te beperken (de paus heeft dáár trouwens óók een handje van!)
Met een (nú al) gigantische milieuschade die ons aller Armageddon dreigt te worden!
RESPECT??? Dáár vóór???
Tolerantie voor zijn/haar praatjes is tot daar aan toe (Mijn kleutertjes mochten óók fantaseren!)
Maar als ze het lucifertje werkelijk wilden afsteken, en proberen wat er gebeurt als je hem onder een krant houdt, dan werd er daadwerkelijk ingegrepen ZONDER enig respect!
Het is onze eigen overheid die dáár al enige decennia lang, afschuwelijk gefaald heeft en nog steeds doet!
Maar dát is een ander verhaal.
groet fbs33
fbs33
 
Berichten: 82
Geregistreerd: di 24 jan , 2006 3:20

Vorige

Keer terug naar Algemeen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron