Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Nissaba wordt dynamisch

Als je iets wil weten over de website en het forum, of er werkt iets niet goed, of je hebt tips en adviezen, of wil je op de hoogte blijven, dat kan allemaal hier.

Nissaba wordt dynamisch

Berichtdoor els » ma 11 sep , 2006 16:22

Er wordt druk gesleuteld aan een nieuwe vormgeving en opzet. De bedoeling is dat mensen binnenkort zelf artikelen kunnen plaatsen en links kunnen toevoegen. Je moet daarvoor wel registreren.

Natuurlijk moet ik het eerst allemaal afhebben voor ik dit 'openbaar', maar ik kan me niet inhouden. :smile: Bovendien kan wat feedback en commentaar helemaal geen kwaad in de ontwerpfase.

Dus wie nog wensen en tips heeft, mag van mij losbranden.

De artikelen die je ziet zijn nog maar test hoor, om te kijken wat ermee gebeurt, wat je ermee kan doen, waar ze terecht komen etc.

Ik zit momenteel te werken aan het toevoegen van diverse links- en artikelencategorieën.

Ook moet later de homepage-index, waar iedereen zijn eigen homepage kan toevoegen, verder worden geautomatiseerd. Helaas is hij nu even helemaal uitgeschakeld, want de hackersmuskieten waren een enorme plaag geworden en hebben uiteindelijk gewonnen. Nu gaat het even op een halfbakken manier, maar het heeft voor mij niet de allerhoogste prioriteit.

Hier is het adres: http://www.nissaba.nl/index.php
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Zunrita » wo 13 sep , 2006 14:04

Ziet er geweldig uit Els! Goed idee om anderen teksten te laten invoegen. Zoiets als Wikipedia maar dan met een moderator. Wel streng zijn op de bijdragen hoor! Je weet wat er allenmaal afgezwamd wordt op het www wat kant nog wal raakt.
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » wo 13 sep , 2006 14:18

Bedankt voor de input, Zunrita. :lach2: Ja, ik zit me nu al af te vragen hoe ik het aan moet pakken. Zowel inhoudelijk als qua stijl/spelling maken mensen er soms een potje van. Ik vraag me af of ik ze moet vragen het te herschrijven om aan de eisen te voldoen, en het anders te weigeren. Maar sommige mensen kunnen gewoon niet spellen. Dat maakt wel een slordige indruk, zelfs al is het inhoudelijk interessant.

Maar goed, er moet inderdaad wel een grens worden gesteld, maar eerst maar eens zien wat er gebeurt.

Ik wil niet bij voorbaat gaan stellen dat het allemaal hoog wetenschappelijk moet zijn, maar het hoeft ook geen promotiecentrum voor regressieve ideeën of vage complotten te worden.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Zunrita » wo 13 sep , 2006 16:42

Je moet er toch niet aan denken dat types als BlueHue of fb86 (of hoe de man zich ook noemen mag) de boel gaan overnemen?

Ik ken heel wat goedopgezette interactieve sites waar serieuze mensen niet meer willen komen vanwege de al te makkelijk uitgebraakte ik-heb-recht-op-mijn-eigen-mening-teksten.

Stijl lijkt me niet doorslaggevend, evenmin als een enkele taalfout, maar als het te bar wordt...? Nouja, je hebt meelezers genoeg die ook een vinger aan de pols houden. Als er teveel klachten komen (zo'n klachtenbalkje kun je onderin opnemen bij iedere posting) kun je altijd maatregelen nemen.
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » wo 13 sep , 2006 18:47

Een klachtenbalkje heb ik nog niet gezien, maar ik denk niet dat het nodig is, want niet iedereen kan automatisch publiceren.
Je kan wel de artikelen een cijfer geven. Ik zat erover te dubben of dat leuk is. Er zit wel iets in, maar het zegt ook niet alles, want het is natuurlijk heel persoonlijk hoeveel punten iemand geeft.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Batal » vr 15 sep , 2006 18:43

Super gaaf, inderdaad wel belangrijk om te moderaten.
Batal
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo 10 mei , 2006 17:26

Berichtdoor Zunrita » zo 24 sep , 2006 14:31

els schreef:Een klachtenbalkje heb ik nog niet gezien, maar ik denk niet dat het nodig is, want niet iedereen kan automatisch publiceren.
Je kan wel de artikelen een cijfer geven. Ik zat erover te dubben of dat leuk is. Er zit wel iets in, maar het zegt ook niet alles, want het is natuurlijk heel persoonlijk hoeveel punten iemand geeft.


Wat ik bedoel is hier te zien, onderaan de pagina:
http://vpro.write2me.nl/post.php
Zunrita
 
Berichten: 219
Geregistreerd: za 13 nov , 2004 22:42

Berichtdoor els » zo 24 sep , 2006 15:33

Hm, ik snap het niet helemaal. Ik zie alleen een gastenboek, met het volgende onderaan de pagina:

Neemt u a.u.b. de code van de afbeelding over. Deze procedure voorkomt geautomatiseerde berichten.

Vet gedrukte velden zijn verplicht.

Klik hier voor een gratis WEB, WAP en i-mode gastenboek! © Write2Me


:?

Maar ik ken die klachtenmogelijkheid wel, ik heb het alleen nog niet gezien in de software die ik nu heb geinstalleerd.
Mijn bedoeling is om onbekenden geen publicatierechten te gegeven. Dat moeten mensen maar op het forum doen.
Als er inderdaad blijkt dat er iets misgaat, zal ik nog eens verder zoeken of er een ingebouwde mogelijkheid is om over een stuk te klagen. Misschien kom ik het opeens nog wel tegen, en blijkt het ergens uitgeschakeld te zijn.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor willy » ma 25 sep , 2006 10:21

Els, mag ik een opmerking geven over de Poll? (niet kwalijk bedoeld, a.u.b.)

Godinnen en goden bestaan niet, de mens verzon ze naar hun evenbeeld


Naar hun evenbeeld vind ik een onwaarheid of tenminste een slecht gekozen vergelijking. Geen enkel mens kan wat goden of godinnen kunnen. Wij kunnen niet scheppen, niet verjongen, zijn niet onsterfelijk, niet vliegen, niet van gedaante veranderen, enz. enz. Het ware beter als alternatief te vragen :

Godinnen en goden bestaan niet, zijn het zinnebeelden van hoe de mens de Natuur beschreef of verklaarde?

willy
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor els » ma 25 sep , 2006 10:40

Bedankt voor de belangstelling voor de poll, Willy. :lach2: Tsja, als je het zo stelt klopt het inderdaad niet.

'Naar hun evenbeeld' wil natuurlijk zeggen dat de goden dezelfde emoties, verlangens, behoeftes en tekortkomingen hebben als mensen. Ze houden zich ook met dezelfde dingen bezig. Dat het juist goden zijn die de wereld zogenaamd hebben geschapen komt natuurlijk juist doordat mensen zichzelf centraal stellen, en daarom denken dat hun 'evenbeeld' ook wel voor het bestaan van de wereld verantwoordelijk zal zijn. Het is dus eigenlijk pure hoogmoed te denken dat een menselijk schepsel de wereld zal hebben geschapen. Het idee dat de wereld zonder goden/mensen kan zijn ontwikkeld gaat er helemaal niet in.

Maar dat is misschien teveel om uit te leggen voor zo'n rare poll. Ik zal eens denken... zal ik kijken of ik er een mogelijkheid bij kan geven, of de hele poll weghalen....

Eigenlijk was het alleen een test, en de vragen zijn gewoon heel melig. Maar maakt niet uit, ik zal eens zien of het mogelijk is er wat aan te veranderen als hij al loopt.

Toch wel grappig, ik las onlangs ergens iets over de christelijke of islamitische god, ik weet niet eens meer welke, dat deze zuiver antropomorf is vormgegeven. Eerst was dat voor mij een moeilijke stap, want ik dacht, hoe kan nou een god die geen 'vorm' of 'beeld' heeft antropomorf zijn? Maar toen ik opeens begon te zien hoe zowel Jehovah als Allah klagen, zeuren, jaloers zijn, vechten en redeneren precies als mensen, zag ik opeens dat ze inderdaad antropomorf zijn.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor calimero_a » ma 25 sep , 2006 11:56

hoi hoi,

nice!!

O ja, over die bijdragen.. Als je iets wilt plaatsen (artikel ofzo) is het toch geen grote moeite om er zelf even een spellingscheck overheen te gooien?? Lijkt me dat je dat wel van mensen mag verwachten. Een enkele fout kan, maar als je van jezelf weet dat je veel spelfouten maakt....

Cali
calimero_a
 
Berichten: 111
Geregistreerd: wo 06 jul , 2005 18:41

Berichtdoor els » ma 25 sep , 2006 12:03

Ik vroeg me wel af of het nou betuttelend is om over spelling te beginnen, maar ik vind toch dat het te amateuristisch overkomt als mensen in elke zin drie fouten maken. Dus inderdaad, het moet maar hun eigen verantwoordelijkheid zijn. Anders kun je ook altijd nog je ei kwijt op het forum. :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor fbs33 » ma 25 sep , 2006 17:34

Zunrita schreef:Je moet er toch niet aan denken dat types als BlueHue of fb86 (of hoe de man zich ook noemen mag) de boel gaan overnemen?

Ik ken heel wat goedopgezette interactieve sites waar serieuze mensen niet meer willen komen vanwege de al te makkelijk uitgebraakte ik-heb-recht-op-mijn-eigen-mening-teksten.

Stijl lijkt me niet doorslaggevend, evenmin als een enkele taalfout, maar als het te bar wordt...? Nouja, je hebt meelezers genoeg die ook een vinger aan de pols houden. Als er teveel klachten komen (zo'n klachtenbalkje kun je onderin opnemen bij iedere posting) kun je altijd maatregelen nemen.
Beste Zunrita,
1) Hoe de man (fbs33) zich noemt is eenvoudig na te lezen haha.
(goede ogen, cq een bril zijn daarvoor de enige eis!)
2) Natuurlijk heeft iedereen 'recht' op een eigen mening, die geheel voor die 'ieder' zijn rekening komt.
Ter beoordeling van een ander uiteraard, hetgeen niets zegt over het gehalte/waarde van e.e.a. (eveneens 'uiteraard', natuurlijk).
Ik ben een atheist die onderbouwing van zijn zekerheid over het niet-bestaan van een god haalt uit de psyche van de mens, in samenhang met zichzelf en andere mensen, en heeft dat geponeerd op oa dit forum.
NB! Met 'god' bedoel ik al die 'regeltjes en wetjes'-goden/godinnen alléén!!
Niet een 'gad' als personificatie van alle andere (onoplosbare) vragen!
'Vragen' die (bijna) ogenblikkelijk gesteld worden als je het bestaan van die zgn. god ontkend, haha.
Té zeker van zichzelf misschien? In een wereld waar (valse) bescheidenheid de trend zet, en dus kennelijk mensen voor de schenen schopt waar die trend 'bon ton' is?
Hoewel ik absoluut niet twijfel aan dat 'niet' bestaan van zo'n god/in, kan ik mij voorstellen dat het stellige poneren van die mening, ergerniswekkend kan zijn voor mensen die daar niet zo zeker van zijn!
Dat spijt mij zéér om uiteenlopende redenen, waaronder het tergen van een medemens
Jouw zorg schijnt eerder te zijn of ene 'god' mannelijk, dan wel vrouwelijk is. (globaal bekeken!)en dat is jouw goed recht!
En vormt daarmee een interessegebied dat het mijne niet of nauwelijks raakt. (wat niet wil zeggen dat ik e.e.a. op dát gebied niet met interesse gelezen zou hebben!)
Overigens ben ik met mijn manier van 'poneren' kennelijk te vergelijken met paus/predikant of imam etc., als die 'lui' hun 'zekerheden' de wereld inslingeren met al hun desastreuse gevolgen voor het menselijke klimaat!
En dát kun je mijn stukjes gelukkig niet nageven haha!
groet fbs33
fbs33
 
Berichten: 82
Geregistreerd: di 24 jan , 2006 3:20

Berichtdoor ScorchingAngel » di 21 nov , 2006 18:44

willy schreef:Els, mag ik een opmerking geven over de Poll? (niet kwalijk bedoeld, a.u.b.)

Godinnen en goden bestaan niet, de mens verzon ze naar hun evenbeeld


Naar hun evenbeeld vind ik een onwaarheid of tenminste een slecht gekozen vergelijking. Geen enkel mens kan wat goden of godinnen kunnen. Wij kunnen niet scheppen, niet verjongen, zijn niet onsterfelijk, niet vliegen, niet van gedaante veranderen, enz. enz. Het ware beter als alternatief te vragen :

Godinnen en goden bestaan niet, zijn het zinnebeelden van hoe de mens de Natuur beschreef of verklaarde?

willy


Dit klopt wel hoor Willy, Het klopt wat je zegt dat mensen niet kunnen wat goden konden, maar het gaan vooral omhun uiterlijk. Wij hebben de goden een menselijke vorm gegeven, omdat dat het dichtste bij ons staat. Als wij alleen koeien of schapen als vorm zouden geven aan goden, zouden wij niks met ze hebben. Omdat wij zelf gevoelens kunnen hebben voor andere mensen, kunnen we ook meer emoties tonen aan de goden als je weet dat ze er hetzelfde uitzien als wij.

Dit klinkt heel vaag en moeilijk, ik weet het, maar ik heb het nu bij psychologie op de universiteit gehad en ook bij verschillende godsdienstleraren en een oude culturen doctor die onderzoek hiernaar gedaan heeft.

Dus het klopt wel wat je zegt, maar in enige mate had Els wel gelijk in de poll.

Groetjes,
Marjolein/Aislin
ScorchingAngel
 
Berichten: 6
Geregistreerd: di 21 nov , 2006 18:26
Woonplaats: Voerendaal

Berichtdoor RoyJava » di 21 nov , 2006 19:51

Schítterend Els,... ook heel professioneel ziet dat er uit! SÚPER!

En ben het met Marjolein wél eens Willy.
Denk je niet dat de mens >>>
Wij kunnen niet scheppen, niet verjongen, zijn niet onsterfelijk, niet vliegen, niet van gedaante veranderen, enz. enz.

Wij kunnen wel degelijk scheppen, hoewel je d'r twéé voor nodig hebt. Het blijft voor mij zélf nog steeds het grootste wonder op aarde hoor...
Wil je verjongen? Zou bijna zeggen, kom 's een middagje langs, je zal versteld staan! Héús!
Vliegen... natúúrlijk! KLM, Garuda, Thai Airway... :lach2:
(ehm, vernoem extra niet de sjamanen hier, die zichzelf in een adelaar, duif, meeuw kunnen veranderen ...)
Van gedaante veranderen etc. etc. etc. ... metamorfoses? Heel vervelend vind ik die, maar elk program heeft wel een metamorfose, oowkee, kijk niet naar de kwaliteit, maar dát zette je d'r niet bij :p )

Wíé zou nu iets kunnen verzinnen wat met bovenstaande te maken heeft? Wie heeft een Jupiter of Diu-Pitri verzonnen? Een MA en een VA ... en een DIUS, Deo, Dio, Diod, Djod, JOD en HAWAH/HWH een dag ... :knipoog:
Groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor els » di 21 nov , 2006 21:01

Wil je verjongen? Zou bijna zeggen, kom 's een middagje langs, je zal versteld staan! Héús!
Vliegen... natúúrlijk! KLM, Garuda, Thai Airway...


Dat is wel cynisch. Ik zat onlangs wat te lezen over het Griekse concept 'hybris', hoogmoed, waarbij gewone mensen zich gelijk stellen aan de goden, en daarvoor worden gestraft. Het viel mij op dat al die arme mensen werden gestraft voor dingen die voor ons intussen een 'way of life' zijn geworden. Ikarus hing aan iets wat voor ons een doodgewone hangglider is, en de raketten vliegen door de hemel naar de maan.

Schítterend Els,... ook heel professioneel ziet dat er uit! SÚPER!


Dank je wel. Ik krijg er een kleur van.... terwijl het eigenlijk vooral komt doordat ik mijn eigen designerscapaciteiten eraan heb gegeven en gratis professionele contentmanagingssoftare heb gedownload. :bloos: :bloos: :bloos:

http://www.gnu.org/
http://www.joomlaya.com/
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » di 21 nov , 2006 21:25

Wat de poll betreft: misschien is 'evenbeeld' wel een te exact woord, en kun je beter zeggen dat mensen hun eigen menselijke emoties, angsten en verlangens op de goden projecteren. Dan houd je nog steeds een antropomorf godsbeeld, maar het verklaart waarom goden bovenmenselijke eigenschappen hebben.

Het 'scheppen' wat goden wel zouden kunnen maar mensen niet, is misschien ook een manier om het bestaan van de wereld en het leven vanuit de mens te verklaren. Over 'hybris' gesproken...
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor RoyJava » di 21 nov , 2006 21:36

'hybris', hoogmoed, waarbij gewone mensen zich gelijk stellen aan de goden, en daarvoor worden gestraft. Het viel mij op dat al die arme mensen werden gestraft voor dingen die voor ons intussen een 'way of life' zijn geworden. Ikarus hing aan iets wat voor ons een doodgewone hangglider is, en de raketten vliegen door de hemel naar de maan.

Eigenlijk niets nieuws onder de zon, als wij de overleveringen uit Atlantische en Lemurische tijden lezen Els ...
Dáár is "hybris" de hoofdzonde dat de mens naar eigen ondergang brengt, hoewel de mens in die legendarische tijd een Atlantiër is, of een Lemüriër, whatever that may be :knipoog: .

Misschien komt een volgend ras op de proppen met legendarische verhalen over ons,... waar kinderen praten in hun hand (mobiel), waar deze god zoeken in een boek (Bijbel), en geld wordt vergaard voor de natuur (Wereld Natuurfonds). Uiteraard zullen zij ook de Gekke Koe, Zieke Kip en Vogel, en het Malle Varken herinneren ... grappig? Nee, overleveringen, groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor els » di 21 nov , 2006 21:51

Dáár is "hybris" de hoofdzonde dat de mens naar eigen ondergang brengt, hoewel de mens in die legendarische tijd een Atlantiër is, of een Lemüriër, whatever that may be


Inderdaad. Ik had pas nog de doemvolle gedachten dat datgene waarom de mens denkt dat hij een succesvolle soort is eigenlijk een teken is van de manier waarop wij onszelf in een razendsnel tempo naar onze ondergang leiden.

Wij denken dat we hoger staan dan de dinosaurussen, maar het lijkt erop dat de homo sapiens in enige tienduizenden jaren zichzelf opblaast door schrikbarende overbevolking, een enorm grote aanspraak op ons milieu, en natuurlijk ingenieuze wapens. Intelligent wel ja, maar helaas nog teveel krokodillenbrein om er wat aan te hebben.

Misschien komt een volgend ras op de proppen met legendarische verhalen over ons,...


Al die dingen die wij proberen te behouden voor de beschaving na ons, omdat wij ze belangrijk vinden.... allemaal verkeerd uitgelegd en belachelijk gemaakt...

Toch zag ik wel eens een stuk oud uitziende stenen muur in Australië, overwoekerd door begroeiing, met een mannetje erop dat zat te vertellen dat er in Australië ooit een hoge beschaving leefde, maar dat daar geen bewijzen meer van terug te vinden zijn vanwege de planten en bossen die er in de loop van de tijd overheen waren gegroeid. Dat is ook een mogelijk lot, dus. Amsterdam onder de zeespiegel verdwenen, en de rest van Europa overwoekerd met oerbos en enge, nieuwe beesten. :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor RoyJava » di 21 nov , 2006 22:02

Nog even Els,...

Net als Koning Arthur beschreven werd als mythisch, alvorens men bewijs over zijn bestaan vond, zijn de koninkrijken op Java zg. mythisch. Enkel omdat men in die tijd (zeg maar rondom jaar nul tot aan ong. 500 AD) de paleizen van hout maakte wat een Kraton was. Mettertijd hebben ze allerlei funderingen gevonden, maar bv. nóóit een troon, of ander koninklijk aandenken. En overleven in die woeste wildernis was "onmogelik", dus worden deze stammen of gemeenschappen nog steeds beschouwd als primitief, dom, achterlijk, etc. Sja, denk ik dan, ... groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor ScorchingAngel » di 21 nov , 2006 23:11

Maar dat zijn we natuurlijk gewend he. Mensen blazen verhalen altijd op of downgraden alles wat ze horen, gewoon om het interessant te maken. We weten nooit zeker wat er duizenden jaren geleden aan de hand was, aangezien de meeste verhalen mond op mond gingen en die werden steeds gekker en fantastischer, maar desalniettemin gebeurd dat nu ook nog steeds. Nieuwe verhalen die opgeschreven worden, worden altijd zo geschreven, dat wij het een geweldig verhaal vinden, of het in ieder geval wel gaan lezen.

Het is jammer dat nooit iemand gewoon verteld hoe het werkelijk eraan toe is gegaan of hoe het er nu aan toe gaat, we krijgen altijd verhalen te horen die hoogstwaarschijnlijk half verzonnen zijn, maar toch nog met een kern van waarheid. Alleen zul je nooit weten wat die ware kern in het verhaal nou is.

En tsja over die goden. Het was ook niet zo dat ik bedoelde dat de mensen zich echt gelijk stellen aan de goden, maar zich wel kunnen relateren met een menselijke vorm en inderdaad els, dat al hun emoties tot uiting komen in de goden. Als er iets aan de hand is, of het nu goed of slecht is, je zult altijd naar de goden toestappen om hen dit voor te leggen, misschien zelfs te vragen om hulp.

Toch jammer dat we nooit weten of de goden nou ècht verzonnen zijn, of dat ze misschien toch bestaan, maar omdat wij al eeuwen in een skeptische samenleving wonen en ook skeptisch denken, ze zich niet meer aan ons willen laten zien. Maar natuurlijk, the mind is a playful thing...

Groetjes,
Marjolein
ScorchingAngel
 
Berichten: 6
Geregistreerd: di 21 nov , 2006 18:26
Woonplaats: Voerendaal

Berichtdoor RoyJava » di 21 nov , 2006 23:16

Hi Marjolein,...
Lijkt onwaarschijnlijk, maar daarvoor zou je hele verre reizen moeten gaan maken, wat allerlei onderzoekers dan ook daadwerkelijk doen bezig met gods- en godin-studies en -onderzoeken.
Wanneer je éénmaal je overgeeft aan deze materie ben je verkocht (niet verk-n-ocht hoor, hoewel dat wel zal worden ...) om nóóit meer hetzelfde te denken ... maar idd zoals je zei,... the mind... (make-up is the fantasy of your mind) groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Over het forum en de website



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron