Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

de oorsprong van alle godsdiensttheoriën

Hier kan alles waarvan je niet weet waar je het moet plaatsen.

Berichtdoor Pallas Athena » ma 20 maart , 2006 19:06

Cool maar Plato intresseert mij meer
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Berichtdoor Newbe » di 21 maart , 2006 19:20

Els: De gelijkenis tussen de amartia en de priesterklederdracht.. De lijn doorheen de levens van Mithra/Krishna/Jezus en de analogie met ontwikkelingfasen van de paddestoel..
Dit van de astronomische aspecten tov de religieuze denkwereld is breed herkend..

Verder wat ik opper is het idee dat de “wereldsemacht” van Rome bewust is gereïncarneerd in de Rooms katholieke kerkelijke macht.. En tot op heden systematisch “de waarheid” manipuleert om deze macht in stand te houden. Wie het denken van het individu controleert beheerst de massa. Wereldleiders en kerkvaders gaan hand in hand om hun goedje binnen te halen..

In ieder geval kijk ik er naar uit wat uw onderzoek naar Mithra’s mysteriegodsdienst zal bijleren..
Newbe
 
Berichten: 16
Geregistreerd: do 09 maart , 2006 10:45
Woonplaats: Berloz

Berichtdoor els » di 21 maart , 2006 23:46

Newbe schreef:De gelijkenis tussen de amartia en de priesterklederdracht.. De lijn doorheen de levens van Mithra/Krishna/Jezus en de analogie met ontwikkelingfasen van de paddestoel..


O, dus precies waar de film over ging. :lach2:
Maar dan denk ik toch dat in elk geval in die film precies de elementen erbij zijn gehaald die van pas kwamen om hun theorie aannemelijk te maken. Ik zal er nog eens naar kijken. Ik zit een trui te breien, en het is eigenlijk wel leuke kost om onder het breien naar te zitten kijken.

In de film werd zichtbaar dat de paddestoel wel een hele grote vormverandering ondergaat. Daar kun je dan bijna alles op projecteren. En dat gebeurde naar mijn smaak ook wel met hele grote lijnen, vaak ging het zelfs om contouren. Mijn mening is dat je altijd wel een beeld kan vinden om met de morfologie van een paddestoel te vergelijken.

Ik herinner me bijvoorbeeld het beeld van Mitra of Mithas (ik begin ze nou allemaal door elkaar te gooien) die wordt geboren uit een rots, wat wordt vergeleken met een stadium van de paddestoel. Maar het vergt wel wat goede wil om de fase van de paddestoel die daarmee overeenkwam als de 'geboorte van de paddestoel' te zien. Je moet wat deuken en schuiven, maar als je er anders over denkt kun je wel een moment vinden dat de paddestoel er nog helemaal niet zo uitzag.

Maar goed, ik zal er nog eens op letten.

Had je deze thread over Mithras ook gezien?



Het ligt even stil, omdat ik nu wat van de links zit door te ploegen. Het is nogal veel materiaal, maar het is net wat ik zocht, dus ik zit even m'n best te doen. Ik zal daarbij meteen eens proberen op te letten of en hoe er wordt gesmokkeld bij het vergelijken met de paddestoelstadia.

Er is ook wel gezegd dat Mitra de zoon is van Anahita, dus dat zou weer minder van pas komen in deze vergelijking.

Verder wat ik opper is het idee dat de “wereldsemacht” van Rome bewust is gereïncarneerd in de Rooms katholieke kerkelijke macht.. En tot op heden systematisch “de waarheid” manipuleert om deze macht in stand te houden.


Het is inderdaad zo dat het Romeinse Rijk, en ook de Roomse staatsreligie, is voortgezet in de Roomse kerk. Ze doen er inderdaad alles aan om hun macht in stand te houden. Ze proberen tot de dag van vandaag op de achtergrond allerlei beslissingen en gebeurtenissen te beinvloeden. Nu proberen ze ook weer grip te krijgen op de vormgeving van de EU. En helaas, omdat het Vaticaan zo rijk is, heeft het veel macht.

Ze proberen ook de waarheid te manipuleren. Maar helaas hebben ze maar weinig invloed op wat er buiten het Vaticaan gebeurt. Dus ze kunnen ons denken en onze bevindingen gelukkig niet sturen. Al balen ze daar wel van. Dan brengen ze weer eens een rapportje naar buiten over de gevaarlijke New Age, of het gevaarlijke atheisme.

Maar volgens mij ga ik uitweiden. Ik zal morgen kijken of ik nog aan het vergelijken van Mithras en zo toekom.

Eigenlijk lijkt het me interessant om nog iets over dat sjamanisme en hallucinerende ervaringen te achterhalen, maar ik vrees dat ik daar voorlopig niet aan toe kom.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Newbe » do 23 maart , 2006 7:23

Els: tja dat is natuurlijk het wat ieder “onderzoeker” doet. De bewijzen opsommen om zijn stelling(en) te bewijzen.. Toetsen aan de realiteit en afwegen met alternatieven. Spijtig is dat deze materie niet empirisch te bewijzen valt. Waarschijnlijk zal de volgende Christus/Boedha niet gelukkig zijn als we hem in een labo stoppen en wat proeven doen.. :no:

Heeft u in uw naslagwerk de “gangbare verklaring” kunnen terugvinden mbt het feit dat onze Mithra groeide uit een rots/steen? En hoe is deze verklaring tot stand gekomen? Uit inductie? Duidelijk beschreven in geschriften uit de tijd of eerdere optekeningen.? Graag zou ik hun ideeën willen onderuit halen met gefundeerde verklaringen. Zijn er andere criteria die makkelijk onderuit te halen zijn?? Tot op heden lijken hun Amarita verhaaltjes me nog steeds vrij overtuigend.

Het doet me genoegen dat ook u geen hoge pet op heeft van de Roomse dictators.
Newbe
 
Berichten: 16
Geregistreerd: do 09 maart , 2006 10:45
Woonplaats: Berloz

Berichtdoor Newbe » do 23 maart , 2006 7:23

Laatst bijgewerkt door Newbe op do 23 maart , 2006 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Newbe
 
Berichten: 16
Geregistreerd: do 09 maart , 2006 10:45
Woonplaats: Berloz

Berichtdoor Pallas Athena » do 23 maart , 2006 9:13

Eer dat er mensen gaan zijn die de nieuwe Christud/buddha ontdekken zijn wij waarschijnlijk al lang dood misschien gaat dat in andere landen nog wel gebeuren maar de meeste mensen hier zijn tevreden met hun leven dus hebben ze niemand nodig om hun te beloven dat het leven beter kan. Toen Christus er was waren vele mensen ontevreden en dan kwam er deze gast die heel veel beloftes maakte en iedereen volgde nu is dat niet meer het geval. Het volk is niet meer zo meegaand het heeft nu meer een eigen mening is tevreden en er is minder groepsdruk nu zijn er mensen die zich ertegen zouden verzetten het geloof heeft niet veel mavht meer of dat nu de islam of het christendom ik denk niet dat mensen nog een of ander geloof met weer een goede prediker en een andere god ik be het ook stilaan beu!

Trouwens newbe je hebt je bericht dubbel geplaatsd liefst één verwijderen
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

Vorige

Keer terug naar Algemeen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron