Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Gewelddadige onderdrukking van vrouwen in de Islam

Is het feminisme nog nodig? Heeft het wel enige zin? Of zijn feministes verzuurde mannenhaters?
Spui je mening over het feminisme en de positie van vrouwen in de godsdiensten en in de maatschappij hier!

Gewelddadige onderdrukking van vrouwen in de Islam

Berichtdoor Sebastiaan » ma 26 nov , 2007 11:02

bron: http://tbknews.blogspot.com/
Saturday, October 06, 2007

It is an utter disgrace that more people the world over - including and especially human rights and women's organizations - are not speaking out loudly against the hideous, violent treatment of women within Islam. This abuse has been going on for centuries, and little has changed over the past decades since the non-Muslim world began to take notice of Islam. In fact, Muslim apologists - including non-Muslim defenders - are very vocal in DENYING that women are abused and oppressed within Islam, an assertion that is patently false and mendacious. All of the apologies and apologetics in the world will not make these facts of violence against women go away, and day in and day out women and girls are treated abysmally in the Muslim world, simply because of their female gender - and because the wanton abuse of women is endorsed by the Islamic holy book, the Quran/Koran, as well as various commentaries thereon, such as the Hadiths, to the evident exultation of misogynists worldwide.

Afbeelding

The silence of the non-Muslim world in not criticizing Islam and its proponents especially in regard to the vicious, widespread and ongoing oppression and abuse of women and girls is deafening - and shameful.

Please read the booklet linked hereto by Robert Spencer and Phyllis Chesler, and pass it along to all those who love life and justice. We need many more voices like these hard-working individuals who are risking their necks to expose the harsh realities behind Islam.

Afbeelding

The bottom line is that MILLIONS OF WOMEN AND GIRLS ARE SUFFERING EVERY DAY WITHIN ISLAM, and not doing anything about constitutes a tacit endorsement of such suffering.



The Violent Oppression of Women

By Robert Spencer and Phyllis Chesler
FrontPageMagazine.com | Friday, October 05, 2007

The booklet that you are about to read details some of the principal ways in which women suffer in the Islamic world - often with religious and cultural sanction. Many of these crimes against women, such as wife-beating, are ordained by the Qur'an itself; others, such as female genital mutilation and honor killing, are praised by Islamic clerics and hallowed by Islamic culture. That feminists in the West remain silent about this deeply ingrained and institutionalized mistreatment of women, and even ally with groups that have devoted themselves to the spread of Islamic law that justifies this mistreatment, is one of the unconscionable scandals of our time.

Afbeelding

This article is a segment of a series being run as part of our nation-wide campus effort, Islamo-Fascism Awareness Week, which will be held on 200 university and college campuses on October 22-26. Islamo-Fascism Awareness Week is a national effort to focus on all the victims of Islamo-Fascist Jihad -- as well as to counter the lies of the academic Left, which seeks to deny the evil, and even the very existence, of our enemy in this terror war. In this way, Islamo-Fascism Awareness Week hopes to educate American students and to enable them to rally to defend their country.

In terms of the booklet of our subject today, its cover is a still photograph that epitomizes Islamic oppression of women, and it has come to also epitomize the Western feminist non-response to it. The picture comes from a Dutch film called De Steen (The Stone), directed by Mahnaz Tamizi, and features the actress Smadar Monsinos. The Stone dramatizes the barbaric treatment of women in Islamic countries. It accurately depicts the reality of Islamic Sharia law regarding adultery: when a couple is caught in adultery, the man is jailed while the woman is stoned to death.

Afbeelding

It is a telling indication of the intellectual and moral bankruptcy of the Left that it has fastened upon our use of this picture to try to discredit Islamo-Fascism Awareness Week, since the photo does not depict an actual event - as if women weren't being stoned to death under Sharia law in Iran and some other Muslim countries today. In reality, eight women are currently in prison in Iran awaiting death by stoning for the crime of adultery. A mother was sentenced to be stoned to death in Iran for adultery just last week. It is typical of the Left to try to cast opprobrium not upon those responsible for these harsh realities, but upon us who are trying to draw attention to them in the name of human rights.

It may have seemed inconceivable that feminists and their allies would defend those who bury women in the earth and kill them by throwing large stones at them, but that is the ultimate thrust of the Left's outcry against our use of this picture and against Islamo-Fascism Awareness Week in general. Such are the ironies of our troubled age.

Afbeelding

In this booklet are realities that should be of paramount concern not just for feminists in the West and their allies on the Left, but of all those who are concerned with the universality of human rights and the dignity of every human being.
Final note from Acharya: I don't usually engage in the politics of "right v. left," but I have to say that, in the case of Islam, the lefty liberals have driven me and many others straight into the Neocon camp. For those who are bothered by the "staged stoning" of the pic above, please see this disturbing video of a real stoning - albeit of MEN, who likewise suffer horribly under the sadistic fascism called Islam.

The rest of the images here are unfortunately quite real, including the blood pool from a victim of female genital mutilation, the hanging of an Iranian woman from a crane, and the Iranian victim of a severe beating because she was not properly covered up (reproduced here with permission from Dr. Homa Darabi). I hesitate to post here some of the worst images, including that of the genital area of a victim of female genital mutilation.

bron: http://www.frontpagemag.com/media/4CDF1 ... a6c983.pdf
Sebastiaan
 
Berichten: 1
Geregistreerd: ma 26 nov , 2007 11:00

Berichtdoor els » do 29 nov , 2007 1:05

Hai Sebastiaan, heb je mijn forum ook gevonden? (Sebastiaan van freethinker.nl neem ik aan. :knipoog: )

Ik heb het stuk van Robert Spencer en Phyllis Chesler opgeslagen, een goed verzamelstuk van het gebrek aan vrouwenrechten en de absurde gevolgen hiervan in islamitische landen. Vooral de sekswetten zijn een farce, en helemaal in het voordeel van mannen, die met vrouwen kunnen doen wat ze willen omdat vrouwen vogelvrij zijn als ze de zogenaamde sekswetten overtreden. Ik vraag me altijd of of dat nou het gevolg is van die rechteloosheid, of dat het eigenlijk de bedoeling is.

Wel bloederige plaatjes hoor, ik vind het toch altijd wel schokkend om te zien.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Reader » do 29 nov , 2007 11:55

Het zijn allemaal eng wat ik er zie. Maar er is een grote mengeling van ficties/fims, godsdienst en tradities.
Je mag het eng noemen of zelfs prachtig vinden als je van thrillerfilms houdt. Maar je kan het geen "islamitische onderdrukking" noemen. Misschien wel "onderdrukking is sommige islamitische landen". Als je het islamitisch wil bestempelen, dan moet je wil laten zien dat het wel islamitisch is. En dat vind je in de bronnen van Sharia.

De islam strijdt naar een fouteloze maatschappij, zoals "niet liegen", "niet stelen", "niet zonden", "Geen wijn of drugs gebruiken", "niet onderdrukken van alles wat een lever heeft", "eerlijk zijn", "recht te geven aan zijn eigenaren".
Hij zegt dat het paradijs onder de voeten van de moeder (tevens een vrouw) is, en verbiedt elke ongehoorzaamheid aan de ouders (man of vrouw) zolang die niet tegensrijden met de wil van Allah.

De islam heeft zelfs voorkeur aan islamitische vrouwen gegeven wanner hij zegt dat de moslimvrouw het best zijn. En geeft meer adviezen aan de mannen om genadig met vrouwen om te gaan, en beschouwde ze als "gevoelige gals" dat makkelijk te breken is.
Hij grijpt streng in tegen mannen die hun vrouwen onterecht/bewijsloos beschuldigen, en zegt over de mannen ofwel ze goed samenleven ofwel echtscheiden op een fatsoenlijke manier...

Bovendien, herinner ik me geen sharia wet die de man en de vrouw discrimineert (qua straffen). Dus, het als islamitsche onderdrukking beschouwen is kortzichtig!
Het is wel waar dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen, maar daarover zegt hij dat het beter is, want dat windt de man niet op, ze worden niet herkend, en daardoor worden ze niet lastig gevallen door mannen.

Sommigen zeggen dat vrouwen met hoofdoeken meer "sexy" zijn, maar ik ben ook een man, en vind het minder "sexy". Dus die "ik vind.." is onbetrouwbaar.
Je zou ook zeggen dat vrouwen ook hoofdoeken moeten dragen dan zijn ze ook niet "opwindend". Maar het komt erg zelden dat een man gejaagd wordt een vrouw, maar lastig vallen is het ook niet. Tevens zijn er regels die het mannelijke uiterlijk bepalen, zoals niet dragen van een soort "textiele stof" (ik ken de naam niet in nl), en goud dragen..
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » vr 30 nov , 2007 20:37

Waarom lig je de nadruk op vrouwen?
Mannen en vrouwen krijgen in de islam dezelfde straf, deze straf is wel wreed.

Deze wreedheid kom je niet alleen binnen de islam maar ook in de niet-islamitische landen zoals in Amerika:

Wat vind je van de elektrische stoel die in Amerika wordt gebruikt

Afbeelding

Wat vind je wat de straf van Amerika in Guantanamo B.

De extreme nationalistische partijen in Nederland en Belgie zijn voorstanders van dezelfde islamitische straf. Het is PVV die zei dat Marokkaanse criminelen in hun knie geschoten moeten worden.

De Islamitische straf staat in boeken en wordt door weinige islamitische landen toegepast.
Misschien had je ook moeten verwijzen naar de straf in de Thoera, of is kritiek op de Thora verboden in het westen?
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Re: Gewelddadige onderdrukking van vrouwen in de Islam

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » vr 30 nov , 2007 20:45

Sebastiaan schreef:bron: http://tbknews.blogspot.com/
Saturday, October 06, 2007


In sommige Islamitische landen hebben ze een wrede straf, heeft het westen geen wrede straf?

Afbeelding



Geniet maar van de straf van sommige westerse landen:
http://www.mindfully.org/Reform/2004/Ab ... 1jun04.htm
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Reader » za 01 dec , 2007 14:44

Kritiek op thoera en andere boeken valt niet in mode, en verder krijgen ze er meer spijt van dan de indruk die ze willen maken. Ik noem het eerlijk gezegd "een laffe heldhaftigheid", maar soms ook "geknor van varkens".

(Neem het niet persoonlijk a.u.b.), mij interesseert het niet! Pure vrijheid van mening :bloos:
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Astemonzon » ma 03 dec , 2007 15:10

Welk mens het onrecht wat vrouwen aangedaan wordt op deze wereld goed weet te praten heeft als fatsoenlijk mens afgedaan .
Het is te gek voor woorden om vrouwen uit naam van wat voor geloof dan ook te doden , martelen of straffen . Die macho-cultuur die Islamitische mannen vaak hebben is een van de ergste zonden die bestaat . Ook andere religies hebben vaak een zelfde mensonterende macho-cultuur . Hoe durven ze een God van Liefde hiervoor te gebruiken . Vrouwen behoren het Licht te dragen en niet zo behandeld te worden .
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Reader » ma 03 dec , 2007 15:25

"macho-cultuur" in islam? Ik ben blind en ik wil het graag grondig beredeneerd zien/ontdekken. Laat je me het dan zien? Of ben je verblind met je standpunten die je geadopteerd hebt in een bar met de gezelschap van een prostitue(e) die lessen geeft over islam.
Het is goed genoeg dat de islam de prostitutie afkeurt terwijl het wel toegelaten in het westen is.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor els » ma 03 dec , 2007 16:15

Even een paar achterstallige reacties.

Reader schreef:Als je het islamitisch wil bestempelen, dan moet je wil laten zien dat het wel islamitisch is. En dat vind je in de bronnen van Sharia.

De islam strijdt naar een fouteloze maatschappij, zoals "niet liegen", "niet stelen", "niet zonden", "Geen wijn of drugs gebruiken", "niet onderdrukken van alles wat een lever heeft", "eerlijk zijn", "recht te geven aan zijn eigenaren".


Ik vind discriminatie niet foutloos. Bovendien dwingt de islam mensen in een gediscrimineerde toestand met geweld. De islam schrijft wel degelijk marteling en de doodstraf voor als vrouwen zich verzetten tegen hun onderdrukking of onder de seksuele onderdrukking uit proberen te komen.

Het is opmerkelijker dat niet in alle islamitische landen de martelingen zijn toegestaan die door de sharia worden opgelegd.

Hij zegt dat het paradijs onder de voeten van de moeder (tevens een vrouw) is, en verbiedt elke ongehoorzaamheid aan de ouders (man of vrouw) zolang die niet tegensrijden met de wil van Allah.


De meeste moeders houden van hun kinderen, maar op de een of andere manier wil de islam dit laten klinken alsof het een islamitische verworvenheid is. Maar moederliefde bestond al lang voor de islam op het toneel verscheen.

Wat de gehoorzaamheid betreft; de islam stelt vrouwen onder voogdij van de man, en legt vrouwen op hun mannen te gehoorzamen. Als ze rebelleren tegen deze ondergeschikte positie, heeft de man het recht zijn vrouw te slaan. Ik vind dat je best mag zeggen dat dit een farce is, discriminatie, en dat hiermee geweld tegen vrouwen wordt aangemoedigd.

Wat de gehoorzaamheid aan de ouders betreft; dat betekent mede dat kinderen die niet islamitisch willen leven veel te vrezen hebben van hun ouders. Het is er onder andere de oorzaak van dat veel moslimmeisjes worden teruggebracht naar het land van herkomst van hun ouders, waar ze worden opgesloten om als maagd te kunnen worden uitgehuwelijkt. Zelfs eremoorden komen hier al voor op meisjes die hun ouders niet willen gehoorzamen en westers willen leven. Maar veel meisjes worden gewoon opgesloten of geslagen.

Als dit het gevolg is van de verplichte gehoorzaamheid aan de ouders, vind ik dat een slechte zaak. Kinderen moeten de keuze hebben om niet als moslims te willen leven, het moet niet betekenen dat je door je ouders kan worden verstoten, mishandeld of uitgehuwelijkt.

De islam heeft zelfs voorkeur aan islamitische vrouwen gegeven wanner hij zegt dat de moslimvrouw het best zijn.


Daarmee wordt bedoeld dat vrouwen die zich onderwerpen aan mannen, gehoorzaam zijn en zich niet of maar heel weinig in het openbaar laten zien het beste zijn. Een farce natuurlijk. Hiermee wordt moslims aangeleerd dat vrouwen zoals ik slechte hoeren zijn, omdat ik me in de zomer luchtig kleed, met mannen omga, niet getrouwd ben, wel eens alcohol drink, een opleiding heb en nog altijd bijstudeer, de deur uitga wanneer ik dat maar wil.

Als het aan de sharia ligt, was een moslimvrouw die leefde zoals ik allang gekerfd door zweepslagen en gestenigd. Het is ook typerend dat er in Duitsland naar aanleiding van een eremoord op een Turkse op scholen de moslimjongens rondvertelden dat ze dit verdiende omdat 'de hoer leefde als een Duitse'. Moeten moslimvrouwen worden vermoord omdat ze willen leven zoals ik? Hoe is het mogelijk dat jongeren zo'n moord kunnen goedpraten?

Ik ben tegen discriminatie en geweld, en dat schijnen de meesten in mij een gerespecteerde eigenschap te vinden, maar ik ben elke keer sprakeloos over de reacties die je krijgt als je je verzet tegen islamitische discriminatie en geweld.

Reader schreef:Kritiek op thoera en andere boeken valt niet in mode, en verder krijgen ze er meer spijt van dan de indruk die ze willen maken.


Er bestaat een eeuwenlange traditie van kritiek op het christendom en het jodendom. Denk eens aan Spinoza bijvoorbeeld. Of aan Nietzsche, Clarence Darrow, Schopenhaeur, Freud, Marx, om maar eens een paar van de beroemdste te noemen. Richard Dawkins schreef vele boeken tegen het creationisme van bijbelzeloten. Ik heb enorm veel boeken met kritiek op het christendom en jodendom.

En eerlijk gezegd heb ik maar twee kritische boeken over de islam, beide van Ibn Warraq. Over de islam bestaat gewoon bijna niets. Moslims maken gewoon veel meer spektakel als er ook eens wat kritiek op de islam klinkt, maar dat wil niet zeggen dat er veel meer kritiek op de islam is. Integendeel, ik zou zeggen dat er te weinig kritiek op de islam is, moslims moeten er echt nog een beetje aan wennen. :)
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » ma 03 dec , 2007 16:21

Bezet door Arabieren schreef:Waarom lig je de nadruk op vrouwen?
Mannen en vrouwen krijgen in de islam dezelfde straf, deze straf is wel wreed.


In de praktijk zijn vrouwen meestal het slachtoffer van de discriminerende wetten. Dat komt ondermeer door een rare getuigenregel waarbij de getuigenis van vrouwen maar voor de helft telt van die van een man, en door de zogenaamde 'viergetuigenregel', waardoor verkrachters altijd wegkomen met een verkrachting, maar een vrouw die aangifte doet wel wordt veroordeeld wegens 'zina'. ook kan een vrouw zwanger worden, zodat zij wordt gestraft, maar de man niet.

Bovendien kunnen vrouwen geen kant uit als ze schuldig zijn aan een 'seksvergrijp', omdat ze in veel landen en gemeenschappen niet alleen over straat mogen, en niet mogen werken. Ze hebben zelfs geen recht op een eigen paspoort. Een vrouw is dus overgeleverd aan haar familie en haar omgeving, terwijl mannen gewoon ertussenuit kunnen knijpen.

Bovendien hebben vrouwen in de islam seksueel helemaal geen rechten. Mannen kunnen er zo een paar vrouwen bijnemen (ze mogen er zelfs seksslavinnen op nahouden), en ze kunnen in een poep en een zucht vrouwen verstoten en inruilen voor een andere. Dit staat gewoon in de koran: mannen mogen een vrouw verstoten en vervangen voor een andere. Vrouwen daarentegen moeten maar slikken dat de man er nog een paar vrouwen bijneemt. Zelfs een tijdelijk huwelijk is in veel landen toegestaan. Ook moeten ze accepteren dat de man ze kan verstoten, of dat een man haar seks ontzegt omdat ze protesteert tegen een huwelijk met extra vrouwen.

Een vrouw daarentegen die wel eens seks met een andere man wil kan maar een ding doen, en dat is tegen de wet ingaan. Een vrouw heeft de keuze om zich te onderwerpen aan dit onrecht of de wet te provoceren en een gewelddadige straf te riskeren. In Marokko bestaan officieel geen gewelddadige straffen, maar vrouwen worden wel verstoten, zelfs door hun eigen familie, zodat ze tot prostitutie vervallen. Ook komt in Marokko eremoord voor. Dat wordt weliswaar ontkend, maar aangezien het ook in Nederland gebeurt, komt het toch naar buiten.

Deze wreedheid kom je niet alleen binnen de islam maar ook in de niet-islamitische landen zoals in Amerika:

Wat vind je van de elektrische stoel die in Amerika wordt gebruikt


Natuurlijk is de doodstraf in Amerika ook een farce. Daar bestaat trouwens ook heel erg veel kritiek op van binnenuit, en de VS worden er regelmatig voor aangeklaagd door de VN.

Los van alle misstanden rond de doodstraf in de VS is het wel zo dat je alleen de doodstraf krijgt als je een echte misdaad hebt begaan, zoals een meervoudige of gewelddadige dood. In de sharia is de doodstraf geen middel om een misdaad te straffen, maar om mensen te onderdrukken en hun vrijheid aan banden te leggen.

Geniet maar van de straf van sommige westerse landen:
http://www.mindfully.org/Reform/2004/Ab ... 1jun04.htm


Het lijkt mij redelijk dat wie zich tegen Abu Ghraib uitspreekt ook tegen het islamitische strafrecht is.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Reader » ma 03 dec , 2007 18:49

els schreef:De islam schrijft wel degelijk marteling en de doodstraf voor als vrouwen zich verzetten tegen hun onderdrukking of onder de seksuele onderdrukking uit proberen te komen.

Volgens mij klopt het niet. "Hun onderdrukking" is nog geen feit geworden. Ik vermoed dat je je vergist wanneer je zegt dat islam martelt of doodt als iemand tegen zijn onderdrukking opstandt. Dat is in tegenstrijd met de brede principes van de islam. Allah zegt: "Ik heb me de onderdrukking verboden, en heb het tussen jullie (de mensen ook verboden. En dus mag niemand de andere onderdrukken.")
Allah zegt: "Allah beveelt jullie het goede en verbiedt jullie de zonden". Ergens anders zegt hij "Allah wil het gemak voor jullie" nog "Allah maakt geen moeilijkheden voor jullie".
Op basis daarvan wordt afgeleid dat het kwaad en het nadeel verboden of anders ongewenst in de islam. Wat wil zeggen dat wanneer een daad nadelig blijkt te zijn, automatisch onislamitsch wordt. In praktijk zou dat willen zeggen dat als de gehoorzaamheid van de vrouw nadelig voor haar is (binnen de grenzen van de islam), wordt het dan ongewenst. Mohammed zegt niemand mag de mens gehoorzamen als het tegenstrijdt tegen de wil van allah.

els schreef:Het is opmerkelijker dat niet in alle islamitische landen de martelingen zijn toegestaan die door de sharia worden opgelegd.

Dat zegt niet veel. Ze mogen geld krijgen om hun "openlijkhied" aan te tonen.


els schreef:De meeste moeders houden van hun kinderen, maar op de een of andere manier wil de islam dit laten klinken alsof het een islamitische verworvenheid is. Maar moederliefde bestond al lang voor de islam op het toneel verscheen.

Inderdaad, het is een natuur in de mens. Allah zegt: "Wees loyaal op het pad van de godsdienst (islam), het natuur van God waarmee hij de mensheid geschapen heeft".
Zo laat hij zien dat de islam niet achterlijk is. Hij komt het goede te versterken, en het kwaad te bestrijden. Allah zegt "Jouw god heeft het goede toegelaten, en verbod het kwaad".
Het andere voorbeeld van het bestrijden van het kwaad/ondeugd is zijn vers: "Als ze (ouders) meisjes krijgen, wordt hun gezichten zwart, en vonden het erg dat ze hun kindje willen verbergen kost het wat het kost".
Hij praat hier over een oud Arabische traditie: Ze begroeven de recent geboden meisjes levend. Maar hij komt het ten strengste bestrijden. Hij maakte zelfs voordelen voor de meisjes. Hij zegt dat wie een aantal dochter goed opvoedt het paradijs gegarandeerd zou krijgen. Nog algmener zegt Mohamed: "De persoon die voor de wees zorgt is met mij in het paradijs zoals de vingers van de hand".

els schreef:Wat de gehoorzaamheid betreft; de islam stelt vrouwen onder voogdij van de man, en legt vrouwen op hun mannen te gehoorzamen. Als ze rebelleren tegen deze ondergeschikte positie, heeft de man het recht zijn vrouw te slaan. Ik vind dat je best mag zeggen dat dit een farce is, discriminatie, en dat hiermee geweld tegen vrouwen wordt aangemoedigd.

Dat is waar. Allah zegt dat mannen verantwoordelijk zijn voor de vrouwen wegens wat hij de mannen gegeven heeft.
Het is ook waar dat mannen van natuur voor de vrouwen zouden zorgen. Kijk naar het natuur naar de mannelijke hormonen, naar de psychologie, naar de persoonlijkheid, en ziet dat de man degen die het opneemt tegen de gevaren om zijn vrouw te beschermen.
Maar het klopt niet dat ze foutief zijn wanneer ze rebellen als er daar een reden voor is. De man is wel verantwoordelijk voor het gedrag van de vrouw (voor de hierboven genoemd redenen). Maar de man mag zijn voruw niet dwingen om iets niet godsdienstig te doen. Dat moeten ze samenbespreken.

els schreef:Wat de gehoorzaamheid aan de ouders betreft; dat betekent mede dat kinderen die niet islamitisch willen leven veel te vrezen hebben van hun ouders. Het is er onder andere de oorzaak van dat veel moslimmeisjes worden teruggebracht naar het land van herkomst van hun ouders, waar ze worden opgesloten om als maagd te kunnen worden uitgehuwelijkt. Zelfs eremoorden komen hier al voor op meisjes die hun ouders niet willen gehoorzamen en westers willen leven. Maar veel meisjes worden gewoon opgesloten of geslagen.

Ok, Allah zegt "Er is geen gedwang in de godsdienst", "niemand draagt het schuld van de andere", hij zegt tegen Mohammed "zeg tegen hen: ikheb mijn eigen religie en jullie de jouwe".
Maar goed, ik ben voor wat je hier genoemd hebt (misschien ben ik achterlijk).


els schreef:Daarmee wordt bedoeld dat vrouwen die zich onderwerpen aan mannen, gehoorzaam zijn en zich niet of maar heel weinig in het openbaar laten zien het beste zijn. Een farce natuurlijk. Hiermee wordt moslims aangeleerd dat vrouwen zoals ik slechte hoeren zijn, omdat ik me in de zomer luchtig kleed, met mannen omga, niet getrouwd ben, wel eens alcohol drink, een opleiding heb en nog altijd bijstudeer, de deur uitga wanneer ik dat maar wil.

uhhmm persoonlijk vind het lekker, maar joh, mannen hebben ook hun eigen grenzen in de islam. Wat wel te discussieren is, is: "Is dat een ideaal leven?".

Als het aan de sharia ligt, was een moslimvrouw die leefde zoals ik allang gekerfd door zweepslagen en gestenigd. Het is ook typerend dat er in Duitsland naar aanleiding van een eremoord op een Turkse op scholen de moslimjongens rondvertelden dat ze dit verdiende omdat 'de hoer leefde als een Duitse'. Moeten moslimvrouwen worden vermoord omdat ze willen leven zoals ik? Hoe is het mogelijk dat jongeren zo'n moord kunnen goedpraten?

Dat is geen islam. Dat zijn de tradities. Volgens mij ligt dat in het natuur van de man. Er is wel iets in de islam dat te vergelijken met "het goede zeden en openbare orde". De rechter heeft dan de keuze om het straf op te leggen.

els schreef:Er bestaat een eeuwenlange traditie van kritiek op het christendom en het jodendom. Denk eens aan Spinoza bijvoorbeeld. Of aan Nietzsche, Clarence Darrow, Schopenhaeur, Freud, Marx, om maar eens een paar van de beroemdste te noemen. Richard Dawkins schreef vele boeken tegen het creationisme van bijbelzeloten. Ik heb enorm veel boeken met kritiek op het christendom en jodendom.

Dat was misschien de mode. Nu valt dat niet meer in de mode, zoals ik zei.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » ma 03 dec , 2007 19:08

Astemonzon schreef: Die macho-cultuur die Islamitische mannen vaak hebben is een van de ergste zonden die bestaat ..


Bedoel je met de machocultuur niet de cultuur van Wilders en Verdonk die als olie in Nederland aan het verspreiden is.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31


Keer terug naar feminisme



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron