Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Mythen Inanna

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Mythen Inanna

Berichtdoor Batal » di 19 sep , 2006 15:19

Hey, ik heb al heel veel info gevonden over Inanna maar ik vroeg me af of iemand ook echt mythen/verhalen wist te vinden op internet? :lach2:
Batal
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo 10 mei , 2006 17:26

Berichtdoor clue » di 03 okt , 2006 18:09

inanna had iets te maken met Marduk?
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Berichtdoor Batal » zo 08 okt , 2006 17:19

Uhm. :bloos: weet ik niet.
Batal
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo 10 mei , 2006 17:26

Berichtdoor willy » ma 09 okt , 2006 11:34

Batal, het volgende boek is waarschijnlijk in elke bibliotheek te vinden.

Helden en goden van Sumer, Herman Vanstiphout, Uitgeverij Sun.

In dit boek staan de volgende hoofdstukken:
1. Gilgames en Agga
2. Gilgames en Huwawa
3. Enmerkar en de witte magie
4. Enmerkar en de heer van Aratta
5. Het verhaal van Lugalbanda (I)
6. Het verhaal van Lugalbanda (II)
7. Enki en Nin-hursaga
8. Enlil en Nin-lil (I)
9. Enlil en Nin-lil (II)
10. Hoe Enki de wereld ordende
11. De Zondvloed
12. De hellevaart van Inana
13. De droom van Dumuzi
14. Glossarium

Daar komt totaal geen Marduk aan te pas.
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

inanna,als "2de-Profeet-van-Ammon."

Berichtdoor clue » di 10 okt , 2006 13:31

vooral 12 & 13, de Hellevaart van inanna en de droom van Dumuzzi intresseren mij. Voordat U gaat zeggen dat dit onzin is wil ik stellen dat de Godsdienst van de Babyloniërs en Assyriërs volledig een spin-off of spiegelbeeld is van de egyptiese Godkoningen/Dienst der ( vroege-)18de Dynastie.Godsdienst.

"Ino," is de griekse-versie van "Inanna" en haar vriend "Athamas" was: "Dumuzzi"!( later, assyrisch:"Tammuz.")

Hier zijn natuurlijk geen "Bronnen"van maar volgens mij, zijn
Inanna en Dumuzzi, niemand anders dan de egyptische koningin Sita-Kamose en de egyptische Farao Ahmose.

Zij werden achtervolgt door hun >megalomane- half-broer Kamose, die de wereld "Tussen Hemel en Aarde"wilde veroveren om zelf onsterfelijk te worden, maar wel dankzij, of tenkosten van 12.000 dode tegenstanders van de verdedigers der steden ( bijvoorbeeld Jericho en Aii uit het boek"Josue".)die hij gewapenderhand innam.

. . . . De Babylonische versie heeft er een "sprookjesverhaal"van gemaakt want, uiteindelijk lagen de slachtoffers van de egyptiese generalissimus "Kamose/ Gilgamesh" aan de babylonische kant!

De huurlingen van Kamose heetten de "Mesh-Wesh, of Medjay", maar kwamen uit Ethiopië, en werden daarom, de "Kaskesi of Coseërs"ook wel "Kassieten"genoemd, want zij kwamen uit het ethiopische"kush"(= Goshen aan de Gihon/Kisson">BlauweNijlgebied.)) Deze "zoektocht naar zijn onsterfelijkheid"was een wereldveroveringstocht welke zich afspeelde tussen 1055-1050 vC.

In de Bijbel heette deze tocht der"onsterfelijken" ( Ka-)Mozes"Exodus", of zelfs de "Apocalypse"
Het "Beest van de Apocalypse" was een gepantserde (oorlogs-)Olifant . wiens slurf werd afgehakt zodat hij een"varkenskop"kreeg.

De geschatte ontstaans tijd tussen 2.000 vC en canonnisatie in: 1200 vC, zit er dus 1.000 jaar naast. Dit moet in 1000vC zijn terwijl het ook in 400 vC ( Perzentijd!)herschreven kan zijn geweest.

Gilgamesh lees ik als:" Gil=Koning, Games=Kamose")
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Berichtdoor clue » di 10 okt , 2006 15:42

Batal schreef:Uhm. :bloos: weet ik niet.
Bedankt voor je spraakmakend Commentaar Inanna is volgens mij een egyptiese prinses.)
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35

Berichtdoor clue » di 10 okt , 2006 15:47

willy schreef:in elke bibliotheek te vinden.
Helden en goden van Sumer, Herman Vanstiphout, Uitgeverij Sun. Daar komt totaal geen Marduk aan te pas.
Die was toen zeker nog niet uitgevonden, de Tabletten van het noodlot"Tabletts of Destiny" werden toch van de vrouw van Nergal: Eriskigal( de"Zus"van inanna.)gejat door Marduk?
Dan "kende Inanna"een Zwager die dus Marduk"heette maar dat zal wel niet in Endiku's verhaal gepast hebben.
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35


Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

cron