Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Verschil tussen de rassen ?

Hier kan alles waarvan je niet weet waar je het moet plaatsen.

Verschil tussen de rassen ?

Berichtdoor willy » ma 12 jun , 2006 10:08

Verschil tussen de rassen ?

En over scheldkannonades ?

Ik ben een jood.
Heeft een jood dan geen ogen.
Heeft een jood geen handen.
Heeft een jood geen ingewanden.
Geen kwaliteiten, geen gevoel en geen hartstochten.
Heeft een jood geen behoefte aan genegenheid.
Worden wij niet
gevoed door hetzelfde voedsel
verwond door hetzelfde wapen
getroffen door dezelfde ziekte
genezen door hetzelfde middel
als elke christen wordt
gevoed
verwond
getroffen
en genezen.
Worden wij niet als elke christen telkens na een koude winter door dezelfde zon verwarmd.
Als jij mij prikt, bloed ik dan niet.
Als jij mij kietelt, lach ik dan niet.
Als jij mij vergiftigt, ga ik dan niet dood.

William Shakespeare : De Koopman van Venetië

Afscheid van willy, (geen jood, enkel één mens met fouten en gebreken).

Wilt u mij uitloggen.
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor els » di 13 jun , 2006 14:53

Beste Willy, het spijt mij als het verwijderen van de bijdrage en mijn email kwetsend was. Ik heb geprobeerd zo diplomatiek mogelijk uit te leggen waarom ik het nodig vond, maar het is soms moeilijk om de juiste woorden te kiezen.

Het spijt me ook erg als u om deze reden dit forum niet meer wil bezoeken, want ik waardeer uw bijdragen en kennis altijd zeer.

Ik hoop dus dat u op uw beslissing wil terugkomen. Maar helaas moet ik er dan wel eerlijkheidshalve bijzeggen dat ik zulke bijdrages de volgende keer toch weer zal verwijderen, want ik vind het jammer als de aandacht wordt afgeleid naar boosheid en persoonlijk wantrouwen in plaats van de discussie zelf. Ik heb ook al eerder gezegd, als u zich over iets opwindt, open daar dan een aparte topic over, in plaats van iemand ermee te confronteren die over iets heel anders in discussie wilde.

Als u toch bij uw beslissing blijft, dank ik bij deze voor al uw hulp en inspirerende berichten.

Ik kan niemand uitloggen, dat kan u alleen maar zelfdoen.

Vriendelijke groet, Els.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor willy » wo 14 jun , 2006 10:31

Els, het gaat niet over het verwijderen van die tekst, daarover beslist gij alleen, maar dat gij het nodig vondt mij een e-mail te sturen om mij op de vingers te kunnen tikken, dat neem ik van niemand. Trouwens ik vind dat u een draai van 180 graden maakt wat betreft uw mening over moslims, (aan de hand van uw vorige teksten), ook dat begreep ik niet

Ook hartelijke groeten, willy
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor els » wo 14 jun , 2006 18:00

Willy, ik wou u niet op de vingers tikken, maar ik wou niet zonder iets te zeggen een bijdrage verwijderen, dus wilde ik het uitleggen, en dit kwam eruit.

Mijn mening over moslims staat overigens los van mijn mening over de islam.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verschil tussen de rassen ?

Berichtdoor fbs33 » ma 02 okt , 2006 23:57

willy schreef:Verschil tussen de rassen ?

En over scheldkannonades ?

Ik ben een jood.
Heeft een jood dan geen ogen.
Heeft een jood geen handen.
Heeft een jood geen ingewanden.
Geen kwaliteiten, geen gevoel en geen hartstochten.
Heeft een jood geen behoefte aan genegenheid.
Worden wij niet
gevoed door hetzelfde voedsel
verwond door hetzelfde wapen
getroffen door dezelfde ziekte
genezen door hetzelfde middel
als elke christen wordt
gevoed
verwond
getroffen
en genezen.
Worden wij niet als elke christen telkens na een koude winter door dezelfde zon verwarmd.
Als jij mij prikt, bloed ik dan niet.
Als jij mij kietelt, lach ik dan niet.
Als jij mij vergiftigt, ga ik dan niet dood.

William Shakespeare : De Koopman van Venetië

Afscheid van willy, (geen jood, enkel één mens met fouten en gebreken).

Wilt u mij uitloggen.
Beste Willie
Als je het over 'joden' hebt, dan praat je NIET over een ras, maar over een geloof.
Afgezien van die ene fout, die Hitler óók maakte, ben ik het met de 'koopman' volledig eens!
fbs33
 
Berichten: 82
Geregistreerd: di 24 jan , 2006 3:20

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » vr 16 feb , 2007 12:56

els schreef:Mijn mening over moslims staat overigens los van mijn mening over de islam.



Dit vind ik een heel slimme uitspraak van jou.


Moslims zijn niet de mensen die islam volgen. Ik ken geen twee moslims die dezelfde islam volgen.

Er staan wel veel extreme uitspraken in de Koran, maar dat wil niet zeggen dat moslims zich daar aanhouden. Er is geen mens op aarde die Koran letterlijk volgt.
Sommige moslims zijn nog extremer dan de islam zelf.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor els » za 17 feb , 2007 9:51

Dat is mijn idee ook, BDA. Ik vraag me zelf niet eens af of iemand een moslim is, iedereen moet het zelf maar uitmaken. Alleen sektarische figuren die zich heel sterk naar buiten profileren benoem ik duidelijk als 'moslims', maar dat komt omdat zij zelf maken dat je daar niet omheen kan.

Ik denk dat iedereen zelf bepaalt wat het geloof voor hem betekent, ook al steken mensen hun licht op bij elkaar, en hebben ze invloed op elkaar. Maar een godsdienst is nu eenmaal geen concreet beschrijfbaar iets, maar een idee dat alleen maar in je eigen hoofd bestaat. Je kan niet verwachten dat iedereen hetzelfde in zijn hoofd heeft, als er in de buitenwereld geen concreet aanwijsbaar 'iets' is waar dit idee naar verwijst.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » do 22 feb , 2007 20:14

Wat zijn de rassen eigenlijk?
Hoeveel rassen zijn er op aarde?

Behoort blanke Chinese tot Blanke ras of tot geel ras?
Behoort donker Spanjaard of Italiaan tot Blanke ras of Bruine ras? ( of bestaat geen bruine ras).

Behoort mijn neef met blanke huid en groene ogen tot blanke ras en zijn broer met zwart haar en bruine huid tot bruine/zwarte ras? (hun ouders zijn allemaal Marokkanen).

In Noord Afrika heb je meer dan 500 Kleurtjes tussen Blank en zwart. Wat is de grens tussen zwart en blank ras?

Imazighen in de Sahara zijn bijna zwart, maar ze noemen zichzelf blanken. Ze zeggen bijvoorbeeld “Negers roeien blanken in Niger uit”. Deze blanken zijn dus de bijna zwart Imazighen.

In Mauritanië wonen heel erg donker gearabiseerde Imazighen. Hun kleur is heel erg bruin. Maar in de volkskrant zeiden ze: “Wij blanken zijn gewoon beter dan negers’. Deze mensen die zichzelf blanken noemen zijn voor de Nederlanders zwart.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor els » do 22 feb , 2007 22:15

Het idee van een ras is eigenlijk best benauwend. Rassen bestaan alleen zolang mensen van een bepaalde groep zich alleen onderling vermenigvuldigen. Allemaal mooi hoor, dan worden de mensen allemaal heel wit of heel zwart, of ze krijgen allemaal amandelogen.

Maar zodra ze buiten dit 'ras' nakomelingen krijgen, valt dat hele idee van 'ras' in het water, want een ras is gewoon eigenlijk niets. Het is misschien alleen het gevolg van een langdurige scheiding tussen groepen, in combinatie met selectieve kenmerken.

Er is nog niks aan de hand als mensen vermengen en je opeens mensen krijgt met een nieuw uiterlijk. Maar zodra je termen krijgt als 'halfbloed' is er iets mis. Mensen worden opeens verplicht om het ras 'zuiver' te houden - alsof je alleen een mens bent als je je rassenstamboom kan overhandigen. :o
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » do 22 feb , 2007 23:03

els schreef:Het idee van een ras is eigenlijk best benauwend. Rassen bestaan alleen zolang mensen van een bepaalde groep zich alleen onderling vermenigvuldigen.




Wat is die groep dan?
Je ziet duidelijk een verschil tussen een blank uit Zweden en een neger uit Niger. Dus je kunt wel spreken van verschillen rassen. Maar tussen deze twee kleuren heb je honderden kleuren.

Spanjaarden zij donker dan Fransen, Fransen zijn donker dan Belgen, Belgen zijn donker dan Nederlanders, etc.

In Noord Afrika kom je verschillend kleurtjes tegen van blank tot negers. Iemand in discovery channel zei dat de grenzen tussen blank en zwart ras in Noord Afrika verdwijnen Het gaat daar gelijkelijk van blanke naar zwart:

Blank met blond haar,
blank met zwart haar,
zeer licht getint met groene ogen,
zeer licht getint met bruine ogen,
licht getint met bruine haar,
licht bruin met zwart haar,
bruin met bruin haar,
bruin met zwart haar,
donker bruin,
heel erg bruin,
bijna zwart,
zwart,
heel erg zwart

Waar is de grens tussen groepen.!
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor els » do 22 feb , 2007 23:33

Wat is die groep dan?


Ik bedoel gewoon een gesloten groep die geen contact heeft met anderen, dus alleen maar 'genen' binnen die groep verspreidt. Dan lijkt iedereen op elkaar. Wijken de verschillen tussen groepen heel erg af, dan herkent men kennelijk opeens 'een ras'. Maar zodra twee mensen met tegengesteld kenmerken zich vermengen, is het al gedaan met die 'rassenkenmerken'.

Je kan wel mensen gaan beschrijven en indelen op hun overeenkomsten en verschillen, daarmee kun je groepen klassificeren zo groot als je ze wil hebben. Het kan ook wel handig zijn, als je mensen er maar niet op vastlegt. Je kan er weinig conclusies aan verbinden.

Als je het allemaal te serieus neemt, ga je dus die tussengroepen die jij noemt benoemen als 'niet raszuiver'.

Iemand heeft ooit verzonnen dat er drie rassen zijn, blank, zwart en geel, en dat idee zit er ingebakken alsof het een natuurwet betreft. Maar het is gewoon een willekeurige indeling waar je verder niet eens eigenschappen aan kan verbinden. Het is al zovaak geprobeerd, maar je kan het steeds weer ontzenuwen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » vr 23 feb , 2007 0:02

els schreef:Als je het allemaal te serieus neemt, ga je dus die tussengroepen die jij noemt benoemen als 'niet raszuiver'.



Het kan niet zo zijn dat alleen Noord-Europeanen en Zwart Afrikanen raszuivers zijn, en alles wat tussen Frankrijk en Mauritanië ligt is "niet raszuiver'. :) . Zuid Europeanen waaronder veel Fransen zijn in mijn ogen niet blank.

Ooit was er maar 1 ras in de wereld en dat was het zwarte ras in West Afrika. Dit ras heeft zich overal verspreid en zijn huid en uiterlijk hebben zich aan de omgeving aangepast.

Europenen die naar warme landen op vakantie gaan, komen terug met een heel erg bruin huidskleur. Als je blanke mensen in zwart Afrika van zwart mensen isoleert, worden hun achterkleinkinderen na honderden eeuwen van zelf zwart. Ik weet zeker dat negers in Nederland na honderden eeuwen ook blank worden .

Er werd een DNA onderzoek in Noord Afrika gedaan en daaruit blijkt dat Noord Afrikanen verwant zijn aan Basken en Spanjaarden. Noord Afrikanen zijn niet echt blank en ook niet zwart. Hebben ze dan Zwarte en blanke voorouders? Het antwoord is nee. De genetische afstand tussen Noord afrikanen en negers is enorm groot. En die tussen Noord Afrikanen en Europenen is klein.

De twee mensen hieronder ken je misschien wel. De ene is de president van Frankrijk en de andere is Zine Din Zidane ( een Amazigh uit Algerije). Ze hebben dezelfde huidskleur. Chirak heeft bruine ogen en Zidane heeft bijna blauwe ogen.

Afbeelding
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31


Keer terug naar Algemeen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron