Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Bezet_door-Arabieren

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen en vertellen waar ze zich mee bezig houden

Bezet_door-Arabieren

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » vr 23 nov , 2007 21:18

Ik ben geen nieuw lid, maar toch stel ik me voor.

Ik ben een Amazigh uit Tamazgha en woon in Nederland. Ik ben in Marokko opgegroeid en hier mijn universitair opleiding gevolgd. Ik heb een leuke baan en heb veel ambities: nog verder blijven leren en ontwikkelen.

Ben ik een Marokkaan of een Nederlander?

Ik heb twee paspoorten, maar ik voel me noch Marokkaan, noch Nederlander. 1 Nederlands paspoort zoals Wilders dat wil, zal van mij nooit een Nederlander maken.
Ik heb geen land en ik zwerf rond in deze wereld. Hopelijk ga ik ooit wonen in Canada.
Ik heb niet alleen geen land, maar ook geen vrouw en geen kinderen. Ik heb alleen mezelf en mijn dromen.

Mijn alle grootste droom is dat Noord-Afrika ooit van de Arabieren bevrijdt wordt.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Reader » vr 23 nov , 2007 21:53

Je moet toch minderjarig naar Nederland gekomen zijn. Het is volgens mij heel moeilijk om goed Nederlands te leren als je ouder dan 18 bent (ik zie toch wat fouten zoals "bevrijdt wordt", maar je Nederlands is goed).
Ik bedoel dat je hier eerste middelbare of secundaire onderwjs gevolgd hebt waarna je je universitaire opeliding volgde. Heb ik het mis?

Ik heb een suggestie:
Ga met een vrouw trouwen, en maak er wat dozen kindjes mee, spaar geld en zoek tegelijkertijd een job in Canada (ik weet niet wat je daar moet gaan doen).
Marokkaan ben je wel, en een allochtone Nederlander ben je ook wel. Maar je bent vooral wat je bent.

Wat bevrijden betreft, moet je je hersenen van Arabieren bevrijden, dan zie je ineens dat Tamazgha/Noord Afrika bevrijd is.
Er zijn geen Arabieren in Noord afrika. Er zijn gearabiseerden. De arabieren of de gearabiseerden in Noord afrika hebben recht om in Noord afrika te leven en hun gekozene identiteit/kultuur te behouden. Je vindt het ook extreem racistisch waaneer mensen zeggen dat ze hun hoofdoeken moeten weggooien, en hun taal aan de zijkant te leggen, en Nederlanders te praten terwijl je een stuk ham aan het eten bent.
Dat de Berbers daar geen rechten hebben, is vooral te danken aan het feit dat ze zelf niet geinteresseerd zijn in hun rechten. Ze zijn wel suicidaal wanneer het wel over niet identiteitsrecten gaat.

Wees niet als die beschadigde CD's. En begrijp het zoals volgende:
De overlevende Berbers, zijn de Berbers die zich niet tot arabisch konden assimileren. De arabieren van deze tijd zijn juist de Berbers die erin geslaagd de Arabische identiteit over te nemen.
De proces is onzichtbaar, maar draait nog altijd voor. Je kunt niet van de Berbers verwachten dat ze voor hun kulturele Berberse rechten zullen moeten strijden terwijl ze in het algemeen (dus met een beperkt uitzonderingen) terwijl ze ervan af willen.

De streef van de Berbers naar de Arabische ideniteit is geen streef voor een superieure identiteit of afkeur van een inferieure identiteit/kultuur.
Het is wel waar dat dat de Berbers hun identeit abstractief neerkijken, maar je zult geen Berber vinden die zegt het probleem te zijn om Berber te zijn.
Het is gewoon een religieuze voorkeur. Net als een Berber of Arabier die Hebreeuws leert, omdat hij zich in het jodendom bevindt.

Dit wil niet zeggen dat je moet stoppen met liefhebben van je identeit of wat je ten orechte je land noemt. Maar wel dat je het op een gematigd oog benadert.
Je naam is in ieder geval "ziekelijk". Je bent overduidelijk bezeten.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » vr 23 nov , 2007 22:05

Reader schreef:Je moet toch minderjarig naar Nederland gekomen zijn.


Na mijn middelaarschool.
Wat bevrijden betreft, moet je je hersenen van Arabieren bevrijden,

Het kan niet zolang ze degenen zijn die bepalen wat wel en niet onderwezen moet worden.

Er zijn gearabiseerden.

Ze noemen zichzelf geen gearabiseerden, maar Arabieren uit het midden oosten die mij beschaafdheid hebben gebracht. Ze mogen praten wat ze willen, maar ze hebben niet het recht Tamazgha maghreb-Arabie te noemen en ook niet het recht om van Arabisch de officiële taal van het land te maken.




De arabieren of de gearabiseerden in Noord afrika hebben recht om in Noord afrika te leven en hun gekozene identiteit/kultuur te behouden.


Ze hebben niet gekozen voor de Arabische identiteit. Ze werden door racistische media en onderwijs gearabiseerd.
Waarom kiezen Nederlanders niet voor Arabisch? Waarom kiezen Turken niet voor Arabisch? Waarom kiezen Iraniers niet voor Arabisch?
Omdat deze volkern de baas zijn in hun eigen land. Tamazgha wordt bestuurd door buitenlanders.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Reader » vr 23 nov , 2007 22:25

Ik zou het lang maken. Het kan ook maanden duren voordat het onderwerp effectief behandeld is. Eén antwoord kan makkelijk tienen vragen oproepen; Als je hersenen er niet op voorbereid zien om mee te doen dan zal je honderden vragen blijven stellen om het antwoord als "onbeantwoordend" te beschouwen. Ik wil hier ook geen indruk mee geven dat ik je een lesje aan het geven, en dat je er toe verplicht bent om mijn geopenbaarde invalshoeken/overtuigingen te accepeteren. Ik doe wel een moeite. Maar niet als je een ebeschadigde cd" bent.
Het kan niet zolang ze degenen zijn die bepalen wat wel en niet onderwezen moet worden.

Schijnlijk, klopt het wel. Maar denk je dat de Berbers daar moeite mee hebben omdat te veranderen? Nee, de Berbers zijn ook gericht net als wat in de boeken te vinden is. Ten eerste interesseert ze hen niet.

Ze noemen zichzelf geen gearabiseerden, maar Arabieren uit het midden oosten die mij beschaafdheid hebben gebracht. Ze mogen praten wat ze willen, maar ze hebben niet het recht Tamazgha maghreb-Arabie te noemen en ook niet het recht om van Arabisch de officiële taal van het land te maken.

En wie zou zich "een neppe" noemen. Ze moesten niet streven naar de arabische identiteit om te zeggen dat ze Berbers zijn die hun identiteit zijn. Dus neppe arabieren. Moet het volk zich vernederen zodat je blij wordt? Wie mag je zijn, meneer? :D



Ze hebben niet gekozen voor de Arabische identiteit. Ze werden door racistische media en onderwijs gearabiseerd.
Waarom kiezen Nederlanders niet voor Arabisch? Waarom kiezen Turken niet voor Arabisch? Waarom kiezen Iraniers niet voor Arabisch?
Omdat deze volkern de baas zijn in hun eigen land. Tamazgha wordt bestuurd door buitenlanders.

Dit is een goede vraag als het niet gesteld is om aan de kern te ontkomen. Kijk:
Noord afrika was al gearabiseerd voordat er media en (een modern) onderwijs waren.
Waarom zouden ze voor Arabisch kiezen? Zijn ze dan moslims? Ze kiezen ook niet voor Hebreeuws. Maar de Nederlandse hebreeuws zouden wel voor hebreeuws gekozen hebben. Ik ken ook belgen die zich tot de islam bekeerd hebben en doen grote pogingen om Arabisch te leren, sommigen geven (al is het dom van hen) arabische namen.
Turkije heeft voor Arabisch gekozen, maar Khalid ataturk heeft daar verandering in gebracht door het Arabische schrift te vervangen door Latijn.
Iran is het langer bezeten geweest door Arabieren dan Marokko. Als je naar het verleden kijkt, zie je dat Marokko niet effectief veroverd was door moslims. De Berbers waren snel de baas over heel noord afrika, een heel groot deel van West Europe en ook zwart Afrika. Maar als je naar hun munten kijkt, zie je dat ze in Arabisch schreven, dat de autochtone baas voorkeur gaf aan het islamitische Arabisch. De Berbers hadden inmiddels na de arabische invasie hun topkracht bereikt. Een roem die ze nooit hadden gehad voor de islam. Maar toch hebben ze vrijwillig voor de islam.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » vr 23 nov , 2007 22:32

Met alle respect maar ik vind het van A tot Z onzin. Deze topic gaat niet over dat volk dat mijn identiteit heeft heeft afgeslacht in de naam van Allah.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Reader » za 24 nov , 2007 10:57

Het moeilijkste in de psycho's is dat ze immuniteit tegen begrijpen hebben.
Volgende keer moet je het niet overal zaaien in je gebruikersnaam en ook niet wanneer je je voorstelt.
Pak gewoon een zwaard, en harnas en trek naar Noord Afrika om je lieve "Tamazgha" te bevrijden.
Wat je wil niet mag doen, is het forum veroveren met anti-arabische beschuldigingen.

De meesten hier (waaronder Els) zouden de volgende zin graag lezen, maar het komt doordat ze ook een deel van je ziekte hebben:

"dat volk dat mijn identiteit heeft heeft afgeslacht in de naam van Allah."

Dat Berbers is ook mijn identiteit, maar ik vind dat je een slecht beeld geeft over mijn identiteit. Maar zo extreem moet ik me ook niet aangesproken voelen.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » za 24 nov , 2007 11:55

Reader schreef:Het moeilijkste in de psycho's is dat ze immuniteit tegen begrijpen hebben.
Volgende keer moet je het niet overal zaaien in je gebruikersnaam en ook niet wanneer je je voorstelt.
Pak gewoon een zwaard, en harnas en trek naar Noord Afrika om je lieve "Tamazgha" te bevrijden.
Wat je wil niet mag doen, is het forum veroveren met anti-arabische beschuldigingen.

De meesten hier (waaronder Els) zouden de volgende zin graag lezen, maar het komt doordat ze ook een deel van je ziekte hebben:

"dat volk dat mijn identiteit heeft heeft afgeslacht in de naam van Allah."

Dat Berbers is ook mijn identiteit, maar ik vind dat je een slecht beeld geeft over mijn identiteit. Maar zo extreem moet ik me ook niet aangesproken voelen.




Dit noem ik troep en hoort niet eens in een forum.

Iedereen hier ( waaronder de beheerder) is ziek, behalve facisten die landen en culturen van anderen willen vernietigen om Arabisme te verspreiden.

ps. De regel is duidelijk: als je niet wil aanpassen aan de regels van een bepaalde forum, moet je vertrekken. Dus vertrek uit deze site als je de beheerder ziek vind. Als je Nederland ziek vind, vertrek naar een land dat niet ziek is. Je bent hier te gast. Als je niet wil houden aan de regels van de autochtonen in Marokko, moet je ook vertrekken naar het midden oosten. Mensen gaan zich in hun site en land niet aan je aanpassen.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Reader » za 24 nov , 2007 16:38

Haha, typisch psycho's!

Is het een belediging om te zeggen dat iemand ziek is bvb omdat hij verkouden is? Nee, maar voor een psycho is dat het ergste. Ze willen niet graag toegeven dat ze ziek zijn. Om te genezen moet je je ziekte bekennen, en de juiste medecijnen nemen. Anders, zal je toestand verergeren, en beginnen je bezetenheid op de Nederalndse muren te schrijven. En dan zou de "Nederlandse belasting betaler" die muur opnieuw moeten schilden. (ik heb genoeg van die taal).

Je lijkt me een hopeloos geval.

Groeten,
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor els » zo 25 nov , 2007 17:50

Hee, ik zie dit nu pas, wat raar.
Maar wel leuk iets over je te lezen, moet ik zeggen. Wat heb je eigenlijk voor opleiding gevolgd?

Ik heb twee paspoorten, maar ik voel me noch Marokkaan, noch Nederlander.


Ik voel me ook geen 'Nederlander' of zo, nationaliteit zegt me niets. Ik ben gewoon mezelf. Nederlander is voor mij gewoon een administratieve indeling, het is mij best, maar voor mijn identiteitsgevoel heb ik het niet nodig.

Ik heb niet de behoefte uit Nederland weg te gaan. Nederlands is de enige taal die ik goed beheers. Ik vind het heel vermoeiend om te proberen me in een andere taal uit te drukken. Ik ben nu wel een website in het Engels aan het maken, maar zelfs dat zie ik somber in omdat het zo traag gaat.
Ik lees en versta Engels en Duits prima, maar als ik spreek ben ik me er constant van bewust dat ik niet precies kan zeggen wat ik denk.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » zo 25 nov , 2007 22:16

Er stond vandaag een interessant stuk in de Trouw, over tatoeeringen in Marokko. Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.

Afbeelding

http://www.trouw.nl/deverdieping/podium ... gga_opinie

Het onderwerp is dat Berbervrouwen die zich in Marokko hebben laten tatoeëren volgens eeuwenoude tradities deze hier onder invloed van islamitische propaganda hun de tatoeages weer weg laten halen, omdat het niet islamitisch is.

Getatoeerde personages vind je ook al op de oude rotsschilderingen in Noord-Afrika.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » zo 25 nov , 2007 22:17

Reader schreef:Haha, typisch psycho's!

Is het een belediging om te zeggen dat iemand ziek is bvb omdat hij verkouden is? Nee, maar voor een psycho is dat het ergste. Ze willen niet graag toegeven dat ze ziek zijn. Om te genezen moet je je ziekte bekennen, en de juiste medecijnen nemen. Anders, zal je toestand verergeren, en beginnen je bezetenheid op de Nederalndse muren te schrijven. En dan zou de "Nederlandse belasting betaler" die muur opnieuw moeten schilden. (ik heb genoeg van die taal).

Je lijkt me een hopeloos geval.

Groeten,


Ik hoop dat dit niet jouw mening is, maar een Rotzooi van Afra
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor els » zo 25 nov , 2007 22:18

He... tegelijk gepost.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » zo 25 nov , 2007 22:21

els schreef:Hee, ik zie dit nu pas, wat raar.
Maar wel leuk iets over je te lezen, moet ik zeggen. Wat heb je eigenlijk voor opleiding gevolgd?


Een WO met iets Beta..... het blijft geheim om anoniem te blijven :)

Ik voel me ook geen 'Nederlander' of zo, nationaliteit zegt me niets.

Ik ben met je eens. Toen ik in Marokko was, had ik ook 1 nationaliteit maar ik voelde me nooit een Marokkaan.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Reader » zo 25 nov , 2007 22:27

Bezet_door_Arabieren schreef:Ik hoop dat dit niet jouw mening is, maar een Rotzooi van Afra


Haha, dit is wel juist. Ik ben inderdaad ook Afra. Ik zou zeggen dat ik herkenbaar ben. Ik heb in Amazigh.nl naar deze site verwezen, verder zou ik zeggen dat verspreiden van de Berberse mythologie in de nederlandstalige webpagina's aan me toe te schrijven is. Dus duidelijk. Maar hoewel je geen bepaalde verradende interesse hebt, weet ik zelf dat je IIaytwayagharII bent.
Geloof mij, je benaderingen zijn me zo raar dat ik je kan herkennen zonder enige verrader. Je stijl/denkwijze zegt me al genoeg. Dus als ik nu wel gelijk heb, dan weet je wel dat je stijl/denkwijze echt raar/opvallend is, en ook unique.
Groeten van Afra,
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » zo 25 nov , 2007 22:31

els schreef:Er stond vandaag een interessant stuk in de Trouw, over tatoeeringen in Marokko. Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.

Afbeelding

http://www.trouw.nl/deverdieping/podium ... gga_opinie

Het onderwerp is dat Berbervrouwen die zich in Marokko hebben laten tatoeëren volgens eeuwenoude tradities deze hier onder invloed van islamitische propaganda hun de tatoeages weer weg laten halen, omdat het niet islamitisch is.

Getatoeerde personages vind je ook al op de oude rotsschilderingen in Noord-Afrika.

Tatoeages hebben veel Amazigh vrouwen en mijn moeder heeft dat ook. De nieuwe generaties hebben dat niet meer en om de volgende redenen:
1. Westerse cultuur vervangt de Amazigh cultuur.
2. Islam verbiedt tatoeages.

Mijn moeder wil haar tatoeages ook weghalen, omdat Imams zeggen dat die vrouwen naar de hel gaan.

Ps. De vrouw hierboven lijkt niet op Berbers vrouwen, of komt ze misschien uit het zuiden.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » zo 25 nov , 2007 22:37

Reader schreef:
Bezet_door_Arabieren schreef:Ik hoop dat dit niet jouw mening is, maar een Rotzooi van Afra


Haha, dit is wel juist. Ik ben inderdaad ook Afra. Ik zou zeggen dat ik herkenbaar ben. Ik heb in Amazigh.nl naar deze site verwezen, verder zou ik zeggen dat verspreiden van de Berberse mythologie in de nederlandstalige webpagina's aan me toe te schrijven is. Dus duidelijk. Maar hoewel je geen bepaalde verradende interesse hebt, weet ik zelf dat je IIaytwayagharII bent.
Geloof mij, je benaderingen zijn me zo raar dat ik je kan herkennen zonder enige verrader. Je stijl/denkwijze zegt me al genoeg. Dus als ik nu wel gelijk heb, dan weet je wel dat je stijl/denkwijze echt raar/opvallend is, en ook unique.
Groeten van Afra,



Afra is bekend als de extreme atheïst en de islamofoob met twee gezichten.
Ooit zei je: “ Ik ben tegen de islam, maar met Nederlanders verdedig ik de islam”

ps. Ik kom inderdaad uit Ait Waygher, maar ik heb mezelef nergens Aitwayagher genoemd, omdat ik mezelef nooit als Rifijn zie laat staat als Awayagher.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » zo 25 nov , 2007 22:40

Afra.

Je bent mijn leerling in de Amazigh methologie. Denk goed na. jaren en jaren en jaren gelden in Amazigh.nl. Ik was daar als Anir.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Reader » zo 25 nov , 2007 22:45

Anir? iK herinner me jouw naam niet. Ik ben de internet leerling van Moustapha Ouachi. Ik ben benieuwd of je bijdrages over mythologie op de net hebt; Ik hoop dat je me een meester bent, dan kan ik meer van jou leren. Maar helaas niet. Er was niets over mythologie te lezen op de Nederlandstalige pagina's.

@Els, wat een sexy foto heb je voor ons gepost. De-Bezetene wilt gauw zijn Berberse betrokkenheid afstaan!
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Reader » ma 26 nov , 2007 11:17

Yeah, ik heb een van je vermoedelijke bijdrages gevonden:
http://www.syphax.nl/forum/viewtopic.ph ... 9a5008b539

Ik blijf er daarom vastbijten dat je juist Aitwayagher bent; Dat is de gebruikersnaam van de topicstarter op syphax.nl

Je hebt naast je bezetenheid ook een bijzonder manier om de Berberse mythologie te leren kennen.

Ik ben dat Tarik, maar ik zie dat je daar gebanned bent, man! Dus, hou het gewoon rustig!

Ah ja, bedoelde je dat ik zo'n extreem islamofoob ben dat ik Els niet zomaar "een lichte islamofoob" noem? wat een arrogant ben ik!
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor els » do 29 nov , 2007 3:15

Tsja, die afbeelding, ik denk dat de Trouw maar een afbeelding heeft gekozen waar goede tatoeages op te zien waren. Als het vooral oudere vrouwen zijn, denk ik niet dat er veel afbeeldingen van vrouwen te vinden zijn.
Wacht maar tot jij zelf wat ouder bent, Reader, dan piep je vast wel anders. :knipoog:

Wel jammer dat je moeder ze weg wil laten halen, BDA, al snap ik ergens wel dat ik niet anderen kan laten opdraaien voor mijn nostalgische gevoelens. Het jammere is natuurlijk dat het om hele oude, continue tradities gaat, en als de betekenis eenmaal verloren is, vind je die nooit meer terug. Maar aan de andere kant, tsja, ik laat me ook niet tatoeëren.

Misschien zal er nog iemand vlug met fototoestel en camera langs moeten om het vast te leggen, precies zoals voorheen gebeurde met geluidsopnameapparatuur om uitstervende muziektradities vast te leggen. En dan een boek aanleggen met eventueel de uitleg van de betekenissen van die symbolen, als ze bekend zijn.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bezet_door-Arabieren

Berichtdoor Sawt-El-7eda » vr 06 nov , 2009 14:43

Bezet_door_Arabieren schreef:Ik ben geen nieuw lid, maar toch stel ik me voor.

Ik ben een Amazigh uit Tamazgha en woon in Nederland. Ik ben in Marokko opgegroeid en hier mijn universitair opleiding gevolgd. Ik heb een leuke baan en heb veel ambities: nog verder blijven leren en ontwikkelen.

Ben ik een Marokkaan of een Nederlander?

Ik heb twee paspoorten, maar ik voel me noch Marokkaan, noch Nederlander. 1 Nederlands paspoort zoals Wilders dat wil, zal van mij nooit een Nederlander maken.
Ik heb geen land en ik zwerf rond in deze wereld. Hopelijk ga ik ooit wonen in Canada.
Ik heb niet alleen geen land, maar ook geen vrouw en geen kinderen. Ik heb alleen mezelf en mijn dromen.

Mijn alle grootste droom is dat Noord-Afrika ooit van de Arabieren bevrijdt wordt.


Waarom is dat je allergrootste droom? Denk je dat de berbers het zullen overnemen dan? I dont think so.
Sawt-El-7eda
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr 06 nov , 2009 14:40
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor els » vr 06 nov , 2009 16:00

Hm, hopelijk zien wet Bezet door Arabieren en ook Reader nog eens terug. Maar het is denk ik mijn schuld dat ze zijn verdwenen, ik heb het forum laten verslonzen omdat ik teveel afwezig ben geweest. :(
Wil nog altijd proberen hier weer verandering in te brengen.

Ik kan me trouwens voorstellen dat als de berberse cultuur minder wordt onderdrukt, dat het dan weer meer gaat leven, maar het wordt natuurlijk nooit meer zoals het was, want de tijd gaat nou eenmaal vooruit.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar welkom nieuwe leden



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron