Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Carjacking

Voor verlichten, verhevenen, zwevenden, maanzieken, sadomasochisten etc., waar zij hun openbaringen en hun Zeer Belangwekkende Innoverende Ondergewaardeerde Wetenschappelijke Ontdekkingen kwijt kunnen, en voor iedereen die hierover in deliberaat wil.

Carjacking

Berichtdoor willy » wo 18 apr , 2007 9:34

NIEUWE METHODE CARJACKING

Na een avondje stappen in Antwerpen reden mijn man en ik via de E313 Antwerpen-Luik naar huis. Wij wonen in Diest, dus namen we de afrit Diest-Meerhout. De afrit draait scherp en is dicht bebost. Weinig verlichting en geen huizen in de directe omgeving.
Halverwege de afrit stond een minibusje stil, twee jonge mannen, het ging hier om Franstalige Marokkanen, duwden hem (zogezegd) verder. Je kunt er onmogelijk naast doorrijden vermits er hier geen pechstrook voorzien is en de afrit is afgebakend met metalen platen. De bedoeling is dus dat je uitstapt om het busje verder te duwen zodat je zelf ook doorkan.
Mensen, DOE DIT NIET !!!
Er mankeert niets aan het busje, voordat je het weet zit een van hen in je auto en de andere vertrekt met het busje. Ze kunnen zo de oprit nemen en daar sta je dan ‘s nachts, zonder auto, zonder GSM en dan hebben ze ook nog je identiteitskaart en huissleutels mee !!!
HOU AFSTAND EN DOE JE DEUREN OP SLOT !!!
Als ze eenmaal doorhebben dat je niet komt helpen worden ze woest en proberen ze je alsnog uit je wagen te lokken door op je ramen te slaan !!!
Wij hadden het geluk dat eventjes later nog twee andere auto's de afrit namen (wat niet zo evident is om 3.30u ‘s nachts).
"Plots" startte het busje terug en zetten ze hem aan de kant zodat wij met onze wagen er nog net voorbij konden rijden, de twee andere wagens mochten ook door.
De carjackers rekenen erop dat je hen helpt, je staat immers op een afrit en kunt niet terug want dan ben je een spookrijder. De afrit is ook daarnaar gekozen omdat er geen pechstrook is en je onmogelijk doorkan, ze versperren de ganse baan.
KOM NIET UIT JE WAGEN, BEL DE POLITIE EN BLIJF KALM !!!

Een verwittigde man/vrouw is er twee waard.
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor els » wo 18 apr , 2007 9:53

Goh, broodjes aap, bestaan die nog steeds?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Broodjeaapverhaal

En dan nog wel een racistisch broodje aap, om angst te zaaien tegen Marokkanen kennelijk.

Aangezien het kennelijk niet ter discussie is geplaatst, zet ik maar in het purgatorium. Ik snap niet waar dit goed voor is.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Marc-Gregory » vr 25 mei , 2007 0:58

..
Laatst bijgewerkt door Marc-Gregory op do 15 nov , 2007 14:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Marc-Gregory
 
Berichten: 166
Geregistreerd: ma 30 okt , 2006 22:05

Berichtdoor els » vr 25 mei , 2007 9:36

Hai Marc-Gregory

Dat is best mogelijk, maar waarom moet dat dan worden gedemonstreerd aan de hand van een fantastisch klinkend verhaal? Hier een paar kenmerken van een broodje aap of urban legend: er staat geen datum, er is geen aanwijsbare bron van het verhaal, er wordt gesproken over een 'ik' zonder dat je weet wie die ik is. Zelfs als die 'ik' anoniem wil blijven, zou er nog een bron moeten zijn die niet anoniem is, en die dit verhaal doorgeeft. Het verhaal is dus zo gesteld dat je nooit de herkomst ervan kan vinden.

Het kan best zijn dat dit verhaal is geïnspireerd op het gegeven dat onder moslims danwel Marokkanen het idee wordt gepromoot dat het geen probleem is om mensen te beroven, zolang dit maar ongelovigen zijn. Maar ik heb geen discussiepunt gezien in bovenstaand verhaal, en ik vind het niet nodig dit zelf te verzinnen. Zoals het hier staat is het een racistisch verhaal met als enige effect angst zaaien tegen Marokkanen. Als je iets wil doen aan bestaande problemen, is zo'n verhaal volgens mij niet effectief.

Als iemand dit verhaal wil staven met betrouwbaardere bronnen vind ik het best.
Als iemand feiten wil aandragen om dit te onderbouwen, of een duidelijk discussiepunt wil introduceren vind ik het ook best. Maar zoals het hierboven staat vind ik het niet overtuigend of informatief genoeg om het op het forum te laten staan.

Ik bedoel; is er iemand die denkt dat het bovenstaande verhaal echt gebeurd is? Bestaat er een echte 'ik' wie dit is overkomen, en die het als waarschuwing heeft verspreid?
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Marc-Gregory » za 26 mei , 2007 1:18

..
Laatst bijgewerkt door Marc-Gregory op do 15 nov , 2007 14:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Marc-Gregory
 
Berichten: 166
Geregistreerd: ma 30 okt , 2006 22:05

Berichtdoor els » za 26 mei , 2007 8:41

Inderdaad, ik had nog niet eens stilgestaan bij dat Franstalig, maar het zijn nog geen eens Vlamingen ook, zo te zien. :o

Het is natuurlijk wel een dilemma als je iets wil schrijven over criminele en agressieve Marokkanen (misschien kun je beter moslims zeggen). Ze veroorzaken wel degelijk enorme problemen, en het heeft wel degelijk te maken met hun opvoeding en hun cultuur, maar als je het ter sprake brengt zijn er altijd wel cruciale dingen die je moet verzwijgen omdat het anders 'stigmatiserend' is of zo.

Maar als je niet duidelijk zegt dat het gaat over Marokkanen en hun cultuur, kun je er niets aan doen. Dan ga je het probleem op duizend manieren proberen te verhelpen, maar het gaat niet helpen omdat je alleen maar toegestane oorzaken aanpakt, die de oorzaak gewoon niet waren.

Bijvoorbeeld, je noemt de achterstand en de lage opleiding. Er is ontzettend veel geld en energie ingestoken om dit te verhelpen, maar het punt is dat de achterstand en de lage opleiding niet het probleem zelf zijn, het zijn zelf symptomen van de werkelijke oorzaak, namelijk de macho-cultuur en allerlei islamitische dingen zoals gebrek aan ontzag voor vrouwen en niet-gelovigen, desinteresse voor cultuur (alleen drugs, telefoontjes, seks en popfestivalletjes lijken interessant te zijn), en vooral het onvermogen om iets zo interessant te vinden dat je er hard op studeert en je erin verdiept. Het gebrek aan een brede belangstelling dat de islam aanwakkert veroorzaakt een enorme leegte en frustratie. En dat is de oorzaak van het niet afmaken van opleidingen, van de armoede, van het onvermogen mee te komen met de maatschappij.

Zolang je niet hardop kan zeggen dat de islam dit soort negatieve gevolgen heeft, kunnen de problemen niet worden opgelost, want het zijn allemaal symptomen, geen oorzaken.

En natuurlijk veroorzaakt dat ook weer frustratie bij de autochtone bevolking, waardoor dit soort verhaaltjes in omloop raken, de media de schuld krijgen etc.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » za 26 mei , 2007 9:09

Maar ja, nu zwengel ik dit onderwerp weer aan, en dat was ik helemaal niet van plan eigenlijk. Stom stom stom. :hamer:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Reader » wo 21 nov , 2007 17:03

Geloof je in het echt dat de niet zo correcte zaken onder marokkanen of moslims deel uitmaken van hun cultuur.?

Er zijn drie mogleijkheden:

Dom
Je hebt een eigen agenda
Chauvinistisch

Anders kan je de lezers uit leggen hoe dat een hun cultuur te danken is. Ik ben persoonlijk niet overtuigd
:cry:
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor casapapusilor » wo 21 nov , 2007 17:46

Typisch dat zo de nadruk wordt gelegd op het (vermeende?)rasistische element in het verhaal. Ik weet ook niet wie de 'ik' is, maar ik weet wel dat dit soort praktijken, automobilisten tot stoppen dwingen en dan beroven, regelmatig gebeurd. Een paar jaar geleden werden na de poppenhuisbeurs in Arnhem verschillende mensen achtervolgd. Eén echtpaar werd na de snelweg verlaten te hebben ook gedwongen te stoppen en daarna beroofd. Uit eigen ervaring dat aan de hongaars-roemeense grens regelmatig duitse auto's stonden waarvan de duitstalige jonge inzittenden voorwenden dat ze pech hadden of zonder benzine stonden. Ze wilden dan (vals) geld wisselen of mee rijden naar de volgende pomp. De gevolgen kan je raden. Op de camping hier in het dorp heb ik zelf verschillende slachtoffers gesproken.

Misschien is het stukje dus gewoon een eerlijk gemeende waarschuwing tegen autobaanterreur die door mensen van allerlei ras uitgevoerd wordt.
casapapusilor
 
Berichten: 143
Geregistreerd: vr 10 feb , 2006 23:12
Woonplaats: Blajel Romania

Berichtdoor els » do 22 nov , 2007 13:57

Ik vind het geen probleem om mensen te waarschuwen tegen autobaanterreur, maar volgens mij ruikt dit een beetje naar een verzonnen verhaal.

Als het geen verzonnen verhaal is, zal ik het terugzetten. Maar ik twijfel vanwege meer dingen, bijvoorbeeld de expliciete waarschuwing om niet te stoppen als je wordt tegengehouden door Marokkanen. Ik ontken echt niet dat er problemen zijn met criminaliteit onder Marokkanen, maar als je dat wil aankaarten, waarom dan niet met een stuk dat gaat over echt bestaande issues? Waarom met zo'n vaag stukje dat inspeelt op primaire sensatiegevoelens zoals dat gaat bij echte broodje aap verhalen?

Ook als er werkelijk een fenomeen bestaat als carjacken (ik kende het niet, maar kennelijk komt het dus wel voor), waarom moet er dan zo'n expliciet stukje staan over Marokkanen en over hoe je de deuren op slot moet doen?

Dit stukje haakt volgens mij in op het gevoel dat dergelijke dingen regelmatig voorkomen maar dat het door de media wordt verzwegen om Marokkanen niet te stigmatiseren. Maar op die manier kun je wel met allerlei verhalen komen.

Bovendien is er geen discussiepunt aangegeven. Ik kan me best voorstellen dat Belgen/Nederlanders gefrustreerd raken als dergelijke misdaden worden gepleegd door allerlei buitenlanders, terwijl dit vervolgens niet mag worden besproken omdat de Belgen of Nederlanders dan onder het mom van xenofoob te zijn zouden stigmatiseren. Maar als dat het punt van het stukje is, waarom moet iemand anders dat dan verzinnen? Moet iedereen maar van goede wil zijn en van zo'n vaag stukje een maatschappelijk kloppend discussiepunt maken?

Misschien is het stukje dus gewoon een eerlijk gemeende waarschuwing tegen autobaanterreur die door mensen van allerlei ras uitgevoerd wordt.


Misschien, maar het was zo onduidelijk dat ik het maar in purgatorium heb gezet. Ik dacht, ik hoor het wel als ik te voorbarig was.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Reader » do 22 nov , 2007 16:19

Nu de vraag is: waarom doen onze heroes niet de moeite om de politie te verwittigen in plaats van dat verhaal op internet te zaaien.

Wat wel achterlijk van de schrijver is, is dat de Nederlander nog altijd verwacht dat de Marokkanen mee zouden helpen.

Ik heb het idee dat je eerder crimineel moet zijn, dan een racist per toeval te helpen. :knipoog:
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Re: Carjacking

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » do 22 nov , 2007 19:52

willy schreef:NIEUWE METHODE CARJACKING

Na een avondje stappen in Antwerpen reden mijn man en ik via de E313 Antwerpen-Luik naar huis. Wij wonen in Diest, dus namen we de afrit Diest-Meerhout. De afrit draait scherp en is dicht bebost. Weinig verlichting en geen huizen in de directe omgeving.
Halverwege de afrit stond een minibusje stil, twee jonge mannen, het ging hier om Franstalige Marokkanen, duwden hem (zogezegd) verder. Je kunt er onmogelijk naast doorrijden vermits er hier geen pechstrook voorzien is en de afrit is afgebakend met metalen platen. De bedoeling is dus dat je uitstapt om het busje verder te duwen zodat je zelf ook doorkan.
Mensen, DOE DIT NIET !!!
Er mankeert niets aan het busje, voordat je het weet zit een van hen in je auto en de andere vertrekt met het busje. Ze kunnen zo de oprit nemen en daar sta je dan ‘s nachts, zonder auto, zonder GSM en dan hebben ze ook nog je identiteitskaart en huissleutels mee !!!
HOU AFSTAND EN DOE JE DEUREN OP SLOT !!!
Als ze eenmaal doorhebben dat je niet komt helpen worden ze woest en proberen ze je alsnog uit je wagen te lokken door op je ramen te slaan !!!
Wij hadden het geluk dat eventjes later nog twee andere auto's de afrit namen (wat niet zo evident is om 3.30u ‘s nachts).
"Plots" startte het busje terug en zetten ze hem aan de kant zodat wij met onze wagen er nog net voorbij konden rijden, de twee andere wagens mochten ook door.
De carjackers rekenen erop dat je hen helpt, je staat immers op een afrit en kunt niet terug want dan ben je een spookrijder. De afrit is ook daarnaar gekozen omdat er geen pechstrook is en je onmogelijk doorkan, ze versperren de ganse baan.
KOM NIET UIT JE WAGEN, BEL DE POLITIE EN BLIJF KALM !!!

Een verwittigde man/vrouw is er twee waard.


Hebben ze tegen je gezegd dat ze Marokkanen zijn?
Of waren het weer Polen die Marokkanen moeten worden ;)

ps. Ik heb heel veel slechte ervaringen met sommige Nederlanders,. Maar ik ga niet over Nederlanders klagen om Nederlanders zwart te maken. Wat ik met sommige Nederlanders heb meegemaakt, heb je nooit met Marokkanen maagemaakt. Dit is het leven en je ontmoet nu eenmaal slechte mensen.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor els » do 22 nov , 2007 23:49

BDA schreef:Hebben ze tegen je gezegd dat ze Marokkanen zijn?


Franstalige Marokkanen he! Dat zagen ze ook door de goed afgesloten wagen. Het is dus ook anti-Waals.
Het verhaaltje klopt gewoon niet helemaal. :lach2:

Ik mis Willy wel trouwens. Maar ja. :(
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor casapapusilor » vr 23 nov , 2007 15:14

Als Willy nu eens even mailde waar dit verhaaltje vandaan kwam?
casapapusilor
 
Berichten: 143
Geregistreerd: vr 10 feb , 2006 23:12
Woonplaats: Blajel Romania

Berichtdoor els » vr 23 nov , 2007 16:52

Ja, mail Willy eens, ik heb hem ook al gemaild, maar hij reageert helemaal niet op mijn mail. Terwijl hij normaal altijd mailtjes stuurt. Ik heb zeker talent om mensen boos te maken.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Reader » vr 23 nov , 2007 19:53

Ik vind het toch welverdiend dat je zijn verhaal racistisch noemde. (Ik probeer hem bozer te maken).
Sommige mensen zijn net als beschadigde CD's, ze draaien en draaien, maar blijven trappelen bij één zin van liedje of een film.

Vandaag is me ook zoiets op het werk gekomen. Ik heb een man vriendelijk verzocht om opzij te schuiven, maar die begon "O ma ja...jongens..". Ik reageerde ook scherp waarna hij de weg zonder extra woorden vrij liet. Ik vroeg me af waarom deze mensen niet voor het makkelijkste kiezen. [Ik zeg trouwens niet dat die man racist was, maar wel onbeschoft].
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » vr 23 nov , 2007 21:06

els schreef:Ja, mail Willy eens, ik heb hem ook al gemaild, maar hij reageert helemaal niet op mijn mail. Terwijl hij normaal altijd mailtjes stuurt. Ik heb zeker talent om mensen boos te maken.

Willy is toch een vrouw :roll:
Je hebt haar betrapt met leugens, en komt daarom nooit terug.

ps. Als je hem/haar uitnodigt, zal hij/zij nooit komen.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Reader » vr 23 nov , 2007 21:25

Het probleem van Willy is dat hij denkt dat Els anti-allochtonen is. Want ze is anti-islmatisch.
Als ik mag psychologeren is hij negatief tegenover islam/moslims omdat hij psychisch geknepen is door Marokkanen. Dus hij zou de islam haten omdat hij de religie van Marokkanen is.
Voor die reden denkt hij dat het tegenovergesteld naar hetzelfde punt leidt. Dus als je de islam haat, dan haat je ook de Marokkanen omdat ze erin geloven. Maar totzover ik weet, heeft Els geen haat aan de Marokkanen. En dat kon hij niet begrijpen. Hij zei eerder in een vergelijkbaar topic dat hij Els niet begrijpt of misschien preciezer veranderlijk. Dat komt door zijn beredeneringsfout.

Els is volgens mij een lichte islamofoob. Misschien gehersenspoeld of teveel geinformeerd van minder blinkende zijde van de islamitische cultuur.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor els » zo 25 nov , 2007 19:38

Willy is een man hoor. Willy is een naam voor mannen of voor vrouwen. :knipoog:

Het probleem van Willy is dat hij denkt dat Els anti-allochtonen is. Want ze is anti-islamitisch.


Willy windt zich gewoon soms een beetje op, en ik weet niet altijd goed hoe ik daarmee om moet gaan. Je kan best de islam ter discussie stellen, maar soms moet je het toch ook eens over andere dingen in de islam kunnen hebben zonder dat het weer over handen afhakken etc. gaat.
Van mij mag je best zeggen dat die gewelddadigheid in de islam niet deugt, maar in elk onderwerp tegen elke moslim? Open er dan een aparte discussie over. Maar misschien is het wel verkeerd van mij om me ermee te bemoeien, ik weet het ook niet meer.

Ik heb in elk geval een purgatorium gemaakt, ik dacht, dan zet ik daar bijdragen die de discussie torpederen, dan kan iedereen meedelen of ik daar wel of niet goed aan doe. Maar het helpt geen zier, mensen worden gewoon kwaad en verdwijnen. Of de ander dreigt juist te verdwijnen als ik er níets aan doe. Dan weet ik het ook niet meer hoor. :?

Dus als je de islam haat, dan haat je ook de Marokkanen omdat ze erin geloven.


Dat is wat moslims ervan maken. Maar het gaat niet om haat, maar gewoon om gezonde kritiek.

Neem vrouwenmishandeling. Dat wordt maatschappelijk veroordeeld, het is strafbaar, er worden therapieën bedacht voor agressieve mannen, er worden vluchthuizen ingericht voor vrouwen, er wordt onderzoek naar gedaan, statistieken gemaakt, mogelijke oorzaken aangewezen, er wordt van alles aan gedaan om te proberen dit uit te bannen. Niets aan de hand, alles is bespreekbaar, je kan kritisch en negatief spreken over allerlei culturele praktijken, alles kan worden onderzocht.

Maar dan komt de islam, die zegt: sla de ongehoorzame vrouw, en de islam is dus een factor die bijdraagt aan geweld tegen vrouwen. En dan is opeens het huis te klein. Haat, stigmatiserend, islamofoob, xenofoob, racistisch, noem maar op wat je allemaal naar je hoofd krijgt als je erop wijst dat de islam vrouwenmishandeling stimuleert.

Maar de islam is in dit opzicht fout, niet de boodschapper die daarop wijst.

Els is volgens mij een lichte islamofoob. Misschien gehersenspoeld of teveel geinformeerd van minder blinkende zijde van de islamitische cultuur.


Ik ben gewoon kritisch over discriminatie en geweld, dus ook over godsdiensten die discrimineren en gewelddadig zijn. Alleen is kritiek op godsdienst taboe, en kritiek op de islam is nog erger taboe. Kritisch over het westen zijn of over Nederland - geen probleem. Maar ben je kritisch over de godsdienst, dan strijk je tegen de haren in. Daar moet je gewoon doorheen prikken.

Ik heb zo'n beetje alle islamitische bronnen gelezen die ik maar te pakken kon krijgen. De koran, div. hadithsverzamelingen, Ibn Ishaq, Ibn Kathir, en nog wat minder bekende dingen, plus wat over fiqh, wat ik echter nogal ondoorgrondelijk vind. Dan nog allerlei tafsir en juridische uitspraken gebaseerd op de sharia.
Omdat ik steeds hoor dat ik niet genoeg over de islam weet, ging ik me er steeds meer in verdiepen, op zoek naar bewijzen dat de islam niet discrimineert. Maar hoemeer ik lees, hoe meer bewijzen ik vind dat de islam wel discrimineert en onderdrukt. Volgens mij weet ik intussen meer over de islam dan de meeste moslims die ik ken.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Reader » zo 25 nov , 2007 22:39

Ok, ik heb weinig gelezen over islam, maar ik wil graag zien hoe "crimininaliteit" iets met de islamitische of Marokkaanse cultuur te maken heeft. Misschien weet ik meer dan ik dacht!
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Shayenne » ma 26 nov , 2007 19:47

Dergelijke booschap stond een klein jaar geleden ook in de ANWBmagazine de "Kampioen". Maar dan geen Marokkanen maar gewoon franssprekende mannen. Zal 't eens opzoeken, mits ze niet zijn opgeruimd.
Maar wel waar is het verhaal van mijn dochter die samen met haar vriendin en vriendin's vader bij een pompstation even voorbij Antwerpen een merkwaardig avontuur beleefden. De vader ging na benzine getankt te hebben het gebouw binnen om te betalen toen plots het voorportier werd opengetrokken en een jongeman van ........afkomst achter het stuur plaats nam met de bedoeling om met de auto en de beide jongedames erin weg te rijden. Hij dreigde hen en zei hen rustig te blijven zitten.
De vriendin was als verlamd en kon daarbij niets uitbrengen, maar mijn dochter zette het gelijk op 'n schreeuwen, half in 't .......... en half in 't Nederlands. Onder het openmaken van haar tasje riep ze dat hem zou vermoorden en anders zou ze zowel hem als zijn familie door haar broers en ooms laten opzoeken en iedereen met doorgesneden keel achterlaten, of zoiets.
De man scheen zich te zijn rotgeschrokken door die furie en maakte dat hij weg kwam.
Ik ben zó blij met mijn aangetrouwde M.......familie je leert je in zulke momenten op een afdoende manier juist uitdrukken. Want zelfs als je dergelijke verwensingen vertaalt, het blijft poetisch en bloemrijk.
Maar bij elke volgende stop gingen voortaan wel de deuren van de auto van binnen op slot.
:)
Shayenne
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo 19 nov , 2006 17:08

Berichtdoor els » do 29 nov , 2007 0:00

Reader schreef:Ok, ik heb weinig gelezen over islam, maar ik wil graag zien hoe "crimininaliteit" iets met de islamitische of Marokkaanse cultuur te maken heeft. Misschien weet ik meer dan ik dacht!


Maar daar gaat deze topic toch niet over? En ik heb hier dacht ik ook niets gezegd over zo'n relatie. Het gaat alleen over een vaag, ongesubtantieerd verhaal waar niet een duidelijk discussie-onderwerp aan is gehangen, dus heb ik het maar naar het purgatorium verschoven.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » do 29 nov , 2007 0:39

Shayenne schreef:Dergelijke booschap stond een klein jaar geleden ook in de ANWBmagazine de "Kampioen". Maar dan geen Marokkanen maar gewoon franssprekende mannen. Zal 't eens opzoeken, mits ze niet zijn opgeruimd.


Nou, ik raak geïntrigeerd. Misschien hebben ze wel zoiets op hun website staan. Al blijft dit verhaal volgens mij alle kenmerken hebben van een urban legend. Ik heb wel een anwb bericht gevonden over Spanje, stond ook in de telegraaf.

http://www.spanjevakantieland.nl/forum/ ... 747&t=1747

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6160 ... panje.html

Hier is het ANWB-bericht.

Datum: 15-04-2007 23:16

De ANWB waarschuwt Nederlandse toeristen om in de buurt van het Spaanse Valencia niet zomaar onderweg te stoppen voor nep-wegenwachters.

Bij het steunpunt in Barcelona zijn de afgelopen dagen meldingen binnen gekomen van Nederlanders die onderweg zijn overvallen door criminelen in overalls van Spaanse reparatiediensten. Het gaat zeker om vijf Nederlandse families.

Zij werden onderweg staande gehouden nadat er gewezen werd op technische mankementen. ,,En dan slaan ze toe", aldus ANWB-zegsman Ad Vonk. De toeristenbond vreest dat het aantal snelwegberovingen nog zal toenemen. De situatie is dermate gevaarlijk dat de ANWB in Spanje overleg gaat voeren met de politie.

Nederlandse toeristen die nu in de omgeving van Valencia reizen wordt door het ANWB-steunpunt geadviseerd om onderweg niet te stoppen.

,,Het zomerseizoen is nog niet begonnen. Aangezien er nu al meldingen bij ons steunpunt in Spanje binnen komen, willen we dat autoriteiten passende maatregelen nemen", aldus de zegsman. ,,Mensen moeten in de buurt van Valancia op hun hoede zijn."

Al eerder werden afgelopen maand Nederlandse toeristen op Spaanse tolwegen rondom Barcelona overvallen.

Vakantiegangers werden onderweg beroofd van geld, creditcards, identiteitspapieren en waardevolle spullen.

Tot voor enkele jaren opereerden Peruaanse overvallers op de Spaanse-Franse grens en Barcelona op de snelwegen om toeristen te overvallen.


Meer officiële berichten kan ik over dit soort overvallen op snelwegen niet zo gauw vinden.

De vriendin was als verlamd en kon daarbij niets uitbrengen, maar mijn dochter zette het gelijk op 'n schreeuwen, half in 't .......... en half in 't Nederlands. Onder het openmaken van haar tasje riep ze dat hem zou vermoorden en anders zou ze zowel hem als zijn familie door haar broers en ooms laten opzoeken en iedereen met doorgesneden keel achterlaten, of zoiets.


Wow... het is echt bizar wat je mee kan maken, maar je dochter pakte hem gelukkig goed aan.

Hij dreigde hen en zei hen rustig te blijven zitten.


Nou, je moet het maar durven. Blijf maar rustig zitten, zodat ik jullie kan ontvoeren en ergens verkopen of zo. :shock: Die figuren met een grote bek blijken niet altijd het dapperste te zijn als je ze flinke tegengas geeft, dus terugbleren en je groter maken dan je bent helpt echt wel. Een pak slaag is nog beter, dan zullen ze niet snel nog een keer durven.

Maar dat zoiets gebeurt vind ik wel bizar genoeg.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Astemonzon » za 01 dec , 2007 22:19

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom iedereen zo afgeeft op Willy . Het is gewoon angst voor het onbekende . Als een groepje jongeren mij brutaal om een vuurtje vragen zeg ik ook altijd nee .
Want met je hand in je zak ben je weerloos tegen een aanval .
:?
Maar om Willy van haat te beschuldigen vind ik zelf ook niets anders dan haat .
Het verhaal kwam bij mij realistisch over maar Willy moet gewoon zeggen dat die Marokkanen of anderen gewoon Hollanders waren . Noem gewoon ieder mens op deze wereld een Hollander en dan heb je geen problemen Willy bij een volgend bericht .
:knipoog:
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » zo 02 dec , 2007 4:53

Astemonzon schreef:Het is mij niet helemaal duidelijk waarom iedereen zo afgeeft op Willy . Het is gewoon angst voor het onbekende . Als een groepje jongeren mij brutaal om een vuurtje vragen zeg ik ook altijd nee .
:knipoog:

Nee hoor. Willy heeft angst voor de onbekende en dat zijn de Marokkanen.

Geldt "angst voor onbekende " niet voor jou dan?

Astemonzon schreef:de Christelijke en Islamitische gelovigen die bij mij heel eng en naar overkomen .
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor Astemonzon » zo 02 dec , 2007 13:57

Bezet_door_Arabieren schreef:
Astemonzon schreef:Het is mij niet helemaal duidelijk waarom iedereen zo afgeeft op Willy . Het is gewoon angst voor het onbekende . Als een groepje jongeren mij brutaal om een vuurtje vragen zeg ik ook altijd nee .
:knipoog:

Nee hoor. Willy heeft angst voor de onbekende en dat zijn de Marokkanen.

Geldt "angst voor onbekende " niet voor jou dan?

Astemonzon schreef:de Christelijke en Islamitische gelovigen die bij mij heel eng en naar overkomen .


Hahaha dat kan je wel stellen !
Ik kan je wel vertellen dat ik ontzettende dingen heb meegemaakt met tuig ! :) Maar ik leef nog en praat !
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Shayenne » zo 02 dec , 2007 16:08

Ach, jaren geleden waren dat de jongeren van Indische immigrantenfamilies (waaronder ik zelf behoorde) die waren voor dié tijd -niet te vergelijken met deze tijd- voor het Nederlandse publiek gevaarlijk en onvoorspelbaar agressief.
Ik heb wat gevechten op leven en dood gezien zoals Nederlandse tegen Indische of Molukse jongeren.
Onbegrip was bij beide partijen aanwezig en dan de manier waarop de overheid (politie) ermee om ging. Die zaten met hun handen in het haar. En namen de stomste beslissingen.
Gelukkig is binnen 20 jaar de assimilatie toch redelijk gelukt. Althans bij de Indo's; de Molukse jongeren, tja wie herinnerd zich nog de kapingen van treinen waarin doden zijn gevallen?
Hoofdzakelijk ligt het probleem bij het gezin, de ouders hoe voedden die de kinderen op, hoe geven die een voorbeeld? Met slaan? Dreigementen? De achterlijke behandelingen waaronder vrouwen en meisjes lijden? Het nostalgisch gezeik over hoe de oudere generatie is behandeld en tekortgedaan? De z.g. belangrijkheid van een ten dode opgeschreven traditie?
Ouders drukken een groot stempel op het gedrag van hun broed, zeker als over Nederlanders, Nederlandse gewoontes zo laatdunkend en disrespectvol wordt gepraat wat ik meerdere malen heb meegemaakt. Nederlandse vrouwen en meisjes zijn hoeren en Nederlandse mannen zijn homo's Om over zekere geloofskwesties maar te zwijgen.
Zelfs jongeren van 6 jaar hebben een dermate onbeschofte attitude wat ik wijd aan de desinteresse van vooral de vaders om hun zonen beschaafd op te voeden.
Opvallend is dat jongeren uit Marokkaanse families met goede educatie en banen dergelijk gedrag niet vertonen.
Toch maar het beschuldigend vingertje richting de Nederlandse overheid opheffen?

Shayenne.
Shayenne
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo 19 nov , 2006 17:08

Berichtdoor Reader » zo 02 dec , 2007 23:18

Buh.. sommigen zijn gewoon scheel dat ze je aanwijsvinger niet zien totdat je hem in hun ogen steekt.
Nu begint het om de Hollandse slachtoffer. Het moet gewoon duidelijk zijn: "Zie je iets verdachts, en dat is grondig dat je die op internet zaait? Verwittig onmiddelijk de politie om zijn job te doen.
Of dacht je wel een een talent te zijn door te zeggen: "Blijf kalm en.." of nog kinderachtiger "Het is geen haat, hij moet gewoon "Hollander" schrijven";
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Astemonzon » ma 03 dec , 2007 1:34

Shayenne daar heb je helemaal gelijk in wat je schrijft . Het ligt veel aan de ouders die hun kinderen nauwelijks nog behoorlijk weten op te voeden . De rellen met Molukse jongeren staan mij nog helder voor de geest . Maar mijn oordeel is wel dat ik altijd begrip heb gehad voor hun protest , niet voor de moorden . Nederland is wat dat betreft huichelachtig geweest en nu nog tegenover de Molukse gemeenschap als ook in zijn geschiedschrijving over de Nederlandse oorlog in Indonesië in 1948 . Ik heb altijd Molukkers , Surinamers en Antillianen gezien als Nederlanders omdat Nederland door de geschiedenis verantwoording voor deze mensen heeft te dragen .

Ja Reader ik ben kinderachtig en niet zo'n held als jij om mij invalide te laten trappen of zoiets . Heb jij wel eens wat meegemaakt behalve misschien een scheldwoord . In je eigen land mag je geen slachtoffer zijn , daarvoor moet je waarschijnlijk van 1000en kilometers ver komen om de boel te verstieren en je slachtoffer te noemen , zo is het toch .
Ik reageer op een bericht waar geen vloek in staat behalve dat het Marokkanen zouden zijn . Als dat zo is hoeft dat niet verzwegen te worden . Voor hetzelfde geld zouden het anderen kunnen zijn , en dat hoeft ook niet verzwegen te worden . Dit land wordt steeds gekker met zijn hypocriet gehuichel in naam van zogenaamd sociaal zijn . Laat iedereen gewoon eerlijk zijn dat voorkomt in ieder geval veel ongenoegen bij mensen waar juist de extreem nationalisten belang bij hebben .
En ik wil hier ook niet verder meer op reageren !
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Reader » ma 03 dec , 2007 15:15

Je zegt dat als het wel klopt, dan mag het niet verzwegen worden. Ja. Ik geef je in deze zin gelijk. Maar Ik weet dat er ook penale straffen zijn voor het zomaar schuldig maken van de mensen. Ik geef je een voorbeeld die je hersenen wel aankunnen. Als je me ten onrechte beschuldigt, en ik ging klagen dat je me onterecht beschuldigt, dan moet je wel met bewijzen komen dat ik schuldig ben. De reden is dat iedereen onschuldig is totdat het anders bewezen is.
Je kunt in dat geval niet zeggen dat als hij toch schuldig is, dan mag het niet verzwegen worden. Want die "als" is niet drinkbaar.
Dat is ook een soort intelligente domheid!
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Astemonzon » ma 03 dec , 2007 15:28

Als ik soms Islamitische gelovigen aanschouw met hun wraakzucht om hun familie of een ander feit te wreken dan ben ik wel blij dat ik zo niet ben .
Dan was ik nu een massamoordenaar geworden om mijn eigen leven te wreken .
Kunnen jouw hersens dit begrijpen !
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Reader » ma 03 dec , 2007 15:36

Ja, ik ben zo intelligent dat ik het echt -geloof mij- kan begrijpen. Ik vind het jammer dat je een blote draad in zenuwen hebt. Die draad prikkelt onnodig termen als "islam", "islamitisch" in je hersenen.

Moet ik trouwens blij zijn dat ik wraakzucht heb om Nederlanders te wreken?

In ieder geval mijn excuses als ik te overdreven reageer. Die conflicten zijn nergens voor nodig. Denkt men slim te zijn om de andere nationaliteiten aan te vallen? Misschien worden ze gestoken met een mes of beschoten met een kogel of ontplofd in een suicidale aanslag? (Noem het dan terrorist, maar het is wel te laat: Iedereen heeft pech) Aleen om een naam of taal of kleur of godsdienst als meester te verklaren, maar het menszijn (wat de substentie in elke persoon is) kan ons dan niet verenigen of ten minsten met elkaar in respect laten leven?
Als iemand het fout doet, dan moet je zien waarom het zo is gebeurd, en dan beslissen wat er na moet volgen.
Ben ik meer vredelievend in deze laatste regels? :bloos:
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor els » ma 03 dec , 2007 17:11

Astemonzon schreef:Het verhaal kwam bij mij realistisch over maar Willy moet gewoon zeggen dat die Marokkanen of anderen gewoon Hollanders waren . Noem gewoon ieder mens op deze wereld een Hollander en dan heb je geen problemen Willy bij een volgend bericht .


Ik stel Willy's mening wel degelijk op prijs. Maar het is meer zo dat Willy vaker zulke berichten plaatste over Marokkanen. Misschien is het om mij op de proef te stellen, ik weet het ook niet. Ik heb er ook wel eens een weggegooid, omdat ik niet weet waar het voor dient. Het zijn geen stellingen, niets om over te discussiëren. Sommige zal ik ook wel hebben laten staan. Maar sinds ik een purgatorium heb gemaakt, gooi ik niks meer weg. Ik zet het hier neer, dan hoor ik wel democratisch of ik daar goed aan heb gedaan of niet.

De meningen lopen nogal flink uiteen, en ik krijg alleen maar van iedereen te horen dat ik te weinig of teveel modereer.

Het komt ook omdat er soms niet veel op het forum gebeurt, en dan staat het vol met zulke berichten die ik niet zo superinteressant vindt maar wel alle aandacht trekken omdat ze bovenin staan, terwijl andere berichten waar mensen wel over hebben nagedacht ondergesneeuwd raken.

Van mij mag iedereen alles aankaarten, maar laat het dan wel duidelijk zijn waar het over gaat, of geef een eigen standpunt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » ma 03 dec , 2007 19:02

Astemonzon schreef:Als ik soms Islamitische gelovigen aanschouw met hun wraakzucht om hun familie of een ander feit te wreken dan ben ik wel blij dat ik zo niet ben .
Dan was ik nu een massamoordenaar geworden om mijn eigen leven te wreken .
Kunnen jouw hersens dit begrijpen !


Je reacties zijn het bewijs dat je niets van de islamitische wereld weet. Het enige wat je van de islamitische wereld weet, is die achterlijke sprookjes die je in de kroeg of in NOVA hoort .

Blijkbaar ben je een gelovig die in sprookjes van NOVA en de kroeg gelooft. Je god is Wilders.
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor els » ma 03 dec , 2007 19:42

Er viel me opeens nog iets op. De berichten die zijn uitgegeven door de ANWB en de Telegraaf dateren van begin april. Het bericht van Willy, dat niet door de politie is uitgegeven en door geen enkele officiële instantie is bevestigd dateert toevallig van twee weken later. Het zou mij niets verbazen als dit berichtje is geïnspireerd door de waarschuwing aan Spaanse toeristen.

Bezet door Arabieren schreef:Je reacties zijn het bewijs dat je niets van de islamitische wereld weet. Het enige wat je van de islamitische wereld weet, is die achterlijke sprookjes die je in de kroeg of in NOVA hoort .


Ik heb een heleboel boeken gelezen van moslimvrouwen en exmoslimvrouwen in islamitische landen, en de teneur is dat de rechten van vrouwen met voeten worden getreden. Een voorbeeld: twee vrouwen die naar Jemen werden ontvoerd, tegen de wil van hun moeder, om daar te worden uitgehuwelijkt en in barbaarse omstandigheden terecht kwamen. Ze werden extreem mishandeld, en letterlijk gemarteld. Uit dit boek ben ik ook te weten gekomen dat in Jemen meisjes worden besneden. Met een scheermesje snijden ze hun schaamdelen weg. Een goed bewaard geheim, volgens mij.
Ze konden het land niet uit, want vrouwen mogen niet alleen reizen en krijgen geen paspoort. Er werd op een gegeven moment een enorme rel van gemaakt in Engeland, waar ze vandaan kwamen. Met veel buitenlandse hulp en hulp van hun moeder kon een van de meisjes tenslotte ontsnappen.
De houding van Jemen: tot de dag van vandaag wordt er gezegd dat vrouwen in Jemen zeer hoog worden gerespecteerd, dat de meisjes helemaal niet tegen hun wil werden vastgehouden en dat ze vrij zijn te gaan en staan waar ze willen. De werkelijkheid was notabane dat hun foto's naar de vliegvelden waren verspreid, zodat ze direct zouden worden teruggebracht als ze probeerden te ontsnappen. Zo extreem worden zelfstandig reizende vrouwen daar gevreesd en gevangen gehouden.

Een ander voorbeeld: een Palestijnse werd levend in brand gestoken omdat ze zwanger was geraakt (over respect voor vrouwen en moeders gesproken). Ze overleefde het, maar had extreme derdegraadsbrandwonden. In het ziekenhuis mocht ze niet behandeld worden omdat haar vader hiervoor geen toestemming had gegeven, hij behoorde tot degenen die haar wilde vermoorden! Een vrouw krijgt geen behandeling in Palestina, als de mannen in haar familie geen toestemming geven. In Palestina geldt dus de sharia, althans voor vrouwen, voor alle duidelijkheid.
De vrouw begon dus levend te verrotten in het ziekenhuis, en leed extreme pijn. Omdat ze begon te stinken werd ze, onder de brandwonden en al, naar een schoonmaakhok gebracht, waar ze met een brandslang met ijskoud water werd 'schoongespoten' - in de open en onverzorgde brandwonden.
In deze conditie, terwijl ze lag te sterven en te rotten, baarde ze notabene ook nog haar kind, zonder daarbij enige hulp te krijgen. Allemaal omdat een vrouw geen recht heeft op hulp als de man of vader geen toestemmin geeft.
Zij was niet de enige in het ziekenhuis in die toestand, er waren meer vrouwen zoals zij. Intussen liet men haar familie bij haar op bezoek, en zij probeerden daar nog de klus af te maken en haar te vergiftigen. Zij werden niet opgepakt. De vrouw is nu gevlucht naar een westers land, de een of andere Francaise kreeg het voor elkaar haar met een smoes naar Frankrijk te laten brengen, waar ze werd behandeld. Maar ze blijft gesluierd, omdat haar familie over de hele wereld zal zoeken om haar alsnog te vermoorden.

Gek dat iedereen het maar heeft over dat verschrikkelijke Israël, maar over hoe Palestina met vrouwen omgaat hoor je niemand.

En zo zijn er vele verhalen die vrouwen naar buiten weten te smokkelen uit islamitische landen. Het is een raadsel waarom de werkelijkheid zo wordt toegedekt, maar ik denk dat het komt omdat de islam erachter zit. Dat is de grote angst in de moslimwereld, dat er iets mis kan zijn met de islam. Liever de kop in het zand steken dan dit erkennen.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Astemonzon » ma 03 dec , 2007 22:26

Bezet_door_Arabieren schreef:
Astemonzon schreef:Als ik soms Islamitische gelovigen aanschouw met hun wraakzucht om hun familie of een ander feit te wreken dan ben ik wel blij dat ik zo niet ben .
Dan was ik nu een massamoordenaar geworden om mijn eigen leven te wreken .
Kunnen jouw hersens dit begrijpen !


Je reacties zijn het bewijs dat je niets van de islamitische wereld weet. Het enige wat je van de islamitische wereld weet, is die achterlijke sprookjes die je in de kroeg of in NOVA hoort .

Blijkbaar ben je een gelovig die in sprookjes van NOVA en de kroeg gelooft. Je god is Wilders.


En jij moet www.radioislam.org eens opzoeken . De site van een geflipte Marokkaanse militair die met zijn website gratis Mein Kampf aanbied . Dit is in het Nederlands gratis te downloaden .
Vertel jij je sprookje maar aan een ander ! :twisted:
En nog even dit : Waarom zou ik mij in Islam moeten verdiepen terwijl de Islam over alle andere religies geen goed woord heeft .
Als je in Marokko een bijbel aan iemand geeft en erover praat , word je gearresteerd . En dan moet ik mij in zoiets nog gaan verdiepen bah . :|
Laatst bijgewerkt door Astemonzon op wo 05 dec , 2007 1:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Reader » ma 03 dec , 2007 23:23

@Els, je moet de islam en de moslimspraktijken niet mengen om de islam te beoordelen.
In dat geval, zou ik persoonlijk zeggen dat de islam een oplossing voor die volkeren/vrouwen en een verlossing van die tradities is.

Bondig gezegd, staat het volgens mij nergens dat de vrouwen besneden moeten worden noch ontvoerd noch barbaars tegen hun wil uitgehuwelijkt moeten worden. Ik kan laten zien dat dat de islam ten minste in strijd is tegen de laatste gevallen.

Met andere woorden kan je er de islam niet van beschuldigen dat hij de geborene dochters levend begraaft, omdat het een arabische traditie was. De islam is in dat geval verdedigend. Hij zegt over die traditie dat hij heel slecht is. Hij werd gewoon verboden.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Astemonzon » wo 05 dec , 2007 1:45

@ Els ,

Mijn complimenten hoe jij voor de vrouwen op durft te komen .
En ook nog met zeer kalme woorden de misstanden in de Islam wereld durft te zeggen . Want het is niet enkel de Islam die vrouwen slecht durft te behandelen in naam van God , maar helaas is dit in andere religies ook vaak het geval .
Het is enkel storend dat je als mens geen kritiek kan uiten tegen Islamieten zonder op hun tenen te gaan staan .
Zo ervaar ik het na enige weken hier op deze site te zijn !
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar purgatorium



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten