Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

toekomst nissaba

Als je iets wil weten over de website en het forum, of er werkt iets niet goed, of je hebt tips en adviezen, of wil je op de hoogte blijven, dat kan allemaal hier.

toekomst nissaba

Berichtdoor els » zo 30 sep , 2007 18:25

Okee, ik probeer dus het advies van Astrid uit een andere thread ter harte te nemen, maar ik wou er graag over brainstormen. Dus het leek mij het beste om er een thread over te openen.

( http://www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic.php?p=7695#7695 )

Misschien besef je het niet Els, maar weet dan, dat jouw site, en hoe jij jezelf daar op uit, een enorme kracht voor mij is. Nu heb ik zelf al een aardig portie lef en energie en zo, maar toch heb jij mij daar bovenop nog enorm geïnspireerd, heb ook jij mij kracht gegeven, heb ook jij jouw lef en jouw moeite om je zo te uiten (onbewust) omgezet in een hoop bij mij die voor mij enorm belangrijk is. Dit is wat je te brengen hebt, en wat blijft. Alles blijft staan op jouw website, en kan dus voor elke volgende bezoeker inspireren.

Je hebt gedaan wat je te doen stond. Er mee verder gaan, zou een herhaling van zetten zijn.

Je hebt nu iets anders te doen.


Hee, tof he, leuk om te horen toch. En je hebt denk ik gelijk. Maar wat zou er nodig zijn? Ik zit op het moment te denken aan een netwerk, waar iedereen met elkaar in contact kan komen. Het kan handig zijn bloggers en anderen met elkaar in contact te brengen, maar ook meer communicatie met overheid en instellingen tot stand brengen, en meer visie naar buiten brengen. Misschien is het een idee om met een aantal mensen te brainstormen over wat er nodig is, want ik weet het niet meer.

Ik ga wel binnenkort de homepage-index weer online brengen, waar iedereen z'n homepage kon aanmelden, en dan kijken wat hieraan gemoderniseerd kan worden.

http://www.thefemininetouch.nl/index.php?pag=artikel&art_id=169&tel=0


Dit vind ik ook een goed initiatief, alleen is er geen feed beschikbaar. Dat is met veel vrouwendingen zo, helaas. Op m'n atheisme-site ben ik op het moment aan kijken hoe ik rss/atom en feeds kan benutten, ik zal een voorbeeld laten zien:

http://www.atheisme.eu/nl/entry/63/

Je voegt allemaal sites toe die een feed aanbieden, en elke keer als ze een nieuwe bijdrage plaatsten, komt die bovenin te staan. Hij is nog in aanbouw, maar het werkt wel al. Zoiets zou je goed kunnen benutten, maar dan moeten er wel feeds zijn (je ziet dit aan het oranje icoontje met een broadcast-symbooltje op een pagina, of bovenin de internetbrowser).

Dit forum heeft trouwens ook een feed, ik moet alleen nog een icoontje maken:

http://www.nissaba.nl/nisphp/rss.php

http://www.thefemininetouch.nl/index.php?pag=artikel&art_id=54&tel=50


Ook dit is leuk, maar je misschien zou je hiervan een blogroll kunnen maken, die alle betrokkenen op hun eigen site kunnen maken. Daarmee breng je gelijkgestemden op een makkelijke manier met elkaar in contact, ze kunnen elkaar op de hoogte houden van initiatieven etc. Een blogroll ziet er ook uit als een linklijst, maar hij wordt automatisch samengesteld, en om deze of gene reden (ik weet ook niet welke) is het nogal populair.

Hier is een voorbeeld van de 'atheists blogroll': er wordt uitgelegd hoe je hem kan toevoegen, en als je naar beneden scrollt zie je hem in de rechterkolom, beginnend met het roodgroene logo.

http://mojoey.blogspot.com/2006/09/join ... groll.html

Deze begint al vrij populair en bekend te worden. Nou ja, zulke dingen lijken me leuk om tot stand te brengen, ik zit me een beetje te verdiepen in de technische aspecten, dus het is wel leuk om daarmee meteen iets nuttigs te doen.

Ik heb nog wel wat andere ideeën, zoals doelstellingen schrijven waarin beeldvorming en emancipatie centraal staan, maar dit is nog helemaal niet uitgekristalliseerd.

Verder wil ik het mogelijk maken voor anderen zich aan te melden op het weblog, zodat iedereen kan publiceren. Eens zien hoe dat gaat, technisch is het geen enkel probleem, maar inhoudelijk weet ik nog niet hoe ik het moet aanpakken. Ik wil niet al te selectief zijn, maar aan de andere kant wil ik toch wel een grens stellen.

Nou ja, als iemand adviezen, wensen of suggesties heeft, of eigen inbreng of wat dan ook, zou ik het leuk vinden die te horen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Re: toekomst nissaba

Berichtdoor Weereenstukjeverder » zo 07 okt , 2007 12:01

Ha Els,

Nou, ideeën te over heb je al ;)

Waar ik een beetje naar zoek is
‘jouw boodschap ZIJN’.

Ik ga heel kort door de bocht even wat neer zetten:

Discussies aangaan is passé.
Je bent nu jaren bezig met het weerleggen / dialogeren van andermans beelden/verhalen.
Elke dag, jaar in jaar uit, komen er weer nieuwe ‘andermans beelden/verhalen’ bij.
Nieuwe nota’s uit politiek, nieuwe geluiden uit de samenleving.

Je kunt het als je taak zien om elk nieuw geluid te toetsen.
En je zag dat ook overduidelijk als jouw taak, dat is duidelijk (waarvoor nogmaals dank ; )).

Wat kan nu de volgende stap zijn?

Dat wat jij IN jou zelf gevonden hebt, dat wat JIJ doorleefd hebt in dit hele proces,
kun je dat nu UITdragen?

Discussies blijven voeren, over dingen die in de wereld aangeboden worden?
Of een nieuw, door jou doorleefd verhaal ontsluiten in jouw keuzes/handelingen/talenten.
Een nieuw verhaal de wereld in laten wellen?

Ik begrijp dat jij veel met muziek kunt. Kun je daarmee bijvoorbeeld een door jou doorleefd ‘iets’ ontsluiten? Kun je lezingen geven?
Welk verhaal kan jij laten wellen?



(en nu ben ik weer een tijdje onaanwezig op het forum, greetz).
Weereenstukjeverder
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 17 sep , 2007 12:41

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » vr 23 nov , 2007 21:22

De naam van de site trekt volgens mij mensen niet aan.

Een Nederlandse of Engelse naam is misschien beter.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor els » zo 25 nov , 2007 17:59

Hai BDA, bedankt voor de suggestie. Ik had in het begin wel een andere naam geprobeerd. Ik probeerde eerst godinnen.nl te registreren, maar die was al bezet, ik raad alvast maar af om er een kijkje te nemen. :o

De site heeft een poos Terramater geheten, maar dat deed me zo denken aan een milieubeweging. Nissaba koos ik uiteindelijk maar omdat het een godin is die mij het meeste aanspreekt.

Het probleem met 'pakkende' domeinnamen is dat ze allemaal al bezet zijn. Het heeft niet veel zin om ernaar te zoeken, want goede namen worden gekaapt door opkopers die ze voor veel geld verkopen of er reclame opzetten. Voorbeeld: goddess.eu :lach2:

De beroemdste sites hebben allemaal een verzonnen, ongewone naam, die bekendheid kreeg door reclame en omdat het veel mensen aansprak. Bijv. youtube, geenstijl, of google. Dus ik denk niet dat het zin heeft je blind te staren op een goede naam, je moet gewoon iets goeds bieden.

Mijn probleem was ook een beetje dat ik na tien jaar godinnen op een 'dood spoor' zit. Astrid gaf wel wat tips die ik eigenlijk heel bruikbaar vind, maar ik moet even stabiliseren voor ik het echt over een andere boeg kan gooien.

Als ik me in een nieuwe richting thuisvoel, ga ik misschien wel wat publiciteit maken.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Over het forum en de website



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron