Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Vrouwen in de gearabiseerde wereld vechten voor hun rechten.

Is het feminisme nog nodig? Heeft het wel enige zin? Of zijn feministes verzuurde mannenhaters?
Spui je mening over het feminisme en de positie van vrouwen in de godsdiensten en in de maatschappij hier!

Vrouwen in de gearabiseerde wereld vechten voor hun rechten.

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » ma 26 feb , 2007 23:21

Vrouwen in de gearabiseerde wereld vechten voor hun rechten.
Een van deze vrouwen is Dr. Wafa Sultan die ik bewonder. Ik heb haar 3 e-mail gestuurd. Maar blijkbaar ben ik niet de enige man die haar bewondert. Ze is voor duizenden bijna een godin

Hieronder zie je links naar hun artikelen. Maar ik ga dat helaas niet allemaal vertalen. Alle deze artikelen zijn van vandaag.

Fatin Nour: Arabische Khalifah Abd Almalik ben Merwan zei: "Wie een vrouw wil voor seks, moet een berber vrouw zoeken. Wie een kind van een vrouw wil, moet een Iranese vrouw zoeken. Wie een slavin wil, moet een Euroese vrouw zoeken”.
http://www.rezgar.com/debat/show.art.asp?aid=89813

Dr. Wafa Soltan spreekt christenen in Egypte: “we zijn niet tegen moslims, maar tegen de islamitische leer. Moslims zijn slachtoffers van de islam. ... Islam heeft 14 eeuwen lang minderheden in de islamitische wereld geterroriseerd. Westerlingen hebben in alle die tijd hun mond dicht gehouden. Nu heeft dit terrorisme ze bereikt en begonnen hun mond open te doen. ……Dagelijks wordt ik tientallen keren met de dood bedreigd….. Ik ben een Christenen, als het gaat om het onderdrukken van christenen in de islamitische wereld. Ik ben een Jodin, waneer deze als afstammelingen van honden en varkens worden genoemd. Ik ben een Amazigh vrouw, sinds moslims Noord-Afrika gingen vernielen en noemden de autochtonen barbaren. Ik ben en Asyrische vrouw, sinds islam Asyrische identiteit heeft vernietigd. Ik ben een kurdische vrouw sinds kurden door moslims werden vernederd. Ik ben een mens op ieder plaats en op iedere tijdstrip.

http://www.rezgar.com/debat/show.art.asp?aid=89846

Leila Adel: “Islam discrimineert vrouwen en hier zijn mijn bewijzen uit de Koran….”
http://www.rezgar.com/debat/show.art.asp?aid=89787


Nawal Asadaoui ( ze is ook zeer beroemd in de wereld): “vrouwen worden misbruikt door de samenleving in Europa, Amerika, Azia en in de Arabische wereld. Er wordt onderscheid gemaakt tussen mensen onderling ( tussen man en vrouw, tussen rassen, tussen afkomst, etc). Deze apartheid wordt door het westen verspreid. Het moto van het westen is: Verdeel en heers. Islamitische bewegingen die niet in gelijkheid geloven, worden door het westen gesteund. Bin Laden enTaliban zijn door Amerika gecreëerd. Vrouwen in het oosten, westen noorden en overal ter wereld leven in de wereld van de kapitalistische man. … Arme vrouwen worden overal ter wereld verkocht aan mannen voor seks . …”
http://www.rezgar.com/debat/show.art.asp?aid=89847
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor els » di 27 feb , 2007 16:00

Bedankt voor deze uitspraken van vrouwen die zich verzetten, BDA, volgens mij verdienen zulke vrouwen alle steun.

Nawal Asadaoui schreef:Deze apartheid wordt door het westen verspreid. Het moto van het westen is: Verdeel en heers. Islamitische bewegingen die niet in gelijkheid geloven, worden door het westen gesteund. Bin Laden enTaliban zijn door Amerika gecreëerd. Vrouwen in het oosten, westen noorden en overal ter wereld leven in de wereld van de kapitalistische man. … Arme vrouwen worden overal ter wereld verkocht aan mannen voor seks . …


Volgens mij slaat ze de spijker op de kop. In westerse landen hebben we lang gestreden voor gelijkberechtiging en mensenrechten voor iedereen. Maar in het westen bestaan heel veel machtige groepen die helemaal niet gedijen als alle mensen gelijkwaardig zijn en rechten hebben. Dit soort mensen, noem ze voor mijn part 'kapitalistische mannen', omdat het in elk geval gaat om mensen die invloed hebben dankzij hun geld, kunnen zich helemaal onttrekken aan alle Europese wetten, en opereren los hiervan buiten Europa. Daar houden ze de ongelijkheid en rechteloosheid in stand en weten ze via oorlogen en het steunen van illegale rebellenlegers ervoor te zorgen dat er mensen in het zadel zitten die hun doelstellingen steunen, namelijk het behouden van hun macht en geld.

Volgens mij is het logisch dat dit gebeurt, want als de wetten hier misbruik tegengaan, verdrijf je gewoon het soort mensen dat alleen maar kan gedijen door anderen gewetenloos te misbruiken.
Verzin je hier regels om werknemers te beschermen, okee, dan verplaats je toch gewoon de productie naar een land waar geen beschermende wetten bestaan en waar geen controle plaatsvindt? Is pedofilie hier verboden, dan ga je toch gewoon naar een land waar misbruik van kinderen niet wordt herkend? Gelden hier milieuwetten, dan ga je toch gewoon naar een land waar de bevolking analfabetisch en onmondig is of waar censuur geldt, zodat ze niet door hebben dat hun land wordt vergiftigd?

Ik wond me er vroeger flink over op dat met Saoedi-Arabië gewoon handel werd gedreven, en dat niemand er een probleem mee had hoe vrouwen daar als minderwaardige wezens worden behandeld, terwijl er tegen andere landen om allerlei vage incidenten handelsboycots werden gestart. Dat was voor mij het bewijs dat vrouwen ook voor de westerse economische machten geen enkele waarde hebben.

Gekker is het dat mensen hier die wél geloven in het gelijkheidsbeginsel ook de rechten van vrouwen in andere culturen in de uitverkoop doen onder het mom van de 'gelijkwaardigheid van culturen.'

Ik denk dat er eens goed de nadruk op moet worden gelegd dat principes over mensenrechten en beschermende wetten alleen functioneren als je ze consequent uitdraagt en verdedigt, niet als je ze cultuurafhankelijk maakt ten gunste van culturen die zijn gebaseerd op onderdrukking en ongelijkheid.

Misschien is deze uitspraak van Nawal Asadaoui wel een goede stelling voor een discussie.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » wo 07 maart , 2007 20:40

Nawal Assadaoui is gevlucht naar Amerika. In haar land werd ze met de dood bedreigd door monsters ( moslim extremisten).
6 van haar boeken zijn in Egypte verboden.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31


Keer terug naar feminisme



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron