Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

De zondvloed

Gastenhoekje voor persoonlijke praatjes of off topic onderwerpen.

Berichtdoor willy » ma 01 sep , 2003 12:13

De Heer kwam tot Noë in België in het jaar 2003.

De aarde was verdorven en overbevolkt.

De Heer daalde neer en gaf aan Noë de opdracht een Ark te bouwen en twee exemplaren van elk levend wezen samen met enkele goede mensen te redden.
"Hier is het plan", zei God. "Haast je, want over zes maanden zal het 40 dagen en 40 nachten beginnen te regenen. Frank De Boosere zal dat niet weten te verklaren en weer maar wat uit zijn duim zuigen".
Zes maanden later begon het te regenen. De Heer keek neer en zag Noë wenen in zijn overstroomde tuin, maar hij zag geen Ark.
"Noë", donderde Hij, "waar is mijn Ark?" "Vergeef me, Heer", smeekte Noë.
"De dingen zijn wel wat veranderd tegen vroeger.
Ik had een speciale bouwvergunning nodig. En ik heb moeten discussiëren met de inspecteurs in verband met een brandverzekering. Mijn buren beweren dat ik de bouwlijn overschreden heb met mijn Ark en dat ik de maximumbouwhoogte niet gerespecteerd heb. Ook legden ze een klacht neer wegens geluidsoverlast op de werf.
We zijn naar Stedenbouw moeten gaan voor een beslissing. Dan kwamen het Ministerie van Verkeer en de dienst van Bruggen en Wegen. Zij wilden een waarborg gestort hebben voor de mogelijke, toekomstige, kosten van de aanpassing van de infrastructuur als de Ark moest verplaatst worden naar de zee. Ik beweerde dat de zee tot hier zou komen, maar daar geloofden ze geen snars van. Hout vast krijgen was een ander probleem. De groenen trekken van leer tegen het kappen van inlands hout, en dit om de gevlekte bosuil te beschermen. Ik probeerde de naturisten te overtuigen dat ik het hout juist nodig had om die uil te redden. Geen gehoor!
Ik verzamelde de dieren. Maar dan werd ik aangeklaagd door Gaia. Michel Van Den Bossche beweerde dat ik wilde dieren gevangen hield tegen hun zin. Ook argumenteerden ze dat de accommodatie te beperkt was en dat het wreed en onmenselijk was zoveel dieren te houden in een dergelijke kleine ruimte.
Het Ministerie van Leefmilieu besliste dat ik geen Ark mocht bouwen zonder dat ik een Milieueffectenrapport opmaakte over uw voorspelde watervloed.
Ondertussen ben ik nog steeds bezig een klacht van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding van uw dwarse pater Leman op te lossen. Volgens hem moet ik een bepaald aantal allochtonen inhuren om de Ark te bouwen.
Anderzijds willen de vakbonden dat ik enkel vakbondsleden met Arkbouwervaring te werk stel.
Om de zaken nog erger te maken heeft Douane en Accijnzen al mijn bezittingen en beleggingen aangeslagen. Zij beweren dat ik het land illegaal wil verlaten met medeneming van bedreigde diersoorten. Toen men op de Ministeries van Volksgezondheid en Landbouw hoorde van al die dieren, begonnen ze te kankeren over het 'mestactieplan' en vroegen of ik nog nooit gehoord had over het MAP en wat ik er zou aan doen.
En dan zwijg ik maar over de problemen met het ellebogenwerk van al die politici die, door hun dienstbetoon, allemaal iemand hadden die absoluut mee moet. Dus Heer, vergeef mij, het zal me minstens tien jaar kosten om de Ark te bouwen."

Plotseling stopte de regen, de hemel klaarde op en de zon begon te schijnen.
Een prachtige regenboog strekte zich uit over de horizon. Noë keek verwonderd op. "Wil dit zeggen dat U de wereld niet zal vernietigen", vroeg hij.
"Neen", zij de Heer, "uw regering is daar al intensief aan bezig"

Amen

:mopper:
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

ARKE Noachs

Berichtdoor BlueHue » vr 28 apr , 2006 19:38

:| BESTE WiLLY,

Leuke Artikel, dien heb je vast ergens vandaan:" gejat". Apropos over Arcken gesproken: Noa; Noach is een curruptie-verkorting van:" Sargon van Accad " die een Migratie invasie leidde van Hyksos uit de Hindu-Kusch rond 1250 vC. Geen water- maar een Mensen Zondsvloed dus!


DE Colonneleiders of GENERAALs werden : StamHoofden" genoemd de Notie van " Dieren verzamelen," komt iconografisch natuurlijk uit de Egyptische Grafschilderingen-Cultuur. :|


Ten tijde van SAGON-1 van Accad werd zuid-Arabie door hem" veroverd" Hij noemde zich daarbij o.a." Heer van de Vier Windstreken:" Sar Catra-Motitae" Zijn 3e Zoon Naram-Sin noemde zichzelf daarop " Heer van Het Universum" :|
BlueHue
 
Berichten: 85
Geregistreerd: ma 13 dec , 2004 19:00
Woonplaats: "GRUMPY", DELFT, Z- Holland, De Stad van" Master- Painter " Vermeer.

Berichtdoor RoyJava » ma 01 mei , 2006 10:34

Apropos over Arcken gesproken: Noa; Noach is een curruptie-verkorting van:" Sargon van Accad " die een Migratie invasie leidde van Hyksos uit de Hindu-Kusch rond 1250 vC. Geen water- maar een Mensen Zondsvloed dus!

Hai BlueHue,... kunt U hier neerzetten waar U bovenstaande quote vandaan hebt? Enige bron van verificatie is heel interessant, daar a/d Noordkust van Java een oeroude plek bestaat, die door de Javaan omschreven wordt als pre-historisch.

Deze wordt nog steeds door monniken bezocht, die hier allerlei initiaties ondergaan, en vaak langere tijd hier verblijven. De plek heet nl. Gunung Muria, doch zou voorheen Argha Saptu (7-Berg) geheten hebben, waar ene Accad (een vorm van "één" en letterlijk "eerste") neerstreek ... natuurlijk een vorm van syncretisme, maar wel een hele interessante... toch? Ook daar Muria in sommige overleveringen samen wordt genoemd met de Zondvloed ...

groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor els » ma 01 mei , 2006 19:41

Akkad slaat hier volgens mij op de Akkadische cultuur, zeg maar 'Babylonische' cultuur voor de duidelijkheid, met als hoofdstad Akkad.

Sargon I stichtte rond 2300 v.c. het Akkadische rijk. Dit was het eerste Semitische rijk, en hiermee kwam een einde aan de heerschappij van de Soemeriërs. Hij heerste ondermeer over de steden Akkad, Babylonie, Eresh etc.

Sargons geboortemythe heeft trouwens wat trekjes van het geboorteverhaal van Mozes (en vele anderen natuurlijk). Zijn moeder, een priesteres, was 'ongewenst zwanger' en stopte haar kind in een kistje, dat ze op de rivier liet wegdrijven. Hij werd gevonden door ene Akki, de watergieter (een tuinman), die hem grootbracht. Ishtar kreeg hem uiteindelijk lief, en hij werd koning.

Dit verhaal is een mythe, maar Sargon zelf is wel historisch.

Sargon veroverde dus kennelijk het rijk van de Soemeriers.
Zijn naam wordt beter weergegeven als Sharrukin - legitieme heerser.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Hindu Namen in Indonesia

Berichtdoor BlueHue » di 02 mei , 2006 20:54

:| BESTE.... Je begrijpt zelf ook wel, dat als de RamaYana Epos pas in 900 NA Christus op Java bekend werd en :"SITA" daar dan, ineens "SiNTA" heet, dat ook, de ándere Hindi-namen ook niet in Indonesia thuishoren!

Ik doe helaas niet aan Bronnen-onderzoek, want ik kan met mijn ( pre-natale)ALZHEIMER toch niets zo goed onthouden, bovendien raak ik steeds mijn opschrijfboekjes zoek en ik ben toch te langzaam met lezen van relevante Informatie( ik ben "Duizendpoot"Els niet!)

Ik kan je een anecdote vertellen over SintWillibrord, die rond 670 ad, de"Apostel der Nederlanden"wordt genoemd omdat hij in Grevelingen( vanuit York in Engeland/North-Humberland) landde en "Utrecht stichtte>Maar wat blijkt?

Chartermeester van Blijenburg"dhr. Alfred de-La-Haye heeft in 1964 ontdekt dat Willibrord in Gravelingues in Noord-Frankrijk landde en Tourneheim in Picardie stichtte Raar hoe een dubbeltje kan rollen!
:|
BlueHue
 
Berichten: 85
Geregistreerd: ma 13 dec , 2004 19:00
Woonplaats: "GRUMPY", DELFT, Z- Holland, De Stad van" Master- Painter " Vermeer.

Berichtdoor RoyJava » wo 03 mei , 2006 17:25

Je begrijpt zelf ook wel, dat als de RamaYana Epos pas in 900 NA Christus op Java bekend werd en :"SITA" daar dan, ineens "SiNTA" heet, dat ook, de ándere Hindi-namen ook niet in Indonesia thuishoren!

Helaas zijn de Hindoe-gebruiken, incluis tradities, rituelen ed., als "bewijzen" reeds bekend van de 4e eeuw ná Chr. BlueHue en vervulden Brahmanen een religieuze functie aan de hoven v/d Indonesische Koninkrjken. Zowel Pali- als Sanskriet-inscripties op Oost-Kalimantan en West-Java zijn opgenomen in Chinese bronnen en worden als zeer betrouwbaar gerekend.

Studies van de Sumatraanse bronnen, heel actueel op moment, hebben ook aangegeven dat Bhiksu's (Boeddhistische monniken) vermoedelijk al in de tijd van de levende Boeddha verpoosden in de oerwouden van Sumatra. Daar zij leefden als natuur-monniken zijn de overleveringen slechts in mondelinge vorm aanwezig geweest, waar een kleine duizend jr. later de Boeddhistische pelgrim I-Ching als eerste melding van maakte in het Hindoeïstische Sriwijaya Koninkrijk op Sumatra (ong. 500 tot 1200 ná Chr.). Zijn melding gold eveneens de zeer levendige handel tussen China, India en Indonesië, die oa. de beroemde bouwstijlen van verschillende legendarische tempels vermeldden.

Dat Sita "Cinta" werd zou de symbolische betekenis van de Sita-figuur aanwijzen in het woord "liefde", wat nog steeds gebruikt wordt in het "ik-hou-van-jou" ofwel "saya-cinta-padamu". De Ramayana en Mahabharata hebben overigens een geheel eigen vorm van ontwikkeling op Java en Bali doen ontstaan, die als zeer belangrijk gelden op wereldniveau voor studie en onderzoek. Júíst vanwege het zeer specifieke Javáánse, en Balinese karakter ... en terdege dáár thuishoren, aldus. Incluis de karakters van de Semar en de Ratu Kidul die als pre-Hindoe worden gekenmerkt. En zelfs nú ook door de Islamieten nog steeds als een erfgoed beschouwd worden van een púúr Javaans kenmerk, zonder énige invloed van een ander natie.

Belangrijker feit is dat op West-Java de rivieren als CHI werden betiteld, afkomstig uit de vroegste tijden van bevolkingsgroepen op West-Java. CHI wordt aangeduid voor zowel pad als stroom, zowel in het Chinees, Japans als oud-Javaans. West-Java is altijd apart van Midden- en Oost-Java beschouwd, en daardoor bijzonder interessant voor studie en onderzoek, juist daar Jan Pieterszoon Coen hier zijn Sunda Kelapa "mocht" stichten. Idd.,... hoe een dubbeltje kan rollen :knipoog:

groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor RoyJava » do 04 mei , 2006 9:05

dat als de RamaYana Epos pas in 900 NA Christus op Java bekend werd en :"SITA" daar dan, ineens "SiNTA" heet, dat ook, de ándere Hindi-namen ook niet in Indonesia thuishoren!

'Cuses,... vind deze toevoeging tóch niet correct, ook daar de Universiteit van Leiden frequent uit komt met "Bijdragen tot de Taal-, Land- en Volkenkunde" waarin allerlei beschouwingen, studies en onderzoeken internationaal worden beschreven en onlangs een uitgebreide bijdrage verscheen van Vladimir L. Braginsky; een Rus, die afstudeerde in de Zuid-Oost Aziatische Talen, en op een werk stuitte van Afanasiy Nikitin, eveneens een Rus, en koopman, die vanuit Moskou naar India reisde aan het begin v/d 13e eeuw, en dit opschreef in een soort dagboek. Hij stierf in India, en zijn dagboeken kwamen in het bezit van de heersende Tsaar die deze verwerkte in zijn eigen "Sofia Kroniek", wat tot aan de vondst van Vladimir L. Braginsky verdween in de kelders v/d zijn paleis.

Braginsky werd bekend door zijn werk "A history of Malay literature from the 7th to the 19th century" in 1983, waarin de werken van Nitikin zijn verwerkt.

Opmerkelijk zijn de beschouwingen van Nikitin over Sumatra, die hij in zijn dagboek beschreef in "Voyage beyond the 3 seas". Daarin beschouwt hij de overleveringen (!!!) uit díé tijd. Toen Noord-Sumatra nog Lamrin heette, door de Arabieren Lamuri (Lemurië?) genoemd, ofwel het Land van Goud. Nikitin reisde ook naar Jawa, dat in de vroegere tijden van díé tijd als Shabat/Shaibat bekend was. De Arabieren beschouwden Sumatra én Java als één (ook nog door de Arabier Ibn Sa'id in de 13e eeuw als zodoende gebezigd), maar de Chinezen gaven duidelijk aan dat de inwoners van Shabat géén Joden, géén Christenen, en géén Moslims waren, maar van een Hindoese origine!

Vooral de legendarische Brahmanen, die beroemd waren als de "naakte filosofen in de natuur", door Alexander De Grote reeds vernoemd, leefden op Sumatra, wat als Samudra belangrijk gold in zijn handelspositie. Deze Brahmanen kenden geen angst voor oa. apen en tijgers, en de Sa-Mudra gold als beroemd Mudra teken (een handgroet) ...

Moeilijk om na te vorsen in Internet artikelen, toch maar een poging met een groet van Roy >>>



RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor SjaanTje » zo 04 jun , 2006 14:30

Weer een nieuwe (?) theorie over de zondvloed:
http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/14/0,187 ... 06,00.html

Nu geen Middellandse Zee die volloopt, maar de Zwarte Zee.
De mensen die zich volgens dit artikel daar na de ijstijd gevestigd hadden, hadden een akkerbouw-hoogcultuur ontwikkeld en werden verrast door het water dat door de dam tussen Turkije en Europa heen brak en zo de Bosporus ging vormen.
Het kaartje op een van de laatste pagina's suggereert dat de bewoners van het gebied in alle windrichtingen uitzwermden.
Misschien dat het zondvloed-verhaal daarom zo algemeen in alle culturen voorkomt.
SjaanTje
 
Berichten: 134
Geregistreerd: di 21 feb , 2006 22:59

Berichtdoor els » zo 04 jun , 2006 20:14

Shhh..... net te laat he.... ik had dit echt graag willen zien, maar zoals gewoonlijk ben ik net een uurtje te laat. Ik ga nu eens verder kijken op die site, want ik zie dat er allemaal oude online documentaires te vinden zijn. :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor BlueHue » ma 17 jul , 2006 17:55

euh
BlueHue
 
Berichten: 85
Geregistreerd: ma 13 dec , 2004 19:00
Woonplaats: "GRUMPY", DELFT, Z- Holland, De Stad van" Master- Painter " Vermeer.

Arabische of Hindunamen in Noord-Sumatra?

Berichtdoor BlueHue » ma 17 jul , 2006 18:04

RoyJava schreef:[Universiteit van Leiden frequent uit komt met "Bijdragen tot de Taal-, Land- en Volkenkunde" waarin allerlei Vladimir L. Braginsky; een Rus, die afstudeerde in de Zuid-Oost Aziatische Talen, en op een werk stuitte van Afanasiy Nikitin, , die vanuit Moskou naar India reisde aan het begin v/d 13e eeuw, en zijn dagboeken kwamen in het bezit van de heersende Tsaar die deze verwerkte in zijn eigen "Sofia Kroniek", wat tot aan de vondst van Vladimir L. Braginsky verdween in de kelders v/d zijn paleis.

Braginsky werd bekend door zijn werk "A history of Malay literature from the 7th to the 19th century" in 1983, waarin de werken van Nitikin zijn verwerkt.

Noord-Sumatra nog Lamrin heette, door de Arabieren Lamuri (Lemurië?) genoemd, ofwel het Land van Goud. Nikitin reisde ook naar Jawa, dat in de vroegere tijden van díé tijd als Shabat/Shaibat bekend was. De Arabieren beschouwden Sumatra én Java als één de Chinezen gaven duidelijk aan dat de inwoners van Shabat géén Joden, géén Christenen, en géén Moslims waren, maar van een Hindoese origine!

Sumatra, wat als Samudra belangrijk gold in zijn handelspositie. Mudra teken (een handgroet) ...





BESTE Roy, dat er hindounamen in noord-Sumatra voorkwamen voor 9000 voor Christus kan best ik bedoelde alleen maar dat de Ramajana Epos pas zeer laat in Indonesia arriveerde en dus statisties gezien geen deel kan uitmaken van de oudste Hindu-traditiews op Sumatra,, je noemt het Samudra maar Deze geo-Naam is Latijn en betekend "HOOG Land"'
dE TRADITIE VAN DE EERSTE hIDURIJKEN IN (nOORD-)sUMATRA GAAN TERUG TOT BOEKEN DIE buiten INDONESIE GESCHREVEN ZIJN EN dus OP PLATSEN UIT zUID-aRABIE, DIE MET DE IMMIGRANTEN ZIJN MEEGEREIST!
BlueHue
 
Berichten: 85
Geregistreerd: ma 13 dec , 2004 19:00
Woonplaats: "GRUMPY", DELFT, Z- Holland, De Stad van" Master- Painter " Vermeer.


Keer terug naar nissaba café



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron