Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Godinnen rondom de Zwarte Zee

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Godinnen rondom de Zwarte Zee

Berichtdoor Batal » wo 10 mei , 2006 17:48

Ik ben op zoek naar bronnen en info over godinnen uit de oudheid (of niet, maakt niet uit eigenlijk) van het gebied rond de Zwarte Zee en dan voornamelijk rondom Varna... iemand die iets weet ook al is het het kleinste detail... het is van harte welkom.
Batal
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo 10 mei , 2006 17:26

GODEN rond de ZWARTE ZEE, wat een vreemd idee. . . .

Berichtdoor BlueHue » di 16 mei , 2006 17:39

:p Beste, Batai, ,

:| JE WEET WAARSCHIJNLIJK AL, DAT DE ZOGENAAMDE" iNVASIE DER SLAVEN" ROND DE ZWARTE ZEE, EEN LEGALE VOLKSVERHUIZING WAS, VAN DE EX-SOLDATEN/ VETERANEN-HUURLINGEN VAN DE BYZANTIJNSE KEIZER MAURITIUS? ROND 580 n.C. ?!Die tegen de Sarmaten Khan Abia vochten.? Dus welke Goden bedoel je?


:| Deze"Slavische Volken"hebben Santovar of Peroun als Hoofdgod, en vereerden daarbij een Gouden standbeeld van Keizer Trajanus
( 95-117 nC.)


:| Daarvoor woonden er de:"iLLyRiËRS"en God weet wat voor Goden DIE hadden ! ( Heb ik dus niet opgezocht op internet.)Ik weet dus geen"ZAwarte-Zee-Goden van voor de Islamiesering der daar wonende Turken-Volken.


:| Wél, kan ik je berichten, dat de NAAM:"Zwarte-Zee
("Mare-Male".)of Pontus-"Euxines" misleidend zijn. Dat moet ik even uitleggen, De naam "Zwarte Zee is gekozen, omdat de Argonauten door de Zwarte-Zee"naar het Indiasche achterland van Colchis zijn gevaren. Om het Gulden Vlies en de dochter van Koning AËtes, Medea mede te nemen. Dit deden zij rond: 865-860 vóór C.


:| Echter het huidige:"Colchis-Stan" bevindt zich in Gujarat/ Ran-of-Kutsch"en is alleen per schip over de Rode Zee en Indische Oceaan te bereiken. Deze:"Rode"Zee heette bij Odysseus, de "WINE-DARK Sea" En Odysseus scheen zwarte wijn te drinken, zodoende werd de( Romeinse!) "Mare-Erytraeum"uit de "Periplus-Zeekaart"
in het Grieks "Zwarte"Zee genoemd.


:| Nu is het in de Griekse Mythologie bekend, dat de MAAN-GOD :"Hephaestus" 2 keer in de Indische Oceaan gevallen is ( door Hera naar Sintiers en later door Zeus, weggeduwd.naar de Indische Oceaan.)en daarbij in: 1075 de Hymalaja-Bergen veroorzaakte en in 855 de zogenaamde Vloed van Deukalion/Phoroneus deed ontstaan.( ook Grote"Ogygus"Vloed .)
De"Bijbelse ZondsVloed"van NOACH, vond plaats tijdens: SARGON-1, niet in 2200 vC. maar in 1250 vC.( "revised-Chronology".)

:|
Gevolg was dat de Aarde
in 855 v.C.een buiteling/ omdraaiing kanteling , of hoe de vak-Geoloog dit in vaktermen ook moge benoemen-( mij dus onbekend,)maakte van 180% evenwichtstoornis.


:| Aangezien, de Geo-Kartografen in DiE tijd alle topografie -met de Sterrenbeelden verbonden, was men er te laat mee, om de co-ordinaten in oude verhalen te veranderen en zodoende werd de reis van de Argonauten, die dus oorspronkelijk via de Rode Zee en Arabische Zee naar de Indus-Riviermond, ging
PLOTSELING"veranderd"als hebbende plaatsgevonden veel Noordelijker, via de Huidige"Zwarte-Zee", die DUS voor de Aardomwenteling, van 855 vC.ander geheten moet hebben, God weet wat, maar plaatselijke tradities weten het mischien nog.


:| In ieder-geval: NIET "Zwarte-Zee" of vertalingen ervan door passerende Volksverhuizers! zoals de: Sarmaten; Petjenegen, Scythen; Galaten, Oost-Goten, Chimbren; Teutonen, Roxolaunen; Jaszigen, Hongaren, Hunnen of Tartaren ; of Turkmenen( apropos je vraagd dus OOK om de" Goden-der-Turmenen"uit de Tijd voor hun conversie tot de Islam!!!


:| Een Duitse "Schriftsteller"( even zijn naam kwijt door slecht geheugen.) Ik weet het weer :"Erich Senz" maar hij was geen professionele Historiker( maar die repten daar nooit over.) EnFin, Herr Senz, Heeft uitgedokterd, dat practisch ALLE"Deutsche "Sagen
zich ontwikeld hebben BUITEN Duitsland, in het Zwarte Zee-gebied toen de:" Quaden en Markomannen", Wenden; Teutonen en Alemannen daar nog Jaren woonden, voordat ze de Kelten en later de Romeinen bevochten.


:| De Oude Mythen en Reisverhaal-co-ordinaten, dus ook de Zwerftochten der Israëliërs!) waren op de VORIGE Sterrenstanden
gefixeerd en die stonden na: 855 vC.aan de andere kant van de Aardbol. Dat dit nu niet meer precies 180% is komt omdat de Aarde een nieuwe balans heeft gevonder, waarbij de oorspronkelijke RECHTSTANDIGE(in het Zonne-EquatorVlak-Staande)Aardas nu 24% verschilt.


:| Waarom weten wij niets van die"Aardverschuiving in 855 vC? Ten Eerste: mocht men geen oude verhalen veranderen die waren heilig, ten tweede Als de Aarde "Plat" was, kon ook de'Aardas niet verschuiven, Ten derde, men gaf aan de totaal onbekende nieuwe Sterrenbeelden, die dus Plotseling van de ANDERE kant van de Aarde tevoorschijn kwamen de namen van Koningen die rond 855 vC. leefden. Dat Jaartal 855 vC. is dus niet"zomaar"voor deze"Hemel-RAMP" gekozen, maar het bleek een :"breekpunt"in de Geografische Co-ordinatie en geschiedenis te zijn. En de schuine stand van de Zodiac- te verklaren, als"de terugslag/strijd van de Gevallen Engel"LUCiFER"die in de( Arabische-)ZEE viel!en daar in de HADES, de"Hel"stichtte. "Lucifer/ Hephestus / Artemis-Afrodite / Maan/ Vulcan. zijn de diverse Goden-benamingen voor hetzelfde Hemel-lichaam: Dione-Nyssos of"Dochter van Venus(=Dione-Themis.)


:| De Verhalen der Argonauten behoren dus NIET tot de huidige Zwarte zee gebied en pogingen om via gesponserde Zeereizen hun "Zwarte-Zeerouten te volgen moeten dan ook mislukken.


:| Vooral als men geen rekening houdt met de Zeeboden erosie en stroomsnelheden gaat berekenen die er in 865 vC. niet waren.
Het is trouwens bizonder bevreemdend, dat de Stad Milete pas in 755 vC. als eerste Griekse Stad, in die "Zwarte Zee"kolonies stichtte terwijl de Argonauten er al volledig ontwikkelde Havensteden aantroffen. Dat is een raadsel.


:| Dit "Raadsel" is eenvoudig op te lossen: de gemiddelde Zee-engte/Zeestraat-bodemdiepte van de Zee-engte bij Gallipoli:(remember: 1915 Churchill's Blunder kostte 150.000 britse Soldaten het leven.) De "Canakale Bogazhi"(=Dardanellen.)is nu, 30 meter. diep, maar in: 1950-1970, heeft de Russiche Marine de toen bestaande Bodemdiepte van 20 meter, tot 30 meter uitgediept voor hun Duikboten. Wij/ de Hydrografen en Nauticalgrafen, weten dat tussen 855vC. en 755 vC.een Zee-Spiegel-Stijging plaats vond van 50 meter( in 100 jaar dus.) Voor 755 vC. was het waterniveau van de Middelandsche Zee kennerlijk te laag om boven het( Hogere) Niveau van de "Zwarte-Zee" uit te stijgen en ALs er dan al een (Open-)verbinding bestond, kon dat alleen een 30 m hoge waterval geweest zijn! ( vanuit de:"Mare-Maeotisnaar: iskanderun.)


:| "Theorieën van Plato's "Atlantis"in de Zwarte Zee; in :roll: 9.000 vC. :roll: kloppen van geen meter, want :-9.000-vC. was een schrijffout(je.)Natuurlijk KAN de zwarte Zee ooit overstroomd geweest zijn, want dat gebeurde jaarlijks tijden de Gletscher Sneeuw smelting,wat door Stuwdammen tegenwoordig juist voor periodieke verdroging( Aral-Meer!)zorgt!


:| BESTE," B", Je hebt nu een volledig niet/onrelevant verhaal over de"Zwarte-Zee"gehoord maar niets over je Vraagstelling der"Zwarte-Zee-Goden"die kan een Expert in Bulgaarse of roemeense talenonderzoek, ( de Etrusken woonden er ook Tijdelijk!)van de: www." BBC History channel. ac.uk. " beter beantwoorden, niet-te-min- hoop ik dat je er toch ets "wijzer" van geworden bent!
HOOGACHTEND, "BlueHue" :|


:bloos: PS. "Varna", waar ligt dat eigenlijk?! is dat een Bergmeer? zoals het:"Van"-Meer? . . . En om je nog meer "te plagen": hoeveel Goden / Godinnen /( goede-)Feëen heb je, daar, al gevonden?? ( De Assyrische:"ANA-HiTA-Purna" "Annona.of Anna-Perenna, is onze "Sint-Nicolaas"/ Babuschka in "vrouwelijke"vorm.)
BlueHue
 
Berichten: 85
Geregistreerd: ma 13 dec , 2004 19:00
Woonplaats: "GRUMPY", DELFT, Z- Holland, De Stad van" Master- Painter " Vermeer.

Berichtdoor els » di 16 mei , 2006 21:27

Hai Batal, ik heb even gekeken in de boeken van Gimbutas, maar ik kan het niet zo vinden. Ik zal nog eens beter zoeken, maar ik ben niet zo bekend met de Zwarte Zee, dus ik weet niet direct waar ik op moet zoeken.

Ik heb wel een paar internetlinks, maar misschien had je die zelf al gevonden.

Ik vond een pagina met de volgende afbeelding, maar ik kan hem niet meer terugvinden.

Afbeelding

Been
Grootte: 7,6 cm
Foto: Michel Lambert

FROM THE COPPER AGE
4600-4200 BCE

In the days of the Mother Goddess

An excellent way of harnessing the protective powers of the Mother Goddess was to fashion her body out of clay, bone or stone, and wear it around one's neck or worship it in a sanctuary. This cult disappeared in the Bronze Age.

The vast majority of human-shaped idols found near Varna represent women. Artists did not give these figurines individual features, but merely emphasized their femininity, with a pubic triangle and rounded belly.

Many flat bone idols were found in graves.

Photographic material available on request

Information:
Marie-France Lapointe, Communications-Marketing Representative
Telephone: (514) 872-7858
E-mail: mflapointe@pacmusee.qc.ca


Dus misschien kun je met deze dame contact opnemen, als het erg belangrijk is voor je.

En nog een paar websites:

Varna Museum



Gallery Bulgaria






Nike uit Varna (Griekse naam van Varna: Odesa)


Ik zal morgen nog eens in mijn boeken kijken op zoek naar de Zwarte Zee. Natuurlijk huisden daar de Amazones volgens de Griekse mythologie, en daar zouden mensen worden geofferd aan Iphigeneia. Ook werd er een Armeense vorm van Anahita vereerd.
Als ik het goed heb speelde ook de mythe over het Gulden Vlies zich hier af.

Hopelijk kan ik m'n info weer een beetje terugvinden.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Goden/ Godinnen rond de Zwarte Zee

Berichtdoor BlueHue » do 18 mei , 2006 14:52

:p BESTE Batai en ELS,

De Goden van de Zwarte Zee zouden dus Tracische Goden moeten zijn, want de Huidige Bulgaren en Roemenen zijn er natuurlijk pas sinds 500 tot 600 NA Christus aangeland, Voordien tijd zaten de Duitsers( Teuthones en Alemannen en passerende Oostgoten )daar.


De Scyten, Kimmeriërs, Thraciers, Illyriërs Muski, Sarmaten en Petsjenegen, zaten daar ook, lang voordat de Sklaven en Turkmene er aan kwamen opgejaagd door de Gouden Horde-Hunnen.

Als je dus iets wil weten over de"Goden rond de Zwarte Zee in het algemeen , zul je toch iets SPECIFIEKER moeten zijn, dus naar welke tijdsperiode gaat jouw Godenbelangstelling uit: de "ijzertijd"???"


OVER DE TROJAANSE OORLOG: Heracles belegerde Troje in 875 vC.
toen Laomedon weigerde
enige witte stieren(=witte Olifant-Stieren.)als compensatie voor het redden van Hesione(die met Telamon huwde.) te overhandigen, Hesione werd bedreigd door een Orka/Zeemonster omdat Laomedon ook al Apollo zijn Loon voor het maken van de Rivierzandbanken had geweigerd.Dat was goed gedaan, want de 2 "Gewone"stieren die hij overgaf werden direct opgegeten, dus het Lot van de 2 Olifanten was ook de offerdood, DAT wilde Laomedon voorkomen, als"Olifanten"-vriend.)


Inderdaad heeft ELS, gelijk over Artemis als :"Zwarte-Zee-Godin"de voorbereiding van de( 2de-)Trojaanse oorlog in: 861(-vC. en niet in de nep-tijd van 1183 vC.)betrof ook, de vlucht van Iphigenia naar de Taurische Chersoneus( de Krim Eilanden rijk van een Scytische Griekse Tarwe-Koning. )Met het beeld van de Taurische Artemis of zo. Chalgas zei dat wegensd de windstilte de dochter des Konings geofferd diende te worden, gelukkig ontsnapte deze en werd een Hert geofferd, maar het hield wel de Oorlog op. . . !


Het Beeld dat wij hebben van de Trojaanse Oorlog is gekleurd en fout want de SAGE, verteld totaal niets over de politieke verhoudingen in die tijd: De Trojaanse Priester die meeging om de juiste route te wijzen:"Kallias"of Chalchas wees Mysie aan, dat prompt per vergissing veroverd werd


TROJE was namelijk met geweld onder de Assyrische hegemonie van Keizer Assurnasirpalus gebracht( wat al bewijst, dat het niet in 1183 vC. ten onder kan zijn gegaan want Assurnasirpal-2 regeerde van 868-859 vC.


Deze Assyrische Keizer/Grootkoning kreeg oneinigheid met de egyptische Koning: Amenhotep-3, over de graan/tarweleveranties van de Scyten naar Egypte( dat toen nog niet de"Graanschuur"van Rome was.)en stelde een handelsboycot in tegen Egypt. . .


De Grieken vnl.Athene had een handels-schuld met Egypte, dat ze werd kwijtgescholden , alleen, indien ze in Egyptische dienst:"Troje"terugveroverden, dat de "Ijzeren-Poort tot de Zwarte Zee-Handelsroute was/bewaakte. Daar voelden de Grieken eigenlijk niets voor.


De AFFAIRE:"Helena"kwam echter goed van pas en nadat de Trojanen"zogenaamd'" geweigerd hadden Helena terug te geven,( deze werd in Egypte als gijzelaarster vastgehouden!) begon de (2de) Trojaanse Oorlog. Toch waren de meeste Grieken niet van plan Troje te belegeren en zo had Achilles eerst 20 ( haven-)steden rondom Troje geplunderd, om zijn troepen te kunnen betalen.


De Film "TROJE"met Brat Pitt is een flagrante geschiedsvervalsing,
De Griekse vloot kon Troje niet binnenvaren
omdat de Stad omringd was door ( Rivier-zand-)Banken, de enige manier om de Schepen over te zeten was tijdens vloed met een scheepskameel,
dat was het zogenaamde"Trojaanse"paard.


De reden dat de schepen wegvoerden naar het Eiland Thasos en dit "Zee-Paard" achterlieten, was, dat even tevoren de Trojanen de griekse schepen effectief in brand hadden gestoken en dezen dus wel naar het water moesten om de scheepsrompen te doven en daarbij per-ongeluk afdreven wat Homeros als een "Slim-plan" voorstelde. . .


De Bouwers van het Scheepskameel zullen in deze romp overnacht hebben en, er pas in de Stad uitgekropen zijn, alweer, volgens "Homeros"als een:"Slim"Plan. . .Troje werd veroverd maar ook in brandgestoken, en waren namelijk geen 1000 maar 100 schepen gebruikt en dus te weinig grieken om de stad te bezetten, die door Amazonen, en Susianen werd bedreigd.


Deze (2e Trojaanse) oorlog duurde maar een jaar, het feit dat toen de Opperbevelhebber"Koning"Agamemnon, van de ( Egyptische vazalstaat:) "Mycene", ("Direct na Troje's val,")terugkeerde met 2 zoontjes van amper 7 jaar, "bewijst"destemeer dat het geen 10 jaar kon duren.


ENFIN, ik heb weer je vraag over "welke" Goden de Zwarte Zee Volken hadden, weer-NIET beantwoord, Sorry dat ik doordraafde.


:| Maar heb je mijn eerste antwoord wel gelezen en die van ELS?


HOOGACHTEND, van BlueHue.
:|
BlueHue
 
Berichten: 85
Geregistreerd: ma 13 dec , 2004 19:00
Woonplaats: "GRUMPY", DELFT, Z- Holland, De Stad van" Master- Painter " Vermeer.

Berichtdoor RoyJava » vr 19 mei , 2006 13:03

Je weet zóveel BlueHue, en je zet nogal harde feiten neer :lach2: die enorm interessant zijn. Heb je geen Website met enige referenties,... of een eigen boek ... zou ik graag willen kopen !
Groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

OVER "Troje"/ Trojaanse oorlog

Berichtdoor BlueHue » vr 19 mei , 2006 14:38

:p BESTE . . . . ROY,

:| ik moet je teleurstellen zoals ik al vele geintresseerden heb moeten teleurstellen: ik compenseer mijn "ziekte" pre-natale"Alzheimer" ik kan niets onthouden, daarom "geen Boek en geen Voetnoten/ Websites".


:| Een korttermijn geheugen heb ik ook niet, mijn geheugen is niet van mij, maar van de computer waarop ik werk, en het feit dat in mijn :shock: Mythologie-encyclopaedie, alles hetzelfde blijft en niets veranderd, daarom kost het me minder moeite iets te herrinneren


Getallen(die steeds veranderen!) en telefoonnummers of Adresbestanden die ik maar af-en toe bekeek, kan ik me dus helemaaal niet meer herinneren, ik heb thuis alle wanden met boekenkasten metvakjes waarin ik op onderwerp krantenknipsels leg, op alphabet kan ik de knipsels ook al niet terugvinden.


Mijn vrouw een Register-Accountant by de Shell in Den-Haag, lengte 1.50, huidskleur: licht-geel,
( " Merry-Wati, Khouw-a-Nio"), is 20 jaar geleden weggelopen omdat ze niet met een Halve Alzheimer-persoon wilde samenwonen
( Nou ja wel zijn we als vrienden uiteengegaan, ze had nog 5 jongere zussen, maar raadde hen af met mij in zee te gaan.


Ik heb ook geen "Conversatie"zeggen mijn ( lieve-)Pleegouders, ik lees geen boeken, ik "weet"alleen "iets"over Atlantis"door een kunst-foefje( MeZo-MeSo.)en verder nergens over, en dan ben je snel "uitgepraat".
Webmaster: ELS, zei ookal dat ze een Artikeltje over Atlantis-Hoofdstad"Poseidon"getiteld:"geen Seven-Up voor Atlantis", wel las maar er niets van snapte, de zinnen stonden in niet logische vollgorde, door elkaar en zij moest het danook"redigeren"voordat ze het op de Website durfde te plaatsen!


Ik schijn onbedoelt mensen de verkeerde indruk te geven, ( vandaar ook mijn "onderschrift"Toen:"gratie"werd uitgedeeld, was ik achter de Keukendeur". .Jij weet veel, en dan neem je "automatisch" aan, dat ik in dezelfde branche ook, veel weet. . . . ( dat schijnt maar zo.)in 2000 werd mijn "prenatale=Alzheimer" manifest en sindsdien, ga ik langzaam achteruit. Ik hoop alleen, dat ik mijn "Hoofd-artikel"afkrijg, voordat ik helemaal van deze Wereld af ben,


Een ding vergeet ik niet: ( hoewel hijzelf het allang "vergeten"is, )een (Nieuwe )buurman die in snelheid en geheugen mijn "tegen-gestelde" is en bedrijfs-consulent, met een gouden auto een zeiljacht en een grote motorfiets. Jan Wolf, ( organisatiedeskundige. . . )dacht dat ik in de vakantie van 2001:"Dood"in huis lag en heeft mijn halve huis-inboedel met de Vuilnisman meegegeven, na inbraak uiteraard en de Politie zei dat het :"per-ongeluk"was. . . . ."Mijn dood? mijn levenswerk waarvoor ik Barock-architectuurboeken nodig had, is nu weg."Zijn wens was de vader van zijn gedachte "denk ik nog:"een "bezorgde-iemand", die je boeken-collectie weggooid omdat-ie zelf alleen maar per Laptop werkt, zo'n vreemde situatie bevindt ik me in, de buren vinden dat hun huizen "minder Waard zijn'omdat een Gek, ik dus, "Atlantis"gevonden heeft.


Dus nogmaals Sorry; Geen Voetnoten, geen Boek, ik herhaal alleen Basale-feitjes maar wel steedws dezelfde. . . . ( met Marten-Toonder's "Heer Bommel":) "ik wist niet, dat ik het in mij had"! Op een andere Website"Atlan-Org"( tijdelijk buiten werking") heb ik 600 keer dezelfde Postings gedaan met steeds dezelfde inhoud, zonder dat men erover klaagde "Dat-ik--geen-andere-mening-had". Dus, ja Schijn bedriegt, ik zeg het maar alvast, zodat het je geen lange lijdensweg kost om daar telaat achter te komen, zoals de enkele vrienden van wiens aandacht iik profiteerde, zonder iets van hun leerzame-conversatie te (kunnen-)onthouden, dat was hun pas -te-laat opgevallen ( tot hun Teleurstelling ) uiteraard want ze dachten dat ik iets van hun diepe-gesprekken leerde en geloofden ook niet( te laat) dat ik "Alzheimer"had. Cafebezoek en drinken werkt oeverloos gezwets in de hand, dus daar begin ik niet aan.


Het is een ("a-sociale")domme :bloos: ziekte, daarom ga ik geen vriendschappen aan, waarvan ik( maar "hij"niet)weet, dat ze vantevoren mislukken.

Je bent gewaarschuwd: ik kan nix en ik weet nix( een heel klein beetje.. misschien.).

Maar, voor de rest gaat alles goed. . . Bedankt voor je tijd en belangstelling, en sorry dat ik zo negatief -uitschiet./praat.


PS. . . ., daarom heb ik ook de Avatar: "Grumpy" gekozen dat hakt er lekker"anti-sociaal" in!

Het is een duidelijk"Karakter-icoon" van Walt-Dysney: een der :evil: 7 dwergen. die diamanten hakken in de Mijn, of boekenwijsheid opdoen in de Bibliotheek ( dat is hetzelfde)"Wijsheid is als diamanten.die je savonds bij kaarslicht op de leestafel"uithakt"(metafoor!)":|
Laatst bijgewerkt door BlueHue op za 20 mei , 2006 15:57, in totaal 2 keer bewerkt.
BlueHue
 
Berichten: 85
Geregistreerd: ma 13 dec , 2004 19:00
Woonplaats: "GRUMPY", DELFT, Z- Holland, De Stad van" Master- Painter " Vermeer.

Berichtdoor RoyJava » vr 19 mei , 2006 20:24

Dank BlueHue,... had elders reeds gelezen over je "lot" en ziekte en juist alle lof dan voor al je bijdrages. Leven blijft onvoorspelbaar, dan kunnen we maar beter het beste ervan brouwen, niet? Met net dát nodige voor je eigen persoon om voort te gaan ... blijf bijdragen, het beste en tot "To be continued", :knipoog: groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Batal » di 23 mei , 2006 16:49

Echt supergaaf al die info en reacties; ik moet het uitpluizen alleen nog ff uitstellen want ik ga op vakantie :knipoog: Maar echt supergaaf! Echt bedankt, be back later! :lach2:
Batal
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo 10 mei , 2006 17:26

Berichtdoor els » di 23 mei , 2006 23:35

Leuke vakantie dan maar, Batal! :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Batal » vr 15 sep , 2006 18:32

Ben terug. En begonnen aan mijn opleiding leraar geschiedenis 2e graads.

Ik krijg nu religieuze wortels en Oudheid dus ook mythologie.

Ben helemaal uitgepoept ik heb vanavond een 'vrije avond', ik ben het topic nog steeds niet vergeten hoor.

Het is gewoon een gekkenhuis :!:

Het onderwerp vergeet ik niet en ik kom er zeker op terug, mogelijk met nieuwe informatie over wie die nomaden waren vanuit rusland.
Batal
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo 10 mei , 2006 17:26

Berichtdoor els » vr 15 sep , 2006 22:27

Leuk dat je er weer bent, Batal. :lach2: Ik ben benieuwd, ik hoop dat jij ons wat kan updaten over dit onderwerp.
Je vakantie was zeker heel leuk. :cool:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Batal » za 16 sep , 2006 16:24

Ja de vakantie was wel gaaf - jammer dat ik ziek werd - ik kreeg een bronchitis en moest in opgenomen worden... maar dat bedierf me vakantie niet!!! :smile: Ik moest alleen wel huilen op de terug weg ik wilde niet terug... :eh:

Ik probeer bronnen te vinden via een docente van mij... hierover. :lach2:
Batal
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo 10 mei , 2006 17:26

Berichtdoor Batal » za 16 sep , 2006 16:32


Het gaat over ongeveer 6000 v. Ch.


Ik heb hier iets gevonden over de Scythen; maar naar mijn idee leefden zij later dan 6000 v. Ch.

The Scythians

A history of the Scythians including their culture, cities, rulers, achievements and contributions to civilization

The Scythians were members of a nomadic people originally OF IRANIAN STOCK WHO MIGRATED FROM CENTRAL ASIA TO SOUTHERN RUSSIA IN THE 8TH AND 7TH CENTURIES BC.

Centered on what is now the Crimea, the Scythians founded a rich, powerful empire that survived for several centuries before succumbing to the Sarmatians during the 4th century BC to the 2nd century AD.

Much of what is known of the history of the Scythians comes from the account of them by the ancient Greek historian Herodotus, who visited their territory. In modern times this record has been expanded chiefly by the work of Russian anthropologists.

The Scythians were feared and admired for their prowess in war and, in particular, for their horsemanship. They were among the earliest people to master the art of riding, and their mobility astonished their neighbors. The migration of the Scythians from Asia eventually brought them into the territory of the Cimmerians, who had traditionally controlled the Caucasus and the plains north of the Black Sea. In a war that lasted 30 years, the Scythians destroyed the Cimmerians and set themselves up as rulers of an empire stretching from west Persia through Syria and Judaea to the borders of Egypt. The Medes, who ruled Persia, attacked them and drove them out of Anatolia, leaving them finally in control of lands which stretched from the Persian border north through the Kuban and into southern Russia.

The Scythians were remarkable not only for their fighting ability but also for the civilization they produced. They developed a class of wealthy aristocrats who left elaborate graves filled with richly worked articles of gold and other precious materials. This class of chieftains, the Royal Scyths, finally established themselves as rulers of the southern Russian and Crimean territories. It is there that the richest and most numerous relics of Scythian civilization have been found. Their power was sufficient to repel an invasion by the Persian king Darius I in about 513 BC.


Bron:

[/b]
Batal
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo 10 mei , 2006 17:26

Scythen en Zwarte Zee

Berichtdoor clue » za 30 sep , 2006 14:43

Na de Scythen kwamen de Sarmaten, die ook Dacia bezetten en daarna de Petchenegen die dd Byzantijnen werden verslagen, maar wel met hulp van ( keizer.)Karel de Grote die zijn rijk tot de Kaukasus had uitgebreid( 810-814 nC.) De Amazonen en de Sarmaten zouden een lat-relatie overeenkomst gehad hebben maar zijn later bij hen gaan wonen en als volk verdwenen, rond 400 vChr. Daarna kwamen in Roemenie de Daciers en Petchennegen die pas in 600 nC. werden vervangen door de Hunnen van de Goudenhorde en de Bulgaren, die bijna door huwelijk het Bysantijnse rijk hadden veroverd. De geschiedenis van het Bysantijnse Rijk na 900 nC. is te ingewikkeld om te onthouden. :(
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35


Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron