Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Nisaba

Godsdiensten en culturen van Afrika

Nisaba

Berichtdoor Xapphire » do 03 nov , 2005 17:36

Dag beste mensen, ik heb het boek "De godin als gids" (Oorsprongkelijke titel: 365 Goddess) van Patricia Telesco.
Hierin stond een tekst van Nisaba:

Thema's: Creativiteit; communicatie; perfectie; inspiratie; universele wetten; voorspelling; dromen

Symbolen: Pennen; computers; boeken; slangen (haar heilig dier)

Over Nisaba: De naam van deze godin betekent, naar de Sumerische traditie, "zij die de derceten onderwijst", in de zin van onthulling van de goddelijke wetten aan de mensheid. Om die taak zo goed mogelijk te kunnen doen, vond Nisaba de literatuur uit en gebruikt ze creatieve energie om schrijvers te inspireren.
Bovendien is Nisaba een orakelgodin en een begaafde droomuitlegster.

Suggesties:
Sinds 1928 wordt deze dag in ere gehouden als huldeblijk aan de grote schrijvers van de Amerikaanse literatuur en als stimulans voor nieuw talent. Nen je een schrijver met ambitie, dan is dit het moment om met een gedicht, een artikel of een manuscript, naar buiten te treden, nadat je Nisaba's zegen erover hebt afgeroepen. Vraag Nisaba ook of ze je pennen en potloden, boeken en computer wil zegenen , zodat alles wat je nog schrijven zult, je meer succes en voldoening zal geven. Wie niet per se op literaire erkenning uit is , kan aan Nisaba vragen om een
symbolische droom. Het helpt als je een goudsbloem , een roos en een uienschil onder je hoofdkussen legt. Zorg dat je een droomdagboek of een bandrecorder bij de hand hebt, en noteer alles wat je je herinnert, zodra je wakker wordt. Raadpleeg daarna een goede dromengids en spreek de naam van de godin op fluistertoon uit voor je naar de interpretatie gaat zoeken.

Zo, dit is het , hieruik kan je uit afleiden dat Nisaba zo een beetje de godin is van de schrijvers. Dan toch wel plezant dat de boekenbeurs in Antwerpen begint op 1 Nov. De dag die in het boek aan Nisaba is toegeschreven. :lach2:
Laatst bijgewerkt door Xapphire op za 05 nov , 2005 22:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Xapphire
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo 27 jul , 2005 21:16

Berichtdoor els » vr 04 nov , 2005 20:08

Hee, leeuk Xapphire, ik heb wel van het boek gehoord, maar wist niet dat Nisaba er ook in staat.

Leuk dat 'computers' bij de symbolen staat. Zelf wou ik haar al uitroepen tot beschermgodin van het internet, omdat dat als communicatiemiddel een vervolg is van het schrift... dacht ik. :leren:

Sinds 1928 wordt deze dag in ere gehouden als huldeblijk aan de grote schrijvers van de Amerikaanse literatuur en als stimulans voor nieuw talent.


Een dag van Nisaba? ... ah, 365 godinnen, voor elke dag een godin... :lach2:

Vraag Nisaba ook of ze je pennen en potloden, boeken en computer wil zegenen , zodat alles wat je nog schrijven zult, je meer succes en voldoening zal geven.


Dat ga ik dan maar eens doen. Ik moet wel bekennen, ze mag dan mijn website beschermen, voor de inspiratie hangt eigenlijk Saraswati boven mijn bed. Alleen het helpt niet veel. :(

Dan toch wel plezant dat de boekenbeurs in Antwerpen begint op 1 Nov. De dag die in het boek aan Nisaba is toegeschreven.


O, jammer dat ik het helemaal heb gemist. Nu moet ik weer een jaar wachten. Terwijl ik het nog wel zo druk heb gehad met schrijven... kans voorbij. Op 1 november had ik het stuk over Irak (waar Nissaba ook in voor kwam) bíjna af, maar op de tweede toch pas echt. Wat een gedoe was dat, zeg. Zou het geholpen hebben, als ik haar naam had gefluisterd? :p
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Xapphire » za 05 nov , 2005 22:55

Hey , els
Saraswati

Over die godin, Saraswati, staat er ook iets in het boek "365 Goddess"

Maar in feite zou je moeten wachten tot 31 januari om deze godin nader te bekijken.
Dit komt om dat ik elke dag 1 Godin uit het boek bestudeer. Zo kom ik op 25 september 2006 rond :p.

Het is een zeer interessant boekje waaruit je elke dag opnieuw inspiratie kunt uitputten.
Ik heb het gekocht in boekenhandel De Slegte, voor maar 5,50 EUR. Helemaal niet duur dus!
Te zien aan hun foldertje hebben ze veel filalen in NL.

365 Goddess door Patracia Telesco
Xapphire
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo 27 jul , 2005 21:16

Berichtdoor els » zo 06 nov , 2005 12:59

Bedankt voor de tip! Ik woon inderdaad vlak bij een De Slegte, en voor 5,50 euro wil ik dat boekje ook wel hebben. :lach2:
Er hebben al meer mensen mij op gewezen, en ik krijg de indruk dat er nog wel eens extra informatie wordt gegeven die niet zo algemeen bekend is.
Ik ben er toch wel benieuwd naar geworden, kennelijk vervult het boek een bepaalde behoefte, ik wil wel eens weten wat mensen boeit. Dus ik hoop dat het er nog ligt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

365 Goddess Patricia Telesco

Berichtdoor Xapphire » do 03 aug , 2006 9:03

Dag Beste
ik heb een website gevonden waar alle godinnen uit dit boek(365 Goddess) zijn overgenomen op het net.
(eigenlijk is heel het boek verwebt)

Ook is er meer "inspiratie" gehaald uit andere boeken.

Xapphire
Xapphire
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo 27 jul , 2005 21:16

Berichtdoor els » zo 06 aug , 2006 18:27

Leuke site, Xapphire! Ik zal hem ook op de linkspagina zetten. :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Dutchwitch » di 17 okt , 2006 9:30

Hi lieve mensen,

Wat leuk om te lezen dat er reclame voor mijn site wordt gemaakt hier, dank jullie wel.

Ik heb zelf het boek van van Patricia Telesco ook, waar ik al jaren veel plezier aan beleef en kracht uit haal. Zoals Xapphire al heeft gezegd, ik heb het boek inderdaad verwebt.

Mijn intentie hierachter is om via het net op een speelse manier meer mensen met de kracht van de Godin in aanraking te laten komen. Gezien de reacties die ik ontvang lukt dit al aardig.

Ik kan een ieder die dit boek nog niet heeft zeker aanraden !

Veel liefs van Dutchwitch
Dutchwitch
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 17 okt , 2006 9:19

Berichtdoor els » di 17 okt , 2006 12:30

Hai Dutchwitch,

Leuke website. :lach2: Het lijkt een beetje op een horoscoop. Ik keek net weer eens wat de godin van vandaag is... Nat, een Germaanse godin. Er staat iets bij over creativiteit voor schrijvers... dat dat een stok achter de deur mag zijn. :p
Ik probeer een boek te schrijven. Ik denk eigenlijk niet dat het nog wat wordt, maar wel leuk dat ik er nu juist een positieve hint over tegenkom, misschien is het een teken. :)
Plus dat Nisaba op 1 november weer aan de beurt komt, de godin van o.a. het schrift, en natuurlijk mijn beschermgodin, mag ik aannemen. :p Dat was juist de datum dat het af moest zijn, dus wie weet.

Ik zal http://dutchwitch.eigenstart.nl/ ook nog bij de links zetten.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Dutchwitch » di 17 okt , 2006 18:31

Hi Els,

Leuk dat je juist nú op mijn site bent gaan kijken en die stok achter de deur bent tegen gekomen. Wat doe Zij dat toch mooi he :knipoog:

1 november.. Wouw, spannend; ik zal aan je denken. Wat zal je boek mooi worden !! Ben er erg nieuwsgierig naar, wil er graag meer over weten.

Lief dat je mij bij de links wilt zetten. Ik plaats op mijn linkpartnerpagina graag een link terug, welk adres kan ik het beste naar linken?
Dutchwitch
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 17 okt , 2006 9:19


Keer terug naar Egypte en Afrika



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron