Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

bizarre nieuwsberichten

Gastenhoekje voor persoonlijke praatjes of off topic onderwerpen.

Berichtdoor els » za 08 jan , 2005 0:33

Nu ga ik toch maar eens een threadje opstarten met bizarre nieuwsberichten. Of is het inmiddels uit de mode?

Van nu.nl geplukt:

Een Roemeense vrouw die in december 2004 een jongetje ter wereld bracht, verwacht in januari 2005 haar tweede kindje. De vrouw, Maricica Tescu, wist dat ze zwanger was van een tweeling, maar had nooit verwacht dat daar twee maanden tussen zou zitten. Haar eerste kind werd geboren op 11 december, toen ze zeven maanden zwanger was. Haar tweede kind, ook een jongetje, wordt eind januari verwacht. Tescu heeft twee baarmoeders.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Von » vr 04 feb , 2005 20:36

2 baarmoeders, dat lijkt me pijnlijk. :huh2:
Von
 
Berichten: 3
Geregistreerd: vr 04 feb , 2005 20:12

Berichtdoor els » vr 04 feb , 2005 23:38

Ja, en dan zijn ze ook nog alletwee tegelijk in verwachting!
:O :eek2: :eek: :doing: :doing:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » vr 04 feb , 2005 23:42

En nu het meest bizarre: het is ook nog een ééneiïge tweeling!!!!!

Ik dacht dat er wel een beetje verstand van had, maar ik moet weer helemaal opnieuw gaan leren.



In a telephone interview, Mihalceanu said the twins were conceived from the same egg in May, but had separate placentas. The mother, Maricica Tescu has two uteruses due to a congenital malformation.


Een godswonder. :hihi:
Tot iemand het mij heeft uitgelegd, misschien. :huh2:

Vreemd dat ik nergens kan vinden hoe het nou is met het tweede jongetje, dat toch in januari is gekomen, als het goed is.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Balance » ma 14 maart , 2005 22:00

Von schreef:2 baarmoeders, dat lijkt me pijnlijk. :huh2:



Over bizar en pijnlijk gesproken.

Ik las net dat een zandhaai twee baarmoeders heeft en dat de jongen elkaar in de baarmoeder al beginnen op te vreten zodra ze tandjes krijgen. Wie het eerst komt die het eerst 'maalt'zou je bijna zeggen. Geen wonder dat het zo'n agressieve soort is. Weer eens wat anders als 'zwemmen met dolfijntjes'.



:vakantie:
Balance
 
Berichten: 244
Geregistreerd: za 23 okt , 2004 11:11

Berichtdoor els » ma 05 sep , 2005 14:17

Helemaal verslaafd aan berichten over vitamine- en gezondheidsonderzoeken, dus m'n oog viel op het volgende bericht. Muizen leven 40 % langer én acrobatischer als ze extra vitamine E krijgen toegediend. Dus mensen, laat geen tarwekiemen in je keuken slingeren, want dan krijg je dit soort taferelen te zien:



Afbeelding

Gelukkig stond op dezelfde pagina weer een bericht dat je eerder dood gaat als je extra vitamine E neemt, anders zou ik alweer direct naar de winkel hollen voor een potje anti-oxidanten. :kater:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Pallas Athena » vr 10 maart , 2006 17:28

Dat met die 2 baarmoeders lijkt me wel erg pijnlijk vooral tijdens je regels is dat dan tegelijkertijd of hoe zit dat?

Dat van de muis is toch wel verwarrend voor muizen is vitamine E goed en voor ons slecht ofwa?
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor els » vr 10 maart , 2006 20:33

Dat verhaal van die baarmoeders snap ik helemaal niks van. Ik heb al heel wat rondgecyberd op zoek naar hoe het afliep, en meer info, maar helaas, we moeten het hier mee doen. :o

Vitamine E is op zich wel gezond, maar het is tegenwoordig een grote hype, in de 'anti-oxydanten'. Dat zijn de vitamines A, C en E, en als je daar maar genoeg van neemt, krijg je een superweerstand, en hebben de luchtvervuiling en andere moderne ongemakken geen vat meer op je. Geneest kanker of zo en de hele reutemeteut.
Dus er schijnen mensen te zijn die zich suf slikken aan de anti-oxydanten, in de hoop onkwetsbaar te worden. Maar nu stond hier dus een stukje dat vitamine E dodelijk kan zijn als je teveel neemt.

Vitamine A is trouwens ook heel gevaarlijk, maar je krijgt dan ook stiekem beta caroteen, dat je lichaam kan afbreken.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Pallas Athena » za 11 maart , 2006 14:55

alle vitaminen hebben wel zen voordelen en nadelen dus je moet af en toe is checken waar jij te kort aan hebt niet gewoon willekeurig gaan slikken want dan krijg je teveel van het een en te weinig van het ander
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor RoyJava » za 11 maart , 2006 19:50


Er is wel meer bekend over dit fenomeen ... :shock:
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor SjaanTje » zo 12 maart , 2006 0:30

RoyJava schreef:
Er is wel meer bekend over dit fenomeen ... :shock:

Er zijn ook muizen die twee baarmoeders hebben. Die kunnen ook onafhankelijk van elkaar zwanger zijn, zodat er in tijden van overvloed razendsnel vermeerderd kan worden.
Kan alleen even niet op de naam komen. En ik heb die dingen notabene in huis gehad... (in een kooitje)

Berichten over meerminkindjes en dergelijke horen ook wel in dit onderwerp thuis. Da's jouw specialiteit geloof ik he?
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor RoyJava » zo 12 maart , 2006 8:50

Berichten over meerminkindjes en dergelijke horen ook wel in dit onderwerp thuis. Da's jouw specialiteit geloof ik he?
:lachen: ... lijkt idd. zo Sjaantje.
Doch zo'n jaar of 15 gelee heeft een gebeuren a/d Zuidkust van Java m'n hele leven ondersteboven gezet. Met een Javaanse achtergrond kon het ook niet anders :lol: ...

Dat betreft in ieder geval de evenementen en rituelen rond de Ratu Kidul, een heuse Zeegodin, die aldaar een eigen bestaan geniet. Natuurlijk merkwaardig in het allergrootste landenrijk ter wereld, dat Mohammedaans is. Ben begonnen met onderzoeken en bestudering rond dat fenomeen van de Zuidzee-Godin (de letterlijke vertaling van de naam Ratu Kidul), en kwam tot de ontdekking dat er bijna niets over dit fenomeen te vinden is, dan enkel berichtjes, wat sprookjesachtige overleveringen en de verhalen van de Javaanse mensen.

Thans zijn er wat boeken over, en ben eigenlijk alles gaan verzamelen om, eenmaal op één hoop, dit te gaan onderverdelen. En dáár kwam de merkwaardigheid naar boven, dat dit fenomeen álle facetten verhult van allerlei "vreemde" toestanden, kenmerken van de veelvoudig-in-naam Godin, rituelen en ceremonieën die elders reeds lange zijn uitgestorven, en dit allemaal tot in de hoogste regionen beleefd (v/d President), t/m de laagste niveau's van de dorpsmensen tot op de dag van vandaag.

Incluis dus de zeemeermin, de perkutut (mensen die met hun eigen ego bezig zijn, wo. andersdenkenden en -voelenden zoals gekken, priesters/essen, hoeren, artiesten, gehandicapten, allen die niet "gewoon" huisje-tuintje-boompje-beestje beleven), en dus ook de "onvolmaakten" ... overigens een enorme happening hoor, groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor els » zo 12 maart , 2006 10:47

Ha, bedankt voor die link Roy, ik zag nu dat ik te vroeg aan het zoeken was geslagen. Het tweede kind zou in januari 2005 worden geboren, maar het kwam pas op 7 februari. Vandaar dat ik niets vond. :lach2:

Mijn grootste verbazing gold het feit dat het hier om een eeneiige tweeling ging: twee baarmoeders zwanger van 1 ei? Misschien maakte die krant wel een fout, maar daar ziet het niet naar uit. :?

Ik zag via die links ook nog ergens staan dat konijnen twee baarmoeders hebben.
Muizen heb ik trouwens ook wel gehad, en die vermeerden zich exponentieel in hun kooitje. Misschien waren dat ook wel exemplaren met twee baarmoeders, denk ik nu. :cool:

Roy schreef:En dáár kwam de merkwaardigheid naar boven, dat dit fenomeen álle facetten verhult van allerlei "vreemde" toestanden, kenmerken van de veelvoudig-in-naam Godin, rituelen en ceremonieën die elders reeds lange zijn uitgestorven, en dit allemaal tot in de hoogste regionen beleefd (v/d President), t/m de laagste niveau's van de dorpsmensen tot op de dag van vandaag.


Misschien wordt de godin op Java wel een beetje als variant gebruikt van de djinns (een soort duivelse geesten) die in de koran voorkomen, en waar moslims nog vaak in geloven? Althans, in sommige moslimculturen bestaat nog de neiging om bepaald 'onmaatschappelijk' gedrag of verzet tegen een strenge cultuur te zien als 'bezetenheid'. Dan wordt er een 'duiveluitdrijver' bij gehaald.

In de Marokkaanse cultuur bestaat ook een soort 'heks', seherra genaamd, die - over magie gesproken :lach2: - 'tovermiddeltjes' verkoopt en rituelen toepast om mensen iets te laten doen. Er zijn nog altijd mensen die hierin geloven, zelfs in Nederland. Zo zie je wel eens op een Marokkaans forum de vraag of iemand misschien een seherra kent om een of ander probleem op te lossen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor RoyJava » zo 12 maart , 2006 22:22

Misschien wordt de godin op Java wel een beetje als variant gebruikt van de djinns (een soort duivelse geesten) die in de koran voorkomen, en waar moslims nog vaak in geloven?

Zo wordt zij idd. op die manier gememoreerd, Els, echter door de moderne Javaanse onderzoekers, veelal Imams (religieuze Islam leiders). Zelfs dat de Zuidzee Godin zelve een djinn is!

Hierbij zal de kanttekening gemaakt moeten worden, dat de beschouwd wordt als een Arabisch en Islamitisch wezen, door Allah geschapen, oa. in genoemd. Deze is ook nog 's demonisch, met een heuse voorvader, genoemd, en vanwege deze is elke Islamiet verdoemd om 5x per dag te bidden tot Allah. Mettertijd heeft deze zich gesplitst door allerlei invloeden in oa. Ghul (ook het Engelse "ghoul"), Sila (ook verwikkeld in een eigen historie, oa. met Koning David), en de mythische djinn is nog bekend van pre-Islamitische tijden, en wordt vernoemd door Koning Solomon.

Het woord is een equivalent voor Jinn - Yin - Genie, en je begrijpt dat daardoor ik verder op zoek ging. Niet zo vreemd dus, dat deze terug te vinden is in het Chinese en heel ver terug in de geschiedenis gaat. Deze is verwant met het beroemde Yin-Yang, en het I Ching, het Boek Der Veranderingen. Toen werd deze nog niet beschouwd als iets griezeligs, demonisch of kwaad/duister, maar had te maken met mystieke leringen, niet van religieuze aard (men vertelt wel dat dit tot 2000 vóór Chr. sowieso terug voert), en kan eveneens gelinkt worden met de Quan-Yin..

LaoTse (ong. 500 BC) heeft de Dao De Djing in leringen gevat, waaruit oa. de het idee van de Tao is ontwikkeld. Je begrijpt misschien al waar ik naar toe ga. Wanneer de Javaanse Zuidzee Godin als "djinn" wordt bestempeld, heeft dat een diepere betekenis dan "Zij die over de Spirits, Demonen en Creaturen uit de Onderwereld" regeert, en is de Moslimbenadering bijna "achterlijk"! Júíst daar het een vrouwelijk aspect verhult, menen de Moslims in hun recht te zijn, doch de Javanen houden zich uiteraard bedeesd bij dit soort meningen. Niet zo zeer bevreesd voor hun landgenoot, als wel méér bevreesd voor dit oer-Javaanse vrouwelijk goddelijk pre-Islamitische aspect ... :twisted:

Bij lezingen is dergelijke spanning goed te voelen, daar djinns regelrecht uit de hel komen, en oa. garant staan voor de "shaitan". Sja, en er is maar ééntje die daarover heerst :duivelwolk: ... in hun denk-overtuiging... groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor els » zo 12 maart , 2006 23:19

Heel erg bedankt voor deze interessante analyse, Roy. Het is weer een heel nieuw perspectief.
De 'yoni' wordt ook nog wel aan het rijtje toegevoegd. Maar yoni is in feite het vrouwelijk voor 'genius', als ik me goed heb laten voorlichten. Dus zou de relatie yin-yang hetzelfde zijn als 'yoni - genius'.
Dat vind ik vanuit het oogpunt van 'spanning' eigenlijk ook wel interessant.
Ik denk dat ik er morgen nog op terug komt. Er schieten wel dingen door me heen, maar ik kan er beter over nadenken voor ik tegen dit nachtelijke uur met allerlei spookfantasieen aankom. :gaap:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor SjaanTje » ma 13 maart , 2006 16:31

RoyJava schreef:Doch zo'n jaar of 15 gelee heeft een gebeuren a/d Zuidkust van Java m'n hele leven ondersteboven gezet. Met een Javaanse achtergrond kon het ook niet anders.

Heb jij het zelf gezien?
Wordt zo'n kind nou als 'freak' gezien in een samenleving die met een zeegodin woont, of toch een beetje als bijzonder, want uit de zee afkomstig lijkend?

Het lijkt mij, dat in een samenleving die bijvoorbeeld iets met stieren heeft, de geboorte van een kind met op hoorntjes gelijkende uitstulpingen op de schedel een beetje als goddelijk gezien zal worden. Dat bedoel ik er eigenlijk mee.
Natuurlijk merkwaardig in het allergrootste landenrijk ter wereld, dat Mohammedaans is.

Is niet zo vreemd hoor! Vrienden van mij komen uit Bangla Desh en die gaan ook met zieke kinderen naar krokodillentempels, en hebben een verhaal over gifslangen waarvan het gif naar binnen slaat en dan een edelsteen op het hoofd van het arme dier vormt. Degene die zo'n slang ziet, wordt snel rijk. Iemand uit het dorp van een vriend van mij heeft zo'n slang gezien. En ja hoor: rijk!
In Noord-Afrika worden ook nog volop griekse mythen verteld en griekse helden vereerd. En ik vermoed dat er in de bergen in Noord-Afrika ook nog wel wat godinnen rond zullen zwerven.

En wij verstoppen ook nog eieren in de tuin met pasen, geven elkaar cadeautjes met sinterklaas en zetten een versierde boom in huis met kerst. Ik bedoel maar...
Alleen de mooie verhalen ontbreken hier vaak.

Mag ik een oproep doen tot mooie verhalen die bij onze tradities horen? Elders heb ik al opgeroepen tot nieuwe rituelen, maar verhalen zijn ook belangrijk in een samenleving. Al was het maar om gezamenlijkheid uit te drukken en waarden over te brengen en dergelijke.
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor Pallas Athena » ma 13 maart , 2006 17:26

Oke nu zijn jullie mij eventjes kwijt is een genie nu gelijk aan het chinese yin van yin-yang
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor RoyJava » ma 13 maart , 2006 22:45

Is niet zo vreemd hoor! Vrienden van mij komen uit Bangla Desh en die gaan ook met zieke kinderen naar krokodillentempels, en hebben een verhaal over gifslangen waarvan het gif naar binnen slaat en dan een edelsteen op het hoofd van het arme dier vormt.

Niet vreemd als wel merkwaardig Sjaantje, juist vanwege de snelstgroeiende religie, die de hele wereld in zijn greep lijkt te houden. Indonesië is het enige land ter wereld met het grootst aantal Islamieten die daar leven. Ritueeltjes ed. worden overal wel uitgevoerd, doch de rituele ceremonieën op Java en elders lijken zo overgenomen te zijn van bepaalde evenementale rituelen uit de oudtijden. En dan bedoel ik dat dergelijke riten in een merkwaardig diepgaande heiligheid gebeuren, zoals wij Kerst, Pasen en Pinksteren vieren. Echter meestal ver gehouden van touristen, maar niet verboden voor hen ... je kan dus gerust dergelijke sacrale riten mee beleven.

is een genie nu gelijk aan het chinese yin van yin-yang

Oow Pallas,... je snijdt de taart met en vlijmscherp mes aan :knipoog: .
Er bestaan onderzoekende berichten, die "genie" idd. met het Yin linken, en zelfs met ons "gen". De DNA strengen geven ook steeds meer prijs, en dat proces zou eveneens synchroon verlopen met de toestand in de wereld. Een stap verder betreft de 2, die uit het dozijn zou zijn genomen.

Bakertaal? Er zouden 10 stammen zijn verdwenen van de bestaande 12 stammen, op zoek naar het land van melk en honing. Vraag een Joodse geleerde hierover, en sommige zullen antwoorden, meerdere verwijzen naar fabels. Wel een feit dat vroeger bij de nomadische stammen, die begonnen met een of twee families en uitgroeiden tot wel 12 families (lees stammen), de 13e familie uitgestoten werd om hun heil elders te gaan zoeken. Zodoende zou de gemeenschap niet overwelmd kunnen worden in hun aantal ... men vertelt zelfs, dat deze 13e stam oa. Griekenland bereikte, Schotland, Scandinavië, Noord-Spanje, het Zwarte Zee gebied.

Bijkomstigheid is dat een stam in India aangetroffen is die gevlucht zou zijn uit Israel in het begin van het 1e millennium. Vele berichten verschenen overal, daar zij de oudst nog levende Joodse gebruiken en tradities hadden, hoewel geheel verhindoest waren (dus uiterlijk was er niets meer te merken van een Midden-Oosten vluchteling). Helaas kan ik tot op de dag van vandaag er niets meer over vinden ... :cry: , groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor els » di 14 maart , 2006 0:06

Pallas Athena schreef:Oke nu zijn jullie mij eventjes kwijt is een genie nu gelijk aan het chinese yin van yin-yang


Okee, ik ga proberen het uit te leggen met wat etymologie (herkomst en verwantschap van woorden).

De Engelsen bedoelen met 'genie' een geest. Het woord 'genie' als geniaal persoon bestaat nog niet zo lang.

Beide woorden komen van het Latijnse 'genius'. Een 'genius' is de beschermgeest van een man. Dat staat wel in de meeste woordenboeken. Wat er niet bij staat, is dat het woord verwijst naar het mannelijk geslachtsdeel.

Dat het met de geslachtsdelen te maken heeft, zie je omdat de woorden ook verwant zijn met 'genitaal'.
Dat komt van de vorm 'genete': Grieks voor 'geboorte'.

Het Latijn had ook een vrouwelijk woord voor de genitale beschermgeest: dat was juno, dus ook de naam van de godin Juno.

Deze woorden zijn ook allemaal verwant met 'genus'. De ontwikkeling /herkomst daarvan is verschillende kanten uit te herleiden. Bijvoorbeeld:

Kin (Engels): verwante familie.
Kunne: geslacht
Kind: nou ja, een kind dus.
Kuna: (Gotisch): ras
Kunja: (Germaans): geslacht.
Cunt: Engels voor eh.. hoe zeg je dat nou netjes... : k*t - en dat goed-Nederlandse woord hoort er ook bij.
Genesis. Ook zoiets als 'begin'.
Koning: via Germaans kunja.

In oostelijke richting:

Kunya (Semitisch/Arabisch): geslacht

Jinn (Arabisch): beschermgeest, verwant met 'genie'.

Janati (Sanskriet): geboorte (vgl dus het Griekse 'genete')
Janah (Sanskriet): ras.

Hiermee verwant is ook:
Ganesha (het Indiase olifantgodje). Hoe zijn naam wordt verklaard weet ik niet meer, maar hij is de god van het 'begin', en de kiem daarvoor vind je in het woord 'gen'.
Janus (Latijns) , ook een 'god van het begin'. Zijn naam betekent 'deur', maar volgens mij is dit gewoon de gelatiniseerde betekenis; de betekenis ligt namelijk dicht bij de 'geslachtsdeelwoorden'. Janus is ook een 'doorgang', bijvoorbeeld.

Mannen en vrouwen werden vaak gezien als een dualistische eenheid, dus een eenheid die uit twee delen bestaat die bij elkaar horen.
Paren met namen verwant aan dit 'genuswoord':
Juno en genus.

En een paar goden;

Jana en Janus
Juno en Jupiter (Jupiter is een apart geval).
Diana - Dianus.

Nog even over Juno: het Sanskriet voor het vrouwelijk geslachtsdeel is 'yoni'. Dat is ook duidelijk verwant met juno.

Nou geeft niemand de verwantschap met yin en yang. Maar de betekenis is zo duidelijk: yin en yang staat voor het vrouwelijke en het mannelijke, dat ontkent niemand. Het symbool is zo duidelijk het symbool van de twee-eenheid.

Daarom denken wij dat yin en yang duidelijk hetzelfde is als genus en juno, of janus en jana.

Dit is misschien een beetje warrig, als ik er langer voor ga zitten, wordt het wel wat consistenter. Misschien de volgende keer.

Als de 'jinn' vrouwelijk is, moet er dus ook ergens een mannelijke tegenpool zwerven in de Arabische cultuur ... wie o wie? :p
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » di 14 maart , 2006 11:21

Sjaantje schreef:Mag ik een oproep doen tot mooie verhalen die bij onze tradities horen?


Wat bedoel je voor verhalen, Sjaantje? Verhalen uit de volkscultuur of zo? Ellert en Brammert, al die 'vrouw Holle'-varianten? Iets over de zgn. 'Spinnstubenabenden', waarbij de vrouwen bij elkaar kwamen op winteravonden om te handwerken, om zo stookkosten uit te sparen, elkaar verhalen te vertellen en als onvervalste koppelaarsters huwelijken te bekokstoven? Al die oude feesten voor en na de 'kerstening'?

Elders heb ik al opgeroepen tot nieuwe rituelen, maar verhalen zijn ook belangrijk in een samenleving. Al was het maar om gezamenlijkheid uit te drukken en waarden over te brengen en dergelijke.


Nieuwe rituelen is eigenlijk ook wel interessant. Rituelen om samenhang te brengen in een individualistische maatschappij. Ik heb wel eens gedacht aan een soort atheistische variant van een tempel. Een soort ontmoetingsplek met een mooi park en een mooi gebouw waarin je je kan verdiepen in allerlei kunsten en wetenschappen, met een bibliotheek erin etc. Een plek waar lezingen worden gegeven en cursussen kunnen worden gevolgd, en waar visies op de maatschappij kunnen worden ontwikkeld.

Moet dus niet dogmatisch zijn, maar wel mooi, zodat het 'positief' stimuleert.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor RoyJava » di 14 maart , 2006 12:06

De Engelsen bedoelen met 'genie' een geest. Het woord 'genie' als geniaal persoon bestaat nog niet zo lang.

Gelukkig Els, dat het Chinese "geni" goed vertegenwoordigd is, uitstekende uitleg over gevonden kan worden, en óók nog bijzonder overeenkomt met het Engelse :knipoog:

Beide woorden komen van het Latijnse 'genius'. Een 'genius' is de beschermgeest van een man. Dat staat wel in de meeste woordenboeken. Wat er niet bij staat, is dat het woord verwijst naar het mannelijk geslachtsdeel.

Hoera Els,... je verdient een dikke dikke kus. Naar dit soort berichten ben ik altijd op zoek. De vrouwelijke náást de mannelijke vergelijking, inéén verstrengeld al liefde en sex :lach2:

Kuna: (Gotisch): ras

Komt dus overeen, ok, met wat zoekwerk, met het Sanskrietse guna, ofwel de zwarte magie (en verder weer met het Polynesische voodoo, wudu, ouder als het Sanskriet, en ook vernoemd in de Chinese karakters)

Juno en Jupiter (Jupiter is een apart geval).

Over Jupiter zijn idd. vele afleidingen te vinden, die alle even interessant zijn. De Diu-Pitri vind ik zelf de meest opmerkelijke, daar deze met "piter" of "vuur" te maken heeft, en de beroemde Peking mens de eerste was die "vuur ontdekte" (en het latere Agni ontwikkeld werd) ...

Als de 'jinn' vrouwelijk is, moet er dus ook ergens een mannelijke tegenpool zwerven in de Arabische cultuur ... wie o wie?

Geen tegenpool alswel het verborgen, verdrongen, verduisterde griezelig-verlichtende equivalent, dus zou Allah gelijk aan YIN zijn ???
:p

Overigens heb je me ff aan werk gezet Els,... door je schitterende bijdrages, alle dank en zie resultaat >>>

... veel plezier :dag2:
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor els » di 14 maart , 2006 12:32

Roy schreef:Gelukkig Els, dat het Chinese "geni" goed vertegenwoordigd is, uitstekende uitleg over gevonden kan worden, en óók nog bijzonder overeenkomt met het Engelse :knipoog:


He??? :verward: Wat is het Chinese 'geni'?

Komt dus overeen, ok, met wat zoekwerk, met het Sanskrietse guna, ofwel de zwarte magie (en verder weer met het Polynesische voodoo, wudu, ouder als het Sanskriet, en ook vernoemd in de Chinese karakters)


Heel goed! Dit komt trouwens ook overeen met 'gyne', Grieks voor vrouw.

Het is wel zo dat hier een aparte etymologie voor wordt gegeven. Dit snap ik niet helemaal. Misschien omdat de etymologie alleen Indo-Europees is, terwijl de woordverwantschap over verschillende culturen heen gaat?
In elk geval wel in het achterhoofd houden maar weer. Dat begint flink uit te stulpen.

Geen tegenpool alswel het verborgen, verdrongen, verduisterde griezelig-verlichtende equivalent, dus zou Allah gelijk aan YIN zijn ???


Tsja... god en de duivel horen natuurlijk bij elkaar als een perfecte dualistische eenheid.
Je kan natuurlijk net zo goed 'complementair element' zeggen als 'tegenpool'. Het kan natuurlijk ook dat jinn zowel mannelijk is als vrouwelijk. Er zijn uiteindelijk ook mannelijke jinns.
Afijn, wie weet wat we nog tegenkomen.

Overigens heb je me ff aan werk gezet Els,... door je schitterende bijdrages, alle dank


Insgelijks, alleen nog geen resultaat. :lol:

Mooie plaatjes trouwens!
Bedankt ook voor het stuk, en voor de link met I Ching en dat artikel op spirit-alembic.com!
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor SjaanTje » di 14 maart , 2006 16:08

els schreef:
Sjaantje schreef:Mag ik een oproep doen tot mooie verhalen die bij onze tradities horen?


Wat bedoel je voor verhalen, Sjaantje? Verhalen uit de volkscultuur of zo? Ellert en Brammert, al die 'vrouw Holle'-varianten?

Verrek, die verhalen bestaan natuurlijk allang... Hoe krijgen we ze bij een groter publiek?
Iets over de zgn. 'Spinnstubenabenden', waarbij de vrouwen bij elkaar kwamen op winteravonden om te handwerken, om zo stookkosten uit te sparen, elkaar verhalen te vertellen en als onvervalste koppelaarsters huwelijken te bekokstoven? Al die oude feesten voor en na de 'kerstening'?

Also, de bijeenkomsten lijken me een leuke bezigheid voor de kringen van wijze vrouwen, die, naar ik begrijp, als paddenstoelen uit de grond schieten. Ach, en het overbrengen van die verhalen kunnen we eigenlijk ook wel aan hen overlaten. Zoveel vrouwen die als voorleesoma op scholen fungeren, daar moeten we gebruik van maken, vind je niet?

Nieuwe rituelen is eigenlijk ook wel interessant. Rituelen om samenhang te brengen in een individualistische maatschappij. Ik heb wel eens gedacht aan een soort atheistische variant van een tempel. Een soort ontmoetingsplek met een mooi park en een mooi gebouw waarin je je kan verdiepen in allerlei kunsten en wetenschappen, met een bibliotheek erin etc. Een plek waar lezingen worden gegeven en cursussen kunnen worden gevolgd, en waar visies op de maatschappij kunnen worden ontwikkeld.

Moet dus niet dogmatisch zijn, maar wel mooi, zodat het 'positief' stimuleert.

Heb ik ook al jaren in mijn hoofd. Maar hoe? En waar? En wie gaat dat betalen? Is er wel belangstelling voor?
Al dit soort voorzieningen worden de laatste jaren geschrapt. Of geprivatiseerd. Of ondergebracht bij een kerk.
Bijeenkomsten van kritische wetenschappers worden hier bijvoorbeeld in een kroegje in de stad gehouden. Zaaltjes zijn te duur (want geprivatiseerd), op de campus kan het kennelijk niet (de uni is nog steeds katholiek) en dan dus maar in de kroeg.
Right. De belangstelling-vraag is bij deze beantwoord. :)
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor SjaanTje » di 14 maart , 2006 16:14

De samenhang tussen:
Cunt: Engels voor k*t
Koning: via Germaans kunja.

deed mijn republikeins hart al opveren, maar na:
Sanskrietse guna, ofwel de zwarte magie

kan mijn dag niet meer stuk! :lach2:
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor els » di 14 maart , 2006 18:45

Graag gedaan he! :lach2:

Nou ja, het was even snel en in het kort eruit gerammeld, maar het meeste komt toch gewoon uit mijn etymologisch woordenboek van J. de Vries en F. de Tollenaere. :wijs:
Dat kut-traject ben ik een beetje kwijtgeraakt, zou mijn aantekeningen moeten opzoeken. Het wordt in elk geval in verband gebracht met kont... daar is zogezegd verschuiving van het gaatje opgetreden.

Maar in deze Engelse etymologie (volg link hieronder) wordt bij cunt weer de mogelijkheid van gyne geopperd, dat weer bij 'queen' hoort. Kijk je dan bij 'queen', dan vind je weer een Sanskriet woord 'janis', dat vrouw betekent.





Ik moet wel bekennen dat ik soms in de war raak van verschillende woorden die op de een of andere manier bij elkaar horen, op verschillende manieren zijn herleid, en dan toch weer op de een of andere manier verwant blijken te zijn.

Want die Sanskriet woorden 'janati' (geboorte) en 'janah' worden in het woordenboek gegeven via 'genete', 'genius' of 'genus', terwijl 'janis' (vrouw) via 'gyne' (vrouw) wordt gegeven. Maar 'gyne' en 'genus' worden weer niet met elkaar in verband gebracht.

Ik kom wel weer vaak dingen tegen waarvan ik denk dat het hier etymologisch bij hoort, maar helaas, ik ben geen etymoloog. Dus dat stop ik dan maar weer in het achterhoofd.

Een volksnaam voor sinterklaas was vroeger trouwens Kunne Klaas, wat Koning Klaas betekent, zoals wij nu netjes zouden zeggen, als we geen sint zouden zeggen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Pallas Athena » wo 15 maart , 2006 16:20

Dank je els voor deze wel zeer lange maar intressante uitleg nu kan ik weer volgen
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor SjaanTje » wo 15 maart , 2006 22:23

els schreef:Een volksnaam voor sinterklaas was vroeger trouwens Kunne Klaas, wat Koning Klaas betekent, zoals wij nu netjes zouden zeggen, als we geen sint zouden zeggen.

Misschien komt sint ook wel van Jinn.
Sint is tenslotte een soort beschermer, sinterklaas was althans beschermer van 'zeelieden' en 'ongetrouwde jonge vrouwen'. (volgens mij gewoon havenprostituees en hun clientele, vandaar de stoom-boot, met de nadruk op stoom)

Zwarte Piet kan dan van jupiter komen. Jinn-terklaas en zwarte Ju-piet. Wie weet? Er zijn wel gekkere afleidingen van oerprincipes die in volkssprookjes geëindigd zijn.
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor Pallas Athena » do 16 maart , 2006 17:13

kunnen mensen niet gewoon aannemen dat er ooit een gast was die vriendelijk tegen kinderen was en dat alle ouders tegen kleine kinderen liegen over dat die gast nog leeft hmm
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor SjaanTje » do 16 maart , 2006 22:33

Pallas Athena schreef:kunnen mensen niet gewoon aannemen dat er ooit een gast was die vriendelijk tegen kinderen was en dat alle ouders tegen kleine kinderen liegen over dat die gast nog leeft hmm

Dan moeten ze er ook bij vertellen dat het oorspronkelijk niet sinterklaas maar Odin was. O-Jinn, zo te zeggen :lach2:
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor els » do 16 maart , 2006 23:01

Sjaantje schreef:Heb ik ook al jaren in mijn hoofd. Maar hoe? En waar? En wie gaat dat betalen? Is er wel belangstelling voor?
Al dit soort voorzieningen worden de laatste jaren geschrapt. Of geprivatiseerd. Of ondergebracht bij een kerk.
Bijeenkomsten van kritische wetenschappers worden hier bijvoorbeeld in een kroegje in de stad gehouden. Zaaltjes zijn te duur (want geprivatiseerd), op de campus kan het kennelijk niet (de uni is nog steeds katholiek) en dan dus maar in de kroeg.


Tsja, als je echt grond wil kopen om te bouwen, kom je niet onder geld uit.
Er schiet me wel opeens een vaag Italiaans project te binnen, waarbij allerlei vrijwilligers een bijdrage zouden leveren aan het bouwen van een tempel. Iets in een berg of zo. Het is wel verboden, okee, maar er waren toch veel vrijwilligers te vinden die er iets aan wilden bijdragen.

Maar misschien kun je in elk geval gewoon klein beginnen, en het dan langzamerhand uitbouwen.

Wat belangstelling betreft: het lijkt mij dat je het juist aantrekkelijk moet maken, een mooie omgeving met interessante bezigheden en spannende informatiemogelijkheden. Ik denk eigenlijk dat mensen dan vanzelf belangstelling krijgen. Helemaal gegeven de lelijkheid waar we tegenwoordig mee worden geconfronteerd. :yuk:

Sjaantje schreef:Misschien komt sint ook wel van Jinn.


Huhhuhhuh.... toch heb ik alleen maar gegevens gebruikt die uit een serieus etymologisch woordenboek komen. (Klik op de link, dan vind je dat sint van sanctus komt. Het Hebreeuwse qadosh, waar het de vertaling van is, is ook weer veel leuks over te vertellen. :knipoog:)
Het enige is dat de etymologie vooral de Indo-Europese talen volgt, dus woorden uit anderen taalgroepen staan er alleen bij als het om late ontleningen gaan. Maar ik vind zelf dat Arabische woord 'kunya' zo opvallend in het rijtje dat ik het heb toegevoegd.

Wat het k-woord betreft: ik vind het eigenlijk logisch dat de etymologische herkomst netter is dan de tegenwoordige betekenis van het woord. Het is natuurlijk onder invloed van het christendom verboden over deze zaken te praten, dus het is nu iets waar we ons voor generen. Maar daarvoor had het niet zo'n negatieve betekenis, en had het als woord gewoon ergens een rol bij de voortplanting.

Wat we wel mogen zeggen is 'vagina'. Dat is een heel net woord. En dat betekent dan weer 'schede'...... hahahaha, het is dat ding waar de krijgers hun zwaard instaken. Lekker sensueel. :verliefd:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor RoyJava » vr 17 maart , 2006 21:35

Het Hebreeuwse qadosh, waar het de vertaling van is, is ook weer veel leuks over te vertellen.

Ahh, daar komt Quadisha weer naar boven ... :lach2:

En dat betekent dan weer 'schede'...... hahahaha, het is dat ding waar de krijgers hun zwaard instaken.

Niet zo gek gevonden Els. En je hoeft niet zo ver te zoeken om dit te maatstaven. Nou ja, een reisje naar de Verre Oost dan, onze vroegere kolonie Indonesië.

Daar wordt de kris, dat legendarische slangachtige steekwapen, op die manier nl. beschreven in alle berichten, artikels en scripten. Blijf het gek vinden, dat juist dát landenrijk zich zo laat horen van de fundamentalistische kanten. Nu weer met de pornowet, waar al weken tegen wordt geprotesteerd. Wanneer deze pornowet wordt doorgevoerd, wil het eiland Bali zich afscheiden, netals Timor, Aceh, Molukken, Papua Nw. Guinea. Dat wordt bonje dus ... groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Pallas Athena » vr 17 maart , 2006 22:48

SjaanTje schreef:Dan moeten ze er ook bij vertellen dat het oorspronkelijk niet sinterklaas maar Odin was. O-Jinn, zo te zeggen :lach2:


Maak het toch niet zo moeilijk hoe moet ik ooit aan iemand van 3 de diepe ware achtergrond van sinterklaas uit leggen :shock:
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor SjaanTje » vr 17 maart , 2006 22:52

els schreef:Helemaal gegeven de lelijkheid waar we tegenwoordig mee worden geconfronteerd. :yuk:

Een mooi Hundertwasser- of Dali-gebouw.... Mooi organisch, overal groen en tuin, veel, maar niet te veel, versiering en kleur... :verliefd:

En dat betekent dan weer 'schede'...... hahahaha, het is dat ding waar de krijgers hun zwaard instaken. Lekker sensueel.

Zoals die kris van RoyJava. Vroeger had je een tv-serie: de kris poes-aka. :)
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor SjaanTje » vr 17 maart , 2006 22:57

Pallas Athena schreef:Maak het toch niet zo moeilijk hoe moet ik ooit aan iemand van 3 de diepe ware achtergrond van sinterklaas uit leggen

Waarom toch? Sinterklaas is gewoon een heeeele ouwe man met schimmel tussen z'n benen. Bovendien bestaat ie niet en komen al die cadeautjes gewoon van mama/papa/verzorger. Is iemand van 3 al in volkenkundige en geschiedkundige achtergronden geinteresseerd?
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor SjaanTje » vr 17 maart , 2006 23:01

RoyJava schreef:Nu weer met de pornowet, waar al weken tegen wordt geprotesteerd. Wanneer deze pornowet wordt doorgevoerd, wil het eiland Bali zich afscheiden, netals Timor, Aceh, Molukken, Papua Nw. Guinea. Dat wordt bonje dus

Wat is er precies aan de hand met die pornowet? En willen al die andere eilanden ook afscheiden vanwege die pornowet? Volgens mij wilden ze dat altijd al.
Raar trouwens dat ik dat nieuws gemist heb. Misschien tenonder gegaan in de griephysterie. Als er hier een kip omvalt, bestaat de rest van de wereld niet meer.
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor Pallas Athena » za 18 maart , 2006 9:49

SjaanTje schreef:Waarom toch? Sinterklaas is gewoon een heeeele ouwe man met schimmel tussen z'n benen. Bovendien bestaat ie niet en komen al die cadeautjes gewoon van mama/papa/verzorger. Is iemand van 3 al in volkenkundige en geschiedkundige achtergronden geinteresseerd?


Dat denk ik ook niet maar jij schreef dat ik erbij moest zeggen dat die van odin komt
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor els » za 18 maart , 2006 15:35

Pallas Athena schreef:
SjaanTje schreef:Dan moeten ze er ook bij vertellen dat het oorspronkelijk niet sinterklaas maar Odin was. O-Jinn, zo te zeggen :lach2:


Maak het toch niet zo moeilijk hoe moet ik ooit aan iemand van 3 de diepe ware achtergrond van sinterklaas uit leggen :shock:


Voor kindertjes van drie mag je een leuk cadeautje kopen, inpakken en zeggen dat het van de sint komt. Toch? Dat is nou eenmaal het voordeel als je drie bent.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » za 18 maart , 2006 15:55

Sjaantje schreef:Een mooi Hundertwasser- of Dali-gebouw.... Mooi organisch, overal groen en tuin, veel, maar niet te veel, versiering en kleur...


Hundertwasser.. moest ik even opzoeken, nooit van gehoord. Maar inderdaad heel mooi, kan mooi opgaan in een park of natuurrijke omgeving. Gaudi sprak mij ook altijd heel erg aan. Vooral dat 'work in progress' idee van de Sagra Familia kathedraal. Je begint gewoon met de middelen die je hebt, en bouwt dat uit.
Misschien kom je ergens als je op zoek gaat naar mensen die hier ook iets in zien. Mensen die hier ideologisch aan mee willen werken, en mensen die er iets in zien geld bij elkaar te leggen om een soort centrum op te bouwen.
Er zijn diverse mensen ideologisch met dergelijke dingen bezig, het is misschien ook een kwestie van ze bij elkaar brengen.

Roy schreef:Blijf het gek vinden, dat juist dát landenrijk zich zo laat horen van de fundamentalistische kanten.


Ik denk dat er nogal een machtige financier achter dat fundamentalisme zit. De familie van Soeharto is volgens mij bijvoorbeeld achter de schermen helemaal niet uitgespeeld. Ook vanuit islamitische olielanden als Saoedi-Arabie wordt het fundamentalisme geexporteerd, en door de ontelbare islamitische 'jihad'-groeperingen die in de buurt opereren.

Omdat er in Indonesie zoveel moslims wonen, is dat een heel aantrekkelijk gebied voor deze vorm van imperialisme. En door hun agressie hebben de mensen die hier gevoelig voor zijn heel veel impact op hun omgeving. Relaxtere mensen lijken het onderspit te delven. Geen idee hoe die ontwikkeling zich op de lange termijn voortzet.

Nu weer met de pornowet, waar al weken tegen wordt geprotesteerd.


Eh... wat is dat voor pornowet? Helemaal gemist. :bloos:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor RoyJava » za 18 maart , 2006 17:12

Ik denk dat er nogal een machtige financier achter dat fundamentalisme zit.

Di. heel bekend, hoewel luid tegengesproken. In Indonesië hoef je iets dergelijks helemaal niet te insinueren, wil je niet het spinhuis in gaan voor onbepaalde tijd :cry:
Ben tijdens lezingen ook altijd heel voorzichtig hoor, ondanks de vrijemeningsuiting :| ... maar daar heb ik mijn schilderijen voor :lach2:

Ehhh,... de Indonesische fundamentielen hebben van zich laten horen om elke vorm van "sexuele uitspatting" het sexy hoofdje in te drukken. Zelfs zoenen in openbaar kan je een flinke boete kosten, en wat grappig is, dat hoeren, travo's, homo's, bandleiders van Underground ed. allemáál opstaan, luid protesteren en hun stem laten gelden! Laat je niet afleiden door de titel, maar de laatste berichten staan hiero >>>
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Pallas Athena » za 18 maart , 2006 18:54

els schreef:Voor kindertjes van drie mag je een leuk cadeautje kopen, inpakken en zeggen dat het van de sint komt. Toch? Dat is nou eenmaal het voordeel als je drie bent.


Ik wil ook nog sinterklaaspakjes :cry:
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor els » za 18 maart , 2006 19:55

Merdeka! En dat voor deze wet. Ik had er wel iets over gehoord, maar ik wist niet het 'pornowet' heette, ik stel me bij porno iets anders voor.

Het wordt wel steeds gekker zeg. Dat Atjeh zich hiervoor wil afscheiden snap ik eigenlijk niet helemaal. Daar is toch allang de sharia van kracht? Vrouwen zij daar allang verplicht zich helemaal te bedekken, midden in de tropische hitte, en sinds vorig jaar zijn dacht ik ook lijfstraffen ingevoerd. Dus waarom zou de overheid daar zich nog opwinden over zo'n 'pornowet'?

Het is wel een ontwikkeling waartegen iedereen z'n stem moet laten horen. In diverse Maleise deelstaten was ook al de shariawet ingevoerd, Kelantan en nog een staat. Daar mogen mannen en vrouwen niet meer gemengd samenleven, er is een apartheidsregime ingevoerd. Het gevolg is dat eeuwenoude muziektradities die bestaan uit samengestelde groepen opeens verboden zijn. Het gaat natuurlijk wel ten koste van meer tradities, maar de Indonesische en Maleise zang-, theater- en muziektradities vind ik erg mooi. Je zou dit trouwens alleen al moeten respecteren omdat het zo lang is doorgegeven.

Mijn grootste ergernis is dat zo'n traditie dus wel verdwijnt, zelfs al zou je later die wetten weer herroepen.

Wat ik niet begrijp is dat mensen zo rigoureus de banden met hun verleden willen doorsnijden.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » za 18 maart , 2006 19:56

Pallas Athena schreef:
els schreef:Voor kindertjes van drie mag je een leuk cadeautje kopen, inpakken en zeggen dat het van de sint komt. Toch? Dat is nou eenmaal het voordeel als je drie bent.


Ik wil ook nog sinterklaaspakjes :cry:


Nou, dan zal sinterklaas bij jou ook nog een keertje langskomen. :lach2:
Maar wel alvast ook pakjes maken voor de kleintjes!!

Of ben jij misschien de kleinste thuis? Dan pakjes maken voor de groten he!
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Pallas Athena » zo 19 maart , 2006 17:55

Ik ben de kleinste thuis en wij krigen geen pakjes meer :( Ik ben stout geweest :(
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor RoyJava » ma 20 maart , 2006 11:22

Pallas... je bent wel stout geweest, maar je hebt nog altijd dat schild Aigis,... :knipoog: . Op Java heet dat "Anta Kesumo", en is de bescherming voor elke tegenstander. Merkwaardig dat dit geitevelletje in de Kraton (Paleis v/d Sultan) nog werkelijk bestaat en enkel met sacrale rituelen tevoorschijn wordt gehaald ...
Dus kom maar uit de hoek, en wordt een groot meiske :p , groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Pallas Athena » ma 20 maart , 2006 17:24

Ik wil gewoon een pakje :bloos: ik kan mezelf best verdedigen zonder dat domme schild of een stinkende geitenvel
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor els » ma 20 maart , 2006 18:38

Nounounou... :?
Vroeger kregen de kinderen gewoon een zakje zout of een roe in hun schoen als ze te groot werden, en dan was het afgelopen. Nog even pruilen en huilen, maar dan moesten ze zelf aan het cadeautjes kopen en gedichten schrijven.
Helaas, zo gaat dat, Pallas. We worden zo de grotemensenwereld ingeschopt. :knipoog:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Pallas Athena » ma 20 maart , 2006 19:09

Ik wil eeuwig kind blijven *Trekt een pruilmondje en staat op het punt in huilen uit te barsten :cry: :( *

Het eeuwige kind :lach2:
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor RoyJava » ma 20 maart , 2006 19:51

:lach2: hahaha, nu gedraag je je als Athena die net uit Zeus zijn hoofd splijtte :lach2: ... Dat legendarische schildje zal je nog van pas komen, incluis 't zakje halo/zout, en de roe óók :p
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Pallas Athena » ma 20 maart , 2006 21:12

Ik wil een chocolade ventje :lach2:
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor els » za 08 apr , 2006 15:43

Ach, nog een treurig nieuwsbericht. Een katje geboren met maar 1 oog, en geen neus. Het beestje leefde maar een dag. Het heette Cy, van Cycloop.

Afbeelding



Volgens de dierenarts leed het aan een afwijking met de naam holoprosencephaly.

Het is toch eigenlijk een wonder als je helemaal goed in elkaar zit gesleuteld, denk ik wel eens. Er kan zoveel mis gaan.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Volgende

Keer terug naar nissaba café



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten