Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Arabisme is een racistische ideologie

Hier kan alles waarvan je niet weet waar je het moet plaatsen.

Arabisme is een racistische ideologie

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » za 24 nov , 2007 12:58

Voordat sommigen Arabieren komen verdedigen, deze topic gaat niet over de Arabieren als mensen of als volk. je hoeft dus niemand te verdedigen, want niemand wordt hier aangevallen. Het gaat over een bepaalde gevaarlijke ideologie die de wereld wil overheersen en dat heet Arabisme. Aanhangers van deze ideologie zijn niet allemaal Arabieren, maar ook onder Berbers, Pakistanen, Iraniers, Turken, etc. Vind je aanhangers van Arabisme. Persoonlijk was ik ook een aanhanger van deze ideologie. Ja sorry, ik heb geleerd dat Arabische cultuur taal en geloof de beste wat er is in de wereld. Ik geloofde wat ik op school en in de moskee heb geleerd.


Sommigen verglijken Arabisme met nazime, maar in mijn ogen is Arabisme gevaarlijker dan nazisme. Nazisme wordt door iedereen afgekeurd, maar Arabisme niet. Arabisme schuilt zich onder naam “ Islam”. Kritiek op Arabisme is kritiek op islam en kritiek op de islam is verboden. Zoals veel Islam geleerden en Arabische nationalisten zeggen: “ Arabisme en islam vullen elkaar aan”. Kritiek op Arabisme is ook verboden, omdat het gezien wordt als haat jegens de Arabieren, terwijl Arabieren en Arabsime twee verschillende betekenissen hebben. In sommige sites zie ik sommige Arabieren kritiek uiten op Arabisme en verglijken Arabisme met nazisme. Een Arabier uit het midden oosten schreef een keer in de site van de Arabische humanisten het volgende: “ aanhangers van Arabisme denken dat ze superieur zijn omdat ze Arabisch praten en omdat ze islam hebben. Koran ziet Arabieren beter dan de rest van de mensheid, terwijl we dat niet."
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Reader » za 24 nov , 2007 21:05

Behalve dat Arabisme met nazisme te vergelijken is, ben ik met de rest eens mee.
Dit wil niet zeggen dat Arabisme niet tot gelijksoortige Nazisme kan evolueren. Ik sluit het helemaal niet uit. Het ex-Irakese regime heeft duizenden kurden vermoord. Maar dat werd als heldhaftige daad gezien binnen de Arabische wereld.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41


Keer terug naar Algemeen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron