Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Duisternis en Licht !

Wicca, heidendom, new age / paganisme, satanisme etc.

Duisternis en Licht !

Berichtdoor Astemonzon » wo 05 dec , 2007 2:22

:eer:

Uit Duisternis , de diepste Duisternis , is alles ontstaan door Hem die Schiep .
Uit Duisternis , de diepste Duisternis , kwam het Licht door hem die Schiep .
En Duisternis was als de Goede Wrake voor Hem die Schiep .
En Licht was als de Onfeilbaar Goede Liefde voor Hem die Schiep .

Oh Heil U Duisternis en Heil U Licht . :eer:
Laatst bijgewerkt door Astemonzon op wo 05 dec , 2007 7:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Astemonzon » wo 05 dec , 2007 7:29

Oh Duisternis met al uw Heilig Licht aan uw Firmanent
Zo oneindig zijt Gij in uw zijn
Oh Licht Eeuwig aan het firmanent van Duisternis zijt Gij
Waakt Goed met uwer Onfeilbare Liefde
Opdat Duisternis niet wakker wordt uit Oneindigheid Gewekt
:engeltje:
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Reader » wo 05 dec , 2007 15:04

Waarom staat dit in "Moderne godsdiensten" forum?

Ik post hier ook iets in verwant mee uit een vertaalde soera van de Koran:

"Allah is het Licht van de hemelen en de aarde. De gelijkenis van Zijn Licht is als een nis waarin een lamp staat. De lamp is door een glas omsloten; het glas is als een schitterende ster. Het wordt, aangestoken met olie van een gezegende boom, een olijfboom, die van het Oosten noch van het Westen is, welks olie bijna zou lichten, zelfs al raakte vuur haar niet. Licht op Licht. Allah leidt tot Zijn Licht wie Hij wil. - Allah geeft gelijkenissen voor de mensen; Allah heeft kennis van alle dingen. "
...
" Of als duisternis in een diepe zee, bedekt door golf boven golf waarboven wolken zijn: duisternis boven duisternis. Wanneer men zijn hand uitstrekt kan men haar bijna niet zien; en hij, wie Allah geen licht geeft, voor hem is er geen licht. "
Koranonline.nl
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Astemonzon » wo 05 dec , 2007 15:35

Dit is mijn topic en daar laat ik het bij ! :lach2:
Voor klachten spreek een fatwa uit , zo een "heilige "vervloeking zoals uit Islam altijd te verwachten is !
:lach2:
Astemonzon
 
Berichten: 42
Geregistreerd: di 20 nov , 2007 21:15
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Reader » wo 05 dec , 2007 15:51

Ik ben gewoon verliefd op je topics en reacties! Heb maar geduld met mij, schatje!
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor Tumnus » vr 04 apr , 2008 5:06

Kan aan mij liggen........., maar ik vind het topic op zich maar vaag.
Tumnus
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr 04 apr , 2008 3:10
Woonplaats: Bilthoven

Berichtdoor Anubis » wo 07 mei , 2008 12:24

"Waar ga je heen, Rivier?
Ver, ver weg.
Neem me met jou mee, Rivier.
Neem me mee op je donkere reis.
Heer Frith, breng me ver weg, naar het hart van het licht
De stilte. Ik geef je mijn adem.
Mijn leven. De stilte."


Over vaag gesproken
Anubis
 
Berichten: 4
Geregistreerd: wo 21 nov , 2007 15:22

Berichtdoor Tumnus » wo 07 mei , 2008 22:12

Vaag, vager, vaagst. :knipoog:
Tumnus
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr 04 apr , 2008 3:10
Woonplaats: Bilthoven

Berichtdoor Endymion » za 10 mei , 2008 14:37

Dat komt uit Richard Adams' "Waterschapsheuvel" ("Watership Down"). Weetjewel, met al die konijnen. Toen hazelaar en Co. hun kolonie in Sandelvoorde verlieten, stootten ze op een kolonie waar grote, gezonde konijnen leefden. Ze hadden geen natuurlijke vijanden en een boer die in de buurt leefde, legde dagelijks voedsel voor hen in de velden. De konijnen hadden een goed leven, maar toch hing er een sinistere sfeer. Op elke vraag die met "Waar..." begon, antwoordden ze niet en veranderden van onderwerp. Ze vertelden en geloofden niet in de verhalen van El-Aihrarah (nationale held van de konijnen), maar deden dingen die op Hazelaar en Co. erg onkonijns overkwamen: ze begroteen elkaar in ingewikkelde dansen, ze lachten, ze maakten vormen met steentjes en ze hadden het alsmaar over waardigheid en de wil om hun lot te aanvaarden. Vijfje, Hazelaars broertje met bovennatuurlijke krachten, voelde dat er wat behoorlijk mis zat en wilde zijn kompanen daar weg, maar het gemakkelijke leven trok de anderen juist aan en ze namen die nieuwe ideeên gewoon aan. Maar algauw kwamen ze erachter wat daar mis was: een van de konijnen van Sandelvoorde, ene Kopstuk, kwam in een strik terecht. Hij haalde het gelukkig, omdat zijn vrienden hem hielpen door de pin door te knagen, maar van de konijnen uit de kolonie kregen ze geen hulp: Vijfje werd zelf gedwongen te zwijgen. Dat is dus het grote geheim: de hele kolonie was met strikken belegerd. De boer schoot alle predatoren, legde voedsel neer om de konijnen vet te krijgen en af en toe strikte hij er een. Natuurlijk wisten de konijnen wat er aan de hand was, ze wisten maar al te goed dat er konijnen zomaar verdwenen, maar de veiligheid en het gemak dat hun leven met zich meebracht, deed hen veranderen. De pijn en de terreur, de onafhaneklijkheid van hun vijand, dat was het wat ze maakte tot wat ze waren.
Endymion
 
Berichten: 89
Geregistreerd: ma 12 feb , 2007 12:20


Keer terug naar Moderne godsdiensten



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron